Hurra!!!!!Vermilion Oriol skrev:Da var dere enige
Fakta, teori & skepsis ⇒ skepisis til Kristendommen
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Antall ord: 8
Memento mori
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Har kristendommen egentlig gitt oss noe positivt da?
Jesus kjærlighet, glem den han er dau.
Jesus kjærlighet, glem den han er dau.
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hehe... jeg mener at kristendommen i seg selv ikke er bedre eller værre enn andre religioner. Det er ekstremistene og mørkemennene som herper det. Men når det er sagt, så har jeg lite respekt for en tro son tilpasser seg for å tiltale flest mulig, og som er livredd for å støte noen. De går jo midt i mot bibelen, som de påstår å basere sin tro på
Antall ord: 72
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 19:50
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Et hus, hvor ellers?
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- 17
Nesten utrolig at ingen predikanter har klikka på dertte ennå
Antall ord: 10
Heal
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Her er da ikkje noko å klikke for, Adam og Eva var ikkje dei einaste menneska, bibelen nevner andre mennesker oxo. Mulig dei kristne ikkje legger så stor vekt på dette, da det stiller skapelsesberetninga i eit dårlig lys.
Kva om vi tolker gud litt, kanskje det bare er ein metafor, at far(gud) til Adam og Eva rekna seg for gud å være(litt smågal) og såleis tvang Adam og Eva til eit samliv i incest, dvs dette er alså grunnlaget for jødane og seinare den jødiske og kristne religion...ser dåkke lyset?
Kva om vi tolker gud litt, kanskje det bare er ein metafor, at far(gud) til Adam og Eva rekna seg for gud å være(litt smågal) og såleis tvang Adam og Eva til eit samliv i incest, dvs dette er alså grunnlaget for jødane og seinare den jødiske og kristne religion...ser dåkke lyset?
Antall ord: 99
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Kanskje jeg skal dra den ett hakk til... Skal fortelle dokke ei historie!
Det var en gong for mange tusen år siden da alle apene levde lykkelige her på jorden... En flygende tallerken stoppet over ett jorde og to små hvite, hårløse vesener med store øyne og liten munn dalet ned på jorden mens skipet forsvann... Navnet var Adam og Eva...
Desse to var så smarte at de raskt klarte og menge seg med desse "dumme" dyra som budde her.. Det gikk ikke lenge før at elskov var ett faktum... Både apedamer og eva ble gravide...
Ut kom en skapning som aldri har sett dagens lys på jorden... Høyreiste skikkelser på høgde med apene, mindre behåret, og mye mer intellgente enn apene... De hadde arvet fysikken fra apene, intelligensen fra gjestene og har fått en blandet utsjånad....
Flere tusen år etter sitter de forran hver sin PC og har glemt sitt opprinnelige opphav, de prøver fortsatt å forstå og finne ut av hvordan det hele gikk til... Men nye teorier har dukket opp i årenes løp og forvirre dem alle.. Men en dag vil de igjen få sitt svar.. kanskje av meg??? :mozilla_wink:
Snipp snapp snute så var avsløringen ute!!!
Det var en gong for mange tusen år siden da alle apene levde lykkelige her på jorden... En flygende tallerken stoppet over ett jorde og to små hvite, hårløse vesener med store øyne og liten munn dalet ned på jorden mens skipet forsvann... Navnet var Adam og Eva...
Desse to var så smarte at de raskt klarte og menge seg med desse "dumme" dyra som budde her.. Det gikk ikke lenge før at elskov var ett faktum... Både apedamer og eva ble gravide...
Ut kom en skapning som aldri har sett dagens lys på jorden... Høyreiste skikkelser på høgde med apene, mindre behåret, og mye mer intellgente enn apene... De hadde arvet fysikken fra apene, intelligensen fra gjestene og har fått en blandet utsjånad....
Flere tusen år etter sitter de forran hver sin PC og har glemt sitt opprinnelige opphav, de prøver fortsatt å forstå og finne ut av hvordan det hele gikk til... Men nye teorier har dukket opp i årenes løp og forvirre dem alle.. Men en dag vil de igjen få sitt svar.. kanskje av meg??? :mozilla_wink:
Snipp snapp snute så var avsløringen ute!!!
Antall ord: 212
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2008 15:52
- 16
- Lokalisering: Bergen
Skal vi dra denne litt lenger? Anbefaler at dere leser bibelen. Selv er jeg IKKE kristen, men tror at bibelen inneholder "sannheter" slik de ble oppfattet den gangen. Når noe landet på jorden den gang - var det gud. Skjer det samme i dag er det et jetfly el.l. (Ref. Profeten Esekiel)Astarte skrev:Den teorien med Adam og Eva beviser jo hvorfor vi mennesker er der vi er i dag.... barn av søsken blir jo sjelden bra :mozilla_wink:
Så til dette med barn av Adam og Eva. Punkt 1: de var ikke de første menneskene (ref. 1. mosebok). Menneskene ble skapt før Adam og Eva fikk sitt hage-oppdrag. Punkt 2: en litt overraskende opplysning ........... Eva var Adams 2. kone! Han var først gift med Lilith, men fikk dette ekteskapet oppløst av gud, da Lilith ikke var underdanig nok.
Bibelen er en interessant bok og bør virkelig leses. Mye morro der gitt.
Antall ord: 161
Det er DU som kan gjøre noe med det.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg har faktisk lest Bibelen, og min konklusjon er at den motsier seg selv altfor ofte.. Men det er en bok med stor underholdningsverdi, og mye moralsk bra stoff.
Jeg visste at Adam hadde barn med Lilith, der er etter sigende de som er forfedrene til de underjordiske.
Som jeg har skrevet før så har jeg ikke problemer med verken bibel, eller religioner i seg selv. Det er mange av de såkallt troende som ødelegger mye.
Ellers så er vi ikke veldig uenige, du og jeg :mozilla_wink:
Jeg visste at Adam hadde barn med Lilith, der er etter sigende de som er forfedrene til de underjordiske.
Som jeg har skrevet før så har jeg ikke problemer med verken bibel, eller religioner i seg selv. Det er mange av de såkallt troende som ødelegger mye.
Ellers så er vi ikke veldig uenige, du og jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 90
Memento mori
Hide post links |
"utukt" er et ord som blir brukt der et par ganger.
Skjøge er omtrent brukt like mye.
Skjøge er omtrent brukt like mye.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Og jeg er en skjøge som driver utukt...Nice!
Antall ord: 10
Memento mori
Hide post links |
Morsomme navn, masse å lære der ja.1 Mos 36,22 Lotans sønner var Hori og Heman, og hans søster var Timna.
Antall ord: 24
Hide post links |