Drømmer, NDO & ut av kroppenEt par spørmål angående Ut Av Kroppen opplevelser.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 11:43
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hvem vet?
Blitt takket: 1 gang

Et par spørmål angående Ut Av Kroppen opplevelser.

Innlegg av cluuudia »

Hva skjer hvis noen legger merke til at du er "ute av din egen kropp", og prøver å vekke deg før du er tilbake? Og kjenner de at du ikke puster (eller gjør man det?)? Og hvis sjela går ut av kroppen, så slutter jo hjertet å slå, og da kan man jo få hjerneslag?
Jeg personlig tror ikke på dette tullet at man kan bestemme selv når sjela skal ut av kroppen... Det er for innviklet for meg...
Antall ord: 82
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det som skjer er vel antakeligvis at du våkner fra drømmen.
Antall ord: 13
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Lokalisering: Vestfold

Re: Et par spørmål angående Ut Av Kroppen opplevelser.

Innlegg av MathiasF »

cluuudia skrev:Hva skjer hvis noen legger merke til at du er "ute av din egen kropp", og prøver å vekke deg før du er tilbake? Og kjenner de at du ikke puster (eller gjør man det?)? Og hvis sjela går ut av kroppen, så slutter jo hjertet å slå, og da kan man jo få hjerneslag?
Jeg personlig tror ikke på dette tullet at man kan bestemme selv når sjela skal ut av kroppen... Det er for innviklet for meg...
Jeg kan ikke svaret på spørmsålet du stiller, men jeg stusser over en ting. Greit nok at du ikke tror på dette, men hvorfor kaller du det tull?
Antall ord: 114
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

cluuudia skrev:Hva skjer hvis noen legger merke til at du er "ute av din egen kropp", og prøver å vekke deg før du er tilbake?
Hva mener du med "merke". Jeg vil anta du våkner (i din egen kropp) om noen vekker deg.
Og kjenner de at du ikke puster (eller gjør man det?)?
Klart man puster :) Den fysiske kroppen din puster jo.
Og hvis sjela går ut av kroppen, så slutter jo hjertet å slå, og da kan man jo få hjerneslag?
Hvorfor skal hjertet slutte å slå?
Nå sier du at alle som har opplevd dette er tullete. Selv har jeg ingen erfaring, men har forsåelsen av at dette er fullt mulig og at mange har opplevd det.
Det trenger ikke være tull, selvom det er for innviklet for deg.
Antall ord: 162
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

cluuudia skrev:Hva skjer hvis noen legger merke til at du er "ute av din egen kropp", og prøver å vekke deg før du er tilbake? Og kjenner de at du ikke puster (eller gjør man det?)? Og hvis sjela går ut av kroppen, så slutter jo hjertet å slå, og da kan man jo få hjerneslag?
Hjertet slutter selvfølgelig ikke å slå. Det virker ikke som du har fått altfor mye informasjon om astralreiser, så jeg skal prøve å forklare det enkelt.

Når du drar på en astralreise er det ikke skadelig for kroppen på noen måte. Det er like trygt som å sove.

Om noen prøver å vekke deg, så våkner du og reisen blir avsluttet.
Antall ord: 148
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av cluuudia »

Hei.
uff, formidlet meg litt feil... Jeg mente ingen ting med Tull, men jeg fant ikke noe annet ord... Ja, mange sier jo at kristendommen er tull, så prøvde meg litt fram, om man kan si det på den måten...

Nei, jeg stiller slike spørsmål for jeg leste i et tidligere emne at noen skrev omtrent slik : "fint at jeg rakk å komme meg tilbake, ellers hadde kona sett det og jeg hadde vel svevet her oppe ennå" Så derfor begynte jeg å lure litt, se...
Antall ord: 88
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
cluuudia skrev:Hva skjer hvis noen legger merke til at du er "ute av din egen kropp", og prøver å vekke deg før du er tilbake?
Hva mener du med "merke". Jeg vil anta du våkner (i din egen kropp) om noen vekker deg.
Enig. :)
Og kjenner de at du ikke puster (eller gjør man det?)?
Klart man puster :) Den fysiske kroppen din puster jo.
Ja, man puster, og gjerne tungt.
Og hvis sjela går ut av kroppen, så slutter jo hjertet å slå, og da kan man jo få hjerneslag?
Hvorfor skal hjertet slutte å slå?
Hvorfor er vel uvesentlig, men om det slutter å slå, så dør man etter en stund, uansett om man har en UKO eller ikke.
Nå sier du at alle som har opplevd dette er tullete. Selv har jeg ingen erfaring, men har forsåelsen av at dette er fullt mulig og at mange har opplevd det.
Det trenger ikke være tull, selvom det er for innviklet for deg.
Nei. Det er ikke hva cluuudia sier. cluuudia sier at det disse tror på er tullete. Det er mange kloke mennesker som tror på tullete ting, det gjør dem ikke tullete som mennesker.

UKO er en opplevelse, og er fullt mulig å oppleve. Det kan være i våken eller drømmetilstand. Det mest spektakulære er i halvvåken tilstand, akkurat imellom våken og søvn. Såkalt våkendrøm. (Evt. i narkotikarus) Da kan man oppleve lange asralreiser. I våken tilstand kan man oppleve å sveve ovenfor kroppen sin og rotere eller bare sveve der, mens man holder på med andre ting, som f.eks. å skrive innlegg på nettforum. :)
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alno
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2007 12:26
17
Lokalisering: Midt-Troms

Drømmer og astralreise to sider av samme sak

Innlegg av alno »

Drømmer og astralreise er to sider av samme sak. Forskjellen er bare at du er bevisst ved astralreiser, kan gjøre egne valg, gjøre det du vil, osv. Når du drømmer er det din egen underbevissthet som sitter "ved roret." Og når underbevisstheten har "kontroll," vil drømmene som regel være farget av din hverdag, dine tanker, følelser osv.

