Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOppdatering på min datter på 2 1/2 år. :-)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Oppdatering på min datter på 2 1/2 år. :-)

Innlegg av Muttern »

Heisann alle dere der ute som har engasjert dere i min datter og hennes lille problem.

Det har blitt en laaang diskusjon som har gått i alle retninger. Men nok om det...

Det er flere som har tatt kontakt med meg for å vite hvordan det er med henne Vi fikk huset her renset for en uke siden, og her er resultatet:

1. Hun sover hele natten uten mareritt
2. Hun snakker ikke lengre om bilen på rommet.
3. Hun går gjerne inn å leker på rommet helt av seg selv.
4. Nå hender det at hun faktisk også lukker igjen døren når hun vil leke for seg selv.

Punkt 2,3 og 4 har vi aldri opplevet titidligere. Hun storkoser seg på rommet, og drar med seg sin lillesøster inn for å leke nå.

Tusen takk til deg som renset huset her. (Nevner ikke navn, da jeg ikke vet om du syntes det er ok...) :-)

Tusen takk for pm med sted man kan ringe også for å få hjelp. Med både navn og tlf. :-)

Så skulle det dukke opp flere spøkelser nå, så ringer jeg.... ;-)

Men for nå så er det godt å se henne storkose seg på rommet sitt uten å være redd!
Antall ord: 207
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Fint å høre at ting går i orden :)

Men prøvde dere noe annet enn åndeutdrivelse?
Antall ord: 17
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Veldig veldig bra :o)
Små barn skal sove trygt og godt på rommt sitt :o
Antall ord: 13
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grønne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2007 20:55
17

Innlegg av Grønne »

Så godt å høre, bra det finnes hjelp :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Gleda meg stort å høre og masse lykke til videre :mozilla_kiss:
Antall ord: 10
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Muttern »

Kimbara skrev:Fint å høre at ting går i orden :)

Men prøvde dere noe annet enn åndeutdrivelse?
Heisann!

Ja, vi gjorde det. Vi har prøvd å ssette inn lys til henne for jeg tenkte kanskje hun var mørkeredd, for det er faktisk jeg. Og det tok laaaang tid før jeg trodde det kunne være min svoger som var på besøk hos oss. Vi har prøvd forskjellige måter å legge henne på, for å se om det er noe som har gjort at hun ikke har følt seg trygg på rommet. Latt henne komme opp i sengen vår, så hun vet hun kan komme til oss om det er noe. Forklart henne at bilen inne på rommet ikke kan kjøre over henne..... Altså det er flere ting, og samtaler med henne som er prøvd, så det å prøve her på para var faktisk ikke det første som slo meg..... Dette har pågått siden tidlig i høst.

Men endelig så er det ro der inne, og ikke noe problem lengre! :-)
Antall ord: 182
Muttern

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Muttern »

Brenda skrev:Veldig veldig bra :o)
Små barn skal sove trygt og godt på rommt sitt :o

Og tusen takk til deg som faktisk gjorde det mulig! :-)
Antall ord: 25
Muttern

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ilygrell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Apr 2008 00:09
16

Innlegg av ilygrell »

Hei...
Godt og høre historien din. :mozilla_laughing: Har vært med på det samme, med min sønn på snart 4. Hos han var det ikke en bil, men en mann. Fikk noen til og fjerne og etter dette sov han godt på rommet. :mozilla_laughing:
Men, har flyttet etter dette og fått nye "problemer". Min sønn er tydelig veldig åpen og ser folk i hytt og pine. Lurer veldig på hvordan man skal løse dette med en 4 åring som har veldig sterke evner. Ikke så lett og dra på helsestasjonen med den type "diagnose".
Noen som har noen tips? :mozilla_surprised:
Antall ord: 108
Even the darkest day, is only twenty-four hours...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Re: Oppdatering på min datter på 2 1/2 år. :-)

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Så flott at det ordnet seg. =))
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dette er IKKE første gang jeg hører at barna får sove bedre etter en "rensing", det er tydeligvis noe barna plukker opp som påvirker de.

Jeg vet at de skeptiske sikkert har ørten innsigelser på dette, men - hvordan kan de små somregel i alder 2-5 år - få med seg at den som var på rommet gjorde noe slik at det ble stillere om natten ?

Selvfølgelig ; man skal ikke ta det paranormale som første valg, ofte finnes det andre og mye mer jordnære årsaker til at barn ikke vil være på rommet.
Men når samme type historie gjentar seg forskjellige steder, og med forskjellige barn, ...

Da skal man heller ikke avvise at det faktisk kan være noe vi enda ikke vet vitenskapelig forklaring på årsak til .
Eller med andre ord ; det finnes mer mellom himmel og jord.... enn vitenskapen kan forklare.
Logisk sett så skulle det heller ikke være liv på jorden... Sannsynligheten for at liv skal finnes på jorden er så forsvinnende liten at...
Likevel...

Ps; flott å høre at det ordnet seg !

mvh Asbjørn
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Hei!

Veldig, veldig glad forat alt er OK med jenta og dere!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er godt å se at dere er blitt fornøyde.

