Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTo merkelige ting med dette bildet...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Susanneangel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2008 21:45
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

To merkelige ting med dette bildet...

Innlegg av Susanneangel »

Jeg var på utstein kloster og fikk en venninnde til å ta et bilde av meg og merket to ganske rare ting med dette bildet... Viss dere ser på lysestaken til venstre, kan dere se at flammene blåser en vei, men det gjør de ikke på lysestake til høyre...Det synes jeg var litt rart, for det er ikke serlig trekkfullt der, og hvordan kan det da være det på bare en side av rommet? Jeg merket også at ved venstre side av fatet som står i vinduet er det en orblignende gjenstand :mozilla_surprised: Den eg orså nerme dne lysestaken med den underlige vinden på...De sire jo at Cecilia og mange Munker går igjen so kan dette være noen av dem?

Bilde
Antall ord: 129
Noen folk sier at de ikke tror på det de ikke kan se, men vi kan ikke se vinden, men vi vet likevel at den finns...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: To merkelige ting med dette bildet...

Innlegg av Kimbara »

Susanneangel skrev:Jeg var på utstein kloster og fikk en venninnde til å ta et bilde av meg og merket to ganske rare ting med dette bildet... Viss dere ser på lysestaken til venstre, kan dere se at flammene blåser en vei, men det gjør de ikke på lysestake til høyre...Det synes jeg var litt rart, for det er ikke serlig trekkfullt der, og hvordan kan det da være det på bare en side av rommet? Jeg merket også at ved venstre side av fatet som står i vinduet er det en orblignende gjenstand :mozilla_surprised: Den eg orså nerme dne lysestaken med den underlige vinden på...De sire jo at Cecilia og mange Munker går igjen so kan dette være noen av dem?
Det skal veldig lite luftbevegelse til før en flamme berøres av det, og siden lysestakene står rett ved siden av et gammelt vindu, mener jeg saken er ganske opplagt.

Orb kan du søke på i forumet. Det er ingenting mystisk med den.
Antall ord: 177
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det kan jo også være din egen energi, aura eller bevissthet. Den strekker seg langt utenfor spesielt når du ligger sånn rolig og nesten mediterer, er tilstede.
Antall ord: 30
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Har ikke noe svar på det med lyset, hvis du sier det er trekkfritt der, men orben er det neppe noe paranormalt med. Ser ut som en ganske "vanlig orb", som forekommer på hauger av bilder. Vanligvis bare støv eller vann o.l. på linsa.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Her er litt av hva jeg kan skimte :) : ( orben er bare støv ) :
Legger med 2 bilder av samme : hvor begge er kontrastforsterket, og inntegnet på det ene...
Sjå sjølv :
Bilde
Bilde
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Hvis du ser på tente stearinlys, så skal det ikke mye til for at de beveger seg. Det er nok med at noen puster ut omtrent. Og de blafrer heller ikke helt synkront, så da blildet ble tatt ble jo bare lysene fanget akkurat slik de var der, midt i hver sin bevegelse. Ikke noe mystisk med dette bildet annet enn hvordan du klarer å se så avslappet ut på den harde benken;)
Og den orben er nok bare støv:)
Antall ord: 80
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

Skyggen kan jo nesten minne om slike spøkelser med laken. :mozilla_surprised:

Men ettersom det er kloster er det vel heller kappen munker har på over hodet.
Hvordan kjentes det å være der? Opplevde du noe selv?
Mange hengitte troende blir forvirret når de kommer over på andre siden. Spesielt de gamle som trodde de skulle til en skjærsild for å betale for sine synder. Når det da ikke blir som de trodde, kommer de tilbake til det "hellige" stedet kirken og klosteret var for dem. Fortsetter sine botshandlinger der, som om ingenting har skjedd. Bortenfor og videre er de jo overbevist av skjærsilden venter, så jeg forstår dem godt.
Både i kirker og på gravsteder henger det mange rundt, som ikke går videre. Fra andre siden forteller de som arbeider med å hjelpe døde videre, at det nesten er håpløst til tider. De er der med kjærlighet og omsorg, men vedkommende døde, holder så fast på sin forestilling, at de verken merker eller ser dem.
De er vi, som døde lettere kan merke, som kan fortelle dem at de må gå videre, og slippe taket.
Antall ord: 198
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

Bilde
Definitivt paranormalt.

Edit: sjekk denne: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/22
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hjelp, banan!!! :mozilla_tongue:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Sjå sjølv :
Bilde
Hahaha. Den var fin Asbjørn. :D

Det er jo heller ikke begge de to lysene i den ene staken som viser særlig til trekk. Det er nok bare naturlig blafring i lysene som har gjort at det ene ser litt skjevt ut. :)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

rhonersen skrev:Bilde
Definitivt paranormalt.
Huh? Rayban(an)
rhonersen skrev:Edit: sjekk denne: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/22
Veldig bra :-)

Mvh Dan
Antall ord: 26
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

jeg tror det kan være paranormalt....sjekk skyggene....

je gtror ikke lyset vifter sånn plutselig når det får lyst når ingen puster på det eller det ikke er trekk...personen på bilder ligger med avstand fra lyset og puster ikke på det engang....
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:jeg tror det kan være paranormalt....sjekk skyggene....

je gtror ikke lyset vifter sånn plutselig når det får lyst når ingen puster på det eller det ikke er trekk...personen på bilder ligger med avstand fra lyset og puster ikke på det engang....
Det er nevnt tidligere i tråden at flammer lett beveger seg, selv om det virker 'vindstille'. Makan til sludder. Skyggene betsemmes jo av formen til veggene og retningen lyset skinner. Det er ikke vanskelig å 'finne' mønstre som egentlig ikke er i bildet (eks: banan og solbriller).
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

alle tolker dette forskjellig...
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:alle tolker dette forskjellig...
Man kan tolke det på uendelig mange måter, ikke alle kan være riktige på en gang. Jeg viste tidligere at det kan tolkes som banan og briller, begge er mer sannsynlige enn ditt forslag om noe paranormalt (som du ikke spesifiserer).
Jeg anbefaler deg videoen jeg linket til litt tidligere i tråden.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links