Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Vitenskapelig/naturlige forklaringer
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2008 18:15
- 16
Vitenskapelig/naturlige forklaringer
Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
Derfor har jeg mye lettere for å tro på en teori: Spøkelser, gjenferd, poltergeist, lyder og syner er dannet av negativ energi. Enten det er direkte påvirkelse på mennesket eller omgivelsene. Det kan også være foråsaket av magnetisme og diverse annet.
Denne teorien er mye mer sannsynlig en de fleste andre teorier, syns jeg. Grunnet av at jeg er ateist avviser jeg teorier som demoner osv. men jeg respekterer de som har valgt å tro det.
Hva syns dere om denne teorien?
Derfor har jeg mye lettere for å tro på en teori: Spøkelser, gjenferd, poltergeist, lyder og syner er dannet av negativ energi. Enten det er direkte påvirkelse på mennesket eller omgivelsene. Det kan også være foråsaket av magnetisme og diverse annet.
Denne teorien er mye mer sannsynlig en de fleste andre teorier, syns jeg. Grunnet av at jeg er ateist avviser jeg teorier som demoner osv. men jeg respekterer de som har valgt å tro det.
Antall ord: 159
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Re: Vitenskapelig/naturlige forklaringer
14% av USA:s befolkning säger sig ha sett ufo i någon form.kinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
3 miljarder männsikor är av en annan uppfattning än dig........hm,hm
Kanske något att fundera över. Kan alla dessa människor ha fel och du ensam ha rätt.
Antall ord: 208
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Så 14% av befolkningen i USA har sett noe som for dem er uidentifisert. Ja, jøye meg...da må det jo være noe overnaturlig.First Day skrev:
14% av USA:s befolkning säger sig ha sett ufo i någon form.
Kanske något att fundera över. Kan alla dessa människor ha fel och du ensam ha rätt.
Antall ord: 76
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Nå var det ikka akkurat det jeg ville fram til da.. UFO er jo teknisk sett et fenomen av en annen type, hvis det er alien du tenker på, så har det jo ikke noe med vår natur å gjøre. Men en UFO kan jo være annet og det.. Det står jo for UidentifisertFlyvendeObjekt. Det kan jo teknisk sett være hva som helst, bare det flyr og man ikke vet hva der er..
På en annen side kan en UFO like gjerne være et lysfenomen eller en meteoritt...
På en annen side kan en UFO like gjerne være et lysfenomen eller en meteoritt...
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hmm, er sannheten demokratisk?First Day skrev:14% av USA:s befolkning säger sig ha sett ufo i någon form.kinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
Er det den tro som har flest tilhengere som stemmer? Hvordan var det da for to tusen år siden, da det kun var noen få kristne? Var kristendommen bare tull den gangen, mens den sakte men sikkert har vokst seg sann?
Tenk på at du selv tror på en spesiell kombinasjon av alle muligheter. Det er bare du som tror på akkurat denne kombinasjonen. Tror du alle andre tar feil da?
Synes du denne ideen er mindre verdt, og ikke har samme krav på respekt som andre påstander om spøkelser og aliens?
Antall ord: 309
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Selv har jeg opplevd mye som andre tenker på som paranormalt. Det har nok du også, men du tenker ikke på det som paranormalt.kinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
Har du ikke savnet noe, f.eks. nøkkelknippet ditt, som er plutselig helt borte, og så finner du det igjen? Da er det hjelperne dine eller lånerne som har vært på ferde.
Har du opplevd å vite hva andre skal si før de sier det? Da er det definitivt telepati, og det at dere ser samme ting har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre.
Jeg har ikke tro på denne negative energien heller. Jeg tror hver opplevelse må ses på særskilt, og at det er mye psykologi inne i bildet. Det som du og jeg opplever som normale ting, uten å tenke på som paranormalt tar andre for å være beviser for det paranormale.
