Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjenferd fordi noen har dødd i huset?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
Gjenferd fordi noen har dødd i huset?
Jeg skulle like å vite hvorfor dere mener/tror det må bli gjenferd i et hus der noen har dødd? Svært mange dødsfall er jo tross alt det vi vil kalle naturlige. Også mange av disse "naturlige" dødsfallene er sjølsagt svært triste fordi det dreier seg om uhelbredelig, dødelig sykdom. Men ikke helt sjelden har disse menneskene rukket å gjøre opp med seg sjøl og livet omkring. Utifra det mange her ser ut til å tro, skulle en jo da regne med at det ikke var grunnlag for gjenferd i det huset vedkommende døde. Så hvorfor er det da så fælt at en person dør i et hus? Et eller annet sted må jo folk dø.
I USA har visst mange blitt bortimot hysteriske når det gjelder å skulle bo i et hus der noen har dødd. Det sies at det påvirker boligprisene. Da har man gått latterlig langt.
Så jeg er veldig nysgjerrig, om noen har lyst til å komme med tanker om hvorfor de mener det vil bli mer gjengangeri i huset der noen har dødd?
I USA har visst mange blitt bortimot hysteriske når det gjelder å skulle bo i et hus der noen har dødd. Det sies at det påvirker boligprisene. Da har man gått latterlig langt.
Så jeg er veldig nysgjerrig, om noen har lyst til å komme med tanker om hvorfor de mener det vil bli mer gjengangeri i huset der noen har dødd?
Antall ord: 190
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Det er vel frykten i bunn og grunn.
Frykten for døden, frykten for at det skal være et gjenferd der.
Frykten for døden, frykten for at det skal være et gjenferd der.
Antall ord: 22
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Jeg tror ikke det er mer gjenferd i et hus der folk har dødd. Ser absolutt ingen logisk forklaring på det. Tenk deg da et gamlehjem eller et sykehus.
Men det jeg derimot tror, er at det kan ligge gamle energier fra den døde. Altså spor etter tanker, følser, sykdom, muligens elendighet og negativitet. Dette kan påvirke i stor grad.
Noen har en tendens til å tro at alt som påvirker en i et hus "må være gjenferd". Det tror jeg svært lite på.
Men det jeg derimot tror, er at det kan ligge gamle energier fra den døde. Altså spor etter tanker, følser, sykdom, muligens elendighet og negativitet. Dette kan påvirke i stor grad.
Noen har en tendens til å tro at alt som påvirker en i et hus "må være gjenferd". Det tror jeg svært lite på.
Antall ord: 90
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Signerer denne.Brenda skrev:Jeg tror ikke det er mer gjenferd i et hus der folk har dødd. Ser absolutt ingen logisk forklaring på det. Tenk deg da et gamlehjem eller et sykehus.
Jeg tror edt likesågodt kan "spøke" i hus der ingen har dødd. Men rent logisk sett, med tanke på antall mennesker og hvor lenge det har bodd mennesker her, så bor vel de fleste av oss i nærheten av der noen har dødd :mozilla_wink:
Antall ord: 144
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Å det er forskjell på om personen har valgt å "gå over på den andre siden" noe de aller fleste gjør, og det å bli fast "midt i mellom", det er skjeldent.... Det er vel det sistnemde som har med gjengangere å gjøre... Men det skjer som sagt sjeldent...
Ellers er det som Brenda skrev at det kan være mye energier i ett hus, også fra en selv som kan føre til at en tror der er gjengangere... Det kan også sitte igjen energier fra andre personer som har vært der tidligere... :mozilla_wink:
Ellers er det som Brenda skrev at det kan være mye energier i ett hus, også fra en selv som kan føre til at en tror der er gjengangere... Det kan også sitte igjen energier fra andre personer som har vært der tidligere... :mozilla_wink:
Antall ord: 95
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Nov 2004 03:53
- 20
- Lokalisering: Tromsø
Re: Gjenferd fordi noen har dødd i huset?
