BA. skrev:misty-gutt skrev:BA. skrev:misty-gutt skrev:Mine metoder? He.., selv er jeg ikke istand til å helbrede en liten flue engang. Nei, her er det tro til Gud og bønn som gjelder, og så tar Han seg av resten.
Nei, du er nok ikke istand til det, men dine metoder består av løgner. Og hensikten er å oppfylle Jesu krav om misjonering. Sannheten er ikke så nøye, hvis du kan omvende folk til din kristne tro.
Jeg tror imidlertid ikke din metode virker til å omvende noen.
Det meste har vel en misjon. Slik som solen har sin, regnet har sin, jeg min og du din misjon. I motsettning til sol og regn så skal du og jeg en dag stå til regnskap for vår misjon.
Hvis noen skulle være i tvil, så er dette bortforklaring.
Neida, det er ingen bortforklaring, det er forklaring.
Men det er vel dette du etterlyser, som av mange kalles for "misjonsbefalingen" Ordet høres så religiøst ut synes jeg, og jeg er ikke religiøs. Så jeg siterer det du er på jakt etter mest sansynlig, her:
Og Jesus trådte frem, talte til dem og sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord;
gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet dere døper dem til Faderens og Sønnens og den Hellige Ånds navn,
og lærer dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende!
Dette sa Jesus etter sin oppstandelse og hans legeme var da forvandlet, ja herligjort.
Ingen grunn for meg til å bortforklare disse Herrens ord.
Jeg hopper litt nedover, svarer ikke på alt, det blir bare så mange gjentakelser.
Det er ikke tro. Jeg har flere ganger vist deg, og du har også erkjent at du har spredt løgner her på forumet.
Saken er at du tror på en løgn. Jeg bommet nok på historien om krigsskipet, mest sansynlig, og at du bruker det for alt det er verdt, forstår jeg mer enn godt.
Det finnes tross alt tusenvis av guder du ikke tror på, og hvilken som helst av dem vil sende deg i ildsjøen sammen med meg. Det er kun en av utallige muligheter som vil føre til at jeg havner i ildsjøen alene.
Det finnes bare én Gud, men mengder av avguder. Ja, Satans ønske var jo å gjøre seg lik med Gud, han var ikke fornøyd med den høye stilling han en gang hadde, og det gikk som det gikk, han er på vei mot sin undergang, sin evige skjebne. Gud frelser ikke falne engler, det er kun gitt menesker, og det skjer ved Jesus Kristus, for alle som det vil. Men en velger da selv.