Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerVar det en Herrens engel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Fin historie, Solskinnsjenta. Ser du er ny her så velkommen til forumet. :)

Ja, det skjer så mye, og Gud er mer innvolvert i mange tilfeller enn de fleste vil tro.

Dette med ved har jeg selv en historie om. Det var i Trondheim, noen dager før jul i 1985. Vi bodde i et gammelt hus, ja det var egentlig et kondemneringshus som skulle rives.

Vi var tre stykker i teamet, en skulle og reiste til Oslo, for å være der i julen, men jeg og en jente eller ung kvinne, bestemte oss for å bli igjen for å gå inn i en lengre faste. Vi hadde mange spørsmål og ville komme nærmere Herren for å få noen svar på ting vi lurte på, noe vi også fikk etter endt faste.

Av gods og gull var vi ikke rike. :mozilla_smile: og vi hadde ikke noe ved å fyre med, og huset var gammelt og kaldt. Så hva gjør man? Jo, vi ba til Gud om å få fyringsved.

Siden vi to alt hadde startet fasten, så dro vi ikke til byen for å evangelisere, men han som reiste til Oslo, dro ned til byen for å evangelisere en siste gang før han skulle reise.

Men, hehe..Herren svarte på vår bønn for fem-ti minutter etter at han dro, så kom han tilbake med en sekk ved som han fant nede i en veikant. Og en vil vel tro at den av seg selv falt av en bil med vedlast. Men jeg tror at Herren sendte en engel for å lempe den av som svar på vår bønn. :)

Det hører med til historien at vi hadde da ved helt til dagen sent i januar da vi også reiste til Oslo, og vi frøs aldri mens vi bodde i den gamle..rønna, må jeg vel si.

Ja, Gud er god, og han svarer på bønn. :D
Sist redigert av misty-gutt på 20 Apr 2008 12:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 320
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

takk :D og kjempegøy å være her inne. her hører jeg mer hjemme enn i vrkeligheten hehe. ikke mange som forstå ting og tang...så takk.

i din historie kunne jeg sagt humbugg for noe tull, men det er det iKKE. jeg fikk frysninger selv da jeg leste denne og jeg vet det er gud som hjalp deg/dere. gud hjelper på ulike måter på ting vi ikke alltid forstår.

en virkelig guds hjelp fikk du. amen for den ! ;)
Antall ord: 82
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Solskinnjenta skrev:en kone sitter i en hytte langt borte fra folk. hun fryser og er syk. hun klarer ikke hente ved. det er snø ute og kaldt. (det snør ikke ) plutselig banker det på døren...en mann er der og hun spør hvem det er siden hun ikke kjenner ham. han svarer ikke i det hele tatt. han har en hel haug med ved i armnene sine.men kvinnen tar han med inn siden hun følte seg trygg og han hadde kjærlighet rundt seg... hun setter seg i stolen og mannen brer over henne med teppe, fyrer i ovnen. så går han bare helt plutselig og ikke sier han noe i det hele tatt bare smiler til henne. da han lukker døren går hun ut for å se. hun åpner døren og ser ut... INGEN FOTSPOR...(og det var opphold da han gikk også..snødde ikke)
da skjønte hun det var en engel :D
Koselig historie. Hvem var denne konen?
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

det var en middelaldrene kone i slekta mi ;)
Antall ord: 8
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Solskinnjenta skrev:takk :D og kjempegøy å være her inne. her hører jeg mer hjemme enn i vrkeligheten hehe. ikke mange som forstå ting og tang...så takk.

i din historie kunne jeg sagt humbugg for noe tull, men det er det iKKE. jeg fikk frysninger selv da jeg leste denne og jeg vet det er gud som hjalp deg/dere. gud hjelper på ulike måter på ting vi ikke alltid forstår.

en virkelig guds hjelp fikk du. amen for den ! ;)
Ja, det er sant. :)

Har lært at man ikke skal være redd for å be Gud om hjelp når man trenger det. For han er kjærlighet og hjelper mer enn gjerne når man ber ham om det i Jesu navn.

Liksom da, dagen før vi fikk veden tror jeg det var (er en stund siden nå da) men mener at det var dagen i forveien og det var sen ettermiddag.