Antall ord: 303
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hmm.. Det er jo faktisk noe med de tingene du sier.. Men som oftest finner jeg det jeg savner på samme sted hvor jeg la de sist, bare jeg husket ikke hvor det var. Det kan jo selvfølgelig hende at der er noe med det du sier der.BA. skrev:Selv har jeg opplevd mye som andre tenker på som paranormalt. Det har nok du også, men du tenker ikke på det som paranormalt.kinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
Har du ikke savnet noe, f.eks. nøkkelknippet ditt, som er plutselig helt borte, og så finner du det igjen? Da er det hjelperne dine eller lånerne som har vært på ferde.
Har du opplevd å vite hva andre skal si før de sier det? Da er det definitivt telepati, og det at dere ser samme ting har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre.
Jeg har ikke tro på denne negative energien heller. Jeg tror hver opplevelse må ses på særskilt, og at det er mye psykologi inne i bildet. Det som du og jeg opplever som normale ting, uten å tenke på som paranormalt tar andre for å være beviser for det paranormale.
Når det gjelder telepati så tror jeg faktisk på det. Grunnen til det er at jeg har en venn jeg tror jeg er knyttet på på en eller annen måte, for det som er litt rart er at vi ofte, veldig ofte, sier akkurat de samme ordene med akkurat det samme tonefallet. Hadde det ikke vært for det og en undersøkelse jeg leste om, så hadde jeg vært skeptisk til det og..
Antall ord: 431
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det finns ett hållbart talessätt.BA. skrev:Hmm, er sannheten demokratisk?First Day skrev:14% av USA:s befolkning säger sig ha sett ufo i någon form.kinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
Er det den tro som har flest tilhengere som stemmer? Hvordan var det da for to tusen år siden, da det kun var noen få kristne? Var kristendommen bare tull den gangen, mens den sakte men sikkert har vokst seg sann?
Tenk på at du selv tror på en spesiell kombinasjon av alle muligheter. Det er bare du som tror på akkurat denne kombinasjonen. Tror du alle andre tar feil da?
Synes du denne ideen er mindre verdt, og ikke har samme krav på respekt som andre påstander om spøkelser og aliens?
"utan rök finns ingen eld"
Tron har ju som bekant skapats av upplevelser och iaktagelser.
Därefter har ju våra förfäder målat upp "en bild" som är anpassad till just den livstid som man levde. Det finns ett stort problem här och det är att uppdateringar inte sker med jämna mellanrum som är anpassade till faktiska data som våra olika vetenskapsmän klarlagt.
Min tro grundar sig på cykler i framförallt vårt eget system där harmoni ligger som grund för matematiska och vibrationsmässiga relevanta bestånddelar.
"I Chaos (kaos) bildar harmoniska vibrationer i slutändan den stabilitet och utveckling som ligger till grund för vår fortsatta expansion och de fraktala element som förenar sig i samklang med tidsspecifika matematiska och nya utvecklingsbara symfonier. Det vi sänder ut till Universum är främst tankar, drömmar, visioner och mängder av musik. Vår tekniska utveckling har lagt grunden för fortsatt sändning inom mängder av variabler där vår egen uppfinningrikedom är den enda begränsningen."
En tilltalande utveckling där mänskligheten nu står på tröskeln för genomförande av City´s in Space.
Can you feel the vibrations from my words. :mozilla_smile:
Antall ord: 536
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Da er vel Kinlas tro om energier like gode som den troen majoriteten har. Hans tro er vel heller ikke røyk uten ild da?First Day skrev:Det finns ett hållbart talessätt.
Det ser nok ikke ut til at din tro har noen som helst bakgrunn i matematisk gyldige formler.Därefter har ju våra förfäder målat upp "en bild" som är anpassad till just den livstid som man levde. Det finns ett stort problem här och det är att uppdateringar inte sker med jämna mellanrum som är anpassade till faktiska data som våra olika vetenskapsmän klarlagt.
Min tro grundar sig på cykler i framförallt vårt eget system där harmoni ligger som grund för matematiska och vibrationsmässiga relevanta bestånddelar.
