Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen som kan hjelpe meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
ehh....
"Ehh...." hva?
Antall ord: 6
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev:
ehh....
"Ehh...." hva?
tror ikke folk tror pågjenferd pga det er så en kjedelig verden hehe
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av MathiasF »

Faktisk, så er det mange av oss mennesker som synes denne verden er kjedelig, og vil gjerne gjøre livet spennende. For å gjøre livet spennende, så søker de jo opp spennende ting, og her kommer den paranormale verden inn.
Antall ord: 41
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Hah, jeg lever i en fantasi verden der gjenferd finnes og tenk! Jeg er stolt av det! :mozilla_cool: Booyah
Antall ord: 20
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jente 27: Det er mange som ikke vil innse logiske forklaringer siden de da "mister" den spennende verden de tror de befinner seg i.
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

MathiasF skrev:Faktisk, så er det mange av oss mennesker som synes denne verden er kjedelig, og vil gjerne gjøre livet spennende. For å gjøre livet spennende, så søker de jo opp spennende ting, og her kommer den paranormale verden inn.
Det kan godt hende det er mange som må ha litt mer spenning i hverdagen, fylle opp med litt ånder, ufo og mystikk, men det gjelder ikke alle. Det kan jeg skrive under på :)
Antall ord: 77
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av MathiasF »

Brenda skrev:
MathiasF skrev:Faktisk, så er det mange av oss mennesker som synes denne verden er kjedelig, og vil gjerne gjøre livet spennende. For å gjøre livet spennende, så søker de jo opp spennende ting, og her kommer den paranormale verden inn.
Det kan godt hende det er mange som må ha litt mer spenning i hverdagen, fylle opp med litt ånder, ufo og mystikk, men det gjelder ikke alle. Det kan jeg skrive under på :)
Jeg tenkte å skrive det, men droppet det. Selvfølgelig vet jeg at de som har opplevd paranormale ting vil ha en tro til det : D
Antall ord: 104
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Jeg er ganske redd for det paranormale, men jeg tror det mest kommer av at jeg ikke har så stor kunnskap og kjennskap til slike ting. Det kan også ha noe med at skrekkfilmer og andre massekommunikasjonsmedier fremstiller slike ting som forferdelige, onde og skumle.

Det er mulig at det skjer noe paranormalt i huset ditt, men ikke alltid stol på sansene dine. Siden du er skremt av dette, vil du skru på sansene dine når du tenker på noe skummelt. Det er en del av menneskets metode å beskytte seg mot farer på. Før steinalderen, levde vi i huler, og når vi tenker på noe vi er redd for, (de var kanskje redde for rovdyr, osv..) skjerpes sansene dine, og det pumpes adrealin inn i blodet ditt for at du skal kunne reagere raskt hvis en trussel oppstår.

Håper du forstod poenget, at du kanskje overreageger og kanskje føler at det er noen i rommet med deg, når det muligens ikke er det. Jeg har selv kjent på den følelsen.

Jeg vet ikke om dette innlegget hjalp deg særlig mye, men jeg håper da det.. :P
Antall ord: 195
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

MathiasF skrev:
Brenda skrev:
Jeg tenkte å skrive det, men droppet det. Selvfølgelig vet jeg at de som har opplevd paranormale ting vil ha en tro til det : D
Det er klart. Vanskelig å tro på noe man ikke har opplevd eller vet noe om ;)
Antall ord: 121
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Mathema skrev:Jeg er ganske redd for det paranormale, men jeg tror det mest kommer av at jeg ikke har så stor kunnskap og kjennskap til slike ting. Det kan også ha noe med at skrekkfilmer og andre massekommunikasjonsmedier fremstiller slike ting som forferdelige, onde og skumle.
Her har du ett godt poeng. Uvitenhet og gammel skremselspropaganda gjør at man blir skremt av ting man ikke vet hva er. Helt naturlig. Gjenferd på TV feks, alle skrekkfilmene vi så som unge (eller eldre), det er underholdningsverdien i et program som gjelder. Mest mulig spesialeffekter skremmer og gir folk bilder i hode hva en "åndeverden" skal inneholde.
Antall ord: 107
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
MathiasF skrev:
Brenda skrev:
Det er klart. Vanskelig å tro på noe man ikke har opplevd eller vet noe om ;)
Selvfølgelig kan man tro på noe man ikke selv har opplevd. Tror du alle kristne har opplevd korsfestelsen og oppstandelsen? De tror jo på akkurat dettte, men de gjør det uten å ha opplevd det selv.

Mange tror på UFO-bortføringer uten å ha opplevd det, og mange tror på NDO uten å ha vært i nærheten av døden.

