Fakta, teori & skepsisMind Controll - hjernebølger og mind technology

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

GJest

Mind Controll - hjernebølger og mind technology

Innlegg av GJest »

Jeg tenkte vi kunne ha en egen tråd for å belyse temaet Mind controll.

Alle innvendinger som har noe med dette teamet å gjøre er ønsket!!
Linker og kilder som også har noe med dette å gjøre er også veldig ønsket.

Her er et klipp fra ABC news som forteller om et teknologisk forkser firma som jobber med hvordan en kan styre ting på en skjerm med hjelp av hjernebølger:

http://www.youtube.com/watch?v=5Myyve2msPs

Jeg har hørt at Japan har utviklet en skjerm og noe som kan lese av drømmer. Har noen Linker til denne? :mozilla_undecided:
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Mind Controll - hjernebølger og mind technology

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Jeg tenkte vi kunne ha en egen tråd for å belyse temaet Mind controll.

Alle innvendinger som har noe med dette teamet å gjøre er ønsket!!
Linker og kilder som også har noe med dette å gjøre er også veldig ønsket.

Her er et klipp fra ABC news som forteller om et teknologisk forkser firma som jobber med hvordan en kan styre ting på en skjerm med hjelp av hjernebølger:

http://www.youtube.com/watch?v=5Myyve2msPs

Jeg har hørt at Japan har utviklet en skjerm og noe som kan lese av drømmer. Har noen Linker til denne? :mozilla_undecided:
Du skal bare være klar over at dette med tankekontroll er en veldig, veldig svak teori som foreløpig kun er på stadiet hvor man leker med tanken.

Vi kjenner uhyre lite til hvordan hjernen bearbeider tanker og hvordan de lagres, og å skulle kunne kontrollere disse er følgelig noe vi ikke engang kan drive forskning på før inngående kunnskap om tanker foreligger.

Men det er et veldig interessant tema, og ja, man har fått til enkle ting som f.eks. å styre pekeren på en skjerm, og robotiserte proteser som styres med hjernen. Man har også gjort forsøk med elektromagnetisk stimuli av gitte områder i hjernen hvor man har sett tendenser til at dette kan gjøre en flinkere på oppgaveløsining og liknende.

Men så har vi indirekte tankekontroll, som rett og slett går ut på å kontrollere omgivelsene og impulsene man får derfra. Dette kan minne om propaganda og å indusere flokkmentalitet. Dette er dog ikke en sikker metode, da man ikke har direkte kontroll over menneskets evne til å tenke selvstendig på tross av presset.
Antall ord: 286
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg er enig i at "utad" så er vi på et tidligere stadiet. Og jeg ser også faren med denne teknologien. Da tenker jeg først og fremst på militære sammenhenger.

At det er blitt forsket på mind controll er det ingen tvil om. Bill clinton og flere har snakket ut om at dette har eksistert.

Over til noe litt annet: (enorme penge summer som mangler!?!)
http://www.youtube.com/watch?v=13zCc9JW ... re=related

Noen tanker om dette???
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

forresten. Er det noen som vet mer om:

Project blue beam.
Project Paperclip og
MK ultra?

Som sies å være programmer på mind controll områder.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

I tillegg eksisterer det jo lette programmering.

Reklame. hollywood filmer. Conversational hypnosis. feromoner i butikker osv.

Dette er iallfall ting folk vet noe om.