Nei, jeg er et enkelt menneske og for meg er slikt bare svada. Eller perler for svin.Can you feel the vibrations from my words. :mozilla_smile:
Antall ord: 179
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det är inte helt enkelt att i dagsläget ge en korrekt formel för samtliga cykler.BA. skrev:Da er vel Kinlas tro om energier like gode som den troen majoriteten har. Hans tro er vel heller ikke røyk uten ild da?First Day skrev:Det finns ett hållbart talessätt.
Det ser nok ikke ut til at din tro har noen som helst bakgrunn i matematisk gyldige formler.Därefter har ju våra förfäder målat upp "en bild" som är anpassad till just den livstid som man levde. Det finns ett stort problem här och det är att uppdateringar inte sker med jämna mellanrum som är anpassade till faktiska data som våra olika vetenskapsmän klarlagt.
Nei, jeg er et enkelt menneske og for meg er slikt bare svada. Eller perler for svin.Can you feel the vibrations from my words. :mozilla_smile:
Det är inte heller helt enkelt att matematiskt förklara varför människan har individuella känslomässiga tillstånd som dessutom varierar i takt med utveckling och upplevelser.
Om du studera två olika medmänniskor där båda utsätts för samma musik och bilder kommer du att få två olika svar. Omsätt detta sedan tlll anatalet individer på Tellus och du får ett oändligt antal variabler som inte ens den största av våra datorer klarar. Vi har dock en sak gemensamt och det är ursprunget för DNA och att våra organ "flyter" omkring i vätska.
Det är den vätskan tillsammans med nervsystemet som påverkar din kropp till välbefinnande eller motsatt. Då och då förorsakar dina egna vibrationer som fortplantar sig till det liv som vi här på paranomala försöker möjliggöra och förstå via konversationer.
U-känner av harmoni och det återspeglar sig i många olika former.........
Vi får nog vänta till 2012 och se om Niburu verkligen kommer och ger den effekt som förväntas. Efter det kan vi ytterligare lägga till eller förkasta en cykel i våra formelsamlingar för att bättre förstå.
Antall ord: 415
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg synes at denne teorien høres helt flott ut for deg om du leverkinlas skrev:Jeg har hørt mye rart om spøkelser, gjenferd, hjemsøkte steder, lyder, syner og en mange andre paranormale ting. Jeg har også sett og lest mye om vitenskapsmenn som forsker og prøver å finne en "naturlig" forklaring på slike hendelser. Selv er jeg svært skeptisk til slike ting, da jeg aldri selv har opplevd noe paranormalt. Jeg er ateist og tror ikke på noe som helst av makter med overnaturlige krefter osv.
bra med den :mozilla_wink:
Hva spiller det for rolle om andre mener noe annet så lenge vi trives
med og opplever vårt eget syn som riktig for oss?
Og det som er merkelig er at mange skeptikere tror på små biter,
som at du tror på telepati forde du opplever det, mens alt du ikke
opplever må være tull.
Antall ord: 238
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Kan du utdype hva du mener her?kaja43 skrev: Og det som er merkelig er at mange skeptikere tror på små biter,
som at du tror på telepati forde du opplever det, mens alt du ikke
opplever må være tull.
Antall ord: 41
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Re: Det ser nok ikke ut til at din tro har noen som helst bakgrunn i matematisk gyldige formler.
Kanske mer än du anar.
Du kan ju börja med att förklara varför solen har 11-åriga cykler och inte bara konstatera att så är fallet.
Solen är som bekant vårt energicentra, därför kan det ju vara aktuellt att börja här.
Kanske mer än du anar.
Du kan ju börja med att förklara varför solen har 11-åriga cykler och inte bara konstatera att så är fallet.
Solen är som bekant vårt energicentra, därför kan det ju vara aktuellt att börja här.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Eller varför finns det "fasta" cykler i vårt system.
Sist redigert av First Day på 14 Mai 2008 14:43, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Eller, kvinnliga cykler.
Sist redigert av First Day på 14 Mai 2008 14:44, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 3
Hide post links |