Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOppdatering om "nissen" min...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Oppdatering om "nissen" min...

Innlegg av Kråka »

Jeg har nå innsett at jeg har en liten "nisse" :mozilla_tongue: i huset.

I går vasket jeg og ryddet på kjøkkenbenken. Helt alene i huset som jeg var..
Snudde meg og dermed hørte jeg ett dunk bak meg. Snudde meg og der lå kontakta til vannkokeren på benken.

Jeg hadde akkurat satt på vann for å lage meg te, lampa lyste, og støpselet satt i. Det er jeg 100% sikker på. Er ikke den som drar ut kontakter i tide og utide...

Jeg begynte å le høyt, og sa: driver du å tuller med meg igjen nå da...? Gjør det igjen da og satte støpselet inn igjen.
Ettersom jeg har den store vaskedagen på fredager, durer jeg rundt og rydder og vasker både her og der.
Tok meg en tur inn i stuen for å hente glass, og kommer inn på kjøkkenet igjen.
Da er den forbanna kontakta ute igjen, men bare halvveis nå....

Han er litt morsom da, er ikke så veldig redd han. Han er liksom "skyggen" som lurer rundt meg. Tuller med å gjemme ting for meg. Jeg har sluttet å kjefte på samboeren min forat han har tatt røyken min, for den bruker å dukke opp tilslutt....
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Ja. Det er da bra at du synes det er morsomt da. :mozilla_wink:
Sånne små "nisser" liker jo å gjemme og rote det til for deg uansett om du tror på det eller ikke.
Antall ord: 35
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

For en rakker
Antall ord: 3
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

jeg hville trodd det var et gjenferd da.....(typisk meg) :mozilla_tongue: :D

synes det er kjekt at de viser at de eksisterer ...jeg har et mål: hvise hele verden at det paranormale eksisterer........

d blir hvanskelikt men.....jeg gir meg ikke :mozilla_cool:
Antall ord: 42
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Hvis du snakker med folk om spøkelser osv, har du opplevd at først ser de rart på deg, og synes du er en raring osv.?
Men etterhvert kommer det fram at omtrent alle tilslutt innrømmer at: joda, de har jo opplevd noe de også, da alt kommer til alt...

Jeg har også den oppfatning at jo mer vi tenker, leser og åpner oss for det paranormale, jo mer skjer rundt oss.
Jeg hadde ikke opplevd noe særlig før jeg gikk gravid . Vii bodde i ett leid hus som var fra 1920- tallet, men ombygd i senere tid.
Han som hadde bodd der før gikk igjen. Men han ville meg ikke noe, han bare passet på huset sitt.
Vi bor nå i nytt hus, bygd på nytt byggefelt, og enda er det en "nisse" rundt meg...
Får ikke helt tak i han, men han er skøyeraktig og litt lunefull. :mozilla_cry:

Tror kanskje det er noe som følger stedet her, ettersom det var skog her før byggefeltet kom. Ellers er det noe som har hengt seg på meg fra ett av de sju stedene jeg har bodd før... :mozilla_cry:

MEN, på andre siden av veien står ett gammelt hus. Der har jeg "kommunisert" med en mørk skygge med hette, som jeg "ser" i vinduet. Jeg "ser" han da jeg er ute og røyker, og han gir meg skikkelig gåsehud.. :mozilla_sealed:
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

bare si at han skal gå! si det bestemmt...... som om du mener (dette er min ejondom og her bestemmer jeg!)

da jager du han vekk......utrolig nokk hjelper det :D hvis ikke så......... er han skikkelig sta...

men forklar nå åssen han ser ut...gjerne via pm.....eller bare si det her :mozilla_wink:
Antall ord: 54
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Jeg bare vet at han ikke er så høy. " Skyggen" hans rager ikke så langt over bakken, og han er kjapp ;-) Dette handler bare om korte glimt i øyekroken, hvis du skjønner.

Også "elsker" han lekene til datteren min som plutselig begynner å spille av seg selv osv...