Han som skulle til Oslo hadde en gammel bil av østeuropeisk merke, den skulle han egentlig kjøre til Oslo med, og han skulle ha maten som vi hadde med seg, for vi andre to skulle jo faste en lengre periode, så vi trengte den jo ikke...trodde vi da, heh.. Fikk jo bruk for den etter fasten da, men det tenkte jo ikke vi på, var kun glad for å kunne sende den til våre trossøsken i Oslo. Men Gud vet best. :)

Forskjellig mat fikk vi fra ulike steder i byen. Brød som var for gamle til å selge og som ellers hadde blitt kastet, fikk vi fra ett sted. Grønsaker likeså fra et annet sted. Ja fisk også, fra et sted som heter ravnkloa nede ved havnen. Og det artige med det, var at da vi spurte så var det ingen fiskehandlere som ville, eller kunne gi oss fisk som ble til overs. Utenom den siste som vi spurte og som stod lengst inne i hallen. Han var kristen, og av han fikk vi mye god fisk. :D

Så da vi hadde vært på vår "handlerunde" og plasert varene i den gamle bilen, og skulle til å kjøre hjem, heh ja, bilen ville ikke starte. prøvde og prøvde, men ikke tjans, vi stod fast. Det oppstod litt forvirring, diskusjon hva vi nå skulle gjøre, å penger hadde vi ikke.

Det var da bare et alternativ mente jeg, og det var å be til Gud om hjelp, og vi så gjorde, selv om sjåføren ikke hadde tro på at det i denne konkrete situasjonen var det riktige, for hva kunne Gud gjøre her undret han. Men han ble med i bønnen.

Ja, vi la frem vårt "lille" problem for Allmaktens Gud, takket for at vi fikk hjelp, og priste Jesus at han var mektig til å hjelpe også i en sånn situasjon.

Men ikke alle har like sterk tro. Sjåføren sa (forkortet) etter at vi hadde sagt amen og takk; JA HVA NÅ! Slapp av svarte jeg, ta det med ro, kom la oss nå gå ut av bilen og stol på Herren, og vi gjorde så.

Hadde ikke før slamret igjen bildørene før en mann (engel,hva vet jeg?) kom strenende rett mot oss og spurte om vi trengte hjelp. Da forstod vi alle at vi var blitt bønnhørt, og han festet et tau fra bilen som stod parkert forran og til "vår" bil og dro oss igang, og bilen startet, om enn motvillig. :mozilla_wink: Vi takket for hjelpen og han kjørte avsted.

Men et nytt problem oppstod på veien hjem til vår ringe bolig. For da vi var kommet midtveis omtrent, ja, da slo flammene opp fra under panseret, og det var like ved en bensinstasjon, hvor han svingte inn i nærmest panikk. Oh..wow.. hva nå. Husker at det sto en skrekkslagen person å fylte drivstoff på bilen sin da vi kom inn der i fyr og flamme bokstavelig talt.

Vel, må innrømme at kvinnen i vårt følge tenkte klarest da og for som et skudd inn på stasjonen å fikk brakt oss et brannslukningsapparat slik at brannen ganske fort ble slukket.

Bilen ble av NAF var det visst, kjørt på bil kirkegården. Og vår broder måtte ta toget istedet til Oslo, fikk låne penger av en bekjent slik at han fikk til bilettpengene sine.

Men maten vår tok, fikk han ikke med seg så mye av. Og det som ble til overs, ja det fikk vi virkelig bruk for etter avsluttet faste, og jeg skal si at det smakte godt, som alle årets høytidssmaker på en og samme gang.

Kan ikke annet enn å si, Gud er god. :D
Antall ord: 800
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:Misty-gutt:

Du bruker ord som "bror", "faste" ol. - Og da blir jeg nysgjerrig på hvilken sekt du tilhører?
Ord som faste og bror, broder er lett å forstå om man forstår betydningen, som nok skulle være lett for de fleste å forstå.
Og twiggy, ellers har jeg den store glede av å kunne fortelle deg at jeg ikke tilhører noen sekt. Derimot så tilhører jeg Jesus Kristus, Guds enbårne Sønn.
Antall ord: 77
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:Vet at munker omtaler hverandre som bror / broder.
Og jeg vet at vår statsreligion ikke driver med faste.
Så, hvilken tro / kirke tilhører du?
For å si det enkelt, for det er igrunnen det..enkelt. Jeg tilhører menigheten, Guds menighet. Og menigheten tilhører Gud (Jesus) Og Guds folk er spredt utover den vide jord, i alle himmelrettninger.

Jeg kommer disse Jesu ord ihu;..for der hvor det er to eller tre samlet i mitt navn, se, der er jeg midt iblandt dere.