Hvis folk ser på derren brown f.eks han bruker conversational hypnosis når han snakker.
Det samme gjør Enkelte folk i politikken og i reklame klipp.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Ok. Over til et annet klipp. PÅ FORHÅND. så er jeg nøytral til klippet.. men er interessant å få frem tanker om det. Her blir det f.eks nevnt at Saddam hussein finnes i flere versjoner. Og at arret over øyet f.eks forsvant neste dag han ble filmet... og at fyren i en hule kanskje var en som lignent osv. Underholdende tanker:

http://www.youtube.com/watch?v=DDdMHoTBzXc&NR=1
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg er enig i at "utad" så er vi på et tidligere stadiet. Og jeg ser også faren med denne teknologien. Da tenker jeg først og fremst på militære sammenhenger.
Det er ikke engang noe vits i å tenke i de baner, for denne teknologien er bare tankespinn. Når og hvis det begynner å bli aktuelt kan vi ta for oss den etiske diskusjonen.
At det er blitt forsket på mind controll er det ingen tvil om. Bill clinton og flere har snakket ut om at dette har eksistert.
Hvor og når sa han det? Hvem er "flere"? Hva gikk forskningen ut på, og hva var resultatet?
Over til noe litt annet: (enorme penge summer som mangler!?!)
http://www.youtube.com/watch?v=13zCc9JW ... re=related

Noen tanker om dette???
Ja, jeg tenker at dette klippet er satt sammen for å gi grubunn for tallrike spekulasjoner. Sitater tatt ut av kontekst, bruk av effekter og "skummel" musikk.

I tillegg eksisterer det jo lette programmering.

Reklame. hollywood filmer. Conversational hypnosis. feromoner i butikker osv.

Dette er iallfall ting folk vet noe om.
Dette er ikke "programmering".
Reklame er laget for å friste folk til å kjøpe produkter, og kan ikke sammenliknes med tankekontroll da man ikke har kontroll over tankene til folk.

Hollywoodfilmer er underholdning.

Hypnose har ved forsøk ikke vist seg noe bedre enn konvensjonelle samtaler hva manipulasjon angår.

Feremoner kan virke inn på kroppen vår kjemisk og kan muligens manipulere atferden vår minimalt. Det har ikke noe med tankekontroll å gjøre.
forresten. Er det noen som vet mer om:

Project blue beam.
Project Bluebeam er en konspirasjonsteori som går ut på at USA vil implementere "New World Order" ved å vise holografiske bilder av lys og fenomener på himmelen slik at folk tror det er antikrist som kommer, og vil oppnå massehysteri og selvmord.
Det sies også at det er et prosjekt NASA står for, hvor man blander New Age og religiøse aspekter for å oppnå et eller annet (antakeligvsis NWO).
Det er selvsagt ingen som har noe bevis for dette, og det skal etter sigende komme fra en fyr hvis far fortalte ham det før han døde. Muntlige overbringelser av slike episke konspirasjonsteorier burde tas med mer enn èn kkype salt.
Det har ingenting med tankekontroll å gjøre såvidt det er meg bekjent.
Project Paperclip
Operation Paperclip var et prosjekt amerikanerne stod for under krigen, hvor de tok til seg tyske vitenskapsmenn for bruk i utvikling av nye våpen (raketter og liknende).
Dette blandes inn i nok en konspirasjonsteori som mikser sammen religion, nazister og NWO. En salig og rotete blanding.
MK ultra?
MK Ultra var riktignok et prosjekt hos CIA hvor man forsket på tankekontroll. Det ble i første omgang utført eksperimenter med kjemiske substanser som LSD, som man trodde kunne endre sinnstilstant og manipulere hjernefunksjonen.
Graden av kontroll man får ved slik manipulasjon er dog lik null, siden psyken hos hvert individ reagerer forskjellig, og man ikke vet noe om hvordan tankene fungerer i det hele tatt nesten.
Antall ord: 514
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Takk for svar Kimbara :)

Hva tenker du forresten om dette klippet?
http://www.thoughtware.tv/site/show/93 - En annet klipp om mind controll.

Etter flere diskusjoner så vet du nok at JEG tror at det finnes teknologi som er mye mer avansert enn det som den vanlige mann i gata vet om. jeg tror f.eks at mind controll finnes, f.eks med implanter som er funnet i folk. Elektromagnetiske stråler tror jeg ikke funker SÅ bra, at det er en relativ svak påvirkning.

