Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen som kan hjelpe meg?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2008 19:41
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
Noen som kan hjelpe meg?
Hei,, jeg er en jente på 15 år og er veldig redde sånne ting ..
Noen som kunne hjelpe meg med en ting?
I huset her jeg bor med familien min så syntes jeg det er litt ekkelt noen ganger.
Jeg har 1 hund , og han begynner å bjeffe mot noe som jeg ikke kan se.
Da jeg lå inne på rommet til broren min så hørte jeg på musikk og bikkja mi lå ved sina meg og jeg klappa han. Plutselig begynte han å bjefe mot et hjørne. Han hopper ut av senga og begynner å pipe og skrape på døra. Da jeg skulle gå å lokke opp døra for han hørte jeg noe som gikk ved sina meg. Jeg blei skikkelig redd og skrudde va musikk og gikk ut igjen. Det er ikke den 1 gang det har skjedd, det har skjedde noen uker etterpå også. Men da hadde jeg ikke på musikk og jeg holdte på å sovne. Plutselig begynner han å bjeffe mot det samme gjørne igjen. Jeg tenkte på hva som hadde skjedd sist jeg lå der.
Men vær gang jeg går inn i rommet så føler det som om noen vil ha meg vekk eller noe. Jeg vet ikke helt. :/ Lisom begynner å gå og som om en prøver å fortelle meg noe.
Også når jeg sku sove hos venninna mi så var jeg nede på rommet mitt for å hente noen klær i skapet mitt. Venninna mi var oppe og ingen var nede, bare meg. Også mista jeg genseren min og jeg bøyde meg ned. Da jeg bøyde meg ned og tok tak i den hørte jeg noen puste lyder. Som om noen ville fortelle meg noe. Men jeg vet ikke.
Også her oppe jeg sitter nå så har vi 3 dataer, og vær gang jeg går opp hit så hører jeg noen som skriver på tastaturet og driver å klikker på musa. Det skjer hvergang jeg går opp hit.
Familien min har ikke merka noe. Så jeg bare lurer på om det er bare jeg som er gal.
Hadde satt stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg med dette.
Noen som kunne hjelpe meg med en ting?
I huset her jeg bor med familien min så syntes jeg det er litt ekkelt noen ganger.
Jeg har 1 hund , og han begynner å bjeffe mot noe som jeg ikke kan se.
Da jeg lå inne på rommet til broren min så hørte jeg på musikk og bikkja mi lå ved sina meg og jeg klappa han. Plutselig begynte han å bjefe mot et hjørne. Han hopper ut av senga og begynner å pipe og skrape på døra. Da jeg skulle gå å lokke opp døra for han hørte jeg noe som gikk ved sina meg. Jeg blei skikkelig redd og skrudde va musikk og gikk ut igjen. Det er ikke den 1 gang det har skjedd, det har skjedde noen uker etterpå også. Men da hadde jeg ikke på musikk og jeg holdte på å sovne. Plutselig begynner han å bjeffe mot det samme gjørne igjen. Jeg tenkte på hva som hadde skjedd sist jeg lå der.
Men vær gang jeg går inn i rommet så føler det som om noen vil ha meg vekk eller noe. Jeg vet ikke helt. :/ Lisom begynner å gå og som om en prøver å fortelle meg noe.
Også når jeg sku sove hos venninna mi så var jeg nede på rommet mitt for å hente noen klær i skapet mitt. Venninna mi var oppe og ingen var nede, bare meg. Også mista jeg genseren min og jeg bøyde meg ned. Da jeg bøyde meg ned og tok tak i den hørte jeg noen puste lyder. Som om noen ville fortelle meg noe. Men jeg vet ikke.
Også her oppe jeg sitter nå så har vi 3 dataer, og vær gang jeg går opp hit så hører jeg noen som skriver på tastaturet og driver å klikker på musa. Det skjer hvergang jeg går opp hit.
Familien min har ikke merka noe. Så jeg bare lurer på om det er bare jeg som er gal.
Hadde satt stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg med dette.
Antall ord: 368
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- 16
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Du skriver selv at du er redd for "sånne ting" (regner med du sikter til paranormale fenomener), og det vil si at dine egne tanker forsterker vanlige opplevelser slik at de virker som noe uvanlig. Du er rett og slett mer var ting som skjer rundt deg.
Dyr har mer følsomme sanser enn oss, og når bikkjer tilsynelatende står og knurrer og bjeffer ut i løse lufta, er det som regel noe de har hørt eller luktet som ikke vi er klar over. Kanskje er det noe som lager lyd inne i veggen (mus? insekter?), eller det kan være noe utenfra.
Jeg har ikke noen særlig gode forklaringer på de andre opplevelsene dine, bortsett fra at pustelyden du hørte når du bøyde deg ned kan ha vært lyden av din egen tinningspuls. Den kan nemlig høres som en "pusteaktig" lyd når man for eksempel bøyer seg ned.
Dyr har mer følsomme sanser enn oss, og når bikkjer tilsynelatende står og knurrer og bjeffer ut i løse lufta, er det som regel noe de har hørt eller luktet som ikke vi er klar over. Kanskje er det noe som lager lyd inne i veggen (mus? insekter?), eller det kan være noe utenfra.
