hei, dette er mitt første møte med dette forumet.
jeg har lenge hatt lyst til og ha en astral projeksjon. jeg har hatt LD en del ganger har også hatt søvnparalyse en gang (synes det var kult, så hvis noen har en teknikk for og få søvparalyse, bring it on ;D)
har også hatt mange andre kule opplevelser når jeg har prøvd på oobe.
har klart en gang og komme litt opp fra kroppen når jeg brukte tau teknikken (blir beskrivet i boken astral dynamics)
men har aldri fått en fulstendig oobe.
jeg har også drevet litt med hypnose på venner og litt selvhypnose.
så jeg lurer kan man ved hjelp av selvhypnose få oobe?
med oobe er det ikke sånn at man kommer i en form for transe, på samme måte som hypnose?
jeg tror absolutt at selvhypnose/hypnose kan hjelpe for og få oobe, men jeg har ikke testet det.
så jeg lurer på om noen har erfaring med dette?
Erik
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Selvhypnose og OOBE
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Mai 2008 22:10
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Hedmark
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Her er noen foklaringer
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=16081
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=16081
Antall ord: 14
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
takk for linken.
hvis noen har noen erfaringer eller tanker rundt hypnose og oobe, kom med det!:D
(teorier, tanker eller teknikker..)
hvis noen har noen erfaringer eller tanker rundt hypnose og oobe, kom med det!:D
(teorier, tanker eller teknikker..)
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
forsøk 1
Jeg prøvde og få oobe i natt og tenke jeg skulle dele min opplevelse med dere.
Dette er min første gang så jeg trenger at dere bekrefter eller avbekrefter at dette var en oobe.
Først gikk jeg inn i transe. Brukte selvhypnose teknikk som er innøvd.
Men jeg merket at jeg hadde litt vanskeig for og fokusere. Fordi jeg heletiden hørte lyder av ting jeg ikke vista hva var. Helt natulig, siden sansene blir sterkere, og jo mer jeg hørte etter jo flere lyder. dette var vanlige lyder, f.eks om vineren kunne jeg hatt hørt at treveket lager et lite smell på grunn av kulden, vet ikke helt hvilke lyder jeg hørte i natt men det var sånne typer normale lyder. Jeg fikk også noe skumle/ekle bilder i hodet,
så jeg tok selvfølgelig og sa til meg selv. Ikke tenk på det. Det blir det samme som og si ikke tenk på fargen blå. Da tenker du på blå, sant.
så min løsning ble da og fokusere på alt rundt meg. Lyder, objekter osv. man kan si at jeg ga hjerne så mye og tenke på. At den bare sa stopp.
jeg begynte og kjenne svak vibrering i koppen og jeg gadd ikke bevege kroppen. Det viket som for mye arbeid. Kjentes ut som søvn paralyse men gadd ikke og teste det.
jeg prøvde også og fokusere energien min 2cm foran kroppen.
Etter en tid ble det svart. Regner med at jeg sovnet. så etter en stund ”våknet” jeg. Vet ikke hvor lang tid det var. Kan ha vært alt fra noen sekkunder til flere minutter. Og da kjente jeg sterk vibrering.
og da tenke jeg endelig skjeer det, så føltes det som om jeg gikk dypt inn/ned i brystet.
så svevde jeg opp husker ikke om jeg brukte tau teknikken eller ikke.
da svevde jeg i taket på rommet mitt(ca 3 meter fra der jeg lå), jeg mener og huske at det var blått rund t meg, akkurat som tåke.
Jeg tenke jeg skulle prøve og fly litt rundt. Men det var vanskelig. Akkurat som jeg hadde dårlig ballanse. Så jeg stupte ned i gulvet . og der virket det som om alt ble en ”drøm”. For jeg lå på gulvet og sprellet og trodde at jeg gått i søvne og havnet der. Så jeg husker at jeg tenke at det var mislykket.
det var til tider vanskelig og fokusere. Akkurat som om det var for lite energi. Kanskje hadde det blitt lettere hvis jeg hadde kommet meg lenger vekk fra kroppen.
så husker jeg ikke mer før jeg våknet i sengen min i dag.
så jeg lurer på om det er normalt at det er litt vanskelig og fly og sånt i starten?
kan det ha været at det var for lite energi?
Kan det ha vært kroppen som for nærme sånn at jeg ikke klarte og rive meg helt bort fra den?
beklager at teksten er litt dårlig skrevet, jeg er ingen forfatter.
