Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerVar det en Herrens engel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Var det en Herrens engel?

Innlegg av misty-gutt »

Har alt berettet om min mors mirakuløse helbredelse i en annen tråd. Det skjedde så mangt de dagene, hendelser rundt, også andre på sykehuset, intensivavdelingen, ble mirakuløst helbredet. Jeg spurte noen pårørende som jeg ble kjent med om lov til å be for deres kjære, og det ville de gjerne.

Men det jeg skal fortelle nå har jeg tenkt på endel i ettertid. Altså. Første gang jeg så mannen, så ham to ganger, var i kantinen hvor vi spiste middag. Det kommer inn en lege, iallefall kledt som lege, han setter seg ved et bord hvor det sitter flere leger. Jeg satt slik til at jeg så rett imot det bordet. Grunnen til at jeg merket meg ham var at han veldig ofte snudde seg mot oss og vi vekslet blikk flere ganger, og han virket blid, så jeg følte ikke noe ubehag av at han virket så opptatt med å snu seg å så imot oss. Ellers kunne jeg jo ha tenkt; er det noe galt med meg ettersom at han ser på meg så ofte. :mozilla_undecided: De andre legene var helt oppslukt med å prate med hverandre, mens denne legen ikke virket som om han var særlig med i samtalen, men litt pratet han iallefall, det så jeg. Ja, men jeg synes nå at det hele var litt merkelig.

Noen dager senere og vi var i forsamlingen der vi gikk i forbønn for min mor som da var hardt slagrammet. Hvem andre kommer inn enn denne legen, ja jeg synes jo at det var merkelig at nettopp han skulle komme der, og han spurte om setet ved siden av var ledig, noe det var, og han satte seg der. Hmm..tenkte jeg, hvorfor er "legen" her, er han kristen? Iallefall, vi ba, og jeg/vi visste da i samme stund at mirakelet hadde funnet sted, noe det viste seg stemte da vi ankom sykehuset etterpå.

Det skal også sies at jeg følte på en måte en trygghet ved at nettopp denne mannen kom inn og satte seg ved vår side.Vet ikke jeg, men jeg så ikke mannen, engelen? siden.

Sal 103:20 Lov Herren, Dere hans engler, Dere veldige i makt, som fullbyrder hans ord, idet dere adlyder hans ords røst!
Jeg tror at det var en engel, men han så ut som en helt vanlig mann.
Antall ord: 399
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Du var jo også på begge stedene...gjør det deg til en engel?
Antall ord: 14
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Du var jo også på begge stedene...gjør det deg til en engel?
Jeg var der til etter møtets slutt, men mannen, engelen så jeg ikke noe mere til. Etter at vi hadde bedt, var han ikke lengre ved siden av meg. Han kunne jo ha forlatt møtet, men da skulle jeg ha sett det.
Hebr 13:2 Glem ikke gjestfrihet! for ved den har noen uten å vite det hatt engler til gjester.
Antall ord: 78
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

Get real...
Antall ord: 2
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Queen Gorgo skrev:Get real...
I am real. :)

Tror du ikke at engler fins da?
Antall ord: 15
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

misty-gutt skrev:
Queen Gorgo skrev:Get real...
I am real. :)

Tror du ikke at engler fins da?
Jo det gjør jeg. Men ser ikke helt sammenhengen. En engel har ikke nødvendigvi noe med kristendommen slik vi kjenner den i dag, og kirken å gjøre.

Jeg tror ikke engler fines, jeg vet :mozilla_wink:
Antall ord: 56
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 100
Startet: 24 Feb 2008 11:43
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hvem vet?
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av cluuudia »

Endelig noen som ikke er helt ... "Det finnes ikke noe gud", "engler er en myte" blablabla.