Jeg går ikke i noen kirke. Men vår husmenighet kan du om du vil kalle for en kirke. Selv bruker jeg ikke ordet kirke, men sier menigheten. Når jeg er på reise så hender det at jeg stikker innom forsamlinger av ymse slag. Men, og det er jeg enig med deg i at det finnes så mange forskjellige rettninger innen troen, så en kan bli forvirret, så det eneste en da bør og skal gjøre er å be Gud vise vei.

Dog hender det at jeg er innom forsamlinger hvor jeg ikke kjenner meg igjen i troen, ikke er enig i læren, og meningsforskjeller kommer da frem. Har vel skrevet om en slik hendelse her på forumet før, men det har hendt ved flere anledninger.

Så når man ER en del av Guds menighet, da er man det hvor enn man befinner seg. Hjemme, hos venner, sammen med medkristne, ute i naturen, på kjøpesentret, eller som her på forumet, etc...

Og tilslutt. Hvem svarer bedre på ditt spørsmål en Guds Ord selv, så her siterer jeg derfra, og håper at du forstår hva Ånden sier til menigheten, som du vel regner deg som en del av?
Rom 12:4 For likesom vi har mange lemmer på ett legeme, men ikke alle lemmene har samme gjerning,

Rom 12:5 således er vi mange ett legeme i Kristus, men hver for seg er vi hverandres lemmer.
Antall ord: 334
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

misty-gutt skrev:
Solskinnjenta skrev:takk :D og kjempegøy å være her inne. her hører jeg mer hjemme enn i vrkeligheten hehe. ikke mange som forstå ting og tang...så takk.

i din historie kunne jeg sagt humbugg for noe tull, men det er det iKKE. jeg fikk frysninger selv da jeg leste denne og jeg vet det er gud som hjalp deg/dere. gud hjelper på ulike måter på ting vi ikke alltid forstår.

en virkelig guds hjelp fikk du. amen for den ! ;)
Ja, det er sant. :)

Har lært at man ikke skal være redd for å be Gud om hjelp når man trenger det. For han er kjærlighet og hjelper mer enn gjerne når man ber ham om det i Jesu navn.

Liksom da, dagen før vi fikk veden tror jeg det var (er en stund siden nå da) men mener at det var dagen i forveien og det var sen ettermiddag.

Han som skulle til Oslo hadde en gammel bil av østeuropeisk merke, den skulle han egentlig kjøre til Oslo med, og han skulle ha maten som vi hadde med seg, for vi andre to skulle jo faste en lengre periode, så vi trengte den jo ikke...trodde vi da, heh.. Fikk jo bruk for den etter fasten da, men det tenkte jo ikke vi på, var kun glad for å kunne sende den til våre trossøsken i Oslo. Men Gud vet best. :)

Forskjellig mat fikk vi fra ulike steder i byen. Brød som var for gamle til å selge og som ellers hadde blitt kastet, fikk vi fra ett sted. Grønsaker likeså fra et annet sted. Ja fisk også, fra et sted som heter ravnkloa nede ved havnen. Og det artige med det, var at da vi spurte så var det ingen fiskehandlere som ville, eller kunne gi oss fisk som ble til overs. Utenom den siste som vi spurte og som stod lengst inne i hallen. Han var kristen, og av han fikk vi mye god fisk. :D

Så da vi hadde vært på vår "handlerunde" og plasert varene i den gamle bilen, og skulle til å kjøre hjem, heh ja, bilen ville ikke starte. prøvde og prøvde, men ikke tjans, vi stod fast. Det oppstod litt forvirring, diskusjon hva vi nå skulle gjøre, å penger hadde vi ikke.

Det var da bare et alternativ mente jeg, og det var å be til Gud om hjelp, og vi så gjorde, selv om sjåføren ikke hadde tro på at det i denne konkrete situasjonen var det riktige, for hva kunne Gud gjøre her undret han. Men han ble med i bønnen.

Ja, vi la frem vårt "lille" problem for Allmaktens Gud, takket for at vi fikk hjelp, og priste Jesus at han var mektig til å hjelpe også i en sånn situasjon.

Men ikke alle har like sterk tro. Sjåføren sa (forkortet) etter at vi hadde sagt amen og takk; JA HVA NÅ! Slapp av svarte jeg, ta det med ro, kom la oss nå gå ut av bilen og stol på Herren, og vi gjorde så.

