Er ikke dette litt selvmotsigende? "Alle mennesker kan healing", men du "har ikke påberopt deg å kunne noe som helst"? Er du ikke et menneske?kaja43 skrev:
Og intuisjonen din er virkelig feil her, for alle mennesker kan formidle
healing, men du betviler kanskje at jeg er ett menneske?
Har aldri påberopt meg å kunne noe som helst.
For meg er det kun resultater som gjelder.
Alt det andre har jeg lært gjennom 4 års intense studier.
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Psykologisk healing?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Antall ord: 78
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Apr 2008 22:28
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Healing er bra for folk med letterer psykiske utfordringer. Det kan hjelpe bare å snakke med noen.
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Det kan kanskje leses sånn, men jeg ville frem til at jeg ikke formidlerKimbara skrev:Er ikke dette litt selvmotsigende? "Alle mennesker kan healing", men du "har ikke påberopt deg å kunne noe som helst"? Er du ikke et menneske?kaja43 skrev:
Og intuisjonen din er virkelig feil her, for alle mennesker kan formidle
healing, men du betviler kanskje at jeg er ett menneske?
Har aldri påberopt meg å kunne noe som helst.
For meg er det kun resultater som gjelder.
Alt det andre har jeg lært gjennom 4 års intense studier.
på noen bedre måte enn andre.
Antall ord: 102
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Og det eneste jeg tror på her er at du har bestemt deg for at du ikke kan.Tviler ikke på at du har gode intensjoner. Jeg tror bare ikke på deg.
Du sier: ".........for alle mennesker kan formidle healing......"
- Da må jeg bare skuffe deg, for jeg er en av de mange som ikke kan det!
mvh
twiggy
Og kanskje heller ikke har prøvd særlig mye. At en sperrer for energien
ved å bestemme seg for at en ikke kan er jo ikke det samme som at
en kan endre tankene og dermed åpne seg.
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
kaja43 skrev:Og det eneste jeg tror på her er at du har bestemt deg for at du ikke kan.Tviler ikke på at du har gode intensjoner. Jeg tror bare ikke på deg.
Du sier: ".........for alle mennesker kan formidle healing......"
- Da må jeg bare skuffe deg, for jeg er en av de mange som ikke kan det!
mvh
twiggy
Og kanskje heller ikke har prøvd særlig mye. At en sperrer for energien
ved å bestemme seg for at en ikke kan er jo ikke det samme som at
en kan endre tankene og dermed åpne seg.
twiggy......så frekkt! du tviler på andre....alle kan healing....til og med DU twiggy......
Antall ord: 114
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Okey, for jeg har hvert til hypnose for å slutte å røyke nemlig, men det funket ikke spesielt bra.Jeg mener at det skyldes at jeg ikke ble lagt i dyp nok hypnose, og derfor heller ikke klarte å konsentrere meg.Tror jeg vet hvorfor jeg ikke klarte det da. Det var min kjemi til terapauten og ikke metoden.kaja43 skrev:Jeg jobber ikke som hypnoterapeut enda, men tar i motHei Kaja!
Driver du med hypnose?
Isåfall...Hvor dyp hypnse driver du med?
klienter for øving, har igjen 11/2 år på utdannelsen.
Hvor dyp transen blir kommer an på hvor mye du tør
gi slipp på kontrollen. Noen kommer bare i en lett
transe andre forsvinner helt.
Kunne vedlig gjerne tenke meg å prøve det igjen.
Er det noe du kunne tenke deg å prøve på?
Antall ord: 138
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ....
Kjemien er viktig, men dybden på hypnosen er egentlig ikke så viktig.green eyes skrev:Okey, for jeg har hvert til hypnose for å slutte å røyke nemlig, men det funket ikke spesielt bra.Jeg mener at det skyldes at jeg ikke ble lagt i dyp nok hypnose, og derfor heller ikke klarte å konsentrere meg.Tror jeg vet hvorfor jeg ikke klarte det da. Det var min kjemi til terapauten og ikke metoden.kaja43 skrev:Jeg jobber ikke som hypnoterapeut enda, men tar i motHei Kaja!
Driver du med hypnose?
Det er viktigere at en finner de rette suggesjonene, så du får koblet
de på rett måte i underbevisstheten.