Det må ha vært underlig, det der...
Antall ord: 24
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Queen Gorgo skrev:
misty-gutt skrev:
Queen Gorgo skrev:Get real...
I am real. :)

Tror du ikke at engler fins da?
Jo det gjør jeg. Men ser ikke helt sammenhengen. En engel har ikke nødvendigvi noe med kristendommen slik vi kjenner den i dag, og kirken å gjøre.
Tror ikke at engler viser seg noe særlig i kirken, altså at de som går i kirken ser dem, men ser ikke bort i fra at det også har hendt. Men usynlig så finnes de rundt oss over alt, også i kirken. Ja, på ethvert sted hvor mennesker befinner seg, så er det også engler der, både de gode og de onde.
Jeg tror ikke engler fines, jeg vet :mozilla_wink:
Fint! Samme her :)
Antall ord: 127
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

twiggy skrev:
misty-gutt skrev:
Queen Gorgo skrev:
misty-gutt skrev:
Queen Gorgo skrev:Get real...
I am real. :)

Tror du ikke at engler fins da?
Jo det gjør jeg. Men ser ikke helt sammenhengen. En engel har ikke nødvendigvi noe med kristendommen slik vi kjenner den i dag, og kirken å gjøre.
Tror ikke at engler viser seg noe særlig i kirken, altså at de som går i kirken ser dem, men ser ikke bort i fra at det også har hendt. Men usynlig så finnes de rundt oss over alt, også i kirken. Ja, på ethvert sted hvor mennesker befinner seg, så er det også engler der, både de gode og de onde.
Jeg tror ikke engler fines, jeg vet :mozilla_wink:
Fint! Samme her :)
Jeg lurer på: Hvordan kunne du sitte her på forumet og snakke "paranormalt" og dele ut smileys osv mens din mor var døende? Jeg synes det virker litt perverst.
da lurer jeg på: hvorfor henger du deg opp i det? han har vel lov å poste her med smilyer fordi om han har mistet noen?
Antall ord: 187
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

twiggy skrev:
Queen Gorgo skrev:
twiggy skrev:
misty-gutt skrev:
Queen Gorgo skrev:
Jo det gjør jeg. Men ser ikke helt sammenhengen. En engel har ikke nødvendigvi noe med kristendommen slik vi kjenner den i dag, og kirken å gjøre.
Tror ikke at engler viser seg noe særlig i kirken, altså at de som går i kirken ser dem, men ser ikke bort i fra at det også har hendt. Men usynlig så finnes de rundt oss over alt, også i kirken. Ja, på ethvert sted hvor mennesker befinner seg, så er det også engler der, både de gode og de onde.
Jeg tror ikke engler fines, jeg vet :mozilla_wink:
Fint! Samme her :)
Jeg lurer på: Hvordan kunne du sitte her på forumet og snakke "paranormalt" og dele ut smileys osv mens din mor var døende? Jeg synes det virker litt perverst.
da lurer jeg på: hvorfor henger du deg opp i det? han har vel lov å poste her med smilyer fordi om han har mistet noen?
Les meg nøyere!
Jeg skriver at: han skrev inn her mens hans mor var døende!!!!!!
Ser ikke det nevnt her i denne tråden. den som sier det er du :mozilla_wink:
Antall ord: 208
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:Jeg lurer på: Hvordan kunne du sitte her på forumet og snakke "paranormalt" og dele ut smileys osv mens din mor var døende? Jeg synes det virker litt perverst.
Da dette skjedde,(1997) tror jeg ikke at dette forumet var opprettet, og ergo ikke noen smileys da fra min side. Iallefall visste jeg ikke om paranormal.no da.
Antall ord: 61
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 186
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Jeg tror også på engler, men jeg kom til å tenke på en ting..
Hvis han var en lege som satt i kantinen, og snakka med de andre, tror du ikke de andre hadde lurt på hvem han var? jeg mener, jeg tror de fleste på sykehus vet hvem de ansatte er..?
Antall ord: 51
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Mathema skrev:Jeg tror også på engler, men jeg kom til å tenke på en ting..
Hvis han var en lege som satt i kantinen, og snakka med de andre, tror du ikke de andre hadde lurt på hvem han var? jeg mener, jeg tror de fleste på sykehus vet hvem de ansatte er..?
Dette som du skriver her, Mathema, det har også jeg tenkt på.