Dette var absolutt en kul opplevelse og gleder meg til neste gang.
-Erik
Dette er min første gang så jeg trenger at dere bekrefter eller avbekrefter at dette var en oobe.
Først gikk jeg inn i transe. Brukte selvhypnose teknikk som er innøvd.
Men jeg merket at jeg hadde litt vanskeig for og fokusere. Fordi jeg heletiden hørte lyder av ting jeg ikke vista hva var. Helt natulig, siden sansene blir sterkere, og jo mer jeg hørte etter jo flere lyder. dette var vanlige lyder, f.eks om vineren kunne jeg hatt hørt at treveket lager et lite smell på grunn av kulden, vet ikke helt hvilke lyder jeg hørte i natt men det var sånne typer normale lyder. Jeg fikk også noe skumle/ekle bilder i hodet,
så jeg tok selvfølgelig og sa til meg selv. Ikke tenk på det. Det blir det samme som og si ikke tenk på fargen blå. Da tenker du på blå, sant.
så min løsning ble da og fokusere på alt rundt meg. Lyder, objekter osv. man kan si at jeg ga hjerne så mye og tenke på. At den bare sa stopp.
jeg begynte og kjenne svak vibrering i koppen og jeg gadd ikke bevege kroppen. Det viket som for mye arbeid. Kjentes ut som søvn paralyse men gadd ikke og teste det.
jeg prøvde også og fokusere energien min 2cm foran kroppen.
Etter en tid ble det svart. Regner med at jeg sovnet. så etter en stund ”våknet” jeg. Vet ikke hvor lang tid det var. Kan ha vært alt fra noen sekkunder til flere minutter. Og da kjente jeg sterk vibrering.
og da tenke jeg endelig skjeer det, så føltes det som om jeg gikk dypt inn/ned i brystet.
så svevde jeg opp husker ikke om jeg brukte tau teknikken eller ikke.
da svevde jeg i taket på rommet mitt(ca 3 meter fra der jeg lå), jeg mener og huske at det var blått rund t meg, akkurat som tåke.
Jeg tenke jeg skulle prøve og fly litt rundt. Men det var vanskelig. Akkurat som jeg hadde dårlig ballanse. Så jeg stupte ned i gulvet . og der virket det som om alt ble en ”drøm”. For jeg lå på gulvet og sprellet og trodde at jeg gått i søvne og havnet der. Så jeg husker at jeg tenke at det var mislykket.
det var til tider vanskelig og fokusere. Akkurat som om det var for lite energi. Kanskje hadde det blitt lettere hvis jeg hadde kommet meg lenger vekk fra kroppen.
så husker jeg ikke mer før jeg våknet i sengen min i dag.
så jeg lurer på om det er normalt at det er litt vanskelig og fly og sånt i starten?
kan det ha været at det var for lite energi?
Kan det ha vært kroppen som for nærme sånn at jeg ikke klarte og rive meg helt bort fra den?
beklager at teksten er litt dårlig skrevet, jeg er ingen forfatter.
Dette var absolutt en kul opplevelse og gleder meg til neste gang.
-Erik
Antall ord: 543
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Spennende dette med ut av kroppen opplevelser... men siden du følte du ikke hadde helt kontrollen, kan det da ikke ha vært at du drømte det hele.. Siden du tenkte på å prøve det før du sovnet.. (tidligere når jeg hadde eksamen og hadde lest til denne, så drømte jeg om den flere ganger dagen før jeg skulle ta den.. Med forsjellige utfall) Kan det ikke være det som skjedde her?? Du ville rpøve å oppeve dette, sovnet og drømte en tenkt situasjon???
Antall ord: 92
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
takk for tilbakemeldingen.
leste i en en bok som het astral dynamics i dag og der sto det at det var vanelig og ikke ha helt kontroll over bevegelsene i de førstegangene.
tror ogåså at jeg hadde for lite energi.
kult var det vertfall
leste i en en bok som het astral dynamics i dag og der sto det at det var vanelig og ikke ha helt kontroll over bevegelsene i de førstegangene.
tror ogåså at jeg hadde for lite energi.
kult var det vertfall
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 19:50
- 17
- Lokalisering: Et hus, hvor ellers?
-
- Nybegynner
- 16
nei. oobe står forHeal skrev:er oobe det samme som å levitere?
Out Of Body Experience
ut av kroppen opplevelse
Levitasjon er en måte å få objekter til å sveve på.[/code]
Antall ord: 32
Hide post links |