Kom nettopp hjem fra en Hvite Busser tur igår, så har reist rundt i Tyskland og Polen.
Da jeg var på konsentrasjonsleiren Sachsenhausen så opplevde jeg noe som har rystet meg skikkelig. Jeg gikk rundt i det bygget som under krigen var kjøkkenbygget til fangene, hvor enkelte fanger jobbet med å lage mat til de andre. Dette bygget er nå et slags museum.
Da jeg kom ned trappa til underetasjen, var det første jeg kunne se i rommet jeg kom til en slags auralignendes energi rundt veggene, pluss masse energi som var lagret i rommet. I rommet ved siden av ble det hengt opp grisekjøtt under krigen, så det dunset liklukt i hele underetasjen.
Men anyways, da jeg kom i rommet lengre inn kunne jeg se ånder som gikk rundt i en sirkel, akkurat som om de gikk rundt et bord eller noe. De gikk aldri tvers over rommet, bare rundt og rundt i ring. (Sjansen er jo stor at det var en arbeidsbenk der på midten som fangene brukte til å lage mat på, og at det var derfor de aldri krysset tvers over rommet.) De gikk ganske så fort, så det kunne se ut som om de var i skikkelig hastverk.
Det som er ekkelt er ikke det at jeg har sett ånder (har ikke sett ånder på lenge, så var ganske så uvant å kunne se det igjen), men det faktum at jeg vet hva slags torturering o.l. akkurat disse åndene har vært igjennom. Er nesten like creepy som om jeg hadde fått sett et fangelik fra den tiden, siden det er døde personer som jeg så som har vært igjennom noe av det mest umenneskelige som har skjedd i hele menneskehistorien.
Synet og tanken på hva jeg så har hjemsøkt meg hele tiden etter dette, og noen ganger får jeg paranoia og. Noen tips til hva jeg kan gjøre?
Dessuten planlegger jeg å dra ned dit etterhvert igjen, så lurte på om det er noen her inne som driver med utdriving som kunne ha tenkt seg bli med. En ting er å måtte gå igjennom de grusomheter som fangene i konsentrasjonsleirene gikk igjennom i livet her på jorden, men det er så ufattelig trist å tenke på at de ikke har fått det stort bedre etter døden heller. Håper derfor på å kunne fått på den andre siden, så de slipper å måtte gå igjen på det stedet hvor de gikk igjennom alt det grusomme de har vært igjennom.
Må også nevne at ei venninne av meg kjente en hånd som grep tak i henne/prøvde å klore henne da hun gikk opp trappen til etasjen hvor dødelige eksperimenter foregikk, og da hun så etter så var det ikke en levendes sjel å se bak henne. Så det er tydelig at det befinner seg plagede sjeler rundt om kring i forskjellige deler av leiren.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ånder i konsentrasjonsleiren Sachsenhausen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2007 14:34
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sarpsborg
Ånder i konsentrasjonsleiren Sachsenhausen
Antall ord: 490
- Ida Marie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
ja det du forteller tror jeg på at er sant.
håper noen kan være med deg. synd sjelene må være der. de kunne vært et annet sted enn der og ha det bedre...
håper noen kan være med deg. synd sjelene må være der. de kunne vært et annet sted enn der og ha det bedre...
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg har ikke vært på disse stedene, men på en del andre
steder hvor det har skjedd sterke hendelser.
Jeg opplever at det egentlig ikke er så mange sjeler som
henger igjen der. Er det ikke ulogisk å være på ett sted hvor
en har hatt de værste opplevelsene i livet?
Det jeg derimot kjenner og ser er en masse avtrykk av mennesker
og sjeler. Det er som åpne historiebøker en kan lese av og obervere.
Men uansett hvordan en opplever at ting henger sammen så
er det sterkt å kunne være en del av det.
steder hvor det har skjedd sterke hendelser.
Jeg opplever at det egentlig ikke er så mange sjeler som
henger igjen der. Er det ikke ulogisk å være på ett sted hvor
en har hatt de værste opplevelsene i livet?
Det jeg derimot kjenner og ser er en masse avtrykk av mennesker
og sjeler. Det er som åpne historiebøker en kan lese av og obervere.
Men uansett hvordan en opplever at ting henger sammen så
er det sterkt å kunne være en del av det.
Antall ord: 99
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2008 20:11
- 16
- Lokalisering: sør-trøndelag
noe så trist og forferdelig. ka ikke forestille meg hva de var igjennom...
håper noen kan være med deg, slik at det får endelig fred. håper og tror på et bedre liv etter døden.
du får si fra når du reiser tilbake og gi oss en rapport på hvordan det gikk..
håper noen kan være med deg, slik at det får endelig fred. håper og tror på et bedre liv etter døden.
du får si fra når du reiser tilbake og gi oss en rapport på hvordan det gikk..
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
Det som er aller trist er at det er ikke alle disse stakkars sjelene som det går an hjelpe heller for di er så forvirret.Fra ånde verdens side er det hjelpe grupper som reiser til jorden for og hjelpe de som sitter fast med ikke alle få de med seg desverre for de er så forvirret og syke etter ting som de har med seg over at de på en måte har skapt en mur vegg rundt seg.Heldigvis er det det noen som man kan hjelpe og kansje etter lange tider hjelpe de som har murt seg inne i seg selv kansje kommer ut av det.Det er hjerte skjerende,Godt man selv slipper være i den situasjonen og får håpe det at da man havner i ånden selv at man ikke blir så uttafor.Har i verfall etter ejg fikk kontakt med ånden og nå tror på et liv etter døden og snakker med den værden blitt et bedre menneske og prøver gjøre andre bedre og tenker over ting man gjør før man gjør det.Karma er ikke noe spøke med.
Antall ord: 197
Hide post links |
Sachsenhausen var den leiren som gjorde størst inntrykk på meg, når vi var på museumet der så jeg bildet av en av fangent som satt på ei seng.
Han var kliss naken, så utmagret men med et smil til fotografen.
Herregud jeg glemmer aldri det bildet, det var så forferdelig.
Han var kliss naken, så utmagret men med et smil til fotografen.
Herregud jeg glemmer aldri det bildet, det var så forferdelig.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Mai 2008 15:31
- 16
- Lokalisering: oslo
så forferderlig for de åndene som har gått der i over 60 år, håper noen blir med deg,jeg er ganske dyktig når det gjelder 2 verdenskrig. LYKKE TIL
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Vi får håpe mennesket har lært av den syke syke krigen hitler satte igang, og at det aldri noensinne skjer igjen.... Nazismen må aldri glemmes slik at den ikke kan oppstå igjen ;-)
Antall ord: 35
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Kjære..dette skjer da den dag i dag dette? konsentrasjonsleire i en eller annen form, og forsøk på og gjennomføring av folkemord...
Vi har jo ikke lært noen verdens ting!
Vesten og FN så jo bare på når folkemordet i Rwande pågikk, for å ta et eksempel...
Vi har jo ikke lært noen verdens ting!
Vesten og FN så jo bare på når folkemordet i Rwande pågikk, for å ta et eksempel...
Antall ord: 52
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Ingenting tyder på at det finnes noe ikke-fysisk som en ånd eller sjel. Bevisstheten til mennesket 'huses' i hjernen, og hjernens prosesser stopper når mennesket dør.reyzi98 skrev:så forferderlig for de åndene som har gått der i over 60 år, håper noen blir med deg,jeg er ganske dyktig når det gjelder 2 verdenskrig. LYKKE TIL
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jun 2008 15:09
- 16
Dette tror jeg er 100 % sant, tenk på de stakkars åndene som har vandret der i over 60 år... Håper noen blir med deg og at du skriver her hvordan det gikk(hvis du reiser) =)
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Har også vært der, en vakker sommerdag. Veldig merkelig stemning, selv om været var klart, var det liksom som en tåke over det hele, stille, og som å komme inn i en annen verden. Men man kjenner det jo gjerne på kroppen da, når man kommer slike steder.
Jeg merket ikke til noen ånder, men det pleier jeg ikke ellers heller. Uhyggelig sted, der de dissekerte lik, overhørte en guide som fortalte om tingene de hadde gått igjennom. Sterkt å se bildegalleriene også, helt forferdelig.
Så skulle da ikke forundre meg om noen hang igjen, og det er veldig trist.
Jeg merket ikke til noen ånder, men det pleier jeg ikke ellers heller. Uhyggelig sted, der de dissekerte lik, overhørte en guide som fortalte om tingene de hadde gått igjennom. Sterkt å se bildegalleriene også, helt forferdelig.
Så skulle da ikke forundre meg om noen hang igjen, og det er veldig trist.
Antall ord: 104
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |