Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tv2 idag
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Tv2 idag
Det kommer et program senere i kveld som skal ta for seg "hvordan folk blir lurt til å tro at de har kontakt med ånder" det er hovedsaklig quija ritualet de tar opp eller spiritisme som det blir kalt. Gi meg noen komentarer de som har sett det å fortell hva dere mener om det:)
Dc
Dc
Antall ord: 54
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Ja det er "morroklumpene" Pen og Teller som setter alt det Paranormale på spissen, for å lage underholdning på de troendes bekostning - gjerne på en nedlatende måte.
Ingenting å henge seg opp i :mozilla_wink:
Ingenting å henge seg opp i :mozilla_wink:
Antall ord: 34
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hehe, jeg vet det.. men man blir nesten irritert av og til:)
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Uansett bare post deres mening om det vist dere ser programmet. jeg kan ikke, må øve til prøve eksamen:)
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Når det gjelder å lese fremtiden, eller motta tegn om fremtiden, så kan dette like gjerne være selve troen på det som gjør at det virker så ekte og riktig.
Kanskje har man drømt noe, og ikke lenge etter skjer det noe som likner det som skjedde i drømmen. Da er det lett å kanskje, uten å mene det, ilegge den drømmen litt mer informasjon enn det den virkelig inneholdt. Det er gjort mange eksperimenter på liknende fenomener.
Et eksempel var en falsk produkttest, hvor forsøkspersonene ble gitt noe de ble fortalt var en ny jordbæryoghurt. Samtlige mente denne smakte friskt av jordbær. Problemet var bare at den ikke inneholdt noe som kunne minne om jordbær engang.
Et litt bedre eksempel er vitneutsagn. Ofte kan vitner tro de har sett/hørt mer enn de har, hvis de får vite hva forbrytelsen var. Man tolker det man har i hukommelsen fordelaktig for situasjonen.
Er ting diffuse, som de ofte er i mer offentlige spådommer, bruker man gjerne å forklare unøyaktigheter med symbolikk. Symbolikk er hendig, siden man kan ilegge det nesten hva som helst bare man ønsker det.
Kanskje har man drømt noe, og ikke lenge etter skjer det noe som likner det som skjedde i drømmen. Da er det lett å kanskje, uten å mene det, ilegge den drømmen litt mer informasjon enn det den virkelig inneholdt. Det er gjort mange eksperimenter på liknende fenomener.
Et eksempel var en falsk produkttest, hvor forsøkspersonene ble gitt noe de ble fortalt var en ny jordbæryoghurt. Samtlige mente denne smakte friskt av jordbær. Problemet var bare at den ikke inneholdt noe som kunne minne om jordbær engang.
Et litt bedre eksempel er vitneutsagn. Ofte kan vitner tro de har sett/hørt mer enn de har, hvis de får vite hva forbrytelsen var. Man tolker det man har i hukommelsen fordelaktig for situasjonen.
Er ting diffuse, som de ofte er i mer offentlige spådommer, bruker man gjerne å forklare unøyaktigheter med symbolikk. Symbolikk er hendig, siden man kan ilegge det nesten hva som helst bare man ønsker det.
Antall ord: 197
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Beklager OT'en der
Tilbake til Penn & Teller:
Dette må sees på som det det er; underholdning. De dekker selvsagt ikke alle områder, og tar enkle eksempler for å kunne dra nytte av underholdningsverdien for folk flest. En fin motvekt til programmer som "Åndenes Makt" og liknende, som tydeligvis er så populære for tiden.
Tilbake til Penn & Teller:
Dette må sees på som det det er; underholdning. De dekker selvsagt ikke alle områder, og tar enkle eksempler for å kunne dra nytte av underholdningsverdien for folk flest. En fin motvekt til programmer som "Åndenes Makt" og liknende, som tydeligvis er så populære for tiden.
Antall ord: 55
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg synes de er rasende festlige, og det er jo lagt opp som ren underholdning. Og det finnes mye juks der ute, så det er bare bra å gjøre litt show av det. :mozilla_cool:
Antall ord: 35
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Er så enig med deg!Astarte skrev:Jeg synes de er rasende festlige, og det er jo lagt opp som ren underholdning. Og det finnes mye juks der ute, så det er bare bra å gjøre litt show av det. :mozilla_cool:
Jeg ler godt av dem
Og selv om jeg tilhører de "troende" i denne sammenheng, syns også jeg det er fint at noen setter et skeptisk søkelys på ting. Som f.eks de i gårsdagens program som hadde designet og produsert et "spesielt kraftfullt og pålitelig" ouija-board, for så å markedsføre og selge det på Toys`R`Us
(Egentlig er det bare dypt tragisk at noen i det hele tatt biter på sånt...)
