Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAURAEN VÅR, ER DET SJELEN?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bauer_83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2007 14:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

AURAEN VÅR, ER DET SJELEN?

Innlegg av Bauer_83 »

De fleste har vel en eller flere ganger lagt merke til for eksempel konturen av hånda si når man står på badet i godt lys. Det er fascinerende. Og det får en til å tenke. er det sjelen. Hva tror dere?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det du kan se rundt hendene dine er vel at du blendes litt av lyset på badet, og at lyset spres i øynene dine slik at du ser uklart.

Sjelen er nok bare et annet ord for bevisstheten, og den er ikke fysisk, men ligger i reaksjonene i hjernen. Derfor mener jeg også at du ikke kan se bevisstheten.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ilygrell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Apr 2008 00:09
16

Innlegg av ilygrell »

Man sier jo at øynene er sjelens speil, kanskje det er slik? Og ikke auraenn som viser den...
Uansett så tror jeg at sjelen ikke kan sees, men at den vises i alt man gjør, alt man er...
Antall ord: 39
Even the darkest day, is only twenty-four hours...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Nei.
Auraen ligger i flere lag. Din essens kjerne ligger ytters, og innerst i deg. Men din sjel, kan du ta inn der, men ikke alle har åpnet kontakten til sin egen sjel, og kommer heller ikke tilbake til denne sjelen når de dør.
Auraen minner deg på at du ikke bare kropp og hue, men er først og fremst energi. Noe i massiv form, og annet i letter eterisk form. Prøve å lukk øyne, pust rolig, og kjenne hvor stor og hvor mye du strekker deg ut.
Antall ord: 91
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Shania skrev:Nei.
Auraen ligger i flere lag. Din essens kjerne ligger ytters, og innerst i deg. Men din sjel, kan du ta inn der, men ikke alle har åpnet kontakten til sin egen sjel, og kommer heller ikke tilbake til denne sjelen når de dør.
Auraen minner deg på at du ikke bare kropp og hue, men er først og fremst energi. Noe i massiv form, og annet i letter eterisk form. Prøve å lukk øyne, pust rolig, og kjenne hvor stor og hvor mye du strekker deg ut.
Kan du vise hvorfor du har rett og ikke noen av de andre som har skrevet her?

Jeg mener siden du fullstendig avviser andre tanker på bakgrunn av noe som ser ut til å være dine private spekulasjoner.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Aura

Innlegg av izabel »

Shania skrev:Nei.
Dette høres veldig riktig ut. Sjela er personligheten vår. En sjel kan vise seg som en energimasse. Når vi dør, går sjela tilbake til åndeverden
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anette9
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 14:09
16
Lokalisering: i et tre

Innlegg av Anette9 »

BA. skrev:Det du kan se rundt hendene dine er vel at du blendes litt av lyset på badet, og at lyset spres i øynene dine slik at du ser uklart.

Sjelen er nok bare et annet ord for bevisstheten, og den er ikke fysisk, men ligger i reaksjonene i hjernen. Derfor mener jeg også at du ikke kan se bevisstheten.
Du a BA..? DU kan vel ikke ta feil vel..? :mozilla_tongue: Hva mener du med at bevisstheten ikke er fysisk men LIGGER i reaksjonene i hjernen og at DETTE altså skal være sjelen din? Og hvilke reaksjoner snakker du egentlig om??
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Hva er Aura? Alle mennesker har en aura. Auraen er din personlige utstråling og energi. Auraene ligger i forskjellige lag rundt kroppen din. Aurabilder viser dine energier alt etter hvordan din fysiske og psykiske tilstand er i, d.v.s. at alle dine tanker på det bevisste eller ubevisste plan viser seg som farger i et aurabilde. Den positive eller negative holdning du har til livet eller deg selv vises gjennom den energien du gir fra deg. (Dette kan skifte fra minutt til minutt etter der du er i ditt øyeblikk.)
Hvordan disse fargene er plassert og hvilke farger du har forteller hvilke energier du bruker. Mennesket kan hente energi fra syv forskjellige vibrasjoner og farger, derfor kaller vi de fargeenergier.
Fargenes generelle betydning.
Alle farger i fargespekteret tyder på forskjellige egenskaper og kvaliteter.

Rødt. Er fargen på vitalitet og fysisk helse. Det er aktivt og dynamisk energi som skaper utfordringer. RØDE mennesker viser følelser, kraft og vilje, men også sinne og aggresjoner. Lidenskap og drifter er viktige og sterke RØDE energier.

Oransje. Er en farge energi som kombinerer tanke og aktiv kreativitet. Det er en kunstnerisk energi og den beste behandler energi, men den viser også en manglende evne til å ta ansvar for sitt eget liv. Den viser upålitelighet, sjalusi og misunnelse.

Gul. Forteller om intelligens og mental styrke. Med lys lett GUL farge forteller den om livsglede og solskinnshumør. Med for sterk GUL - BRUN farge forteller den om viljekontroll og egoisme.

Grønn. Er harmoni, balanse og sentrering. Den forteller om naturglede, vennskapsfølelse, sympati og kjærlighet. Mørk GRØNN forteller om manglende evne til å forandre seg og materialistisk avhengighet.

Blå. Forteller om indre ro, tillit, ansvarsfølelse og evner. I de fleste tilfeller forteller BLÅTT på den maskuline side at individets kreative kanal er åpen. Lys BLÅ farge forteller om religiøsitet, ydmykhet og fromhet.

Indigo. Forteller om en stor indre tro på høyeste åndelig plan. INDIGO viser også evnen til å overføre viten fra det ubevisste. Dette er mennesker som vet hva clairvoyance og intuisjon er, men den viser også mennesker som søker ensomhet for å finne sin egen balanse fordi de er usikre og engstelige sammen med andre mennesker.

Fiolett. Viser evnen til å åpne seg spirituell informasjon. FIOLETT er fargen for åndelig kreativitet og kunstneriske evner. Med sterk FIOLETT bruker mennesker sin energi til følelser for seg selv isteden for en uegennyttig sak. FIOLETT farge kan også bety at man unngår konfrontasjoner og søker magiske, mystiske løsninger i stedet.

Hvitt. Betyr kontakt med en høyere bevissthet. Den viser at mennesket har en evne til å fokusere eller konsentrere sin energi rundt kroppen. HVITT kan også vise stress, spenninger og flukt fra seg selv og livet.

Rosa. Viser universell kjærlighet og uselvisk tankegang.

Turkis. Forener den BLÅ og GRØNNE farge og viser på den maskuline side at menneske som uttrykker seg og ønsker å kommunisere hjerte til hjerte. På den feminine side betyr det et menneske som ønsker å uttrykke seg og fortelle om hva det har på hjertet.
Antall ord: 518
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Hvem har laget fasiten over fargene i auraen?
Antall ord: 8
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Anette9 skrev:
BA. skrev:Det du kan se rundt hendene dine er vel at du blendes litt av lyset på badet, og at lyset spres i øynene dine slik at du ser uklart.

Du a BA..? DU kan vel ikke ta feil vel..? :mozilla_tongue: Hva mener du med at bevisstheten ikke er fysisk men LIGGER i reaksjonene i hjernen og at DETTE altså skal være sjelen din? Og hvilke reaksjoner snakker du egentlig om??
Jeg kan ta feil, og jeg har tatt mye feil. Derfor vet jeg også at jeg ikke kan være skråsikker på noe, hverken når det gjelder opplevelser eller forståelse av kunnskap.

Vi vet ikke hva sjelen er, og vi vet ikke engang om det finnes noe som heter sjel. Det som ofte betegnes som sjelen er rett og slett bevisstheten, og denne vet vi en del om.

Vi vet f.eks. at bevisstheten viser seg på mange forskjellige måter, og at vi ikke har en enkelt test som kan påvise alle bevissthetens former. Men vi kan ved målinger i hjernen måle fysiske reaksjoner ved påvirkning av forskjellige deler av bevisstheten. Da ser vi elektromagnetiske impulser som viser at hjernen reagerer, altså ser vi at bevisstheten består av reaksjoner i hjernen.
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

etikk

Innlegg av izabel »

BA. skrev:
Anette9 skrev:

Jeg kan ta feil, og jeg har tatt mye feil. Derfor vet jeg også at jeg ikke kan være skråsikker på noe, hverken når det gjelder opplevelser eller forståelse av kunnskap.

Vi vet ikke hva sjelen er, og vi vet ikke engang om det finnes noe som heter sjel. Det som ofte betegnes som sjelen er rett og slett bevisstheten, og denne vet vi en del om.

Vi vet f.eks. at bevisstheten viser seg på mange forskjellige måter, og at vi ikke har en enkelt test som kan påvise alle bevissthetens former. Men vi kan ved målinger i hjernen måle fysiske reaksjoner ved påvirkning av forskjellige deler av bevisstheten. Da ser vi elektromagnetiske impulser som viser at hjernen reagerer, altså ser vi at bevisstheten består av reaksjoner i hjernen.
Det er nok riktig at sjelen er bevisstheten. Vi har bevissthet, underbevissthet og superbevissthet. Bevissthet er handling, underbevissthet er hukommelse og superbevissthet er intuisjonen
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Re: etikk

Innlegg av David Skywalker »

izabel skrev:
BA. skrev:
Anette9 skrev:

Det er nok riktig at sjelen er bevisstheten. Vi har bevissthet, underbevissthet og superbevissthet. Bevissthet er handling, underbevissthet er hukommelse og superbevissthet er intuisjonen
Sjelen er Superbevisstheten/Høyere Selvet vårt,som har forbindelser til Universets Sinn/Guds Sinn :) Det gir klang i min bevissthet det du sier her iallefall.
Antall ord: 299
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Re: etikk

Innlegg av izabel »

David Skywalker skrev:
izabel skrev:
BA. skrev:
Anette9 skrev:

Sjelen er Superbevisstheten/Høyere Selvet vårt,som har forbindelser til Universets Sinn/Guds Sinn :) Det gir klang i min bevissthet det du sier her iallefall.
Så koselig...Jeg sender deg lys og kjærlighet :mozilla_wink:
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anette9
Nybegynner
Nybegynner
16
Lokalisering: i et tre

Innlegg av Anette9 »

Nå sier jeg bare hva jeg tenker om dette, og betyr ikke nødvendigvis at jeg har rett. Men jeg tenker som så at hvis sjelen skal være noe større og "helligere", så syntes jeg det er mer logisk å si at det er underbevisstheten heller enn bevisstheten. bevisstheten handler etter DENNE virkeligheten og hva som her virker fornuftig. I underbevisstheten får du ofte en dypere kontakt med deg selv, som f.eks gjennom meditasjon
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anette9
Nybegynner
Nybegynner
16