Kan gjerne prøve å hjelpe deg.
Synes det er spennende verktøy å jobbe med, og jo flere å øve på
jo bedre for meg.
Antall ord: 197
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Re: ....
Det betyr at jeg kan kontakte deg nærmere når økonomien bedrer seg litt det da?kaja43 skrev:Kjemien er viktig, men dybden på hypnosen er egentlig ikke så viktig.green eyes skrev:Okey, for jeg har hvert til hypnose for å slutte å røyke nemlig, men det funket ikke spesielt bra.Jeg mener at det skyldes at jeg ikke ble lagt i dyp nok hypnose, og derfor heller ikke klarte å konsentrere meg.Tror jeg vet hvorfor jeg ikke klarte det da. Det var min kjemi til terapauten og ikke metoden.kaja43 skrev:Jeg jobber ikke som hypnoterapeut enda, men tar i motHei Kaja!
Driver du med hypnose?
Det er viktigere at en finner de rette suggesjonene, så du får koblet
de på rett måte i underbevisstheten.
Kan gjerne prøve å hjelpe deg.
Synes det er spennende verktøy å jobbe med, og jo flere å øve på
jo bedre for meg.
Jeg har nemlig flere fysisk/psykiske avhengigheter jeg kunne tenke meg å få litt hjelp med :mozilla_wink:
Antall ord: 233
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Bare si fra når du føler for det
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Nov 2007 00:44
- 17
Du tar feil, Kaja er meget dyktig.Jeg er overbevist om at energiene hun sendte meg (fjernheling) har hatt mye å si for at angsten og depresjonen som jeg hadde mer eller mindre er forsvunnet.twiggy skrev:kaja43 skrev:quote]
Jeg tror så absolutt på healing.
Men min intuisjon sier meg at du ikke kan heale.
Og jeg har en sterk utviklet intuisjon!
mvh
twiggy
Det er jeg veldig takknemlig for.
Antall ord: 70
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Re: Psykologisk healing?
En type healing brukes faktisk mye til psykologisk hjelp, dog ikke i de formene som man forbinder med healing.Nataniwo skrev:Har inntrykk av at healing som oftest er vinklet mot fysiske plager..
Hva med (lettere) psykologiske plager? som depresjon, sosial angst osv?
(gjerne paranoide / schizofrene og tyngre psykologiske lidelser og -
men antar det kan bli litt tyngre å diskutere / uttale seg om..? ; )
Burde jo på en måte være "midt i blinken" for healing - hvis man leser litt hvordan mange mener healing virker.. Energier i mennesket, mennesket som helhet osv..
Bare nysjerrig noen her som har opplevelser / meninger rundt dette?
Da prater vi hypnose og sånt. Men det beste er å bruke drömmer til det. Det er noe av det drömmer er til for, og väre en psykisk opprettholder og veileder. Bruker man drömmer, så kan man oppnå alt.
Antall ord: 144
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Kort sagt. Drömmer er grundstenene til bra psykisk helse og det aller viktigste hjelpemiddelet vi har i livet. Forstå dem, de kan fortelle deg mer om deg selv enn du noen gang kunne vite selv.
Drömmer er ditt klokere "jeg". Din underbevissthet. Og det vet myyye. Bruk kunnskapen og lär, det er slik du vokser.
Drömmer er ditt klokere "jeg". Din underbevissthet. Og det vet myyye. Bruk kunnskapen og lär, det er slik du vokser.
Antall ord: 58
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2005 11:25
- 19
- Lokalisering: Jorda
- Blitt takket: 1 gang
Spørs hva du mener med selv-healing da. For meg så betyr det at et menneske selv er villig til og aktivt med på å kjenne på sine følelser, forandre reaksjonsmønstre, gi slipp på ting fra fortid.....Nataniwo skrev:Det var veldig godt sagtkaja43 skrev:Å heale psykiske plager er jo det healing er mest egnet til.
De aller fleste av mine klienter lider av noe psykisk,
og det er mange gode resultater på dette.
Grunnen til at mange bare driver med fysiske
plager er kanskje at de selv ikke føler at de er
kompetente til å møte andres følelser?
Tipper selv-healing er noe som blir vanskelig for en med psykiske problemer kanskje? :mozilla_wink:
Litt som å løfte seg selv liksom ^^ veldig vanskelig har jeg hørt..
Har selv fått lov til å følge en mann som har vært psykisk syk av angst og depresjoner i over tjue år. Opplevde et healingmirakel da han fikk healing gjennom meg i februar, men allikevel har han hatt en vei å gå med seg selv. Mange følelser og vonde minner, traumer etc. som hadde samlet seg i årevis og mye skjult som lå i underbevistheten.
Denne mannen har brukt healing, meditasjon og psykolog til hjelp. Han har også vært psykiatrisk pasient. Hans valg om også å bruke alternative metoder ble støttet oppunder av helsepersonellet ved avdelingen hvilket jeg synes var fantastisk.
Nå er han snart av medisinene sine og som jeg ser det så har alt dette skjedd fordi at han selv var så klar for å gi slipp nå. Han ønsket ikke dette lengre og ba til Gud om hjelp. Og fikk den sendt i mange former. Og han har i stor grad vært med å heale seg selv. Fått hjelp til selvhjelp. Hvis du skjønner hva jeg prøvde å sette ord på her
Dessuten startet min vei innen healingen med at jeg ga healing til meg selv og brukte det som en kjærlighetskraft til å løfte meg gjennom alt det jeg hadde inni meg og ga slipp på. Å jobbe med følelser, fylle seg selv med positivitet, gode tanker, kjærlighet- det er healing det også
Håper du fant noen gode tanker her.
Mvh Tussa
Antall ord: 376
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!
http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400
http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
For en fin tråd!
Jeg har tenkt en del i det siste på dette med psykologisk healing. Min søster var hos en healer og fikk reiki for noen måneder siden, og hun som utførte reikien hadde følt en stor mengde sorg og fortvilelse visse steder på kroppen til min søster. Blant annet hadde hun visst lagret en hel del sorg knyttet til pappen vår i leggene sine, noe som er litt rart, siden søstern min og pappa har et veldig vanskelig forhold.
Nå var ikke søstern min der på grunn av psyke, men endte likevel opp med å jobbe en del med det under den ene behandlingen hun hadde. Og det viste seg også å hjelpe på en del av hennes fysiske problemer.
Jada, det kan godt være innbilning, men jeg velger å tro på henne, siden vi begge var skeptiske til healing i utgangspunktet.
Det jeg lurer på da, er om jeg kanskje skulle prøve et par behandlinger med reiki for psykens skyld? Har en frisk kropp, men masse i hodet som trenger arbeid. Psykiatrien funker ikke nevneverdig bra, så jeg lurer virkelig på om jeg skal teste reiki. Det er vel verdt et forsøk?
Jeg har tenkt en del i det siste på dette med psykologisk healing. Min søster var hos en healer og fikk reiki for noen måneder siden, og hun som utførte reikien hadde følt en stor mengde sorg og fortvilelse visse steder på kroppen til min søster. Blant annet hadde hun visst lagret en hel del sorg knyttet til pappen vår i leggene sine, noe som er litt rart, siden søstern min og pappa har et veldig vanskelig forhold.
Nå var ikke søstern min der på grunn av psyke, men endte likevel opp med å jobbe en del med det under den ene behandlingen hun hadde. Og det viste seg også å hjelpe på en del av hennes fysiske problemer.
Jada, det kan godt være innbilning, men jeg velger å tro på henne, siden vi begge var skeptiske til healing i utgangspunktet.
Det jeg lurer på da, er om jeg kanskje skulle prøve et par behandlinger med reiki for psykens skyld? Har en frisk kropp, men masse i hodet som trenger arbeid. Psykiatrien funker ikke nevneverdig bra, så jeg lurer virkelig på om jeg skal teste reiki. Det er vel verdt et forsøk?
Antall ord: 205
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Ja, det syns jeg er verdt et forsøk.
Så lenge det er seriøst, og profesjonelt, så kan nok mange av oss ha utbytte av slik terapi!
Så lenge det er seriøst, og profesjonelt, så kan nok mange av oss ha utbytte av slik terapi!
Antall ord: 28
Memento mori
Hide post links |