Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....
Hva kan dette være? Noen som vet?
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2008 00:40
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?
Jeg har hørt at årsaken er som yin/yan - feminine og maskuline energier som skal balanseres...Sol Angelica skrev:Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....
Det sies den kalde energien skal være mannlig ?
mvh Asbjørn
Antall ord: 123
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dette er en helt normal ting såvidt jeg veit. Når jeg fører hendene mine over et menneske kan jeg kjenne stikking, prikking, varme, kulde, tiltrekkning og frastøting. Det samme kan klientene kjenne. Alle kan kjenne forskjellig, men jeg mener at flest kjenner mye varme etter hva jeg har erfart..
Antall ord: 53
Hide post links |
Re: Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?
Jeg kan tenke meg at den kalde energien er feminin fordi feminin og kulde er under yin. Ved mindre det er sånn at en maskulin person opplever kulde fordi han har svakhet for yin og derfor er mer tilbøyelig for og kjenne yin energier.Asbjørn skrev:Jeg har hørt at årsaken er som yin/yan - feminine og maskuline energier som skal balanseres...Sol Angelica skrev:Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....
Det sies den kalde energien skal være mannlig ?
mvh Asbjørn
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Ja jeg også tenker at den kvinnelige er kald, for er ikkje det den kvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???
Jeg fikk kjempekalde hende og denne "kalde brisen" mot hendene mine, jeg holdt dem over min vennindes hender, hun opplevde det som en stikkende varme.. Men det føltes ut for meg at det strømte kulde.. merkelig,,,
Jeg fikk kjempekalde hende og denne "kalde brisen" mot hendene mine, jeg holdt dem over min vennindes hender, hun opplevde det som en stikkende varme.. Men det føltes ut for meg at det strømte kulde.. merkelig,,,
Antall ord: 64
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
Skarabè skrev:Ja jeg også tenker at den kvinnelige er kald, for er ikkje det den kvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???
Stemmer detkvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???
Asså i forhold til yin og yang da som jeg vil si er mere mitt område. Så er alt som vender utover og oppover en yang faktor og det som vender innover og nedover en yin faktor.
Feks. Yang : Varm, høy, utadvendt, tykk, lys, sterk, mye, bråkete, logikk og positiv.
Yin : Kald, lav, innadvendt, tynn, mørk, svak, lite, stille, kreativitet og negativ.
Antall ord: 146
Hide post links |