Jeg har lest her at meditasjon kan hjelpe deg mye, både fysisk og åndelig, men jeg har en del spørsmål.
Hvordan mediterer dere?
Hvorfor mediterer dere? (hva mener dere det er godt for)
Hvor lenge og hvor ofte mediterer dere?
Hører dere på musikk når dere mediterer, hvis ja, hvilken?
Jeg tenkte jeg skulle begynne å meditere i blandt.
(Det var litt vanskelig å bestemme i hvilket underforum jeg skulle poste dette, men jeg følte det passet best her)
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Meditasjon.
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 20:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Night Princess
- Lokalisering: Sandnes
Meditasjon.
Antall ord: 83
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Re: Meditasjon.
Det er riktig at det er mange måter å gjøre det på. Jeg råder deg til å finne "ditt" sted, som er rolig, ryddig, luftig og behagelig. Når du bruker dette stedet så vil det bygge seg opp en positiv energi ettterhvert. Sitt på gulvet eller i en stol med støtte i ryggen. Legg armere/hendene på bena, vendt oppover.Mathema skrev:
Hvordan mediterer dere?
Selv bruker jeg tellemetoden, jeg teller meg "ned". En annen måte er å puste inn lyset
Det er så mangt. Mye er situasjonbetinget for min egen del, men det går på ting som å få en indre ro, skjerper meg mentalt og mer fokus på det jeg driver med, setter meg i kontakt med den universelle energien.Hvorfor mediterer dere? (hva mener dere det er godt for)
Hvor lenge og hvor ofte mediterer dere?
Jeg gjør det hver morgen før jeg står opp av senga. Setter av fem-ti minutter. Jeg gjør det også når jeg legger meg, men det er veldig dumt, jeg sovner bare..... Men om du setter av fem-femten minutter pr dag, er det OK
Nei normalt gjør jeg ikke det. Men rolig Enja musikk eller annen englemusikk er veldig behagelig.Hører dere på musikk når dere mediterer, hvis ja, hvilken?
Det syns jeg høres fornuftig utJeg tenkte jeg skulle begynne å meditere i blandt.
Antall ord: 236
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
skal jeg lukke øynene, ha dem åpne eller har det ingenting å si?
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Du tenker på hvordan man gjør selve meditasjonen?Mathema skrev:skal jeg lukke øynene, ha dem åpne eller har det ingenting å si?
Ja, da setter du deg med lukkede øyne. Fokuser på roen og stillheten rundt deg, om du får tanker og "svirrer bort" et øyeblikk, så fokuser. Om du ikke klarer å slutte å tenke på en spesiell ting (som er forstyrrende) så setter du den tanken oppå en sky, som du sender avgårde.
Alt går på visualisering
Lukk øynene og konsentrer deg om det du vil tenke på, det du vil oppnå.
Antall ord: 96
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg gikk opp på mitt gamle rom for å prøve. Først satt jeg meg i sovesofaen, men der fant jeg ikke noen behagelige sittestillinger. derfor prøvde jeg å sette meg på en pute ved skapet.
Det var litt vanskelig å "komme i gang", jeg måtte begynne på nytt to ganger. Jeg så for meg at jeg svevde blandt skyer med rolige bevegelser. Jeg kjente at hodet mitt ble tømt for tanker på en måte jeg aldri har opplevd før. Jeg prøvde å se for meg at jeg pustet inn lys og god energi, men det var litt vanskelig (må nok øve). Etter ei stund kjente jeg at hendene mine ble varme, ikke glovarme, men varmere enn normalt. Så, plutselig så jeg øyne som tilhørte ville dyr. (bjørn, ulv, løve) de hadde rolige øyne. Da ble det litt lettere å puste.
Det eneste jeg syns var litt vanskelig, var å finne en behagelig måte å holde hodet oppe på. det ble ganske tungt etter hvert.
Takk Brenda!
Jeg vil gjerne at flere kommer med sine meningen og metoder!
Det var litt vanskelig å "komme i gang", jeg måtte begynne på nytt to ganger. Jeg så for meg at jeg svevde blandt skyer med rolige bevegelser. Jeg kjente at hodet mitt ble tømt for tanker på en måte jeg aldri har opplevd før. Jeg prøvde å se for meg at jeg pustet inn lys og god energi, men det var litt vanskelig (må nok øve). Etter ei stund kjente jeg at hendene mine ble varme, ikke glovarme, men varmere enn normalt. Så, plutselig så jeg øyne som tilhørte ville dyr. (bjørn, ulv, løve) de hadde rolige øyne. Da ble det litt lettere å puste.
Det eneste jeg syns var litt vanskelig, var å finne en behagelig måte å holde hodet oppe på. det ble ganske tungt etter hvert.
Takk Brenda!
Jeg vil gjerne at flere kommer med sine meningen og metoder!
Antall ord: 182
Hide post links |
Jeg bruker å ligge strak, puste rolig....bli avslappet. Og telle fra hundre og nedover. Noen ganger sovner jeg av det.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Mai 2008 13:09
- 16
- Lokalisering: Kristiansand
tror det også hjelper å ikke tvinge det fram, men heller tenke at "nå skal jeg drømme meg litt bort", og bare ta det derfra :mozilla_smile:
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
tror det også hjelper å ikke tvinge det fram, men heller tenke at "nå skal jeg drømme meg litt bort", og bare ta det derfra :mozilla_smile:
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Oisann ! Kom visst dobbelt opp :mozilla_laughing: Sikkert bare noen rampete spøkelser
Antall ord: 13
Hide post links |