Healing og annen alternativ medisinHun hadde varme hender, men ble kalde på meg?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Sol Angelica
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2008 00:40
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?

Innlegg av Sol Angelica »

Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....

Hva kan dette være? Noen som vet?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?

Innlegg av Asbjørn »

Sol Angelica skrev:Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....

Jeg har hørt at årsaken er som yin/yan - feminine og maskuline energier som skal balanseres...
Bilde

Det sies den kalde energien skal være mannlig ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Dette er en helt normal ting såvidt jeg veit. Når jeg fører hendene mine over et menneske kan jeg kjenne stikking, prikking, varme, kulde, tiltrekkning og frastøting. Det samme kan klientene kjenne. Alle kan kjenne forskjellig, men jeg mener at flest kjenner mye varme etter hva jeg har erfart..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Hun hadde varme hender, men ble kalde på meg?

Innlegg av Gjest »

Asbjørn skrev:
Sol Angelica skrev:Jeg har ei venninne som ser energier o.l. Jeg har sett mange ganger at hun har massert noen av de andre ansatte som vi har jobbet med, og alle har sagt det samme: å så varme hender, det blir varmt......noe ala det. Men da jeg hadde vond og stiv nakke, skulle hun massere meg, og det ble for meg kaldt. Jeg spurte henne etterpå om hun var kald på hendene, men hun var som vanlig. Det er generelt ganske varmt på jobben....

Jeg har hørt at årsaken er som yin/yan - feminine og maskuline energier som skal balanseres...
Bilde

Det sies den kalde energien skal være mannlig ?

mvh Asbjørn
Jeg kan tenke meg at den kalde energien er feminin fordi feminin og kulde er under yin. Ved mindre det er sånn at en maskulin person opplever kulde fordi han har svakhet for yin og derfor er mer tilbøyelig for og kjenne yin energier.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Ja jeg også tenker at den kvinnelige er kald, for er ikkje det den kvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???

Jeg fikk kjempekalde hende og denne "kalde brisen" mot hendene mine, jeg holdt dem over min vennindes hender, hun opplevde det som en stikkende varme.. Men det føltes ut for meg at det strømte kulde.. merkelig,,,
Antall ord: 64
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Skarabè skrev:Ja jeg også tenker at den kvinnelige er kald, for er ikkje det den kvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???

Jeg fikk kjempekalde hende og denne "kalde brisen" mot hendene mine, jeg holdt dem over min vennindes hender, hun opplevde det som en stikkende varme.. Men det føltes ut for meg at det strømte kulde.. merkelig,,,
kvinnelige som er i tilknytting til måne og den mannlige solen???
Stemmer det ;)

Asså i forhold til yin og yang da som jeg vil si er mere mitt område. Så er alt som vender utover og oppover en yang faktor og det som vender innover og nedover en yin faktor.

Feks. Yang : Varm, høy, utadvendt, tykk, lys, sterk, mye, bråkete, logikk og positiv.
Yin : Kald, lav, innadvendt, tynn, mørk, svak, lite, stille, kreativitet og negativ.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links