For mange blir det vanskeligere å slutte å tro, fordi troen er så innarbeidet i hele tankesettet. Man klarer ikke å tenke seg at døden kan være ingenting. Man er nødt til å tenke seg det som mørkt og kaldt, hvis det ikke er et etterliv. Man klarer rett og slett ikke å la vær å tro noe om det.
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Angel2003 skrev:Det kan også være din egen "energi - aura" du så.

Vi alle består av energi, og vi har et aura felt rundt oss.

Når du - som kan se energier - auraer siitter og ser på en person vil du se "noe grått" noe etter at personene har beveget seg bort fra stedet. (det behøver ikke å være grått, kan ha andre farger også), men dette kan være det du ser når du bøyer deg ned.

Dette er noe vi som har gått på SUM kurs er mye av. Instr. står foran i salen med en
hvit bakgrunn, og for å øve oss sitter vi og ser på instr. for å lære å se auraen til vedk.
Etter vært som vi fanger den - eller bare energien som vedk. har - ser vi at "energien" henger igjen på det stedet der vedk.instr. stod.

Med andre ord - det kan rett og slett være din engen energi du ser.
Jeg ser alltid omrisset av folk når de flytter seg, men jeg tror det er fordi jeg har en feil med øyet mitt. Pass på så du ikke skriver så det virker som det samme...
Antall ord: 203
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

twiggy skrev:
jente 27 skrev:
twiggy skrev:
jente 27 skrev:
Heidi-Cute skrev:Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..

Men jeg vet ikke om det er bare jeg som ser syner.
Jeg var aleine på badet. Brødrene mine hadde lagt seg, mamma og pappa satt i stua og så på tv.

Men jeg vet ikke jeg .. Trur jeg bare innbiler meg ting .. :S
dette trenger ikke å være hjernen som spiller deg et puss...kanskje men bare kanskje det er noen i huset hos deg. men helt ufarlig ;)

det kan ha vært deg av skyggen din i speilet når du retter de gopp og bøyer deg ned.
kanskje kanksje ikke. følte du noe spess elelr ?
Her legger du opp til at det skal være noe paranormalt!
Er det mulig for deg å la være å skremme ei ung jente som det du her prøver på!
skremmer ingen så KLAPP IGJEN... !!
se på det jeg skrev. det er ikke å skremme.
er vel heller du som ble redd hoho....
Nei jeg "klapper ikke igjen"!

Til å være såkalt "kristen", har du en ufin måte å være på.
Jeg vil gå så langt som å si at om det finnes et helvete, regner jeg med du havner der.

Det er i alle fall ikke mye "kristent" over din måte å snakke med mennesker på.

mvh
twiggy
å¨si klapp igjen har ikke noe med det å gjøre. men beklager om jeg ble litt hard der sorry... :(

men det var ikke meningern å skremme noen helelr. jeg skrev jo også at det kunne være personen selv hun så. altså seg selv ikke sant ? :mozilla_smile:
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hei Heidi-Cute :)

Nå må du ikke gå av kosteskaftene her da, og husk at du nå er på et paranormalt forum, så det er garantert en eller to som vil fortelle deg at det du opplever er paranormalt. Men, det skal i allefall ikke jeg fortelle deg! De tingene du snakker om her har vi alle opplevd til en viss grad, og jeg tror faktisk mye henger sammen med spooky filmer, tv-serier og skrekkhistorier. Kanskje spesielt i den alderen du er i nå, hvor du løsriver deg litt fra andre sine standpunkter og stiller spørsmålstegn ved alt.
Det finnes alltid lyder i et hus, det må du huske. Vi legger ikke merke til det på samme måte når vi har selskap, men er vi alene så har de en tendens til å bli forsterket. Dette er ikke paranormalt, men knirking i gammelt treverk og lyder utenifra. Kanskje ei lita mus inni veggene til og med :)
Jeg har opplevd akkurat det samme med en hund jeg passet, og jeg trodde, akkurat som deg, at den kanskje så noe der som jeg ikke så. Der og da var jeg så redd at jeg holdt på å pisse på meg, men det viste seg at hunden var mørkeredd. Og det han bjeffet på var noe så ufarlig som et delvis åpent vindu!

Prøv å tenk at hvis det ikke er noe der du kan se, så er det heller ingen verdens ting å være redd for!
Det finnes håp! Jeg var akkurat sånn som deg, kanskje mye verre til og med, men nå har jeg ingen problemer med å sove i et hundre år gammelt hus helt alene på landet. Jeg gjør det faktisk ofte - og koser meg ;)
Antall ord: 293
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

solskinnjenta hvem er det ?
håper hun kommer inn igjen for likte mange av hennes innlegg, selv om det var veldig rett på sak.

er vi så like ;)
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links