Den andre delen jeg tror finnes er menneskeskapte vesner. greys, reptillians osv. AI med andre ord. Som en kan bruke og vende til ulike formål.

Men dette har jeg nevnt før, og du vet jeg tror på dette. - Men hva tror du om dette klippet?: http://www.youtube.com/watch?v=I6vRdy4SO4Y
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Hvordan tankene kan påvirke elektronisk utstyr. Så slipper du å bruke fjernkontroll:

http://www.news.com/8301-13772_3-9874515-52.html
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Takk for svar Kimbara :)

Hva tenker du forresten om dette klippet?
http://www.thoughtware.tv/site/show/93 - En annet klipp om mind controll.
Joda, jeg har sett slike dokumentarer, og de er rett og slett produkter av sensasjonsjag i media. Her har noen vitenskapsmenn uttalt at slikt
kan
være mulig, også lager man en dokumentar som fremstiller det som om det er under utvikling.

Sannheten er dog at dette kun er tankeleker; idèer på et papir. Ja, slik kan være mulig i fremtiden, men vær klar over hva som må til for å få det til. Man må f.eks. finne en måte å digitalisere tanker på, noe man overhodet ikke har noen ideer om engang.
Etter flere diskusjoner så vet du nok at JEG tror at det finnes teknologi som er mye mer avansert enn det som den vanlige mann i gata vet om. jeg tror f.eks at mind controll finnes, f.eks med implanter som er funnet i folk. Elektromagnetiske stråler tror jeg ikke funker SÅ bra, at det er en relativ svak påvirkning.
Snarere tvert imot. Elektromagnetisk stråling ser ut til å ha direkte påvirkning på hjernen, mens tankekontroll vet man ingenting om.
Den andre delen jeg tror finnes er menneskeskapte vesner. greys, reptillians osv. AI med andre ord. Som en kan bruke og vende til ulike formål.
Men du har ikke noe annet enn påstander å gå etter. Hvorfor denne ukritiske tilnærmingen til slik science fiction?
Men dette har jeg nevnt før, og du vet jeg tror på dette. - Men hva tror du om dette klippet?: http://www.youtube.com/watch?v=I6vRdy4SO4Y
Hvorfor blander du inn dette klippet i denne diskusjonen? Det har overhodet ikke noe her å gjøre. Derfor vil jeg ikke ta for meg dette i denne tråden.
Antall ord: 309
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Hvordan tankene kan påvirke elektronisk utstyr. Så slipper du å bruke fjernkontroll:

http://www.news.com/8301-13772_3-9874515-52.html
Du ser ikke ut til å skjønne forskjellen mellom å kontrollere noe med hjernen, og å kontrollere tankene til folk.

Det er ikke noe mystisk eller hemmelig med denne teknologien. Den har tross alt vært tilgjengelig en stund nå, og benyttes i avanserte proteser og liknende.
Antall ord: 69
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Hva vet du om elektromagnetisk stråling. Og hvordan kan det påvirke?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Hva vet du om elektromagnetisk stråling. Og hvordan kan det påvirke?
Det er et veldig tungt tema, og det er best om du leser om det selv.

Denne artikkelen er lang, men hvis du er interessert i emnet så burde den falle i smak:
http://www.encyclopedia.com/doc/1G1-14174301.html
Antall ord: 56
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Takk :)
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Teknologien har vært her i mange år.
Men nå er den så kompleks og sammensatt i mange former, og mange av dem er relativt primitive. For eksempel gjentatt propaganda innbakt i underholdningsindustriens påvirkning gjennom TV, radio og ellers i media.

Den mer avanserte teknologien strides det om skal fungere noe særlig.
Men utstyr finnes likevel i massevis, det er ikke til å komme bort ifra.
Jeg kan poste linker og gjøre litt research seinere. Ikke tid nå :)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links