Jeg vet jo bare det jeg så, først i kantinen og så etterpå i forsamlingen.
Om det nå var en lege, hvilket jeg nå i ettertid ikke tror,men han hadde grønn skjorte og hvit frakk på som de andre ved bordet. Og om jeg skal anslå en alder på ham så var han rundt de tredve, hva skal jeg si..i menneske år eller av utseende. Men engler er jo ikke underlagt alder, slik vi er det.

Men si nå at han var en nyansatt lege, og dette er et av de største sykehusene i landet, ja vi snakker om universitetssykehuset i Tromsø. Da er det mulig at legene så ham, og endog pratet med ham. Man avviser ikke en kolega om enn han en nyansatt. En annen mulighet er at han ikke åpenbarte seg for dem, men bare oss to som satt et par bord unna.

Men dette kan jeg ikke si med sikkerhet, og det er vel her jeg må si at, ja, hold deg fast :mozilla_wink: Herrens veier er uransaklig.

Iallefall, han kom på møtet i forsamlingen noen dager etter, da vi ba for min mor som på mirakuløst vis ble helbredet.
Han utstrålte varme og trygghet, og han tok sete ved vår side. Men han var ikke mere å se etter at vi hadde båret vår mor frem for Gud i bønn med takksigelse.
Antall ord: 304
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

cluuudia skrev:Endelig noen som ikke er helt ... "Det finnes ikke noe gud", "engler er en myte" blablabla.

Det må ha vært underlig, det der...
Ja, det var det. :)

Slikt, og helbredelsenes mirakler er med på å styrke troen eller rettere vissheten om at Gud er kjærlighet, og at han trår til når vi henvender oss til ham i, hva skal jeg si..barnslig tillit, selv om vi er voksne. For uansett så er han vår Far, og vi er hans barn.

For som det står skrevet i sannhetens bok: Og dere skal ikke kalle noen på jorden deres far; for en er deres far, han som er i himmelen.

Allerede her snubler katolikkene som er sentrert rundt paven. Pave, pope, padre, ordet betyr jo far. Men en annen ting er at vi kaller våre jordiske kjødelige fedre for far. Men i Gudstroen er alle kristne kun brødre, og ingen skal kalle seg far, heller ikke han som troner i vatikanet. Og dette har Far selv åpenbart for oss, og dette er viktigere enn en i utgangspunktet skulle tro, å vite for visst.

Men om Guds engler. Dette var første gang jeg så en Herrens engel, iallefall som jeg vet om. Har kun opplevd å se engler en gang siden, og det var nå sist desember. Da så jeg to, en i kvinnelig og en i mannlig form. Det var også i anledning min mor, og det var to dager før hun gikk bort. Og således fikk jeg beskjed om det forestående og at hun forvisst var i Herrens hender, og at hennes tid for bortgang stod for døren.
Antall ord: 280
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

en engel kan kle seg i "menenskedrakt" akkurat som demoner kan kle seg i "menneskedrakt".

det at denne legen var spesiell i en måte og en føler en slags trygghet og varme ekan godt være en engel...ja...

historie:

en kone sitter i en hytte langt borte fra folk. hun fryser og er syk. hun klarer ikke hente ved. det er snø ute og kaldt. (det snør ikke ) plutselig banker det på døren...en mann er der og hun spør hvem det er siden hun ikke kjenner ham. han svarer ikke i det hele tatt. han har en hel haug med ved i armnene sine.men kvinnen tar han med inn siden hun følte seg trygg og han hadde kjærlighet rundt seg... hun setter seg i stolen og mannen brer over henne med teppe, fyrer i ovnen. så går han bare helt plutselig og ikke sier han noe i det hele tatt bare smiler til henne. da han lukker døren går hun ut for å se. hun åpner døren og ser ut... INGEN FOTSPOR...(og det var opphold da han gikk også..snødde ikke)
da skjønte hun det var en engel :D
Antall ord: 204
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !