Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTotemdyr

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

du er en som observerer dine omgivelser,men gjør det i det stille.ser helst at ingen gir deg offentlig oppmerksomhet,så alle dine valg har ett snev av å være mye alene.din styrke ligger i dine observasjoner,du gir ett sterkt klart svar som vil sette de fleste i en følelse av at her diskuterer vi ikke for moro skyld.din ro å selvtillit i aggresive situasjoner,får den mest krakyle til å legge fra seg øksen å roe seg ned.liker det ensome liv,men kan gjerne jakte på det motsatte kjønn.ingen kan eie deg,men dine barn forsvarer,elsker du å nåde den som blander seg inn i din oppdragelse.dine kjærlige øyeblikk er ikke for offentlighetens skue,men de er desto mere ærlige å sanne
Antall ord: 132
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

reina skrev:du er en som observerer dine omgivelser,men gjør det i det stille.ser helst at ingen gir deg offentlig oppmerksomhet,så alle dine valg har ett snev av å være mye alene.din styrke ligger i dine observasjoner,du gir ett sterkt klart svar som vil sette de fleste i en følelse av at her diskuterer vi ikke for moro skyld.din ro å selvtillit i aggresive situasjoner,får den mest krakyle til å legge fra seg øksen å roe seg ned.liker det ensome liv,men kan gjerne jakte på det motsatte kjønn.ingen kan eie deg,men dine barn forsvarer,elsker du å nåde den som blander seg inn i din oppdragelse.dine kjærlige øyeblikk er ikke for offentlighetens skue,men de er desto mere ærlige å sanne
Hva er dette? Man skulle nesten tro du beskrev meg her... :mozilla_surprised:
Antall ord: 147
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

tja e du en måke da?e du frammpå å tenke først på dæ sjøl å ka du kan oppnå fer dæ sjøl og dine...eller e du ein panter.....æ har bestandig sjett dæ som ein svart panter :mozilla_smile:
Antall ord: 42
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sparky9
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 08 Jun 2006 03:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av sparky9 »

går det ann å ha flere totem dyr? jeg har blitt fortalt av en jeg har pratet med i flere år som er voksen og profesjonell. og når jeg møtte henne var noe av det første hun sa at jeg hadde 4 totemdyr men det ene dyret holdt på å forsvinne, som om den hadde blitt erstattet sa hun, men de 3 jeg da har er Katt, Hund/ulv(så å si det samme) og hest/enhjørning. hun så en ernhjørning men siden det ikke er et totemdyr i den forstand ble det tolket som en ivernaturlig hest. skjønte ikke mye av det der og da, men siden det har jeg blitt mer og mer tenkende på det. for jeg har alltid hatt god kontakt med hunder, katter og hester..
Antall ord: 134
Opp fra asken vil du oppstå på ny!<3

meninger er forksjellige! men det betyr ikke at noen er mindre verdt! <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
julia242
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Mai 2008 21:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sverige

Innlegg av julia242 »

Ja, man kan ha flere totemdyr. De fleste har faktisk det, men det er et av dyrene som er mest fremtredende:-)
Antall ord: 21
Mvh

Julia:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

julia242 skrev:Ja, man kan ha flere totemdyr. De fleste har faktisk det, men det er et av dyrene som er mest fremtredende:-)
Som jeg lærte det så er det et dyr for hjerte et for hodet og et for sjela.
Men det er nok litt etter hvem du snakker med. Han som lærte meg det er halvt cheynne og har det derfra. Så tror det er litt om hvem du spørr


Puma/f
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Men kan man sammenligne et kraftdyr og en hjelper? Har de noen sammenheng?
Det er nok to forskjelllige ting. Et totemdyr, er en del av deg, et aspekt et symbol som din sjel, hjelperere eller din høyere bevissthet vil ta i bruk for å hjelpe, påminne, komme med et budskap. Man kan ha et hoveddyr, men ellers er det fullt mulig å bruke det på samme måte som englekort, eller tarotkort. Hva trenger du akkurat nå, hva bør du huske på, og vite også er en del av deg.
Vi er født store, men lærer fort å begrense oss, i forhold til gener og miljø. Det du fikk aksept for som liten, være snill pike og gutt, være tøff, sterk osv. Alle disse tingene bærer også med seg motsetningen. Og dermed strever vi for å være det ene, mens trusselen fra det andre truer deg.
Et totemdyr, kan minne deg om, hva du valgte som hovedredskap. Åpne deg igjen for en større del av deg selv.
I sannhet, er vi alt som er, men den bevisstheten kan vi ikke leve med, om vi ikke våger å snu opp og ned på vårt selvbilde av og til, og dermed oppleve at ingenting egentlig er fremmed for oss.
Totemdyr kan også komme å gå, ettersom vi har bruk for den spesielle energien.
Hjelpere er egne selvstendige vesener, enten levd her, eller aldri. De vil ikke vi skal bli avhengig av dem. For egentlig behøver vi ikke den hjelpen vi tror. Men vi behøver å bli minnet om det ubegrensede energi vesen vi egentlig er.
Så fly med måken din, eller ørnen. Finn litt om det på nett. Mange bra sider. Vær litt obs når du ser bilder, eller får kontakt med en. Det er ikke alle dyr som henger rundt her som måken. Har en liten på si jeg også.
Bilde[/img]
Antall ord: 323
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

reina skrev:tja e du en måke da?e du frammpå å tenke først på dæ sjøl å ka du kan oppnå fer dæ sjøl og dine...eller e du ein panter.....æ har bestandig sjett dæ som ein svart panter :mozilla_smile:
Nå er vel ikke måken nødvendigvis et symbol for det du nevner her...

Jeg tror kanskje mitt kraftdyr er ulv... Men noen ganger føler jeg meg litt som en kolibri eller et pinnsvin.
Antall ord: 80
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Totemdyr er ikke symbol på noe spesifikt. Ulike tradisjoner legger ulike ting til dyret. f.eks. samer og indianere. Det står også litt ulike ting om samme dyr på ulike sider på nettet. Først og fremst er det nok hva du opplever, og så får en google litt rundt og se om det er noe du kjenner igjen, kanskje noe man ikke selv har tenkt på. Det er ingen regler, mange har nok sine egne regler og tradisjon(om de har bevart en sådan). Egentlig er det noe mye mer et forhold og en følelse av noe, som kan utvikles og vokse.
Antall ord: 107
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Keara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 15 Okt 2007 23:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Keara »

Fikk Panteren på den sida jeg...
Antall ord: 6
Tænk positivt, det spare så jævli mye tid å energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Jeg fikk enjørning tro,healing,mystikk :D
Antall ord: 7
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
siva123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 23 Jan 2008 15:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet

Innlegg av siva123 »

jeg fikk leopard yndlings dyret mitt å det passa meg!! :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Enhjørning
Antall ord: 2
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
S*M
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 02 Mar 2008 14:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ja!

Innlegg av S*M »

Jeg fikk Ulv ..

Men jeg tror ikke nødvandigvis at det er Totem-dyret mitt.

det er jo bare ren tilfeldighet. Jeg hadde lyst å trykke mange ganger, men jeg ventet lengre ..

Jeg tror ikke det har noe å si hva man blir på den sia :mozilla_wink:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Den sia har litt mer med å spørre et spørsmål. Litt det samme som å trekke et kort. Man har et annet forhold til sitt totemdyr. Det er noe som kommer til en, noe som man alltid har vært fasinert av o.l.
Man kan vel spørre om totemdyret sitt på Enchanted Forest også. Men det blir litt mer som et totemdyr som har noe å fortelle deg akkurat nå.
Antall ord: 72
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links