Når det gjelder personen som måtte "skynde" seg tilbake til kroppen før det kom noen inn, så er det ekstremt få personer som klarer å se astrallegemet. Så de som klarer dette, kan sveve rundt i rommet så mye de vil uten at andre merker det.

alno
Antall ord: 115
Lytt, få forståelse. Forstå, få respekt. Respekter, finn kjærligheten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre

Re: Drømmer og astralreise to sider av samme sak

Innlegg av Skarabè »

alno skrev:Drømmer og astralreise er to sider av samme sak. Forskjellen er bare at du er bevisst ved astralreiser, kan gjøre egne valg, gjøre det du vil, osv. Når du drømmer er det din egen underbevissthet som sitter "ved roret." Og når underbevisstheten har "kontroll," vil drømmene som regel være farget av din hverdag, dine tanker, følelser osv.

Når det gjelder personen som måtte "skynde" seg tilbake til kroppen før det kom noen inn, så er det ekstremt få personer som klarer å se astrallegemet. Så de som klarer dette, kan sveve rundt i rommet så mye de vil uten at andre merker det.

alno
Vil det si at de drømmene jeg har hatt der jeg viste at jeg drømte og jeg tenkte at "jeg tørr ikke dette i det virkelig liv, men nå drømmer jeg, så jeg prøver og ser hva som skjer" Betyr det at dette er astralreise??

Åsso har jeg flere ganger i drømmen bestemt at "nå skal jeg våkne" åsso våkner jeg.. Jeg kan da bestemme meg for å sovne igjen og fortsette på drømmen...

Har også hatt veldig virkelige drømmer der jeg har vært sikker på at jeg ikke "drømte".. Jeg husker jeg var i ett rom/hus fullt av folk jeg ikke kjente.. Jeg kikket ut vinduet og studerte detaljer rundt meg, og detaljer i huset og tenkte i drømmen at "dette skal jeg huske viss jeg opplever det en gang"... Var fullstendig klar over at jeg sov... Merkelig..

Åsso har jeg vært ute og fløyet.. Det var så virkelig at jeg kjente følelsene av å være så lett og bare kunne sveve bortover.. Heligt!

Er dette bare drømmer, eller er det mer?? Jeg har også mange drømmer som jeg vet bare er drømmer... :)
Antall ord: 320
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Dette finnes det mye skrevet om her på forumet.
Håper dere prøver å søke litt...
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Metodisten skrev:Dette finnes det mye skrevet om her på forumet.
Håper dere prøver å søke litt...
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
las den historien som stor der.. Flott historie han forteller.. :D

Men folk må få lage sin egen tråd med egne spørsmål, for der står nå ikke direkte svar å det Cluuudia spørr om der... Å viss du ikke liker at det blir litt "dobbelføring" så får du heller "irritere" deg i stilllhet og la være og skrive svar... ;)
Antall ord: 91
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alno
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2007 12:26
17
Lokalisering: Midt-Troms

Drømmer kan gi rettledning og svar

Innlegg av alno »

Vil det si at de drømmene jeg har hatt der jeg viste at jeg drømte og jeg tenkte at "jeg tørr ikke dette i det virkelig liv, men nå drømmer jeg, så jeg prøver og ser hva som skjer" Betyr det at dette er astralreise??
Ja, drømmer er astralreise, du har hatt det som heter "lucid dream," du vet at du er i en drøm og du kan bestemme selv. Har opplevd dette selv. Det er da ikke bare din underbevissthet som styrer, men bevisstheten har fått være med på "leken."
Har også hatt veldig virkelige drømmer der jeg har vært sikker på at jeg ikke "drømte".. Jeg husker jeg var i ett rom/hus fullt av folk jeg ikke kjente.. Jeg kikket ut vinduet og studerte detaljer rundt meg, og detaljer i huset og tenkte i drømmen at "dette skal jeg huske viss jeg opplever det en gang"... Var fullstendig klar over at jeg sov... Merkelig..

Åsso har jeg vært ute og fløyet.. Det var så virkelig at jeg kjente følelsene av å være så lett og bare kunne sveve bortover.. Heligt!
Hvorford du drømte om det huset er det bare du som kan finne ut av, det kan være du skal dit i fremtiden ja. Det er i slike sammenhenger du må bruke din intuisjon til å finne meningen med det du opplevde.

alno
Antall ord: 243
Lytt, få forståelse. Forstå, få respekt. Respekter, finn kjærligheten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av cluuudia »

Takk for gode svar :)

Det høres så moro ut å kunne bestemme i sin egen drøm! Vil så gjerne kunne det... Er det noen som vet "hvordan"?

Har selv hatt en drøm der jeg fløy, og ja - det er en utrolig deilig følelse! Jeg ble nesten litt lei meg da jeg sto opp, hehe.
Antall ord: 58
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Spennende.. Takk for svar alno... :D
Antall ord: 5
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

cluuudia skrev:Takk for gode svar :)

Det høres så moro ut å kunne bestemme i sin egen drøm! Vil så gjerne kunne det... Er det noen som vet "hvordan"?

Har selv hatt en drøm der jeg fløy, og ja - det er en utrolig deilig følelse! Jeg ble nesten litt lei meg da jeg sto opp, hehe.
Lucid Dreaming er ikke så spesielt. Du vet at du drømmer, og du kan forme drømmen selv. Det er nesten som å dagdrømme.

Legg eller sett deg godt tilbake i stolen og begynn å dagdrømme. Det er omtrent det samme som Lucid Dreaming.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links