Håper virkelig det er en varig bedring, og at det ikke er en typisk "rensing" som må gjentas for hver gang dere begynner å tro det er noe som hjemsøker dere igjen.

:)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Okt 2007 22:30
17
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

BA. skrev:Det er godt å se at dere er blitt fornøyde.

Håper virkelig det er en varig bedring, og at det ikke er en typisk "rensing" som må gjentas for hver gang dere begynner å tro det er noe som hjemsøker dere igjen.

Må le litt jeg da... ;-)

Hva hvis det er det da? Altså... hva om vi for argumentasjonens skyld går ut fra at dette er en form for massesuggesjon som de har greid å påføre denne lille jenta sånn at hun ser biler og menn på soverommet sitt og våkner og er redd. Og hva hvis det at noen har liksomrenset huset har påvirket disse hysterisk hjernevaskede menneskene sånn at de tror at alt er ok og så igjen har greid å påvirke denne lille jenta sånn at hun ikke lengre ser biler og menn. Da er vel alt bra? Problemet er borte og alle er lykkelige (untatt deg da, siden dine ideer ikke funket og andres gjorde det... ;-) ). Om de da lar seg hysterifisere (japp, fant opp ordet akkurat nå - saksøk meg!) igjen ved en senere anledning og igjen greier å lure denne lille jenta til at det er skumliser på rommet hennes igjen - så de igjen må liksomrense huset... Hva er problemet i dine øyne hvis dette fungerer?

Det blir i vår medisinske verden (som jeg regner med at du tror på) forsket mye på alternativ smertebehandling feks og mange har nytte av ting som IKKE er medisiner, men alternativer - ting som før ikke ble vurdert som nyttig. Akupunktur, meditasjon, musikk etc etc etc. Men om de virker for akkurat den personen så er vel det poenget....?
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Carman skrev: Det blir i vår medisinske verden (som jeg regner med at du tror på) forsket mye på alternativ smertebehandling feks og mange har nytte av ting som IKKE er medisiner, men alternativer - ting som før ikke ble vurdert som nyttig. Akupunktur, meditasjon, musikk etc etc etc. Men om de virker for akkurat den personen så er vel det poenget....?
Det er da ikke noe særlig mystisk med akupunktur, meditasjon og musikk? Særlig de to sistnevnte spiller inn på psyken, noe som kan ha ringvirkninger fysisk.
Antall ord: 91
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Carman skrev:
BA. skrev:Det er godt å se at dere er blitt fornøyde.

Må le litt jeg da... ;-)

Hva hvis det er det da? Altså... hva om vi for argumentasjonens skyld går ut fra at dette er en form for massesuggesjon som de har greid å påføre denne lille jenta sånn at hun ser biler og menn på soverommet sitt og våkner og er redd. Og hva hvis det at noen har liksomrenset huset har påvirket disse hysterisk hjernevaskede menneskene sånn at de tror at alt er ok og så igjen har greid å påvirke denne lille jenta sånn at hun ikke lengre ser biler og menn. Da er vel alt bra? Problemet er borte og alle er lykkelige (untatt deg da, siden dine ideer ikke funket og andres gjorde det... ;-) ). Om de da lar seg hysterifisere (japp, fant opp ordet akkurat nå - saksøk meg!) igjen ved en senere anledning og igjen greier å lure denne lille jenta til at det er skumliser på rommet hennes igjen - så de igjen må liksomrense huset... Hva er problemet i dine øyne hvis dette fungerer?

Det blir i vår medisinske verden (som jeg regner med at du tror på) forsket mye på alternativ smertebehandling feks og mange har nytte av ting som IKKE er medisiner, men alternativer - ting som før ikke ble vurdert som nyttig. Akupunktur, meditasjon, musikk etc etc etc. Men om de virker for akkurat den personen så er vel det poenget....?
Le i vei. :D

Hvis dette er en liksomrensing, som stadig må gjentas, er det ikke bra, fordi det da fører til stadige traumer for denne jentungen. Hvis de er fornøyde nå, og ikke får grunn til å tro at det trengs flere "rensinger", så er alt greit for dette tilfellets skyld. Men det er ikke greit hvis dette skulle føre til at de anbefaler andre å ta kontakt med heksedoktorer framfor skikkelige leger i andre tilfeller.

Det er mange som blir bedre etter behandling hos xxx-terapeuter. Det betryr ikke at det disse gjør er bra. Leger kunne også gitt virkningsløs medisin og tatt grovt betalt for det, men de har en legeetisk plikt på å forsøke å kurere sykdommen. De har også plikt til å fortelle om mulige bivirkninger, slik at pasienten i sammen med legen kan vurdere hva som er beste behandling for seg.

xxx-terapeuter gjør ikke det. De forteller stort sett at deres medisin er fri for bivirkninger, men virker akkurat slik de ønsker den skal gjøre.

Enhver medisin som har en virkning kan også ha en uønsket virkning. Hvis ikke den som gir ut medisinen er klar over dette kan bivirkningene være enorme, men stort sett dreier det seg om virkningsløs medisin de skriver ut, eller utfører, og det finnes heller ikke bivirkninger.
Antall ord: 510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links