Drømmer, NDO & ut av kroppenSanne drømmer - Vanlig eller uvanlig?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

GhostBoy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2006 20:15
18

Sanne drømmer - Vanlig eller uvanlig?

Innlegg av GhostBoy »

Har et bitte lite spørsmål. Er sanne drømmer (Drømmer som viser fremtiden) vanlig for mennesker? Jeg har hatt mange sanne drømmer og når jeg ser de i virkeligheten jeg får en Déjà vu følelse. (Alt blir liksom så: Stille. Og kjenner at i magen blir jeg litt rar. Hele kroppen blir litt ute av seg, men ikke fjern). Er det vanlig?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Jeg veit ikke om det er vanlig, men jeg drømmer ofte drømmer som blir sanne. Som oftest er det helt vanlige situasjoner, f.eks. i klasserommet, læreren sier noe, det skjer litt, (helt vanlige ting) og jeg sier : ooh, dette har jeg drømt! Det skumle er at det ofte skjer.

Det virker som du har litt mer spendene drømmer på måten du skriver på. Kan du utdype det?
Antall ord: 74
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GhostBoy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GhostBoy »

Så klart!

Som oftest er det i klasserommet. En gang så hadde vi historie, og noen i klassen strikket uten lov. Da sa læreren "Kom opp og vis oss hvordan vi strikker da!". Det var også en til som ville være med på "framføringen". Det skumle var at for noen måneder før hadde jeg drømt det! Akkurat samme personene og alt passet! Akkurat som å spole tilbake på film. Også mange sånne "små" ting på skolen.

Men jeg har også opplevd andre drømmer også. Som å reise bort og små daglige gjøremål. Heldigvis så har jeg ikke opplevd den med planeten enda (Se min tråd i Universet og dets hemmeligheter). Kan dessverre ikke huske flere spesiele drømmer enda, men tror nok jeg drømte noe om bestefar som døde. Er ikke helt sikker.
De er ikke så dramatiske drømmene mine (enda) men det er så skummelt likevel.
"ååå.. det har jeg drømt!" er et vanlig fenomen til meg.
Selv om det kan gå uker, måneder, ja til og med år før det skjer..
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Dette er først interresant om du kan notere ned drømmene du har hver natt, og deretter finne ut om det skjer. Du sier selv at det er 'deja vu', som er vist å være en falsk følelse av å ha opplevd noe før, noe alle har.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GhostBoy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GhostBoy »

Vet ikke om jeg skal kalle det Déjà vu akkurat, men får liksom en følelse at jeg har drømt det.
Eller, det er litt vanskelig å forklare det. Må nesten oppleve det selv.. :mozilla_wink:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Jeg tror at alle kan drømme litt sanndrømt jeg.... Jeg drømte en gang at en dame på ett sykehjem jeg jobbet kom til å dø på sin 100års dag.... Når jeg kom tilbake på jobben etter hennes bursdag fortalte de meg at hun hadde dødd, akkurat på denne dagen... Fikk en ekkel følelse... For hvordan gå det and.. Av alle mulige dager å dø på, så ble det denne...

Har også masse Déjà vu, men jeg kan ikke huske om det er i en drøm eller hvor jeg har opplevd det tidligere.. Men akkurat når noe skjer, hele setingen med det skjer, så VET jeg at jeg har opplevd det helt eksakt... Ikke noe lignende, men helt eksakt...

Å være sanndrømt er en av de egenskapene jeg håper jeg aldri vil utvikle eller få... Jeg hadde blitt paranoid av alle drømmane jeg har hatt om dødsfall i familien og lignende..
Antall ord: 162
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Nei, det er ikke vanelig i det hele tatt. Selvfølgelig er det noen som opplever det mer enn andre. Ogen det kan være veldig nyttig å ha dem av og till. Ikke for mye da, da det forhindrer menneskets psyke å lege seg selv gjennom drømmene. Men jeg har hittils ikke hørst om noen som sanndrømmer nesten hver natt, så det er nok ikke noe å bekjymre seg for.
Antall ord: 71
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg har flere ganger hatt ganske detaljerte drømmer, som har gått i oppfyllelse dagen etter. Bare ubetydelige småting, men likevel rike på detaljer; så rike at jeg ikke tror det er tilfeldig. Så det er vel ikke superunormalt, og det gjør jo heller ingenting så lenge det bare er snakk om små hverdagslige opplevelser. Verre ting vil jeg helst unngå å vite om på forhånd så lenge det ikke er noe jeg kan endre på.

Noen snakket til meg engang om at slike drømmer kan være en slags tidsforskyvelse i sovende tilstand. Du blir skøvet fram i tid av en eller annen grunn, eller får en drøm før du egentlig skulle hatt den, eller noe slikt noe.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links