Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan finner dere ut alt dette ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Nikita J
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 04 Mai 2008 13:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Nikita J »

Mange mener de vet navnene på guiderne og hjelperne sine osv. Hvordan finner man slikt ut da?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er enkelt! Vi bare finner det på!
Og nå erter jeg på meg folk her, men jeg tror ikke det er så mange som egentlig vet noe som helst om disse hjelperne. Hverken sine egne eller andres. Mine teorier er ikke mainstream new age, men jeg tror at de ikke er så separerte fra oss eller vår selvoppfattelse som enkelte skal ha det til. Sagt på en litt mindre klønete måte: de er en del av deg. Hvem er du?
Antall ord: 84
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av misty-gutt »

Nikita J skrev:Mange mener de vet navnene på guiderne og hjelperne sine osv. Hvordan finner man slikt ut da?
Navnet på min hjelper er Jesus kristus. Han har gjort og gjør fortastt masse for meg og alle som setter sin lit til ham. Ja, han hjelper alle, men ikke alle tror det. Uten ham hadde vi ikke engang vært istand til å puste.

Mangt et under har jeg sett ham utføre, og så beskrives han da også slik i Den Hellige Skrift:
Jes 9:6 For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig far, fredsfyrste.
Antall ord: 119
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er det bildet av den berømte misty-gutt, misty? Nyyydelig pus *sukk*
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hecate skrev:Er det bildet av den berømte misty-gutt, misty? Nyyydelig pus *sukk*
Misty-gutt er da mye penere. ;)

Neida, dette er en annen søtnos.

Godt å se deg tilbake på forumet, Hecate. :)
Antall ord: 35
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Sjønne er de uansett! :D
Antall ord: 5
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Nikita J skrev:Mange mener de vet navnene på guiderne og hjelperne sine osv. Hvordan finner man slikt ut da?
Navnet på min hjelper er Jesus kristus. Han har gjort og gjør fortastt masse for meg og alle som setter sin lit til ham. Ja, han hjelper alle, men ikke alle tror det. Uten ham hadde vi ikke engang vært istand til å puste.

Mangt et under har jeg sett ham utføre, og så beskrives han da også slik i Den Hellige Skrift:
Jes 9:6 For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig far, fredsfyrste.
Istedet for å predikere troen din i nok en tråd, så kan du kanskje svare på det trådstarter spør om?
Antall ord: 144
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Astarte skrev:Sjønne er de uansett! :D
Jepp! :D
Antall ord: 8
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 08 Nov 2004 03:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Vampen »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Nikita J skrev:Mange mener de vet navnene på guiderne og hjelperne sine osv. Hvordan finner man slikt ut da?
Navnet på min hjelper er Jesus kristus. Han har gjort og gjør fortastt masse for meg og alle som setter sin lit til ham. Ja, han hjelper alle, men ikke alle tror det. Uten ham hadde vi ikke engang vært istand til å puste.

Mangt et under har jeg sett ham utføre, og så beskrives han da også slik i Den Hellige Skrift:
Jes 9:6 For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig far, fredsfyrste.
Istedet for å predikere troen din i nok en tråd, så kan du kanskje svare på det trådstarter spør om?
Det ble jo svart oO Hun/han har troen på at Jesus er han/hennes hjelper. Da må man vell få lov å si det også.

Ellers, så vet jeg meget lite om min hjelper aka null :p Tror man har en hjelper, vanskelig å utdype hvorfor jeg tror dette når jeg ikke vet noe om min egentli. Man får vell bare følge hjertet å stole på seg selv :)
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av puma/f »

Nikita J skrev:Mange mener de vet navnene på guiderne og hjelperne sine osv. Hvordan finner man slikt ut da?
jeg veit ikke navnet på min, han er ganske sleip sånn egnetlig
Det er 10 år siden jeg begynte og spørre.. Får hver gang jeg spørr har han stooooooor morro av og gi meg et nytt.
Han mener at navnet hans er noe jeg ikke har noe med ennå.... :)