Men jeg vet som sagt ikke helt hva han er. Jeg bare vet at han elsker å erte meg :mozilla_oops:

Jeg har jaget "spøkelser" før jeg så skal prøve det bare "ånden" kommer over meg :mozilla_cool:
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Forresten så er det vel kanskje ikke så lurt å jage han, hvis han tilhører stedet, og bodde her før meg...?
Han er litt morsom da og gjør jo ingen skade... :mozilla_innocent:
Kanskje heller ikke dumt at han gjemmer røyken min heller :mozilla_laughing:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

hei hei

disse nissene dere snakker om de er kule de. de kan være litt tullete inni mellom det kan de. det er nok ikke bar EN dere har i huset hehe.

venninna mi har en datter som ser det meste. hun ser gjenferd,nisser, demoner o.l (10 år gammel), men hun har ingen me`n av det da. denne jenta sier til oss at det er mange nisser. de fleste er snille men en stk skiller seg ut og er litt rampete. hun har navngitt disse nissene også heh tøffe greier.

jeg vet hun ikke tuller for jeg har sett skyggene og hørt bitte bitte små skritt rett framfor meg. nissene er veldig sky sånn sett. dem tør ikke vise seg for alle. men jenta jeg skriver om ser dem helt klart.

venninna mi har sett ballonger som "leker med seg selv" mange ganger. nissene elsker ballonger.
jeg tror disse nissene er fra "oven". de er hjelperne og beskytterne våre her på jord.
Antall ord: 171
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Trodde nisser var små gubber med rød lue og ryggsekk, og behandlet du dem ikke bra drepte de gårdsdyrene og ødela avlingene.

Plutselig har de blitt modernisert til små skygger og superkrefter?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

ja de er små "gubber" med rød lue og snåle sko. men ikke alle har ryggsekk. de med ryggsekk er fjøsnisse og fjellnissen (mulig flere typer har dette). det er fjøsnissen som blir sint om han ikk får grøt. (kanskje andre typer her også)

nissene som er inne i husene til folk bryr seg ikke om grøt men om du gir dem det så skjønner dem at du vil være snill. men dem blir ikke sinte om dem ikke får det.

nissene inne i huset kan væree rampete og snille. det er ofte begge deler inni huset til folk. med hjelp kan det være at de finner ting for deg som du leter etter å legger det synlig fram for deg men ikke så synlig at em blir "sett". når det gjelder å være rampete kan dem gjemme ting, hive noe i gulvet etc etc...
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Har alle hus en liten nisse ? Hadde vært tøfft :D . Vet vennina mi sa hun så noe oppi hoppbakken en gang . ( Ikke en nisse som hoppa på ski , men under hopp bakken .)

Så hva tror du? Kan fore han med sjokolade :mozilla_wink: .
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

hei loffedotten...

hehe ja kan være noen nisser liker sjokolade også ;) men enkelte nisser er i den åndelige plan så dem spiser ikke.

de som er inni husene til folk og er usynlige er ofte de nissene i det åndelige plan.

om det er nisser i alle hus ? nei det er det ikke. jeg tror nissene kommer når du er åpen for dem og vil ha dem der. de liker ikke å være en plass de ikke føler seg vel med eller at du fornekter dem eks....

en nisse fra det åndelige plan kan man også se, men ikke alle ser disse. de alle kan se er nisser som er "levende" liksom... og at hun så denne nissen er nok sant ;)
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Kråka skrev:Forresten så er det vel kanskje ikke så lurt å jage han, hvis han tilhører stedet, og bodde her før meg...?
Han er litt morsom da og gjør jo ingen skade... :mozilla_innocent:
Kanskje heller ikke dumt at han gjemmer røyken min heller :mozilla_laughing:

Nei, heller mer et hint :)
Antall ord: 54
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Solskinnjenta skrev:hei loffedotten...

hehe ja kan være noen nisser liker sjokolade også ;) men enkelte nisser er i den åndelige plan så dem spiser ikke.

de som er inni husene til folk og er usynlige er ofte de nissene i det åndelige plan.

om det er nisser i alle hus ? nei det er det ikke. jeg tror nissene kommer når du er åpen for dem og vil ha dem der. de liker ikke å være en plass de ikke føler seg vel med eller at du fornekter dem eks....

en nisse fra det åndelige plan kan man også se, men ikke alle ser disse. de alle kan se er nisser som er "levende" liksom... og at hun så denne nissen er nok sant ;)
Så kult ! Jeg vil også ha en dæv nisse hjemme :mozilla_cool: Kan ha ham i bånd og greier ! Eller hamster bur ? :D .. Eller en liten inheining laget av Freia sjokolade !:D

Unskyld..:( Kjeder meg .:(
Antall ord: 162
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links