Kan du utdype den litt??Astarte skrev:Jeg fikk vite at jeg hadde vært kvinne de siste 5 liv (med dette), og at sjela mi var dritlei det...
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Antall ord: 29
*** OOO***
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Tja... uten å bli altfor personlig, så fikk jeg forklart at det er behov for en viss balanse a la ying og yang. Og at de fleste av oss blir født som kvinne eller mann med jevne mellomrom. Jeg synes det er vanskelig å forstå, og derfor vanskelig å forklare
Men i et tidligere liv ble jeg visst brent som på bålet. Når jeg ble fortalt det, tenkte jeg....javisst...sikkert. Men jeg sjekka litt rundt detaljer, og det stemte mye av de detaljene jeg fikk. Forbausende nok ble jeg ikke brent som kvinnelig heks, men som mann men de få livene jeg "har hatt" har vært ganske alminnelige, hvi noens liv er alminnelige da.
Men i et tidligere liv ble jeg visst brent som på bålet. Når jeg ble fortalt det, tenkte jeg....javisst...sikkert. Men jeg sjekka litt rundt detaljer, og det stemte mye av de detaljene jeg fikk. Forbausende nok ble jeg ikke brent som kvinnelig heks, men som mann men de få livene jeg "har hatt" har vært ganske alminnelige, hvi noens liv er alminnelige da.
Antall ord: 116
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Regresjon og tanken om fleire liv bunner ut i eit ønske om udødlighet...dvs at dei fleste ynskje å leve vidare i ei eller anna form...helst i denne forma di kjenner...men ganske ok at bare ein liten del av ein sjølv lever vidare...som den berømte sjela...
Om ein undersøker dette litt nøyere har dei fleste religioner ei eller anna grei løysing på "livet etter døden"...og etter at new age bølgen surfa over oss auka det på med "kunnskap" om alt vedrørande døden og universets ende...
Syns dette er fint tiltak for di som treng det...sosialistisk sovepute for stiv nakke og dødsangst...sikkert mange som hadde sove dårlig om di hadde visst at livet bare er dette livet di lever nå...
Om ein undersøker dette litt nøyere har dei fleste religioner ei eller anna grei løysing på "livet etter døden"...og etter at new age bølgen surfa over oss auka det på med "kunnskap" om alt vedrørande døden og universets ende...
Syns dette er fint tiltak for di som treng det...sosialistisk sovepute for stiv nakke og dødsangst...sikkert mange som hadde sove dårlig om di hadde visst at livet bare er dette livet di lever nå...
Antall ord: 136
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Da er det bra vi har folk som har fasiten og kan forklare oss med andre erfaringer at vi bare lurer oss selv. Det er helt i orden for meg at du har et annet syn, men nedlatende sarkasme vinner du ikke på.
Antall ord: 43
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Fasiten og livet er oppskrytt...kunsten er å male mentale bilder...la "magien" etse seg fast i "sjela"...
Antall ord: 17
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hva står jeg for da?green eyes skrev: Ikke meningen å være frekk, Kimbara, men har noen spurt deg?De fleste som følger dette forumet vet hva du står for.Og ja, for all del, det er ytringsfrihet i dette landet.
Men er dette virkelig nødvendig?Uansett hvilken tråd man kommer inn på, så er den alledere ødelagt.
Vi som tror på disse overnaturlige tingene pleier faktisk å søke naturlige forklaringer først.
Og hvis du har problemer med våre sjargonger så drit i å les dem.
Hvor mange liv en sjel kan ha er det like mange meninger om som det er mennesker på dette forumet.
Vi har allerede bestemt oss for hva vi tror, og det eneste dere bidrar med er mistrivsel.
Forøvrig mener jeg at man blir reinkarnert til man har lært det man kom for å lære.
Det kommer nye sjeler til, og utlærte sjeler drar hjem.
Og nøyaktig hva mener du med "ødelagt"? Er et forsøk på moderasjon ødeleggende? Er virkeligheten ødeleggende? Finner du fakta destruerende for din tilværelse?
Ikke for å være frekk, men det dukker til stadighet opp de som absolutt ikke har prøvd å finne naturlige forklaringer. Men for all del; tro hva pokker dere vil, så lenge dere ikke preker om sannheter som mest sannsynlig ikke finnes.
Det er synd at skepsis skal sees på som noe utrivelig, og spør du meg tyder det veldig på en utrolig snever og forutinntatt holdning. Hvis du virkelig har fulgt med på forumet her, ville du sett at jeg pusher på at man ikke skal framlegge sin egen overbevisning som sannhet, med mindre det ligger veldig gode grunner bak.
Den dagen du kan komme med gode argumenter, dokumentasjon og solide bevis, eller i det minste falsifiserbare hypoteser, kan vi kanskje ha en interessant samtale istedet for denne forbannede skittkastingen som hele tiden oppstår når en mer skeptisk person blir med på en diskusjon.
Er skepsis og moderasjon av "sannheten" virkelig nødvendig? Ja, det er det, og hvis du tenker etter så skjønner du sikkert hvorfor.
Antall ord: 357
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Også en måte å si det på, menmadjava skrev:Fasiten og livet er oppskrytt...kunsten er å male mentale bilder...la "magien" etse seg fast i "sjela"...
Antall ord: 27
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Hva du står for?Du virker som en skeptiker av den typen som antagelig aldri kommer til å endre mening.Det er greit, ingen dom for det.Kimbara skrev:Hva står jeg for da?green eyes skrev: Ikke meningen å være frekk, Kimbara, men har noen spurt deg?De fleste som følger dette forumet vet hva du står for.Og ja, for all del, det er ytringsfrihet i dette landet.
Men er dette virkelig nødvendig?Uansett hvilken tråd man kommer inn på, så er den alledere ødelagt.
Vi som tror på disse overnaturlige tingene pleier faktisk å søke naturlige forklaringer først.
Og hvis du har problemer med våre sjargonger så drit i å les dem.
Hvor mange liv en sjel kan ha er det like mange meninger om som det er mennesker på dette forumet.
Vi har allerede bestemt oss for hva vi tror, og det eneste dere bidrar med er mistrivsel.
Forøvrig mener jeg at man blir reinkarnert til man har lært det man kom for å lære.
Det kommer nye sjeler til, og utlærte sjeler drar hjem.
Og nøyaktig hva mener du med "ødelagt"? Er et forsøk på moderasjon ødeleggende? Er virkeligheten ødeleggende? Finner du fakta destruerende for din tilværelse?
Ikke for å være frekk, men det dukker til stadighet opp de som absolutt ikke har prøvd å finne naturlige forklaringer. Men for all del; tro hva pokker dere vil, så lenge dere ikke preker om sannheter som mest sannsynlig ikke finnes.
Det er synd at skepsis skal sees på som noe utrivelig, og spør du meg tyder det veldig på en utrolig snever og forutinntatt holdning. Hvis du virkelig har fulgt med på forumet her, ville du sett at jeg pusher på at man ikke skal framlegge sin egen overbevisning som sannhet, med mindre det ligger veldig gode grunner bak.
Den dagen du kan komme med gode argumenter, dokumentasjon og solide bevis, eller i det minste falsifiserbare hypoteser, kan vi kanskje ha en interessant samtale istedet for denne forbannede skittkastingen som hele tiden oppstår når en mer skeptisk person blir med på en diskusjon.
Er skepsis og moderasjon av "sannheten" virkelig nødvendig? Ja, det er det, og hvis du tenker etter så skjønner du sikkert hvorfor.
Jeg mener at trådene blir ødelagt når vedkommende som lagde den forlengst har sluttet å lese den.Fakta i seg selv er absolutt ikke destruerende tvert i mot, men de blir det i denne setting og presentert på den måten de blir her.
Vi preker om sannheter du mener at ikke finnes, for det er det som interesserer oss og det er det dette forumet er til.Det er skapt for mennesker som ønsker å diskutere paranormale fenomener og det har lagt listen for hva vi i det hele tatt trenger av bevis ovenfor mennesker som ikke tror.
Forumet dreier seg om paranormal overbevisning og ingen har bedt deg pushe på hva folk bør si, og de som lager tråder her mener selv at de har gode grunner for å skrive det de gjør.
Moderasjon av sannhet?Hvem er du til bestemme hva som er sant?Alle her inne vet hva du prater om når du kommer med dine fakta, ingen bestrider dem på noen annen måte enn at vi mener at det finnes mer.
Kan DU akseptere at ikke alle er like?
Jeg respekterer deg, men jeg mener at dine meninger ikke har grobunn her.
Jeg tror faktisk at trådstarter ville ha svar om hvor mange liv folk mener å ha levd.
Antall ord: 604
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 17:53
- 17
- Lokalisering: Østlandet
Takk til deg green eyes!
Ettersom jeg er såpass fersk på dette forumet, trodde jeg dette forumet var for oss som tror på og har opplevd at det finnes en gåtefull verden hinsides vår egen.
At folk som Kimbara er på dette forumet i hele tatt forstår jeg mindre av.
En sånn skeptiker og tviler burde vel strengt tatt meldt seg inn i ett annet forum som vitenskapens venner el
Tenk så kjedelig verden hun må ha, som ikke tror at at vi skal gjenfødes på nytt.
Bare tro at hun skal ligge der i jorden til evig tid... :mozilla_surprised:
Nei, jeg er glad jeg har min tro på ett liv etter dette og at døden ikke er noe å frykte.
Men jeg skal ha meg frabedt at innlegg skrevet av meg er skrevet i rusen fra både det ene eller andre. Jeg drikker ikke, dermed er det sagt.