Når min far døde skjedde det mye rart i huset. Alle lyspærer gikk på en og samme gang, lamper deiset i gulvet (vell å merke satt jeg oppe alene å kjeftet for meg selv i det øyeblikket), bilen gikk heidundas.. Joda, alle klassikerne som så mange forteller. Men alt dette roet seg når han ble gravlagt, hee.. en siste fantestrek?Isan skrev: Jeg skulle like å vite hvorfor dere mener/tror det må bli gjenferd i et hus der noen har dødd? Svært mange dødsfall er jo tross alt det vi vil kalle naturlige. Også mange av disse "naturlige" dødsfallene er sjølsagt svært triste fordi det dreier seg om uhelbredelig, dødelig sykdom. Men ikke helt sjelden har disse menneskene rukket å gjøre opp med seg sjøl og livet omkring. Utifra det mange her ser ut til å tro, skulle en jo da regne med at det ikke var grunnlag for gjenferd i det huset vedkommende døde. Så hvorfor er det da så fælt at en person dør i et hus? Et eller annet sted må jo folk dø.
Uansett, når mamma skulle selge huset, gikk som normalt folk bydde osv. MEN når de fant ut hva som hadde skjedd der (ikke med delen etter hans død), men hvordan han døde DA fant de ut at det spøkte. eh? før vi flyttet ut, altså de hadde ikke bodd i huset ennå! De ba om en senking i prisen pga dette. NO WAY! Så, vi fannt noen andre kjøpere Jeg nekter å tro at om pappa i tilfelle hadde drevet ablegøyer rundt så hadde de nok ikke vært ille ment
Antall ord: 352
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Akkurat. Det er mye av det jeg tenker også: Hvis det i det hele tatt finnes gjenferd, er jeg enig med deg at da skyldes det mer ting i personenes liv, deres livsholdninger og kanskje livssyn.Brenda skrev:Jeg tror ikke det er mer gjenferd i et hus der folk har dødd. Ser absolutt ingen logisk forklaring på det. Tenk deg da et gamlehjem eller et sykehus.
Vampen skrev:
Eller dine egne følelser? Du skrev jo at da det heftigste pågikk, satt du oppe og kjeftet for deg sjøl. Det hevdes jo at kraftige følelser kan få fysiske ting til å skje, og at det er det som skal være bakgrunnen for det som kalles poltergeist. Men dette er det som kjent mange og svært delte meninger om.en siste fantestrek?
Det er artig å lese reaksjonene folk kommer med på temaet. Blir spennende å se hva mer som kommer (- hvis det kommer noe).
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Nov 2004 03:53
- 20
- Lokalisering: Tromsø
Jeg skrev det litt ironisk, om du så den med klassikern osv For å understreke hvor teit det var av de som skulle flytte inn, ennå de ikke visste om de små tingene. Noen bestemmer seg for at det spøker bare de vet det har skjedd noe uten å oppleve ting selv. Ang. det som skjedde rundt i huset, så vet jeg ikke hva det var. Poltergeist? Kanskje, men var ikke slik kjefting.. kjeftet fordi jeg ikke fant plassen til en pusslebrikke! Så det var nok ikke den typen energi i kjeftingen min Pluss vi er en familie som prøvde å holde humor og latter ved like, så vi lo.. MYE! Men, ellers enn det så vet jeg ikke, har ingen svar. Ikke at det gjør noe heller på sett og vis.Isan skrev:Akkurat. Det er mye av det jeg tenker også: Hvis det i det hele tatt finnes gjenferd, er jeg enig med deg at da skyldes det mer ting i personenes liv, deres livsholdninger og kanskje livssyn.Brenda skrev:Jeg tror ikke det er mer gjenferd i et hus der folk har dødd. Ser absolutt ingen logisk forklaring på det. Tenk deg da et gamlehjem eller et sykehus.
Vampen skrev:Eller dine egne følelser? Du skrev jo at da det heftigste pågikk, satt du oppe og kjeftet for deg sjøl. Det hevdes jo at kraftige følelser kan få fysiske ting til å skje, og at det er det som skal være bakgrunnen for det som kalles poltergeist. Men dette er det som kjent mange og svært delte meninger om.en siste fantestrek?
Det er artig å lese reaksjonene folk kommer med på temaet. Blir spennende å se hva mer som kommer (- hvis det kommer noe).
Men, det er en tankevekker... at folk mener det spøker før de har flyttet inn i et hus pga en hendelse som skjedde på stedet! (han døde jo faktisk ikke der engang, men 2uker senere på sykehus) Rare mennesker XD
Antall ord: 395
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Personlig tror jeg at det med spøkelser som går igjen og "plager" - er mennesker som ved sin død ikke har kommet seg videre til lyset, av en eller annen grunn.
