Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSkytsengler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Skytsengler

Innlegg av Heal »

Fins virkelig skytsengler
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Har ikke sett en da
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Finnes det noe mer, enn vi kan se?
Noe bortenfor døden, noe på den andre siden.
Finnes det noe mening med alt det
Vi opplever og erfarer?
Er din virkelighet bare dette du ser,
eller aner du at det er noe mer?
Det finnes ingen som kommer for å gi deg bevis
ingen som bryter inn i din virkelighet du selv har skapt.
De overbevisningene som dypt bor i deg,
er de som bestemmer, de som er sanne.
Dermed kan du spørre, om det finnes skytsengler.
Vi kan si ja, eller nei, men du må spørre deg selv.
For det er samme hva vi svarer.
Antall ord: 107
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Skytsengler

Innlegg av puma/f »

Heal skrev:Fins virkelig skytsengler
ja hvorfor ikke

du finner variasjoner i de fleste relgioner..... I gresk ortodoks tro har du faktisk også en egen personlig demon


Puma/f
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Skytsengler

Innlegg av rhonersen »

puma/f skrev:ja hvorfor ikke
Det er verken påvist eller kan regnes sannsynlig, ihvertfall ikke 'den religiøse' typen skytsengler. Og nei, religiøse skrifter kan ikke regnes som troverdige kilder.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Vel, de fleste relgioner har sine versjoner av disse skytsenglene. Veldig mange mennesker har opplevd og se dem, høre dem, oppfatte dem med en eller annen ukjent sans eller lignende. Det kan vel ikke vere tull ut ifra alle disse kildene?

Etter min mening og mine egne erfaringer med min hjelper så, ja, de finnes :) Og ut ifra det shaina sier;
De overbevisningene som dypt bor i deg,
er de som bestemmer, de som er sanne.
Min indre ovebevisning sier at vi ikke er alene.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Skytsengler

Innlegg av puma/f »

rhonersen skrev:
puma/f skrev:ja hvorfor ikke
Det er verken påvist eller kan regnes sannsynlig, ihvertfall ikke 'den religiøse' typen skytsengler. Og nei, religiøse skrifter kan ikke regnes som troverdige kilder.
lol
det er din mening
det skal du få lov og ha

jeg formin del har nok bevis
jeg gidder ikke bruke tid og energi på overtale verden, de får andre ta seg
jeg blei spurt om hva jeg trodde
jeg svarte
deal with it and move on

puma/f
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Skytsengler

Innlegg av Gjest »

rhonersen skrev:
puma/f skrev:ja hvorfor ikke
Det er verken påvist eller kan regnes sannsynlig, ihvertfall ikke 'den religiøse' typen skytsengler. Og nei, religiøse skrifter kan ikke regnes som troverdige kilder.
Jeg tror ikke jeg ville giddi og overbevise puma om at dette ikke finne hvis jeg var deg ;)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Akasha memoria skrev:Vel, de fleste relgioner har sine versjoner av disse skytsenglene. Veldig mange mennesker har opplevd og se dem, høre dem, oppfatte dem med en eller annen ukjent sans eller lignende. Det kan vel ikke vere tull ut ifra alle disse kildene?
Selvsagt kan det virke ekte nok for noen, men fordi det verken har vært mulig eller er mulig å forske seriøst på det som et faktisk fysisk fenomen, er det like sannsynlig som et synsbedrag/hallusinasjon el.l. satt i sammenheng med en tro på <religion x>. Jeg vil påstå at folk med en annen religion lett kunne sett 'det' som noe helt annet på grunn av en annen tro.
Akasha memoria skrev:Etter min mening og mine egne erfaringer med min hjelper så, ja, de finnes :) Og ut ifra det shaina sier;
De overbevisningene som dypt bor i deg,
er de som bestemmer, de som er sanne.
Min indre ovebevisning sier at vi ikke er alene.
Du, det krever mer enn en indre overbevisning for å bestemme hva som er sant og ikke. Håper du kan si deg enig i det, hvis ikke er det ikke noe poeng i å diskutere - "min overbevisning sier at du tar feil", osv, osv.

edit: mange raske innlegg her, legger til et svar:
jeg gidder ikke bruke tid og energi på overtale verden, de får andre ta seg
jeg blei spurt om hva jeg trodde
jeg svarte
deal with it and move on
Du vil verken argumentere for synet ditt (som du alikevel kommer med), eller få kritikk til påstandene dine?
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

jeg tror dem finnes.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

rhonersen skrev:
Akasha memoria skrev:Vel, de fleste relgioner har sine versjoner av disse skytsenglene. Veldig mange mennesker har opplevd og se dem, høre dem, oppfatte dem med en eller annen ukjent sans eller lignende. Det kan vel ikke vere tull ut ifra alle disse kildene?
Selvsagt kan det virke ekte nok for noen, men fordi det verken har vært mulig eller er mulig å forske seriøst på det som et faktisk fysisk fenomen, er det like sannsynlig som et synsbedrag/hallusinasjon el.l. satt i sammenheng med en tro på <religion x>. Jeg vil påstå at folk med en annen religion lett kunne sett 'det' som noe helt annet på grunn av en annen tro.
Akasha memoria skrev:Etter min mening og mine egne erfaringer med min hjelper så, ja, de finnes :) Og ut ifra det shaina sier;
De overbevisningene som dypt bor i deg,
er de som bestemmer, de som er sanne.
Min indre ovebevisning sier at vi ikke er alene.
Du, det krever mer enn en indre overbevisning for å bestemme hva som er sant og ikke. Håper du kan si deg enig i det, hvis ikke er det ikke noe poeng i å diskutere - "min overbevisning sier at du tar feil", osv, osv.


Vel, du sier at det ikke er mulig og avslå denne muligheten fordi det ikke er noen måte og utforske fenomenet vitenskapelig. Da er det vel like sannsynlig rent vitenskapelig at det finnes som at det kke gjør det.
Og hvis vi da ser på andre ting da som for eksempel vitner og historier så blir det jo mer sannsynlig at hjelpere/skytsengler/guider finnes.

Folk ser jo på det forskjellig pga tro, det er jo nettop derfor det finnes så mange varianter av dette fenomenet. Men i bunn og grunn handler det om det samme. Et vesen som er med deg og veileder og beskytter deg gjennom livet.

Når det gjelder indre overbevisning, så er det snakk om hva som jeg føler klinger bra med min egen melodi. Hva føler jeg for temaet skytsengler, jo, jeg har en god følelse.
Om du ikke har det, okay. Det er din overbevisning. Men er det du som lytter til følelsene dine eller lytter du til logikken din?
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Akasha memoria skrev:Vel, du sier at det ikke er mulig og avslå denne muligheten fordi det ikke er noen måte og utforske fenomenet vitenskapelig. Da er det vel like sannsynlig rent vitenskapelig at det finnes som at det kke gjør det.
Og hvis vi da ser på andre ting da som for eksempel vitner og historier så blir det jo mer sannsynlig at hjelpere/skytsengler/guider finnes.

Folk ser jo på det forskjellig pga tro, det er jo nettop derfor det finnes så mange varianter av dette fenomenet. Men i bunn og grunn handler det om det samme. Et vesen som er med deg og veileder og beskytter deg gjennom livet.

Når det gjelder indre overbevisning, så er det snakk om hva som jeg føler klinger bra med min egen melodi. Hva føler jeg for temaet skytsengler, jo, jeg har en god følelse.
Om du ikke har det, okay. Det er din overbevisning. Men er det du som lytter til følelsene dine eller lytter du til logikken din?
Jeg burde vært klarere i det jeg mente. Skytsengler har ikke blitt observert i kontrollerte forhold. Det er ikke noen måte å falsifisere 'skytsengler' såvidt jeg vet, men tilhengere bør først klare å påvise det som et fysisk fenomen og deretter evt. påvise at det har en sammenheng med kristendommen eller hvilken tro det er snakk om. Det er også lett for tilhengere å si at 'Englene vil ikke observeres vitenskaplig', og derfor unngå all kritisk vurdering av det. Da blir diskusjon om det finnes, meningsløst. Er dette et faktisk fysisk fenomen vil jeg ikke tro forskere ikke vil undersøke det, men folk får vente med å ilegge det noen mening som 'skytsengel'.

Du gjør feil i å si at det er like sannsynlig at noe ikke-motbevist/bevist eksisterer eller ikke eksisterer. Jeg kan komme med uendelig mange påstander som ikke engang trenger å regnes som paranormale, og sannsynligheten for at de er sanne blir ikke automatisk 50% kun ved å komme med påstanden.

Virkeligheten skulle gjerne vært slik vi føler den burde være, men det er den altså ikke. Når det er snakk om "finnes x?", er ikke din overbevisning særlig tess med mindre du kan vise den er basert på noe mer enn et ønske om hvordan noe skal være.
Antall ord: 401

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Skytsengler

Innlegg av misty-gutt »

Heal skrev:Fins virkelig skytsengler
Ja, alle har skytsengler.