Og jeg skriver heller ikke innlegg av fri fantasi eller for å skape massesuggesjon.
Det er ikke min greie.
Jeg skriver for å dele med andre likesinnede det jeg opplever/ har opplevd og for å få forklaring på ting jeg lurer på...
Ettersom jeg er såpass fersk på dette forumet, trodde jeg dette forumet var for oss som tror på og har opplevd at det finnes en gåtefull verden hinsides vår egen.
At folk som Kimbara er på dette forumet i hele tatt forstår jeg mindre av.
En sånn skeptiker og tviler burde vel strengt tatt meldt seg inn i ett annet forum som vitenskapens venner el
Tenk så kjedelig verden hun må ha, som ikke tror at at vi skal gjenfødes på nytt.
Nei, jeg er glad jeg har min tro på ett liv etter dette og at døden ikke er noe å frykte.
Men jeg skal ha meg frabedt at innlegg skrevet av meg er skrevet i rusen fra både det ene eller andre. Jeg drikker ikke, dermed er det sagt.
Og jeg skriver heller ikke innlegg av fri fantasi eller for å skape massesuggesjon.
Det er ikke min greie.
Jeg skriver for å dele med andre likesinnede det jeg opplever/ har opplevd og for å få forklaring på ting jeg lurer på...
Sist redigert av Kråka på 19 Apr 2008 14:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 196
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Aldri endre mening? Men hva er meningen min da?green eyes skrev: Hva du står for?Du virker som en skeptiker av den typen som antagelig aldri kommer til å endre mening.Det er greit, ingen dom for det.
Våkn opp! Du er klar over at du skriver i et forum på internett? Jeg vet ikke hvor god erfaring du har med fora, men det er en offentlig plass hvor alle kan skrive. Man kan rett og slett ikke forvente å få kun svar som behager en.Jeg mener at trådene blir ødelagt når vedkommende som lagde den forlengst har sluttet å lese den.Fakta i seg selv er absolutt ikke destruerende tvert i mot, men de blir det i denne setting og presentert på den måten de blir her.
Det eneste jeg gjorde i begynnelsen av å påpeke en liten ting, og komme med et tips. Det kunne fint blitt med det om ikke enkelte bare var nødt til å lage en stor sak ut av det. Jeg er forsåvidt vant til det. Hver gang en tråd blir OT, får skeptikeren og tvileren skylden.
Jeg ønsker å diskutere paranormale fenomener. Jeg er interessert i det, og bruker mye tid på å lære om det, så hvorfor skal ikke jeg få komme med mine synspunkter? Selv om jeg mener dere tar feil i deres tolkninger av fenomener som noe paranormalt, så har jeg vel like mye rett til å interessere meg for dette? Psykologien, vitenskapen, osv.Vi preker om sannheter du mener at ikke finnes, for det er det som interesserer oss og det er det dette forumet er til.Det er skapt for mennesker som ønsker å diskutere paranormale fenomener og det har lagt listen for hva vi i det hele tatt trenger av bevis ovenfor mennesker som ikke tror.
Forumet "dreier seg om paranormal overbevisning"? Hva skal det bety? Forumet dreier seg generelt om paranormale fenomener. Det står ingenting om at man må være overbevist for å skrive her.Forumet dreier seg om paranormal overbevisning og ingen har bedt deg pushe på hva folk bør si, og de som lager tråder her mener selv at de har gode grunner for å skrive det de gjør.
Jeg venter ikke på at folk skal BE meg om å pushe. Jeg pusher på dette med "sannheter"
fordi ingen har rett til å ta ibruk det ordet om noe som vi vitterlig ikke vet om er en sannhet. Det blir å lure folk, rett og slett, og det bare avler naivitet og feillære.
Uansett hvor god grunn man selv mener man har til å "vite" noe, så er og blir det kun en subjektiv sannhet. En personlig tro, og den bør og skal ikke fremstilles som universell sannhet.
Jeg har ikke bestemt hva sannhet er, det er det dere som driver med. Det eneste jeg sier er at ting man virkelig ikke kan vite om er sant, skal man ikke kalle for sant - selv om en selv mener det bør kalles sant. Først når det fremsettes en påstand som kan falsifiseres og forskes på, og denne påstanden overlever gjentatte falsifiseringer, da kan vi begynne å tenke i baner "sannheter".Moderasjon av sannhet?Hvem er du til bestemme hva som er sant?Alle her inne vet hva du prater om når du kommer med dine fakta, ingen bestrider dem på noen annen måte enn at vi mener at det finnes mer.
Ja, selvfølgelig aksepterer jeg det, men hva har det med saken å gjøre?Kan DU akseptere at ikke alle er like?
Haha, ja du får mene akkurat hva du vil.Jeg respekterer deg, men jeg mener at dine meninger ikke har grobunn her.
