Universet & dets hemmeligheter ⇒ Hva legger du i ordet Bevissthet?Hva er bevissthet for deg?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 3 ganger
Hva legger du i ordet Bevissthet?Hva er bevissthet for deg?
Når et menneske erkjenner,erfarer og forstår begrepet:
"Man ser verden via sin bevissthet og sinn og ikke med ens vanlige øyne"
så vil man også forstå,erfare og erkjenne at man er tilknyttet en ENHET som eksisterer ikke bare her på Jorden,men i hele vårt solsystem,galakse,Univers....og at det åndelige er en naturlig del av mennesket. Hvordan er tankekraft,telepati,teleportasjon,levitasjon osv osv...mulig andre steder i vår galakse og diverse Univers? Det er fordi deres bevissthet er på et nivå som gjør det mulig. Når man tenker utenomjordisk kontakt så har mennesker tendens til å tenke for ensidig på teknologisk utvikling. Andre steder så går det åndelige og teknologi hånd i hånd. Og det åndelige har med ens bevissthet å gjøre.
De fleste mennesker ser med en flues sinn ifølge Lord Melchizedek(Universell logos). Fordi de ikke tar sin bevissthetsutvikling - det åndelige - sitt sinn - på alvor i livet her og nå. Om man programmerer og trener opp bevisstheten og sinnet sitt på mange måter så vil man utvikle gradvis egenskaper som gjør at man vil hente tilbake fragmenter av minner fra tidligere liv - ikke bare her på Jorden. Men andre steder i vår galakse som er nyttig å ta med seg i livet her og nå.
I Guds bevissthet og sinn så eksisterer alle planeter,solsystem,galakser og Univers. Det er ikke sant lite. :mozilla_cool: Og realisere Gud her på Jorden innebærer det å se gjennom full prism spectrum consciousness som det heter på engelsk - et eget Univers i vårt indre og "skape himmel på Jorden". Dvs å integrere dette i livet her og nå.
Personlig har jeg sett i flere visjoner hvordan Supersinnet er og jeg ser også tanke-energier blant annet. Vitenskap med spirituell grunnmur vil bare bli mer og mer forsterket her på Jorden og en av de beste kildene jeg har lest er KEYS OF ENOCH av JJ Hurtak. Her får man esoterisk spirituell vitenskap i en og samme kilde/bok og JJ Hurtak har fått se,erfare og overført endel informasjon via erkeengel Metatron og en oppstegen Mester som heter Enoch(mye av Enoch -bøkene i Bibelen har blitt "slettet". Hvorfor det?Jeg er ikke overrasket. Det står endel om Melchizedek-ordenen,Egypt og pyramidene,Merkabah,endel koder i vår bevissthet som vi kan motta som er fra Metatron,Enoch og "Brotherhood of Light" - som jobber for det spirituelle hierarkiet,betydninger for diverse ord for Gud i diverse språk som hebraisk,egyptisk,sanskrit,kinesisk og tibetansk - som er 5 hovedspråk som brorskap av Lyset benytter seg mye av ang koder,kommunikasjon mm her på Jorden og mye mer,
Jeg vil spørre dere diverse spørsmål - hva ligger du i ordet bevissthet? Hva er bevissthet for deg?Hvor mye mener du bevissthetsutvikling har og si for åndelig utvikling?Og hvordan jobber man med sin bevissthet for å virkelig realisere "Gud" her på Jorden?Hvor viktig er Sinnet i vårt liv angående ens åndelige utvikling om man følger det?
"Man ser verden via sin bevissthet og sinn og ikke med ens vanlige øyne"
så vil man også forstå,erfare og erkjenne at man er tilknyttet en ENHET som eksisterer ikke bare her på Jorden,men i hele vårt solsystem,galakse,Univers....og at det åndelige er en naturlig del av mennesket. Hvordan er tankekraft,telepati,teleportasjon,levitasjon osv osv...mulig andre steder i vår galakse og diverse Univers? Det er fordi deres bevissthet er på et nivå som gjør det mulig. Når man tenker utenomjordisk kontakt så har mennesker tendens til å tenke for ensidig på teknologisk utvikling. Andre steder så går det åndelige og teknologi hånd i hånd. Og det åndelige har med ens bevissthet å gjøre.
De fleste mennesker ser med en flues sinn ifølge Lord Melchizedek(Universell logos). Fordi de ikke tar sin bevissthetsutvikling - det åndelige - sitt sinn - på alvor i livet her og nå. Om man programmerer og trener opp bevisstheten og sinnet sitt på mange måter så vil man utvikle gradvis egenskaper som gjør at man vil hente tilbake fragmenter av minner fra tidligere liv - ikke bare her på Jorden. Men andre steder i vår galakse som er nyttig å ta med seg i livet her og nå.
I Guds bevissthet og sinn så eksisterer alle planeter,solsystem,galakser og Univers. Det er ikke sant lite. :mozilla_cool: Og realisere Gud her på Jorden innebærer det å se gjennom full prism spectrum consciousness som det heter på engelsk - et eget Univers i vårt indre og "skape himmel på Jorden". Dvs å integrere dette i livet her og nå.
