Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNorske EVP's?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Norske EVP's?

Innlegg av RaggSokken »

Noen som kjenner til en side med norske EVPopptak? fenomenet facinerer meg, dog har bare hørt engelske
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Veit ikke om noen Norske sider, men har analysert noen opptak jeg har gjort selv. Har ikke funnet noe, og personlig syntes jeg det er det veldig lett å forveksle støy med en stemme. Det er mye som blir overlatt til fantasien tror jeg... Men kommer jeg over noe, er dere de første som får vite det, og kommer du over noe, er det bare å si ifra! :-)
Antall ord: 69
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

will do!:) men det finnnes noen veldig klare TAPS http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/ har tatt endel engelske veldig klare, samt i tombstone(gammel gullgraver by) hvis jeg ikke husker feil plukka de opp pianomusikk
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bauer_83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2007 14:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Bauer_83 »

Interessant tema......EVP er spennende. Noen som har sett filmen White Noise forresten? Den handler om det
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg synes også EVP er et spennende tema.
Men helt ærlig synes jeg filmen White Noise var noe reinspikka Hollywood-dritt med selvhøytidelighet som bare juling, pompøst, overfladisk, A4-kjedelig, spiller på middelmådige vanlige emosjonelle triks og nitrist dårlig skuespill med hjernedøde replikker... som vanlig.

Vel, nok om filmen.
Virkeligheten: jeg opplevde "EVP" gjennom ei bordvifte hele sommeren for 3 år siden. Det var egentlig ganske ubehagelig. Hørte flere samtaler mellom menn og kvinner inne i viften. Trodde egentlig det hadde klikket mentalt for meg, men skjønte etterhvert at det faktisk var noe der. Nå skal jeg ikke påstå at jeg vet hva dette var for noe, men klare og tydelige stemmer som jeg kunne gjengi ordrett var det ihvertfall.

Så, om det virker svært usannsynlig, kan det godt ha vært "radiosignaler" eller andre svingninger i lufta. Jeg godtar enhver forklaring på dette. Selv la jeg det bak meg. Det var for varmt til å slå av viften, spesielt når jeg skulle sove, så jeg fikk valget om å ignorere eller å fordunste i varmen. Omsider sovnet jeg med støyen i bakgrunnen. Egentlig var det meste av samtalene bare babbel. Jeg husker spesielt godt at en mann snakket om krigen, mens en kvinne snakket som om hun skulle befinne seg på en taxisentral, for så at mannen snakket som om han var Securitas-vakt. Det gikk mye mellom dette. Men mye tydde på at den ene mannen "var fra krigen" slik han snakket. Altså, 2. verdenskrig fikk jeg inntrykk av.

Det kan godt ha vært fantasien min som har spilt meg et puss, men spør du meg er det hele for komplekst og for tydelig til at jeg kan ha hørt så feil så mange ganger.

Så... spennende tema. Noen som har opplevd noe lignende?
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Evp er skummelt :o
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
18

ludoburgero skrev:Ja, jeg synes også EVP er et spennende tema.
Men helt ærlig synes jeg filmen White Noise var noe reinspikka Hollywood-dritt med selvhøytidelighet som bare juling, pompøst, overfladisk, A4-kjedelig, spiller på middelmådige vanlige emosjonelle triks og nitrist dårlig skuespill med hjernedøde replikker... som vanlig.
Ja enig med deg der. Dem klarer faktisk å gjøre noe som faktisk er interessant om til et heller sørgelig og kjedelig rør. Synd, for reint teknisk, er det jo sant. Stemmer og energier som gjemmes i et virvar av det som på norsk kalles hvit støy. Teknisk sett, interessant, men historien og alt rundt det, er triste greier.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

http://www.evpreversespeaking.com/

Det fantastiske med disse er at de er Dønn seriøse... Vet ikke om jeg skal le, eller gråte.. Mulig be en bønn for de.. Samtidig, resultatene dems kan tale for seg selv, men da må jeg legge go viljen til + fantasi... Litt Creapy også.

Noen gratis programmer til å ta slikt opp + råd... De mest "hard Core" på den sia er mest opptatt av reptiler som har tatt over Jorda og voldtar/spiser barna våre... både i denne verden og på astralplanet......

Iallefall god fantasi... Litt vel mørkt og Jævlig bilde av menneskets tilværelse for min smak, meeeen folk for tro-mene-fantasere sitt.... Jeg er en skrue selv så :mozilla_kiss:

... Lover deg at hollywood filmen bleikner på alle måter i forrhold til disse folkas Oppfattning av verden og historien.... Deres tro kunne blitt en kult Si-fi-grøsser ;)
Antall ord: 153
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
18

Ja det er helt utrolig hvordan mennesker kan være mot hverandre... Jeg har mange ganger vanskelig for å skjønne hvordan man i det hele tatt kan finne på å tenke sånn.. .Jeg har vært borti en god del av hele spekteret av det paranormale, men det var en ting som fikk meg til å komme ned på jorda igjen med et brak. Det begynte egentlig med at jeg spurte om Jesus virkelig lever, og da jeg, av en synsk person fikk til svar at ja, han lever i et romskip... Hva skal jeg tro da? Kan godt hende andre her tror på det, for all del, og jeg respekterer det, men der datt jeg av lasset...Siden den gang, har logikk, skepsis, og elektroniske hjelpemidler vært mine beste venner. Kaller meg ikke Egon Spengler for ingenting! ;-)
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links