å du din tullebukk.jaha skrev:PIZZA PIZZA PIZZA
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ bloody mary
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Skjer ikke en dritt her......
Da tror jeg kanskje dette bare var lureri... :mozilla_surprised:
Da tror jeg kanskje dette bare var lureri... :mozilla_surprised:
Antall ord: 15
Memento mori
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Mathema skrev:I følge myten var det en prinsesse eller en rik jente som elsket å gre håret sitt, og hun gredde det alltid 100 ganger før hun la seg. Jeg tror hun ble drept. Så hvis man ser inn i et speil og sier bloody mary, are you there? tre ganger, kommer hun, og det er mer enn håret ditt hun vil ha..
Jeg tror ikke på dette..
jaha skrev:Jeg trodde det var 13 ganger?
Denne myten er dukket opp i all verdens land og i all verdens "former og fasonger"... Noe som gjør at mytens troverdighet fader kraftig hos meg. Men den myten jeg har hørt, var at det levde ei jente sammen med mora og faren, sistnevnte var lege, for lenge siden. Mary ble syk og til slutt var hun skinndød. Faren visste ikke helt hva dette var, men "regnet med" at hun var død. Så begravet de henne i hagen, og i tillfelle faren skulle ta feil og jenta skulle våkne, knyttet de en tråd fast i fingeren hennes, hvis ende de festet en bjelle i, og hang denne på et stativ rett ved siden av, slik at de ville høre det og kunne grave henne opp igjen hvis hun ikke var død likevel.
En morgen kom faren ut til graven og så at stativet hadde veltet og bjellen falt ned. Han hadde ikke hørt noe. I panikk gravde han opp kisten til sin datter, og fant henne død, blodig, og uten negler... Mary hadde brukt neglene for å skrape på innsiden av lokket, og de hadde til slutt satt seg fast der.
Myten sier at du skal forfølges av Bloody Mary hvis du sier navnet hennes i speilet tre ganger, og med den rette stemningen, tente stearinlys osv, er det ikke vanskelig å begynne å innbilde seg ting. Når spøkelset forfølger deg, vil du høre lyden av en bjelle - den som Mary prøvde å få kontakt med foreldrene med da hun var begravet, og til slutt vil hun drepe deg. Skjønt dette er Ghost Whisperer-versjonen, og det finnes utallige andre.
Blant annet er det noen som tror at det er den tidligere engelske dronningen Mary, som fikk kallenavnet Bloody Mary på grunn av sin masse-massaker av bønder elns, om jeg ikke husker feil, som skal forfølge deg. Atter andre mener hun ikke vil forfølge deg men drepe deg på stedet, eller kun vise seg i speilet for å skremme deg, og intet annet. Det diskuteres også veldig hvor mange ganger navnet skal uttales. Nei, dette er nok bare en myte, og intet mer. Ellers hadde den ikke dukket opp i så forskjellige varinter så mange steder.
Antall ord: 462
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2008 15:59
- 16
- Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet
tusen takk diablesse så den episoden av ghostwhisper,ganske ekkel egentlig tihi snx
klem
klem
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2008 18:15
- 16
Det er den jeg også har hørt, eller sett da. Men som du sier så er det lett å inbille seg ting med den rette stemningen. Det sies også at psyken har mye og gjøre med det. Hvis man tror hardt nok på noe, så kan man lure seg selv til å tro at det virkelig skjer.Diablesse skrev:Mathema skrev:I følge myten var det en prinsesse eller en rik jente som elsket å gre håret sitt, og hun gredde det alltid 100 ganger før hun la seg. Jeg tror hun ble drept. Så hvis man ser inn i et speil og sier bloody mary, are you there? tre ganger, kommer hun, og det er mer enn håret ditt hun vil ha..
Jeg tror ikke på dette..jaha skrev:Jeg trodde det var 13 ganger?
Denne myten er dukket opp i all verdens land og i all verdens "former og fasonger"... Noe som gjør at mytens troverdighet fader kraftig hos meg. Men den myten jeg har hørt, var at det levde ei jente sammen med mora og faren, sistnevnte var lege, for lenge siden. Mary ble syk og til slutt var hun skinndød. Faren visste ikke helt hva dette var, men "regnet med" at hun var død. Så begravet de henne i hagen, og i tillfelle faren skulle ta feil og jenta skulle våkne, knyttet de en tråd fast i fingeren hennes, hvis ende de festet en bjelle i, og hang denne på et stativ rett ved siden av, slik at de ville høre det og kunne grave henne opp igjen hvis hun ikke var død likevel.
En morgen kom faren ut til graven og så at stativet hadde veltet og bjellen falt ned. Han hadde ikke hørt noe. I panikk gravde han opp kisten til sin datter, og fant henne død, blodig, og uten negler... Mary hadde brukt neglene for å skrape på innsiden av lokket, og de hadde til slutt satt seg fast der.
Myten sier at du skal forfølges av Bloody Mary hvis du sier navnet hennes i speilet tre ganger, og med den rette stemningen, tente stearinlys osv, er det ikke vanskelig å begynne å innbilde seg ting. Når spøkelset forfølger deg, vil du høre lyden av en bjelle - den som Mary prøvde å få kontakt med foreldrene med da hun var begravet, og til slutt vil hun drepe deg. Skjønt dette er Ghost Whisperer-versjonen, og det finnes utallige andre.
Blant annet er det noen som tror at det er den tidligere engelske dronningen Mary, som fikk kallenavnet Bloody Mary på grunn av sin masse-massaker av bønder elns, om jeg ikke husker feil, som skal forfølge deg. Atter andre mener hun ikke vil forfølge deg men drepe deg på stedet, eller kun vise seg i speilet for å skremme deg, og intet annet. Det diskuteres også veldig hvor mange ganger navnet skal uttales. Nei, dette er nok bare en myte, og intet mer. Ellers hadde den ikke dukket opp i så forskjellige varinter så mange steder.
Antall ord: 521
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Stemmer. det du nevnte er til og med blitt forsket på og bevist.
Men selv om psyken kan spille alle et puss, betyr ikke det at alt det "mystiske" i verden er bløff.
Men Bloody Mary tror jeg bare ikke på, og tror det er heller få andre som gjør det også
Men selv om psyken kan spille alle et puss, betyr ikke det at alt det "mystiske" i verden er bløff.
Men Bloody Mary tror jeg bare ikke på, og tror det er heller få andre som gjør det også
Antall ord: 54
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2008 18:15
- 16
Ja.. Noen slike myter er litt vel overdrivne.. Men man skal aldri si aldri, jeg er en skeptiker, men alikevel så kan jeg ikke vite hva som er "der ute".Diablesse skrev:Stemmer. det du nevnte er til og med blitt forsket på og bevist.
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2008 15:59
- 16
- Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 20:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Night Princess
- Lokalisering: Sandnes
enig, så enig..Diablesse skrev: Nei, dette er nok bare en myte, og intet mer. Ellers hadde den ikke dukket opp i så forskjellige varinter så mange steder.
Antall ord: 28
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Nov 2004 15:47
- 20
- Lokalisering: valdres
Jeg trur heller ikke på denne myten, men likevel tørr jeg ikke å stille meg ved et speil å si navnet hennes tre ganger. det kunne jo hende at det skjedde noe, og da ville jeg blitt så livende redd at jeg sikkert hadde pissa i buksa :mozilla_surprised:Diablesse skrev:Stemmer. det du nevnte er til og med blitt forsket på og bevist.
Antall ord: 104
~*lehni*~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Avogtil er det angsten i seg selv man frykter...en sånn "hva hvis" følelse...
Antall ord: 16
Memento mori
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Det må da være mye mer produktivt å si "Bloody Mary" tre ganger ved en bardisk enn foran et speil... Da får du kanskje tre litt småvonde drinker i det minste.
Antall ord: 33
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 19:50
- 17
- Lokalisering: Et hus, hvor ellers?
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 19:50
- 17
- Lokalisering: Et hus, hvor ellers?
Har ikke smakt den drinken enda, men siden jeg godt vet hva den består av, tar jeg sjansen på a Mary i speilet.Svartepus skrev:Det må da være mye mer produktivt å si "Bloody Mary" tre ganger ved en bardisk enn foran et speil... Da får du kanskje tre litt småvonde drinker i det minste.
Antall ord: 59
Hide post links |