Puma/f
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

De blir ofte litt oppgitte når det gjelder navn.
For det første er navn energi for dem. Vi kan kalle dem navn vi opplever eller ønsker. Men deres egentlige navn kan ikke overføres til vår energi. Akkurat som vår eget sjelenavn ikke kan det.
Det handler også om hvor vi er selv. I hvilken bevissthet vi er.
Kan vi sleppe litt taket, og ikke være så seriøse, så kan vi leke med navn. Det setter de pris på.
Vi kan kjenne dem, åpne oss for å føle deres vesen, og kalle dem det vi kjenner. Deres navn kan også forandres, ettersom vi kanskje kan få dem nærmere.
Navn er bombastisk for oss. Og nesten energi fangende for dem. Ord og lyder, sang og vibrasjoner som vi ikke er istand til å oppleve, og som ikke kan uttrykkes her.
Ditt energi navn er i forandring, og det er også deres, sammen med deg.
Ikke ta det så seriøst, og føl deg liten fordi noen har funnet på et navn, og briljerer litt.
Det er mye som Hekate sier, på samme tid som de også kan være egne sjeler, entiteter.
Aspekter av deg selv og hjelepere er ikke helt samme ting, selv om de kan ligne.
Antall ord: 214
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Kimbara »

Vampen skrev: Det ble jo svart oO Hun/han har troen på at Jesus er han/hennes hjelper. Da må man vell få lov å si det også.

Ellers, så vet jeg meget lite om min hjelper aka null :p Tror man har en hjelper, vanskelig å utdype hvorfor jeg tror dette når jeg ikke vet noe om min egentli. Man får vell bare følge hjertet å stole på seg selv :)
Det skinner lett igjennom at dette ble brukt som en "unnskyldning" for å fremme hans kristne tro.
Trådstarter lurte på hvordan folk kan vite om/vite navnet på "hjelperen" sin.
Antall ord: 100
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 08 Nov 2004 03:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Vampen »

Kimbara skrev:
Vampen skrev: Det ble jo svart oO Hun/han har troen på at Jesus er han/hennes hjelper. Da må man vell få lov å si det også.

Ellers, så vet jeg meget lite om min hjelper aka null :p Tror man har en hjelper, vanskelig å utdype hvorfor jeg tror dette når jeg ikke vet noe om min egentli. Man får vell bare følge hjertet å stole på seg selv :)
Det skinner lett igjennom at dette ble brukt som en "unnskyldning" for å fremme hans kristne tro.
Trådstarter lurte på hvordan folk kan vite om/vite navnet på "hjelperen" sin.
Jeg tror ikke man skal bedømme så fort, hun/han svarte det som stemmte for hun/han i denne saken. Det ville jo vært det samme som å si at en healer fremmer sin tro på healing ved å skrive positivt om det. La folk tro på hva de vil. Jeg velger i værtfall å være åpen for andres syn her i verden, uansett hva de måtte tro på.. Jesus eller julenissen så lenge de tror. Det er vesentlig forskjell på å svare ærlig ut fra eget ståsted og å lesse troen sin over på andre. Alle har da egen vilje, dermed velger man selv hva man vil tro på, hva man vil ignorere eller hva du lar deg irritere over :p
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hvordan finner dere ut alt dette ?

Innlegg av Kimbara »

Vampen skrev: Jeg tror ikke man skal bedømme så fort, hun/han svarte det som stemmte for hun/han i denne saken. Det ville jo vært det samme som å si at en healer fremmer sin tro på healing ved å skrive positivt om det. La folk tro på hva de vil. Jeg velger i værtfall å være åpen for andres syn her i verden, uansett hva de måtte tro på.. Jesus eller julenissen så lenge de tror. Det er vesentlig forskjell på å svare ærlig ut fra eget ståsted og å lesse troen sin over på andre. Alle har da egen vilje, dermed velger man selv hva man vil tro på, hva man vil ignorere eller hva du lar deg irritere over :p
Jeg bedømmer ikke fort, jeg baserer meg på diskusjonshistorikken hans, hvordan enhver anledning blir brukt til å reklamere for troen.

Vil ikke dra denne lengre, og lar heller Misty-Gutt svare hvis han føler for det.
Antall ord: 161
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Synes egentlig Shania har et veldig godt svar her. Jeg har oppfattet det på samme måte.
Antall ord: 17
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links