Det har alltid vært Menighetens tro at hvert menneske har sin skytsengel: Matteus forteller at Jesus stilte et lite barn i disippelflokken og sa: "Vokt dere for å se ned på en av disse små, for det skal dere vite at de i himmelen har sine engler, som alltid har adgang til min himmelske Far". (En annen oversettelse: "Deres engler i himmelen ser alltid min himmelske Fars åsyn".)

Jesus vil her gjøre det klart for disiplene at de ikke må se ned verken på barn eller andre mennesker, for de har en engel i himmelen, som i Gud ser hva som skjer med barnet og hjelper og beskytter det. Det er også viktig å ikke se ned på eller fordømme mennesker som ikke har gjort det så godt i livene sine, fattige, narkomane etc.

I Heb. 1,14 leser vi: "Er ikke alle engler ånder i Guds tjeneste, som sendes ut for å være til hjelp for dem som skal få frelsen". Med andre ord: Vi har alle våre skytsengler, for Gud vil jo at alle skal bli frelst.

Så absolutt alle har skytsengler. Godt å vite da. :)
Antall ord: 198
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

:mozilla_cool:

:D
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

rhonersen skrev: Jeg burde vært klarere i det jeg mente. Skytsengler har ikke blitt observert i kontrollerte forhold. Det er ikke noen måte å falsifisere 'skytsengler' såvidt jeg vet, men tilhengere bør først klare å påvise det som et fysisk fenomen og deretter evt. påvise at det har en sammenheng med kristendommen eller hvilken tro det er snakk om. Det er også lett for tilhengere å si at 'Englene vil ikke observeres vitenskaplig', og derfor unngå all kritisk vurdering av det. Da blir diskusjon om det finnes, meningsløst. Er dette et faktisk fysisk fenomen vil jeg ikke tro forskere ikke vil undersøke det, men folk får vente med å ilegge det noen mening som 'skytsengel'.

Du gjør feil i å si at det er like sannsynlig at noe ikke-motbevist/bevist eksisterer eller ikke eksisterer. Jeg kan komme med uendelig mange påstander som ikke engang trenger å regnes som paranormale, og sannsynligheten for at de er sanne blir ikke automatisk 50% kun ved å komme med påstanden.

Virkeligheten skulle gjerne vært slik vi føler den burde være, men det er den altså ikke. Når det er snakk om "finnes x?", er ikke din overbevisning særlig tess med mindre du kan vise den er basert på noe mer enn et ønske om hvordan noe skal være.
Hva anser du som bekreftelse på fysisk fenomen? En person som er ved siden av deg hele tiden og gir deg råd og vink ville jeg sagt er et høyst fysisk fenomen slik som folk opplever det. Hvilken religion som inneholder sannheten om værden veit jeg nå ikke (jeg har mine meninger der da, som alle andre) men at det er et snev av sannhet i alle tviler ikke jeg på, skytsengler/hjelpere/guider er nok en del av dette snevet, når man ser på fellestrekk.

Det er svert mange ting som ikke er forsket på, kansje skytsengle fenomenet faktisk ikke er forsket på? Veit ikke jeg. Desutten veit jeg ikke hvor lettvindt det er og forske på noe sånt. I kvantefysikk finnes det jo muligheter for at englene eksisterer, når man tenker på dimensjoner og frekvenser. Hvis man tenker seg at disse vesnene opererer på et myye høyere frekvensnivå en det vi gjør så er det ikke rart vi ikke oppdager dem annet en når de ønsker det. Nå er det jeg som tenker høyt, dette er ikke noe fakta av noe slag.

Grunnen til at jeg sa at det var like sannsynlig at det eksisterte, er jo at det er teorier og opplevelser som er for eksistensen av skytsengler. Da stiger jo %.

Jeg sier faktisk mer her en at jeg har et ønske om at skytsengler skal vere virkelig, hallo? Kan du ikke lese?
Det er vanvittig mange som har kontakt med disse vesnene, puma/f er jo et eksempel på de. Det er også mange som har opplevelser knyttet til disse vesnene. (At absolutt ALLE er gale eller lider av hallusinasjoner syns jeg er like dumt som og si at kuer er ikke flekkete, det at de er flekkete er bare fordi de lider av en genfeil.)
Desutten er det forferdelig mye historier, sanger, relgioner som inneholder disse vesnene. Og det som gjør mest av alt at jeg tror på disse vesnene er jo at jeg har hatt kontakt med min egen hjelper.
Om dette ikke er mere en at jeg bare sier "jeg har et ønske om" så veit ikke jeg.
Antall ord: 593

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links