Jeg tror faktisk at trådstarter ville ha svar om hvor mange liv folk mener å ha levd.
Trådstarter har fått svar i fleng.
Antall ord: 647
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Forumet er til for å snakke om og diskutere paranormale fenomener av forskjellig grad og type. Det er ikke laget spesielt for en viss type mennesker og deres tro.Kråka skrev: Ettersom jeg er såpass fersk på dette forumet, trodde jeg dette forumet var for oss som tror på og har opplevd at det finnes en gåtefull verden hinsides vår egen.
Dette er noe som blir sagt ofte. Er kriteriene for å være opptatt av paranormale fenomener å være troende? Jeg er sikkert mer opptatt av paranormale fenomener enn mange av de som faktisk er troende.At folk som Kimbara er på dette forumet i hele tatt forstår jeg mindre av.
Min verden er langt ifra kjedelig. Jeg lærer noe nytt omtrent hver dag, og slipper å tviholde på gamle overbevisninger og trossystemer. Du vet at ikke overtro er en bestemmende faktor for hvor kjedelig livet ens er? Du vet det finnes f.eks. fantasi?Tenk så kjedelig verden hun må ha, som ikke tror at at vi skal gjenfødes på nytt.
Jeg har ikke noe problem med at kroppen min blir til jord, da jeg ikke kommer til å merke noe av det.
Fint for degNei, jeg er glad jeg har min tro på ett liv etter dette og at døden ikke er noe å frykte.
Det er ikke sånn at man nødvendigvis aktivt går inn for å skrive for å lure folk, men mange gjør det likevel, i sin hellige overbevisning.Men jeg skal ha meg frabedt at innlegg skrevet av meg er skrevet i rusen fra både det ene eller andre. Jeg drikker ikke, dermed er det sagt.
Det er ikke min greie.
Men når noen kommer med en forklaring som ikke inneholder paranormale elementer da? Er de dumme og vanskelige da eller?Jeg skriver for å dele med andre likesinnede det jeg opplever/ har opplevd og for å få forklaring på ting jeg lurer på...
Antall ord: 374
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det er alltid bra med innspill og meninger, men nå synes jeg dette blir slitsomt
Hadde det bare vært denne tråden som utviklet seg slik, hadde jeg ikke brydd meg, men foreslår dere som liker denne type diskusjoner lager en egen "krangletråd".
Dette herper tråd etter tråd, og jeg er drit lei.
Godt mulig jeg er hurpete nå, men det er et hjertesukk likevel.
Hadde det bare vært denne tråden som utviklet seg slik, hadde jeg ikke brydd meg, men foreslår dere som liker denne type diskusjoner lager en egen "krangletråd".
Dette herper tråd etter tråd, og jeg er drit lei.
Godt mulig jeg er hurpete nå, men det er et hjertesukk likevel.
Antall ord: 70
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Astarte: Hvem er det du egentlig mener ødelegger og krangler?
Twiggy: Hyggelig å lese Også beviser det hva jeg skrev om allsidighet på forumet.
Twiggy: Hyggelig å lese Også beviser det hva jeg skrev om allsidighet på forumet.
Antall ord: 23
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg mener generelt dem som har behov for å verbalt slå hverandre i hodet med alt mulig annet enn det tråden dreier seg om. Og som kjører "sitatblokker" over alt. Så får de som føler seg truffet ta det til seg, og de som mener det er urettferdig av meg la det være. Jeg uttrykker meg kanskje uklart, men det får bare være.
Detr er helt i orden å være kritisk, og skeptisk, men visse ting går faktisk an å la være å kommentere. Som jeg kommer til å gjøre etter dette hjertesukket.
Detr er helt i orden å være kritisk, og skeptisk, men visse ting går faktisk an å la være å kommentere. Som jeg kommer til å gjøre etter dette hjertesukket.
Antall ord: 99
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
.....
Kråka:
Som jeg har srevet tidligere i denne tråden er det like mange meninger om regresjon som det er mennesker her:)
Selv har jeg gått litt i hvile i det paranormale, opplever svært lite og har ikke energi til å utforske så mye heller!Men det tidligste livet jeg vet om å ha levd, var på 1500 tallet, så jeg har en gammel sjel!
Om du vil skravle litt om temaet kan du jo sende meg en pm!
Ha en trivelig kveld!
Som jeg har srevet tidligere i denne tråden er det like mange meninger om regresjon som det er mennesker her:)
Selv har jeg gått litt i hvile i det paranormale, opplever svært lite og har ikke energi til å utforske så mye heller!Men det tidligste livet jeg vet om å ha levd, var på 1500 tallet, så jeg har en gammel sjel!
Om du vil skravle litt om temaet kan du jo sende meg en pm!
Ha en trivelig kveld!
Antall ord: 84
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |