Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGjenferd fordi noen har dødd i huset?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

TheMartine skrev:
Hadde vel heller blitt Rockefeller, tenker jeg
Wink  
Hehe, :D det kunne blitt et artig dansegolv, 1/3 gjenferd, 2/3 med kjøtt og blod. Måtte holde tunga rett i munnen, da, når en skulle kleppe tak i en potensiell partner i halvmørket!
Antall ord: 48
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Asbjørn fortalte noe jeg er helt enig i.
Når man har levd hele livet, og kjøpt pakka på at dette er alt og ingenting mer. Så er det jo ingenting bortenfor, når man da opplever seg selv som levende.
Mye ligger også i at man ikke våger å gi slipp. Man har levd hele livet med å samle ting, bygge hjem, kjøpte mer og hele identiten er knyttet til dette. De har aldri opplevd seg selv uten dette. Derfor søker de til og med tilbake til huset, selv om de døde et annet sted.
Når da det eneste de vet, er dette livet og denne identiteten, så er mange livredde for å slippe til noe mer av seg selv.
Huset er slik det var, da de døde. De skaper sin egen virklighet bortenfor. Og dimensjonene går over i hverandre, fordi den er så nær knyttet til jorden.
Antall ord: 156
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

For å gå tilbake til det seriøse, jeg også, så vil jeg bare legge til at langt fra alle ateister er materialister. Mange er mer opptatt av mellommenneskelige forhold, å være med på å skape samfunnet bedre, bidra til rettferdighet, minske lidelsen i verden, tenke og filosofere og nyte verdien av naturopplevelser m.v. Det er ingen automatisk sammenheng mellom å avvise alt metafysisk og å bare være opptatt av ting og meg og mitt.
Antall ord: 73
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Isan skrev:For å gå tilbake til det seriøse, jeg også, så vil jeg bare legge til at langt fra alle ateister er materialister. Mange er mer opptatt av mellommenneskelige forhold, å være med på å skape samfunnet bedre, bidra til rettferdighet, minske lidelsen i verden, tenke og filosofere og nyte verdien av naturopplevelser m.v. Det er ingen automatisk sammenheng mellom å avvise alt metafysisk og å bare være opptatt av ting og meg og mitt.
Ett av de bedre eksempler på dette er humanetisk forbund... http://www.hef.no/.

Faktisk så er dette med å hjelpe andre uten å forvente egen gevinst en av de markante forskjeller på mennesker og dyr...
Dyr KAN hjelpe andre dyr, men da men baktanke om egen vinning.
Det har vi hos mennesker også, slevfølgelig, men vi kan og hjelpe andre fordi vi har lyst å hjelpe de... også uten å få noe takk tilbake... ( se på innsamlinger til katastrofer, osv... )

mvh Asbjørn
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links