HVOR man dør, spiller litt mindre rolle, da noen vil søke hjem, som om de var i live, dersom man ikke "vet" at man er på et sykehus, eller aldershjem...
Det kan være mange grunner til at et menneske ikke kommer seg videre, det kan være frykt for å komme til h... ( varmt sted ),
det kan være at man "må" gjøre ett eller annet, eller ordne opp i noe -før man føler at man er klar...
De aller fleste "spøkelser" - er bare mennesker som forsøker å gi beskjed om noe til gjenlevende familie, eller mener at "dette er mitt hus, du har ikke noe her å gjøre".
Det har rett og slett ikke gått opp for disse at de faktisk er døde, og skal gå videre.
En av årsakene til det, kan være at man ikke tror det finnes noe mer etter døden, og at man derfor ikke kan være død, fordi man "lever jo" . . .
( sjela lever, mens kroppen er død. )
Dette med at noen henger igjen inntil begravelsen, kan komme av at begravelsessermonien tilslutt får disse til å forstå at - jo - "nå har jeg gått videre" . . .
og da vet/skjønner man at man skal inn i lyset...
At noen forsøker å få redusert pris på en bolig, fordi noen har dødd der, er nok mer en måte / et påskudd for å få redusert prisen.
mvh Asbjørn
HVOR man dør, spiller litt mindre rolle, da noen vil søke hjem, som om de var i live, dersom man ikke "vet" at man er på et sykehus, eller aldershjem...
Det kan være mange grunner til at et menneske ikke kommer seg videre, det kan være frykt for å komme til h... ( varmt sted ),
det kan være at man "må" gjøre ett eller annet, eller ordne opp i noe -før man føler at man er klar...
De aller fleste "spøkelser" - er bare mennesker som forsøker å gi beskjed om noe til gjenlevende familie, eller mener at "dette er mitt hus, du har ikke noe her å gjøre".
Det har rett og slett ikke gått opp for disse at de faktisk er døde, og skal gå videre.
En av årsakene til det, kan være at man ikke tror det finnes noe mer etter døden, og at man derfor ikke kan være død, fordi man "lever jo" . . .
Dette med at noen henger igjen inntil begravelsen, kan komme av at begravelsessermonien tilslutt får disse til å forstå at - jo - "nå har jeg gått videre" . . .
At noen forsøker å få redusert pris på en bolig, fordi noen har dødd der, er nok mer en måte / et påskudd for å få redusert prisen.
mvh Asbjørn
Antall ord: 280
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Amen... Enig i det Asbjørn skriv...:mozilla_wink:Asbjørn skrev:Personlig tror jeg at det med spøkelser som går igjen og "plager" - er mennesker som ved sin død ikke har kommet seg videre til lyset, av en eller annen grunn.
mvh Asbjørn
Antall ord: 292
Klem Torill =o)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Asbjørn skrev:
Interessant begrunnelse/tanke. Har aldri hørt _den_ før.
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Skjebnen til BA.???? hehe :mozilla_wink:Isan skrev:Asbjørn skrev:Det har rett og slett ikke gått opp for disse at de faktisk er døde, og skal gå videre.
Antall ord: 75
Klem Torill =o)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Antall ord: 0
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Må si meg enig i mange fine tanker her. Spesielt tror jeg det ikke spiller noen rolle hvor man dør, men at det godt kan henge igjen energier og følelser, slik som Brenda sier.
Gjenferd har det vel med å dra til steder de pleide å være da de levde, stedet de trivdes best og hadde en tilhørlighet. Derfor er jeg ikke så redd for å spasere på kirkegårder, for jeg hadde i hvert fall ikke hengt der om jeg skulle spøkt noe sted. Hadde vel heller blitt Rockefeller, tenker jeg :mozilla_wink:
Gjenferd har det vel med å dra til steder de pleide å være da de levde, stedet de trivdes best og hadde en tilhørlighet. Derfor er jeg ikke så redd for å spasere på kirkegårder, for jeg hadde i hvert fall ikke hengt der om jeg skulle spøkt noe sted. Hadde vel heller blitt Rockefeller, tenker jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger