Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan de snakke?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Shine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 12:34
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In between...

Kan de snakke?

Innlegg av Shine »

Da min Far døde brått og uventet ifjor overtok min Mor hobbyen hans. Hobbyen var en av hans virkelig store lidenskaper. Når han fikk holde på med dette var han i sitt ess!! Kjempe fornøyd.

Her en dag holdt min Mor på med min "Fars hobby" og plutselig hørte hun bak seg : Du har gjordt det feil. Hun snudde seg og der var det ingen.. Og det var tydeligt min Fars stemme. Hun fikk helt panikk, løp inn og låste døra. Hun ringte direkte til meg da jeg er den i familien som er minst skeptisk til overnaturlige ting..

Vet fremdeles ikke idag om hva jeg skal tro. Men vet at dette er noe som min mor aldri ville løyet om.. Tror heller da det er fantasien som har vært litt løpsk.. Selv om dette er veldig ulikt min mor..

Andre som har lignende opplevelser? Blitt "snakket" til?

Men må jo også nevne at etter min Fars død har vi følt hans nærvær selv om dette skjer sjeldnere og sjeldnere..
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Ja, ja de kan snakke - ofte hører du stemmene som om de var i rommet, men da er det stort sett noe helt spes.
Oftest er stemmen i hodet ditt, du får en sterk fornemmelse av å høre stemmen, som om de "snakket" til deg.

men slapp av, de er snille. Avdøde nære er bare snille.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan de snakke?

Innlegg av Metodisten »

Shine skrev:Da min Far døde brått og uventet ifjor overtok min Mor hobbyen hans. Hobbyen var en av hans virkelig store lidenskaper. Når han fikk holde på med dette var han i sitt ess!! Kjempe fornøyd.

Her en dag holdt min Mor på med min "Fars hobby" og plutselig hørte hun bak seg : Du har gjordt det feil. Hun snudde seg og der var det ingen.. Og det var tydeligt min Fars stemme. Hun fikk helt panikk, løp inn og låste døra. Hun ringte direkte til meg da jeg er den i familien som er minst skeptisk til overnaturlige ting..

Vet fremdeles ikke idag om hva jeg skal tro. Men vet at dette er noe som min mor aldri ville løyet om.. Tror heller da det er fantasien som har vært litt løpsk.. Selv om dette er veldig ulikt min mor..

Andre som har lignende opplevelser? Blitt "snakket" til?

Men må jo også nevne at etter min Fars død har vi følt hans nærvær selv om dette skjer sjeldnere og sjeldnere..
Uansett hva man velger og tro så er det veldig vanlig rapportert det du sier.
Hadde det selv når min far døde. Hørte ham bak meg på jobb tidlig en morgen. Ett par timer etter kom telefonen om att han hadde gått bort på den tiden....skjer hele tiden.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16

Innlegg av Mantropolix »

Familie medlemmer fortsetter og passe på fordi om man har gått over veitu ;) Man blir ikke
noe mindre glad i familien eller venner fordi den fysiske" matrielle" kroppen dør.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Satsuki »

Av alle ting, så har jeg hørt en nys uten at noen andre var til stede. Da var jeg ganske liten og jeg og mine to venner ble naturligvis livredde og løp av sted.

Andre gangen jeg har hørt noe slikt var da samboeren min og jeg lå og sov for noen år siden. Da ble vi vekket av et høyt "NEI!".. Jeg kikka ut av vinduet, rundt i leiligheten, til og med ut av utgangsdøra, men nei. Ingen der.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Satsuki skrev:Av alle ting, så har jeg hørt en nys uten at noen andre var til stede. Da var jeg ganske liten og jeg og mine to venner ble naturligvis livredde og løp av sted.

Andre gangen jeg har hørt noe slikt var da samboeren min og jeg lå og sov for noen år siden. Da ble vi vekket av et høyt "NEI!".. Jeg kikka ut av vinduet, rundt i leiligheten, til og med ut av utgangsdøra, men nei. Ingen der.
Begge to? Det er det som er ekkelt med sånne ting, hvis BEGGE har hørt det, eller for den saks skyld ALLE som er tilstede, kan det jo ikke være innbildning.

Og sånn generelt, så ja - jeg tror på at de kan snakke. Det vi ikke ser, kan vi som oftest fornemme eller høre. Det er slik i mange andre situasjoner også, og ikke bare med spøkelser - hvis en person har det vondt, men fortstetter å late som ingenting på utsiden, er det sjelden vanskelig å fornemme at det er noe i veien.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Satsuki »

Diablesse skrev:
Satsuki skrev:Av alle ting, så har jeg hørt en nys uten at noen andre var til stede. Da var jeg ganske liten og jeg og mine to venner ble naturligvis livredde og løp av sted.

Begge to? Det er det som er ekkelt med sånne ting, hvis BEGGE har hørt det, eller for den saks skyld ALLE som er tilstede, kan det jo ikke være innbildning.
Så vidt jeg husker var det begge, ja. Er egentlig så herlig når sånt skjer, for da får man bekreftelsen på at man ikke er gæren... hehe.

Det var en annen gang og, men da var ikke lyden en stemme, men lyden av noen som "ristet" på en dør, du vet sånn fort frem og tilbake. Knirking, heter det visst. Jeg sov over hos en kompis, og begge to våkner samtidig av lyden. "Hva var det? Sikkert ingen ting", sa vi til hverandre og la oss ned igjen. Hadde vi ikke før lagt oss ned, kom lyden tilbake. Når vi satte oss opp forsvant den. Dette gjentok seg noen ganger. Jeg fikk ham til å gå å sjekke i gangen (pyse, jeg?? hehe), men der var alt i sin skjønneste orden. Uansett sikker på at det var "noe" i den leiligheten, en annen gang tok gardinen seg en liten flytur, noe vi begge to også så.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links