Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontakt med de døde

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
imaginos
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2008 18:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Kontakt med de døde

Innlegg av imaginos »

Hei

Jeg skal skrive en artikkel til et magasin om kontakt med de døde, og skal i den forbindelse ha en liten seanse. Jeg tenkte å lage mitt eget ouija-brett, tromle sammen noen folk og en skummel kjeller, og se om jeg kan få noe ut av det.

Jeg ser det er en tråd med bruksanvisning til Ouijabrett allerede, men er det noen som har erfaring med å få dette til å fungere som kan gi noen gode tips? Bør jeg ha et lite "rituale" i forkant? Er det noe spesielt man kan gjøre for å tiltrekke seg ånder?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Hvis du ikke har erfraring, så håper jeg virkelig du er 100% sikker på at du veit hva du gjør. Har hørt mye om sånne ouijabord... Og det er ikke noe kosekveld med dama! Lykke til!
Antall ord: 40
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Er så kooos så, ikke sovne da, når det ikke skjer noe :mozilla_wink:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Ja forhåpentligvis skjer det at det ikke funker.
Antall ord: 9
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Hei :)

ikke for å tråkke noen på tærne, men har et spørsmål:

hvorfor skal du, som det virker som har liten erfaring med det paranormale, skrive en artikkel om noe paranormalt?

Råd angående quiabrettet: vis respekt, ikke hopp i taket om taklampen over dere begynner å svinge på uforklarlig vis, da gir dere bare inntrykk av at dere er uerfarne og bare gjør dette for å se slike ting. Da får dere ingen ordentlig kontakt og kvelden kan gå stille for seg fra da av.

Forresten: slike form for brett er egentlig ment for å ha mer direkte kontakt med hjelpere, eller spesielle avdøde. Det er ikke noe leketøy. Husk det.

Hvis dere skal gjøre det, gjør det med noen som virkelig ønsker kontakt, og ikke de som ønsker å bli overbevist. Fordi med skeptikere rundt bordet, legger det en demper på den paranormale energien.

Ønsker deg lykke til videre :)
Antall ord: 157
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kontakt med de døde

Innlegg av Metodisten »

imaginos skrev:Hei

Jeg skal skrive en artikkel til et magasin om kontakt med de døde, og skal i den forbindelse ha en liten seanse. Jeg tenkte å lage mitt eget ouija-brett, tromle sammen noen folk og en skummel kjeller, og se om jeg kan få noe ut av det.

Jeg ser det er en tråd med bruksanvisning til Ouijabrett allerede, men er det noen som har erfaring med å få dette til å fungere som kan gi noen gode tips? Bør jeg ha et lite "rituale" i forkant? Er det noe spesielt man kan gjøre for å tiltrekke seg ånder?
http://uk.youtube.com/watch?v=_8I6hVS8cIs
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
imaginos
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2008 18:02
16

Innlegg av imaginos »

@Medi: Jeg har liten personlig erfaring med det paranormale, men har bred kjennskap til teorier og synsinger. Jeg ønsket bare enkle tips fra personer som hadde mer erfaring. Jeg skriver derfor en artikkel fra perspektivet til noen som ikke har mye praktisk kjennskap.

Men jeg bør antakelig finne en navngitt person å ta kontakt med? Eller holder det å be om kontakt med en "hjelper"?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

ah... okei, da forstår jeg bedre :)

det kan være en navngitt person, men hjelpere kan også være gode å bruke slike brett på. Når en snakker med sine egne hjelpere skapes det en fin energi i sirkelen du skaper :)

og forresten, når du nå skal gjøre dette. Be om lys og kjærlighet i sirkelen du og andre skal skape. Be om beskyttelse og nærværet av deres og dine egne hjelpere. Så skal du se at atmosfæren forandrer seg litt :)

noen flere ting du lurer på? jeg har holdt på litt med slike brett, så kan bare gi deg råd om det jeg har erfaret, men håper det er nok :)
Antall ord: 120
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2008 15:09
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Loddfavne »

Når man gjør eksperimenter med det paranormale så hjelper det å ha litt mer enn normal erfaring med slik. For eksempel så er det fint å for eksempel ha en upartisk synsk venn til å spørre om noe du gjør med andre synske. Selv bruker jeg tarot-kortene til å si om noe er å gå litt for langt. Hvis det dukker opp en haug med skikkelig skumle kort, så lar jeg som regel være å gjøre eksperimentet. Hvis det viser seg at du har problemer i ettertid, så kan du skaffe deg en talisman. For eksempel så kan drømme-fangere være fine ting å ha på soverommet.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

På en vegg i Oslo (for en del år siden) stod følgende "grafitti-tekst": "Elvis lever!". Så var det noen som hadde skrevet under: "Åffer har`em begravd fyren da!!". :D :D

Prøv å få kontakt med Elvis da vel? :mozilla_wink:
Antall ord: 41
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Hvorfor ikke gjøre det helt enkelt....

Har du en venn/bestefar el.l. som er død?
Sett deg i en stille krok med rolig, avslappende musikk og spør vedk. om han vil komme til deg. Forklar at du skal skrive en artikkel og gjerne vil ha erfaringing med hvordan det er å ha kontakt med en avdød.
Hvorfor øve seg på en kjenning - jo han kjenner du og vet hvordan vedk. var/er - og han vil også forstå deg og gi deg tryggheten.
Det blir gjerne en kald energi rundt deg når de døde kommer. Og prat med ham i ditt indre og lytt til det som kommer til deg.

Noen døde gir seg til kjenne med en spes. lukt, en lukt som ligner på den de hadde når de levde. F.eks. min far røkte sigar til jul etc. og det gjør han jammen nå også. Så lukter det sigar - da vet jeg at han er her,,,,
min bestefar - har en annen lukt, gammelmans lukt.....

Jeg har ikke erfaring med brett - men har du ærlige hensikter - får du god veiledning og gode svar.... :mozilla_smile:
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links