Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Nei. Du VET ikke hva det er. Du tror du vet. Og de fleste her inne tror på andre ting. Og nå er jeg ferdig med å diskutere bibel. Det er mitt valg. Du er ny her, og du ber "gamle" brukere om å holde seg unna. Vis respekt.
Antall ord: 47
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Micheal250 skrev:
Astarte skrev:
Micheal250 skrev:
Sol@ngelica skrev:Åhh stapp den jævla jesusen et visst sted a, for gudskyld.
Er det vits å være så frekk? Hvis du bare har negative og frekke ting å si bare hold deg unna ...
Du er ganske frekk sjøl som ber brukere holde seg unna! :mozilla_yell:

Og det er jævla frekt å idiotforklare folk her inne, og skjære alle over en kam.
Tror dere kristne at alle som ikke tror som dere er tilbakestående hele gjengen?

DU er frekk [-(
Javell har jeg sagt at noen her inne er tilbakestående? Jeg bare forklarer hva disse gjenferdene,spøkelsene og åndene er. Jeg vet hva det er.
Nei, det kan du ikke vite, hvis du mener det du har skrevet.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

-og der ble han borte- :mozilla_surprised:
Antall ord: 7
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

:lol:

La oss vende det andre neseboret til, eller hva det nå heter. ;)
Antall ord: 12
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Tror det er skinka, eller var det et kinn :-s
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Det er skinka :D
Antall ord: 3
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Micheal250
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Mai 2008 18:12
16

Innlegg av Micheal250 »

Astarte skrev:Nei. Du VET ikke hva det er. Du tror du vet. Og de fleste her inne tror på andre ting. Og nå er jeg ferdig med å diskutere bibel. Det er mitt valg. Du er ny her, og du ber "gamle" brukere om å holde seg unna. Vis respekt.
Ja jeg ber brukere som bare har stygge ting å si om å holde seg unna og jeg er den respektløse?

Du sier jeg ikke vet hva det er. Jeg vet hva det er.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Sikkert. Lykke til.
Antall ord: 3
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Kimbara »

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv.
Kan du dokumentere dette da? Hvis ikke så kan du ikke være så bastant i uttalelsene.
Jeg finner det forsvinnende lite sannsynlig at det finnes spøkelser, men jeg vet ikke.
Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Det er det nok ikke med mindre dere lider av noe psykisk.
Jeg har gjordt en del research og jeg er selv personlig kristen. Jeg tror at demoner finnes.
Satan har engler på samme måte som Gud har engler, englene til satan blir kalt for demoner. Disse er fordelige skapninger som gjør nesten absolut ALT for å få mennesker til å gjøre onde ting. Men nok om det.
Du har gjort en del research ja? Foregikk denne researchen tilfeldigvis utelukkende mellom Bibelens permer?
Hvis ikke; hva gikk researchen ut på, og hvordan kom du fram til konklusjonen?
Temaet er jo at det ikke finnes spøkelser. Mange her på forumet hevder de har sett slike skapninger, men er det bare fantasi? Det kan hende, selv tror jeg at mange har hatt et møte med en demon.
Nå må du bestemme deg; finnes spøkelser absolutt ikke, eller kan det hende at de finnes?
I bibelen står det masse skrevet om demoner. De er skapninger som gjør alt for å skremme mennesker. Du har kanskje en bestemor som døde for lenge siden og du tror du ser gjenferdet hennes. Dette er ikke tilfelle, det er en demon som tar skikkelsen hennes og prøver og skremme deg.
Hvorfor prøver demoner å skremme? Hva består demoner av? Hvor oppholder de seg? Hvorfor er det bare de som tror på demoner som opplever dem? Hvorfor tar demoner skikkelsen til døde bestemødre når de skal skremme?
Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Hvordan kan du dokumentere dette?
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Forsøker du å frelse folk? Kjenner igjen den evinnelige "Jesus er kul, moderne, og en av gutta"-måten å prate på.
Antall ord: 443
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Må si jeg finner det ganske fornedrigende at noen kan komme og påstå så bastant at alle som tror på det paranormale tar feil. Om vi skal se rent teknisk på saken, vil jeg mene det er minst, om ikke mer, sannsynlig at det finnes restrerende energier etter mennesker, enn at det sitter en skjeggete mann oppi skyene som styrer alt som skjer på jorda.

Det er nettopp slike holdninger som gjør at jeg skygger banen for kristendomen, der dere forherliger dere selv og hever dere over alle andre som ikke deler deres blinde tro på en høyst suspekt bok, som dere forøvrig tolker fritt som dere vil.

At flere forskere nå hevder at Moses var ruset, stein, høy etc. da han mottok de ti bud, slår jo beina ganske elegant unna kjernen i hele Jesus AS, eller hva?
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv. Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Hva gjør du her? Først påstår du at spøkelser ikke finnes. Så vet du at mange av oss hevder å ha sett det, for så å si at det kan hende at det er rett - men at det en illusjon?
Hvis det ikke er en illusjon så er vi psykiske?
Du er ikke sann på flekken!! Jøjje meg....
Dette virker jo skikkelig seriøst i grunn :o
Antall ord: 119
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv. Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Jeg har gjordt en del research og jeg er selv personlig kristen. Jeg tror at demoner finnes.
Satan har engler på samme måte som Gud har engler, englene til satan blir kalt for demoner. Disse er fordelige skapninger som gjør nesten absolut ALT for å få mennesker til å gjøre onde ting. Men nok om det.

Temaet er jo at det ikke finnes spøkelser. Mange her på forumet hevder de har sett slike skapninger, men er det bare fantasi? Det kan hende, selv tror jeg at mange har hatt et møte med en demon.

I bibelen står det masse skrevet om demoner. De er skapninger som gjør alt for å skremme mennesker. Du har kanskje en bestemor som døde for lenge siden og du tror du ser gjenferdet hennes. Dette er ikke tilfelle, det er en demon som tar skikkelsen hennes og prøver og skremme deg.
Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Kjere vene... Biblelen er urgammel... De brukte demoner for å skremme... Endatil mange av dagens Kristne har innsett at dette var kristne sin måte og herske og styre på.. Å skremme livskiten ut av folk for å få de til å beholde troen og leve slik de ønsket... (de har klart det med deg.. Du tørr vel ikke trosse det du tror så innmari på?? De har deg i sin hule hånd...)

Det finnes mange medier, healere og andre åndelige mennesker som er kristne og tror på jesus og Gud... De har kontakt med åndene på den andre siden, slik som profetene som har laget bibelen hadde for mange år siden... (Før noen Kristne skyter meg, jeg aner ikke om det er profeter som har skrevet bibelen eller om det er noen andre.. Jeg tror det var profeter???)

De pofetene snakket med det de kallet Gud, alså lyset fra den andre siden.. Hvordan kan du sitte nå flere tusen år etter og si at du vet at dette var Gud de snakket med.. For å vri litt på det du selv skrev: Kunne ikke dette vært en demon eller djevelens værk, i forkledning om du sier??? For med Gud som mitt vitne kan jeg si at de Kristne har MYE, MYE blod, sult og sorg på sine hender.. Og de kan hende den menneskelige rase hadde klart seg bedre uten desse bøkene de skulle følge til punkt og prikke...

Hvordan kan du heller tro på så gamle skrifter og det mennesker fortalte for så lenge siden, enn på dagens MEDmennesker som forteller deg at de har kontakt med ånder på den andre siden, fortelle deg at de ikke er døde allikavell, at du vil få det godt å møte dine kjære etter døden...?? At det finnes en god Gud som er med deg... tror du djevelen ville sagt slike ting???

Dette klarer jeg ikke å forstå.. Kan du forklare det til meg.. Hvorfor tror du ikke på det dine medmennesker på jorden opplever og forteller oss?? De er dagens "profeter" (skyt meg :mozilla_wink: ) men dere "superkristne" er helt forhekset i denne boken, (liker godt vanlig kristne mennesker og deres syn, de er gode mennesker, derfor kaller jeg personer med slike synspunkt som du skriver for "superkristen") Egentlig ett feil ord, sor det er ikke supert i det hele...

Jeg vil gjærne ha svar med deg på de spm. jeg har stilt! Gjærne svar på hvert avsnitt jeg har skrevet...

Jeg kan til slutt si at jeg mistet min Gudstro/barnetro for mange år siden da flere ungdommer i min hjembygd døde av sykdom... Personer jeg kjente mistet sine barn.. Jeg klarte ike å forstå.. Men nå når jeg har fått lest flere bøker som medier har skrevet, sett på tv hvordan de jobber tett sammen med ånder som igjen "jobber" for Gud, så har jeg igjen fått min tro tilbake, men på en helt annen måte enn jeg hadde før.. Og det er nok mange av oss... Hadde vi dannet vår egen spirituelle religion så hadde det ikke vært lenge før den gamle Kristne læren og bibelen ble historie...

Er ikke ofte jeg blir så oppjaget, men når det kommer til temaer som dette og personer som etter min mening er hjernevasket og bestemt så blir jeg desverre irritert...

Å til sist.. Hvis du ser din avdøde mor... (vet ike om hun er død, men etter hennes død da) Hun kommer til deg, smiler og sier hun har det bra.. Hun forteller videre at du har ingenting å frykte etter døden, for dere vil treffes igjen... Hun sier at du skal holde fast på din tro til Gud og tjene han godt.. Så forvinner hun... Hadde det vært en demon?? Å hvorfor sa demonen dette??
Antall ord: 945
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henrik0092
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2008 21:59
16
Lokalisering: stord

Innlegg av Henrik0092 »

La no folk trur ka dei vil, Eg personlig trur at dei finst.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg er neeesten enig med trådstarter vedr. spøkelser og sånt. *banner i spiritistkjerka*
Kan ikke være sikker på dette med psyken heller, men den gjelder både for de som tror på at en fyr stod opp av graven også. Hvor far out er ikke dét, liksom?
Demoner....flere hevder de finnes og jeg tror at vi har manet dem frem i så fall, men jeg går ikke rundt og er redd for at de skal dukke opp. Jeg har sloss mot verre demoner i meg selv. :mozilla_cool:
Jeg håper at ikke alt bare er innbildning med ånder og besøk fra andre dimensjoner for det er jo egentlig en fantastisk greie om det stemmer, men spøkelser etter den alminnelige definisjonen tror jeg ikke på- jeg heller.
Antall ord: 136
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sparky9
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2006 03:45
18
Lokalisering: bærum

Innlegg av sparky9 »

du?!
har du i det hele tatt tenkt på at bibelen er skrevet for nesten 2000 år siden? og at de da ikke trodde på spøkelser men bare gud/djevelen og dems hjelpere. iallefall de som "skrev" den?
Er det rart spøkelser ikke blir omtalt da? altså, tenkt litt logisk please!
de kalte de "skummle" spøkelsene, som skremte dem Demoner for de gjorde noe slemt ,men de som var "snille" ble engler. altså, hvor mange har siden den tid fått engler på rommet sitt? eller sett dem på et fjell?
Altså jeg er kristen sjøl. tror på gud. men en ting må du innse bibelen er full med Bullshit!!!
og ikke kom her og ikke kall meg kristen! jeg har vært aktivt ungdoms medlem i min kirke i over 5 år nå! er der hver fredag! da er det opplegg for unge kristene!

er du klar over alle kodene som er funnet i bibelen? f.eks om hitler? eller andre og første verdens krig? tviler! det finnes en dokumentar på det, husker ikke hva den het. bruker vanligvis ikke bry meg om filmer som vi ser på skolen.
er du også klar over at nå tidens spøkelser har blitt beskrivd som både engler og djeveler i følge bibelen? og dette fra folk på steder og i relgioner detaljene fra bibelen ikke er kjent?

jeg håper virkelig du veit at bibelen er ikke skrevet korrekt. men ca 500 år etter kristus satt noen "viktige" mennesker og bestemmte hva som skulle med, hva som skulle endres osv?
eller visste du at jesus ikke er født i år 0 og heller ikke i betlehem og heller ikke på 24 desember?

stjerne kartet de beskriver når jesus ble født i bibelen passer ikke inn noe sted i verden unntatt i sør amerike, f.eks mexico.
bevis på at jesus ikke er født år 0 = i år -4 var det en keiser som satte ut ordre om å drepe et barn ved mor navn maria, for han hadde fått vite at dette var den store frelser. barnet het jesus. og disse papirene som ble funnet er datert til år -4

jesus er heller ikke født i desember og dette er bevis med stjernebildet igjen. det passer bare på sommer halv året. og dette gjelder over hele verden!

dette er ikke for å fornærme din tro, vi har den samme tro.
men du kan ikke bli helt oppslukt heller! verden dreier seg ikke rundt bibelen!
Bibelen er en bok med selektive historier. og mange av dem har ikke noe med jesus liv eller tid. det er null bevis på at jesus eksisterte i det hele. jesus var en vandrer historie fortalt fra tunge til tunge, fram til disse "viktige" mennene valgte og samle alle disse historiene.

det er helt greit å tro! ingen kan nekte deg det og man kan ikke leve uten tro.
men man kan ikke tro blindt, for da lever man ikke særlig lenge. bare se på alle disse kult greiene som har vært i usa, de ungene trodde blindt, de er nesten alle døde!

takk for meg.
info om dette: hakke peil. hatt det på skolen. og noe i nyheter de siste årene
Antall ord: 550
Opp fra asken vil du oppstå på ny!<3

meninger er forksjellige! men det betyr ikke at noen er mindre verdt! <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links