Personlig har jeg sett i flere visjoner hvordan Supersinnet er og jeg ser også tanke-energier blant annet. Vitenskap med spirituell grunnmur vil bare bli mer og mer forsterket her på Jorden og en av de beste kildene jeg har lest er KEYS OF ENOCH av JJ Hurtak. Her får man esoterisk spirituell vitenskap i en og samme kilde/bok og JJ Hurtak har fått se,erfare og overført endel informasjon via erkeengel Metatron og en oppstegen Mester som heter Enoch(mye av Enoch -bøkene i Bibelen har blitt "slettet". Hvorfor det?Jeg er ikke overrasket. Det står endel om Melchizedek-ordenen,Egypt og pyramidene,Merkabah,endel koder i vår bevissthet som vi kan motta som er fra Metatron,Enoch og "Brotherhood of Light" - som jobber for det spirituelle hierarkiet,betydninger for diverse ord for Gud i diverse språk som hebraisk,egyptisk,sanskrit,kinesisk og tibetansk - som er 5 hovedspråk som brorskap av Lyset benytter seg mye av ang koder,kommunikasjon mm her på Jorden og mye mer,
Jeg vil spørre dere diverse spørsmål - hva ligger du i ordet bevissthet? Hva er bevissthet for deg?Hvor mye mener du bevissthetsutvikling har og si for åndelig utvikling?Og hvordan jobber man med sin bevissthet for å virkelig realisere "Gud" her på Jorden?Hvor viktig er Sinnet i vårt liv angående ens åndelige utvikling om man følger det?
Antall ord: 522
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/
http://melchizedek73.angelfire.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bevissthet = intellekt?Jeg vil spørre dere diverse spørsmål - hva ligger du i ordet bevissthet? Hva er bevissthet for deg?Hvor mye mener du bevissthetsutvikling har og si for åndelig utvikling?Og hvordan jobber man med sin bevissthet for å virkelig realisere "Gud" her på Jorden?Hvor viktig er Sinnet i vårt liv angående ens åndelige utvikling om man følger det?
Evnt. intellektet's oppfattelse / opplevelse / forståelse av "virkeligheten"?
som i "å være bevisst" noe
Hvor viktig det er ihht til åndelig utvikling?
Hvordan kan man ha en åndelig utvikling uten bevissthet?
Hvordan jobber man med bevissthets-utvikikling for å realisere gud her på Jorden?
Tja
Hvor viktig er Sinnet i vårt liv angående ens åndelige utvikling om man følger det?
Se over..
Men - det er mye mellom himmel&jord osv.. bevissthet er vel noe av det vi
vet / forstår minst om omtrent pr. d.d. mye synsing rundt temaet...
Litt skeptisk må jeg si til fullstendige forklaringer vedr. ting vi vet lite om..
Syns det da det evnt. burde legges fram som Religion / tro
(som om religion noensinne blir lagt fram som noe som er usikkert...? *sigh : )
Antall ord: 196
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg er litt bevisstløs :mozilla_surprised:Sol@ngelica skrev:At jeg ikke er bevistløs :mozilla_cool:
Antall ord: 18
Memento mori
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Jeg er veldig bevisstløs. Bevisstløs i gjerningsøyeblikket.Astarte skrev:Jeg er litt bevisstløs :mozilla_surprised:Sol@ngelica skrev:At jeg ikke er bevistløs :mozilla_cool:
Antall ord: 30
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jo mere vi er sammen... :mozilla_cool:
Antall ord: 7
Memento mori
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Den bevisstheten vi har nedpå jorda er selvbevisshet. Det som kommer etter på kan vel være universell bevisshet
Antall ord: 19
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Re: Hva legger du i ordet Bevissthet?Hva er bevissthet for d
Bevvisthet for meg ligger mye i å være klar over alle valgene vi har, å være bevisst handlingsmønstrene våre og forstå hvordan vi selv velger hvor vi står i dag.David Skywalker skrev:
For meg har bevissthetutvikling alt og si for den åndelige utviklingen, den mer eller mindre ER den åndelige utviklingen min. Å bli bevisst på det jeg tar inn, hvordan jeg handler på det, bli bevisst andre menneskers følelser og behov.
Jeg realiserer "Gud" her på jorden nettopp ved å være meg selv, ved å strebe etter å bli en ressurs for menneskeheten ved å prøve å gi det beste av meg selv og handle.. bevisst (ikke bare-bare bernt det der!)
Sinnet vårt... tja, det spørsmålet vet jeg ikke om jeg skjønte helt. Men, altså.. jeg tenker som så, at vi har tilgang til vårt høyere selv og at det åndelige utvikling er lettere og mer forståelig hvis man har kontakt med dette som gir oss ekstra mot og stå på vilje. Det er lett og gi opp, lett å se alt det vonde i livet hvis man har "mistet" denne kontakten. Det er på motsatt side veldig vanskelig å ikke se det fantastiske i livet, når man har en engel som holder en i hånden og en hærskare på den andre siden som sender kjærlighet i bøtter og spann.
Antall ord: 296
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Bevissthet er veldig viktig for vår sjel. Det å väre bevisst er en nödvendighet for å fortsette videre når tiden er inne. Desverre er det veldig få mennesker som er virkelig bevisste, og det må de läre seg her på jorden, og ta med videre. Det å ikke ta bevissthet på alvor her på jorden kan få store konsekvenser.
Den bevissthet vi har her på jorden, har vi også videre. Og man kan ikke forstå sånne saker med en jordisk bevissthet, og derfor er det viktig å öke sin bevissthet til ett ikke-jordisk plan.
Den bevissthet vi har her på jorden, har vi også videre. Og man kan ikke forstå sånne saker med en jordisk bevissthet, og derfor er det viktig å öke sin bevissthet til ett ikke-jordisk plan.
Antall ord: 97
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mai 2008 02:20
- 16
- Kjønn (valgfri): God blanding
- Lokalisering: Oslo
JEG TENKER, DERFOR ER JEG :mozilla_wink:
Antall ord: 7
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2008 23:18
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Nordland
:mozilla_smile:
Bevissthet for meg kan blant annet sees på som det motsatte av å ikke være bevisst. På den annen side når man ikke er bevisst dagsbevisstheten/vårt fysiske daglige liv, så kan det gjerne være slik at ens bevissthet har flyttet seg til drømmetilstand eller kanskje et parallellt univers/dimensjon. Konklusjonen av dette blir da at man alltid er bevisst bare på forskjellige plan og på ulike måter.
En annen måte å betrakte begrepet bevissthet på er f.eks. at man kan ta utgangspunkt i hvor bevisst mennesket er i sin omgang med andre mennesker, hvor bevisst det enkelte individet er på å legge merke til andre individers signaler på ulike plan, enten det er kroppsspråk eller det enkelte individs utstrålings-kvalitet og dens virkning. Og hvor bevisst individet er på hvilken virkning individets egen oppførsel og utstrålig har.
Man har hyggeligere samvær med positive personer som er bevisst sin egen utstråling og virkningen av denne.
Mennesker på jorden blir stadig mere oppmerksom på disse forhold nevnt ovenfor og det er positivt for jordens og menneskehetens utvikling i det lange løp.
:mozilla_smile:
Bevissthet for meg kan blant annet sees på som det motsatte av å ikke være bevisst. På den annen side når man ikke er bevisst dagsbevisstheten/vårt fysiske daglige liv, så kan det gjerne være slik at ens bevissthet har flyttet seg til drømmetilstand eller kanskje et parallellt univers/dimensjon. Konklusjonen av dette blir da at man alltid er bevisst bare på forskjellige plan og på ulike måter.
En annen måte å betrakte begrepet bevissthet på er f.eks. at man kan ta utgangspunkt i hvor bevisst mennesket er i sin omgang med andre mennesker, hvor bevisst det enkelte individet er på å legge merke til andre individers signaler på ulike plan, enten det er kroppsspråk eller det enkelte individs utstrålings-kvalitet og dens virkning. Og hvor bevisst individet er på hvilken virkning individets egen oppførsel og utstrålig har.
Man har hyggeligere samvær med positive personer som er bevisst sin egen utstråling og virkningen av denne.
Mennesker på jorden blir stadig mere oppmerksom på disse forhold nevnt ovenfor og det er positivt for jordens og menneskehetens utvikling i det lange løp.
Antall ord: 257
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
*Bevissthet. Jeg er Gud også. Skaperen i meg. Mitt virkelige meg.
Se The matrix of illlusions:
http://www.youtube.com/watch?v=XvUTozuiBF0
Se The matrix of illlusions:
http://www.youtube.com/watch?v=XvUTozuiBF0
Antall ord: 23
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2008 23:35
- 16
Det ligger noe i det.Lykksalig skrev:JEG TENKER, DERFOR ER JEG :mozilla_wink:
Fra vi blir født, har vi ingenting. Vi utvikler oss de første leveårene til å oppdage vårt ego. Dette er våres bevissthet om oss selv.
Et interessant skritt videre blir å forlate våres egen bevissthet i søken på en felles bevissthet. En universell bevissthet. Har noen vært borti dette?
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Den vanligste oppfattningen av ordet bevissthet er att det betyr å vite, vere klar over, eller tenke på noe. Av den grunn er det vanlig å tro att bevissthet er noe vi har forde vi har evnen til å tenke. Men bevissthet er ikke ett resultat av tankevirksomhet. Vår dagsbevissthet inneholder en blanding av det sansene formidler tankevirksomhet og emosjonelle følelser som sinne, glede, o.s.v. Under meditasjon, når tankvirksomheten har falt til ro, er bevisstheten fylt av det sansene formidler til bevisstheten. Bevisstheten er bevissthetens innhold, og den er ikke avhengig av tanken for å eksistere.
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Bevissthet for meg er vel at jeg vet at jeg lever aka eksister enkelt og greit og kan tenke og elske og hate og vise omsorg og at da jeg ser i speilet, vet jeg at det jeg ser er meg og ikke et annet menneske .
Antall ord: 46
Hide post links |