Jeg har ikke noen særlig gode forklaringer på de andre opplevelsene dine, bortsett fra at pustelyden du hørte når du bøyde deg ned kan ha vært lyden av din egen tinningspuls. Den kan nemlig høres som en "pusteaktig" lyd når man for eksempel bøyer seg ned.
Antall ord: 162
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Kimbara skrev:Du skriver selv at du er redd for "sånne ting" (regner med du sikter til paranormale fenomener), og det vil si at dine egne tanker forsterker vanlige opplevelser slik at de virker som noe uvanlig. Du er rett og slett mer var ting som skjer rundt deg.
Ok.. Takk for hjelpen iværtfall..
Blei mye mer letta nå ..
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
ikke for og motsi kimbara.......
men det kunne hvert et snøv av energi.....som forusaket .....en ting som vippa litt....for eksempel
så kunne din egen frykt og forvenntninger,din fantasi....få en liten ting til og virke skremmende, man innbiler seg ofte slike ting.......
det kan være noe paranormalt...men.... hvis det kjer....mange ganger .......hvis du er redd så.......innbilder du deg det!-----det gikk litt rundt og rundt her ja
tenk først på en naturlig grun til det som kjer....ikke tro det er paranormalt.... med en gang..... finner du ikke en forklaring kan du spørr oss her inne....og se om hvi har en forklaring......hvis vi har en dårlig forklaring eller god forklaring.......
en dårlig forklaring..... du ikke er fornøyd med kan du si at ...den tingen stod sånnt og kunne ikke kante og bla bla bla........
hvi prøver bare og hjelpe vet du
men det er ikke alltid like lett......... for vi kan ikke vite.....av et bitte lite stykke og lese.....
selv om jeg ikke liker og lese en hel side da
ja du kjønner sikkert hva jeg mener .............
men det kunne hvert et snøv av energi.....som forusaket .....en ting som vippa litt....for eksempel
så kunne din egen frykt og forvenntninger,din fantasi....få en liten ting til og virke skremmende, man innbiler seg ofte slike ting.......
det kan være noe paranormalt...men.... hvis det kjer....mange ganger .......hvis du er redd så.......innbilder du deg det!-----det gikk litt rundt og rundt her ja
tenk først på en naturlig grun til det som kjer....ikke tro det er paranormalt.... med en gang..... finner du ikke en forklaring kan du spørr oss her inne....og se om hvi har en forklaring......hvis vi har en dårlig forklaring eller god forklaring.......
en dårlig forklaring..... du ikke er fornøyd med kan du si at ...den tingen stod sånnt og kunne ikke kante og bla bla bla........
hvi prøver bare og hjelpe vet du
men det er ikke alltid like lett......... for vi kan ikke vite.....av et bitte lite stykke og lese.....
selv om jeg ikke liker og lese en hel side da
ja du kjønner sikkert hva jeg mener .............
Antall ord: 196
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Des 2007 21:19
- 16
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Hei, og velkommen til forumet Heidi.
Jeg er veldig fersk på dette temaet, så ikke ha så stor tiltro til det jeg skriver. Om det er noe forklarig eller uforklarig vet jeg ikke, men det høres ut som om du kanskje har noen hjemme hos deg. Du skal bare vite at de ikke kan gjøre deg noe som helst.
Når det kommer til slike hendelser som dette henger det også ofte sammen med stemninger. Man kan gjerne føle at en ser på deg og overvåker deg. Noe som kan skremme en. Selvsagt, hvis du tror det er noe der, så vil du jo automatisk tenke at det er en ond stemning der, men har du noen gang hatt venner/bekjente til å være der? Vil de da føle en stemning de ikke er vant med?
Trøtt som jeg nå er, husker jeg ikke helt det du har skrevet, så kan hende jeg svarer helt utenfor. Kan det være noen som vil kontakte deg? Din hjelper? Hvis dette er tilfellet, vil du gjerne merke noen rundt deg, og gjerne kjenne at noen tar, eller puster på deg.
Uansett så skal du bare slappe av. Det er helt sikkert noe som kan forklares.
-MathiasF (:
Jeg er veldig fersk på dette temaet, så ikke ha så stor tiltro til det jeg skriver. Om det er noe forklarig eller uforklarig vet jeg ikke, men det høres ut som om du kanskje har noen hjemme hos deg. Du skal bare vite at de ikke kan gjøre deg noe som helst.
Når det kommer til slike hendelser som dette henger det også ofte sammen med stemninger. Man kan gjerne føle at en ser på deg og overvåker deg. Noe som kan skremme en. Selvsagt, hvis du tror det er noe der, så vil du jo automatisk tenke at det er en ond stemning der, men har du noen gang hatt venner/bekjente til å være der? Vil de da føle en stemning de ikke er vant med?
Trøtt som jeg nå er, husker jeg ikke helt det du har skrevet, så kan hende jeg svarer helt utenfor. Kan det være noen som vil kontakte deg? Din hjelper? Hvis dette er tilfellet, vil du gjerne merke noen rundt deg, og gjerne kjenne at noen tar, eller puster på deg.
Uansett så skal du bare slappe av. Det er helt sikkert noe som kan forklares.
-MathiasF (:
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Takk alle sammen ..
Føler meg mye bedere etter dette ..
Føler meg mye bedere etter dette ..
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..
Men jeg vet ikke om det er bare jeg som ser syner.
Jeg var aleine på badet. Brødrene mine hadde lagt seg, mamma og pappa satt i stua og så på tv.
Men jeg vet ikke jeg .. Trur jeg bare innbiler meg ting .. :S
Jeg var aleine på badet. Brødrene mine hadde lagt seg, mamma og pappa satt i stua og så på tv.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Den baderomsdøra, er den bak deg eller på siden da? I det du bøyer deg så er en kropp i bevegelse og du kan se gjenskinn eller deler av bevegelsen både i vasken, speilet eller evnt fliser på vegg. Nå er du i tillegg veldig obs på at "noen følger deg" så da ser du kanskje spøkelser på høylys dag. Jeg tror kanskje at fantsien spiller deg et puss nåHeidi-Cute skrev:Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..
Du setter i gang et engasjement i underbevisstheten din iom at det har "skjedd" ting i det siste, bl.a med hunden din og det med pustinga. Jeg tror dette har helt normale forklaringer.
Antall ord: 225
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Lokalisering: norge
dette trenger ikke å være hjernen som spiller deg et puss...kanskje men bare kanskje det er noen i huset hos deg. men helt ufarligHeidi-Cute skrev:Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..
det kan ha vært deg av skyggen din i speilet når du retter de gopp og bøyer deg ned.
kanskje kanksje ikke. følte du noe spess elelr ?
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mar 2008 13:36
- 16
Det kan også være din egen "energi - aura" du så.
Vi alle består av energi, og vi har et aura felt rundt oss.
Når du - som kan se energier - auraer siitter og ser på en person vil du se "noe grått" noe etter at personene har beveget seg bort fra stedet. (det behøver ikke å være grått, kan ha andre farger også), men dette kan være det du ser når du bøyer deg ned.
Dette er noe vi som har gått på SUM kurs er mye av. Instr. står foran i salen med en
hvit bakgrunn, og for å øve oss sitter vi og ser på instr. for å lære å se auraen til vedk.
Etter vært som vi fanger den - eller bare energien som vedk. har - ser vi at "energien" henger igjen på det stedet der vedk.instr. stod.
Med andre ord - det kan rett og slett være din engen energi du ser.
Når du - som kan se energier - auraer siitter og ser på en person vil du se "noe grått" noe etter at personene har beveget seg bort fra stedet. (det behøver ikke å være grått, kan ha andre farger også), men dette kan være det du ser når du bøyer deg ned.
Dette er noe vi som har gått på SUM kurs er mye av. Instr. står foran i salen med en
hvit bakgrunn, og for å øve oss sitter vi og ser på instr. for å lære å se auraen til vedk.
Etter vært som vi fanger den - eller bare energien som vedk. har - ser vi at "energien" henger igjen på det stedet der vedk.instr. stod.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
skremmer ingen så KLAPP IGJEN... !!twiggy skrev:Her legger du opp til at det skal være noe paranormalt!jente 27 skrev:dette trenger ikke å være hjernen som spiller deg et puss...kanskje men bare kanskje det er noen i huset hos deg. men helt ufarligHeidi-Cute skrev:Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..
det kan ha vært deg av skyggen din i speilet når du retter de gopp og bøyer deg ned.
Er det mulig for deg å la være å skremme ei ung jente som det du her prøver på!
se på det jeg skrev. det er ikke å skremme.
er vel heller du som ble redd hoho....
Antall ord: 229
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja det kan det også være ja, det kom jeg ikke på hehe... takk for at minte meg på det heheAngel2003 skrev:Det kan også være din egen "energi - aura" du så.
Antall ord: 189
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Ja, trur nok det var det ..Angel2003 skrev:Det kan også være din egen "energi - aura" du så.
Antall ord: 173
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Det er jo på en måte å skremme da ..jente 27 skrev:skremmer ingen så KLAPP IGJEN... !!twiggy skrev:Her legger du opp til at det skal være noe paranormalt!jente 27 skrev:dette trenger ikke å være hjernen som spiller deg et puss...kanskje men bare kanskje det er noen i huset hos deg. men helt ufarligHeidi-Cute skrev:Akkurat nå så stod jeg på badet og pussa tenna mine .. Jeg bøyde meg ned for å spytte ut, også så det ut som om noen kom inn på badet, jeg snudde meg og så ingenting. Også bøyde jeg meg ned igjen for å spytte ut mere, også så jeg noe igjen. Jeg skvatt skikkelig, men når jeg bøyde meg opp stod det ingen der ..
Er det mulig for deg å la være å skremme ei ung jente som det du her prøver på!
se på det jeg skrev. det er ikke å skremme.
er vel heller du som ble redd hoho....
Antall ord: 241
Hide post links |