Lilja
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
- Lokalisering: I ett tre.
Astarte skrev:Jeg synes de er rasende festlige, og det er jo lagt opp som ren underholdning. Og det finnes mye juks der ute, så det er bare bra å gjøre litt show av det. :mozilla_cool:
Unskyld , vet jeg skall holde meg till tema MEN.. Er det noe spesielt med den masken på bildet ditt ? Grøsser når jeg ser på det.. .
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Uffda;ikke meningen at noen skal grøsse :mozilla_surprised:Loffedotten skrev:Astarte skrev:Jeg synes de er rasende festlige, og det er jo lagt opp som ren underholdning. Og det finnes mye juks der ute, så det er bare bra å gjøre litt show av det. :mozilla_cool:
Unskyld , vet jeg skall holde meg till tema MEN.. Er det noe spesielt med den masken på bildet ditt ? Grøsser når jeg ser på det.. .
men det er en maske av Baal, en gammel gud. Jeg synes det er et fantastisk kunstverk.. :mozilla_wink:
Antall ord: 95
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 15:33
- 17
- Lokalisering: Oslo
Joda Penn & Teller er "småmorsomme" de. De synes det er rasende festlig å si "bullshit" til det meste. Noen ganger er de vel firkanta synes jeg. Og de såkalte "ekspertene" de spar opp for liksom å "bevise" at alt som har med tro og overnaturlige ting å gjøre, er tull, vel de er ganske "outrerte" og ekstreme i sin overbevisning selv. Men noen poeng har de da... :mozilla_wink:
Antall ord: 69
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hei!
Løfter opp denne tråden... I kveld på tv2 zebra er Penn og Teller ute etter mediumene... :mozilla_wink:
Løfter opp denne tråden... I kveld på tv2 zebra er Penn og Teller ute etter mediumene... :mozilla_wink:
Antall ord: 21
Memento mori
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg blir flau av å se på det programet.
Greit nok å ikke tro på mediumer, det åndelige, osv osv, men å drive på slik, ukonstruktivt og ondskapsfullt, det blir bare for barnslig.
Voksne menn, de skulle sett seg selv!
Har slett ikke noe imot kritiske programmer, overhodet ikke. Men dette blir for useriøst. Sikkert ment å være litt morsomt innimellom, men med den graden av sprøyt de kommer med, blir det bare for dumt, og ikke morsomt i det hele tatt.
Aner ikke hva han lille mener, er bare an tjukke med fletta som snakker hele tiden. Såh.
Ikke noe tv2 på meg ikveld;)
Greit nok å ikke tro på mediumer, det åndelige, osv osv, men å drive på slik, ukonstruktivt og ondskapsfullt, det blir bare for barnslig.
Voksne menn, de skulle sett seg selv!
Har slett ikke noe imot kritiske programmer, overhodet ikke. Men dette blir for useriøst. Sikkert ment å være litt morsomt innimellom, men med den graden av sprøyt de kommer med, blir det bare for dumt, og ikke morsomt i det hele tatt.
Aner ikke hva han lille mener, er bare an tjukke med fletta som snakker hele tiden. Såh.
Ikke noe tv2 på meg ikveld;)
Antall ord: 105
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Joda, du har mye rett i det, men jeg er nå en fan av galgenhumor, og hvis man ikke tar det helt bokstavelig, så koser jeg meg :mozilla_wink: Jeg er såkalt alternativt troende, men jaggu er det mye svindel ute og går!
Antall ord: 45
Memento mori
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg elsker galgenhumor!Astarte skrev:Joda, du har mye rett i det, men jeg er nå en fan av galgenhumor, og hvis man ikke tar det helt bokstavelig, så koser jeg meg :mozilla_wink: Jeg er såkalt alternativt troende, men jaggu er det mye svindel ute og går!
Men det de driver på oppfatter jeg ikke som det.
Det virker som om de har alt for liten innsikt i både seg selv og i temaene de kaller bullshit. Og jeg mener, hvis man skal kunne kalle det galgenhumor, burde man vite litt hva man spøker med (no phun), ellers blir det bare platt og påtatt. Han (som snakker) tar på seg en maske, og gir tilskuerne det han tror de vil ha, uten å ane hva han egentlig snakker om.
Det er vel og bra å spøke med slike temaer, for all del, gjør det selv og har ingen problemer med å se alt det komiske, det er nok å ta av. Men her går de helt bananas, og som sagt, jeg synes det blir for dumt.
Kan forresten legge til at jeg bare har sett et eller to programmer med dem, så det er jo ikke sikkert de er like bøse alltid.
Antall ord: 208
I'm in that awkward stage between birth and death.
Hide post links |