Hadde ikke før slamret igjen bildørene før en mann (engel,hva vet jeg?) kom strenende rett mot oss og spurte om vi trengte hjelp. Da forstod vi alle at vi var blitt bønnhørt, og han festet et tau fra bilen som stod parkert forran og til "vår" bil og dro oss igang, og bilen startet, om enn motvillig. :mozilla_wink: Vi takket for hjelpen og han kjørte avsted.

Men et nytt problem oppstod på veien hjem til vår ringe bolig. For da vi var kommet midtveis omtrent, ja, da slo flammene opp fra under panseret, og det var like ved en bensinstasjon, hvor han svingte inn i nærmest panikk. Oh..wow.. hva nå. Husker at det sto en skrekkslagen person å fylte drivstoff på bilen sin da vi kom inn der i fyr og flamme bokstavelig talt.

Vel, må innrømme at kvinnen i vårt følge tenkte klarest da og for som et skudd inn på stasjonen å fikk brakt oss et brannslukningsapparat slik at brannen ganske fort ble slukket.

Bilen ble av NAF var det visst, kjørt på bil kirkegården. Og vår broder måtte ta toget istedet til Oslo, fikk låne penger av en bekjent slik at han fikk til bilettpengene sine.

Men maten vår tok, fikk han ikke med seg så mye av. Og det som ble til overs, ja det fikk vi virkelig bruk for etter avsluttet faste, og jeg skal si at det smakte godt, som alle årets høytidssmaker på en og samme gang.

Kan ikke annet enn å si, Gud er god. :D
kjempekult da ;)
Antall ord: 805
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Solskinnjenta skrev:kjempekult da ;)
Gud er kul! kan man nok si ja. :)
Antall ord: 12
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Twiggy:

Du må bare føle deg fri til å kommentere mine innlegg. Og du må også gjerne svare på spørsmålet mitt til deg, om hvilken menighet du tilhører? For jeg mener å ha lest at du bekjenner deg som kristen, eller har jeg misforstått dette?
Antall ord: 48
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:
misty-gutt skrev:Twiggy:

Du må bare føle deg fri til å kommentere mine innlegg. Og du må også gjerne svare på spørsmålet mitt til deg, om hvilken menighet du tilhører? For jeg mener å ha lest at du bekjenner deg som kristen, eller har jeg misforstått dette?
Og jeg spør deg for tredje gang: Hvilken sekt tilhører du?
Ditt spørsmål er allerede grundig besvart, så jeg viser til mine svar lengre opp i tråden.
Selv tilhører jeg ingen menighet.
Det forklarer saken.Takk for svar.
Antall ord: 97
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:
misty-gutt skrev:
twiggy skrev:
misty-gutt skrev:Twiggy:

Du må bare føle deg fri til å kommentere mine innlegg. Og du må også gjerne svare på spørsmålet mitt til deg, om hvilken menighet du tilhører? For jeg mener å ha lest at du bekjenner deg som kristen, eller har jeg misforstått dette?
Og jeg spør deg for tredje gang: Hvilken sekt tilhører du?
Ditt spørsmål er allerede grundig besvart, så jeg viser til mine svar lengre opp i tråden.
Selv tilhører jeg ingen menighet.
Det forklarer saken.Takk for svar.

Jehovas vitne, altså.

takk, da vet vi det.
Har hatt Jehovas Vitner på døren her noen ganger. Og da vitner jeg for dem at Jesus Kristus er Guds Sønn, og at også de trenger til frelsen han gir.
Antall ord: 142
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Har hatt Jehovas Vitner på døren her noen ganger. Og da vitner jeg for dem at Jesus Kristus er Guds Sønn, og at også de trenger til frelsen han gir.
Jeg begynner å ane et mønster her.

Du liker å føle deg ovenpå - at du er den eneste som er "skikkelig frelst". Alle andre har behov for deg og din særstilling, ikke sant?
Enten det, eller så driver du gjøn med oss.
Antall ord: 79
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt :

stå på i den troa du har. du virker som du brenner for det du tror på nemlig jesus kristus.
det skal ingen ta i fra deg.

je gselv tror på dette og merker veldig motstand, men det er det som skjer i denne tid at det blir motstand og argumenter ++...

jeg syntes det er flott å se dine innlegg. gleder meg hver gang du skriver ;)
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg begynner å ane et mønster her.
Det gjør du.

Selv om du ikke tror på noe overnaturlig, Kimbara, så er også du skapt i Gud bilde, etter hans ligning.

Ikke uten grunn at du er her på forumet. Selv om du ikke ønsker at jeg skal kalle deg min venn, så vit at Jesus elsker deg. Det har han fortalt meg.
Antall ord: 65
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links