Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr de der? Hele tiden?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

BA. skrev:
Skarabè skrev:
Det kommer helt an på hvordan en ser det. Selv synes jeg det vil være fint om jeg ikke har noen bekymringer etter døden.
Ja, kanskje hvis en føler en har gjort det en ville her i livet og ikke har noe uoppgjort... Jeg synes det er fint at jeg har muligheten til å tenke i slutten på livet at det jeg evt. skal ha uoppsjort kan jeg gjøre opp for i åndeverdenen, eller i det neste livet...
Det som jeg ikke har fått gjort mens jeg lever regner jeg ikke med å få gjort. :) Når jeg er død, så er jeg uvesentlig. Da er det mine etterkommere som er viktig. Hvis jeg skulle være istand til å se deres liv uten å kunne påvirke dem ville vært helt forferdelig. Tenk å se sitt barnebarn sette det første "skuddet", eller kanskje se det sette seg i en bil i fylla, og kjøre ihjel et annet menneske. Slikt håper jeg å være forskånet for.

Samtidig håper jeg å leve så lenge at jeg blir gammel og fornøyd med livet. Kunne føle at jeg har utrettet noe positivt den stund jeg levde, og slå meg til ro med det.
Er det noen hensikt med livet? Er ikke livet i seg selv et resultat?
Ett resultat av hva??
Et resultat av evolusjon, eller av foreldrenes lek, alt ettersom en ser det. :)
Ja vi har total forskjellig meniger om livet.. Eller ikke om livet, men om etterlivet... Men det er heilt greit, og ingen har noe beviser, så det spørsmålet er vel like åpent og vi kommer nok til å ha ulike meninger om det alltid, så lenge du ikke får "besøk" derfra ja.. :mozilla_wink: .. Men selfølgelig håper jeg at jeg en vakker dag møter deg i ett vakkert landskap med lys, kjærlighet og harmoni... So kan ej blinke til deg og si "Hva var det jeg sa"... :lol:
Antall ord: 337
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Skarabè skrev:Ja vi har total forskjellig meniger om livet.. Eller ikke om livet, men om etterlivet... Men det er heilt greit, og ingen har noe beviser, så det spørsmålet er vel like åpent og vi kommer nok til å ha ulike meninger om det alltid, så lenge du ikke får "besøk" derfra ja.. :mozilla_wink: .. Men selfølgelig håper jeg at jeg en vakker dag møter deg i ett vakkert landskap med lys, kjærlighet og harmoni... So kan ej blinke til deg og si "Hva var det jeg sa"... :lol:
Hehe, det ville du vel likt, men hvis det skulle være slik, så havner nok jeg et varmere sted enn deg, jeg som er totalt vantro. Bilde
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

BA. skrev:
Skarabè skrev:Ja vi har total forskjellig meniger om livet.. Eller ikke om livet, men om etterlivet... Men det er heilt greit, og ingen har noe beviser, så det spørsmålet er vel like åpent og vi kommer nok til å ha ulike meninger om det alltid, så lenge du ikke får "besøk" derfra ja.. :mozilla_wink: .. Men selfølgelig håper jeg at jeg en vakker dag møter deg i ett vakkert landskap med lys, kjærlighet og harmoni... So kan ej blinke til deg og si "Hva var det jeg sa"... :lol:
Hehe, det ville du vel likt, men hvis det skulle være slik, så havner nok jeg et varmere sted enn deg, jeg som er totalt vantro. Bilde
Viss det stemmer etter min tru så finnes ikke det helvete... =o) Helvete er på jorda.. =o) Så vi skal alle til samme sted der oppe.. =o)
Antall ord: 152
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Brenda skrev:
Asbjørn skrev: men lotto tegna har jeg ikke greid å ta...;-)
Det er mange som mener at klarsynte burde vinne i Lotto hver lørdag. Men den gaven de har fått, har de fått fra noe større/Universet. Og denne gaven kan ikke brukes til egen vinning. Det er praktisk talt klin umulig å se tallene og vinne i Lotto, for det er absoluttt til egen vinning.

En klarsynt mister sine evner om de brukes feil. Gaven kan kun brukes til noe positivt.
Ja, man kunne gitt bort pengene, men om du vinner 8 mill, så ville du nok beholdt litt selv. Egoismen som råder over menneskene hadde seiret.

Det er ikke sånn Universet fungerer tror jeg.
Er da ikkje forskjell på å vinne i lotto og ta seg betalt. Om klarsynt eksisterer som ei evne ville ein lottopremie garantert hjulpe di som trengte det. Ja da kunne den klarsynte reist rundt og hjulpe der h*n "såg" behovet størst.

Nei du, klarsynte er nok svindlere heile gjengen. Klarsynte evner, utover flaks og svindel, eksisterer ikkje. Grunnen er enkel, vi har fri vilje til å gjere egne val.
Antall ord: 194
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

madjava skrev:
Brenda skrev:
Asbjørn skrev: men lotto tegna har jeg ikke greid å ta...;-)
Det er mange som mener at klarsynte burde vinne i Lotto hver lørdag. Men den gaven de har fått, har de fått fra noe større/Universet. Og denne gaven kan ikke brukes til egen vinning. Det er praktisk talt klin umulig å se tallene og vinne i Lotto, for det er absoluttt til egen vinning.

En klarsynt mister sine evner om de brukes feil. Gaven kan kun brukes til noe positivt.
Ja, man kunne gitt bort pengene, men om du vinner 8 mill, så ville du nok beholdt litt selv. Egoismen som råder over menneskene hadde seiret.

Det er ikke sånn Universet fungerer tror jeg.
Er da ikkje forskjell på å vinne i lotto og ta seg betalt. Om klarsynt eksisterer som ei evne ville ein lottopremie garantert hjulpe di som trengte det. Ja da kunne den klarsynte reist rundt og hjulpe der h*n "såg" behovet størst.

Nei du, klarsynte er nok svindlere heile gjengen. Klarsynte evner, utover flaks og svindel, eksisterer ikkje. Grunnen er enkel, vi har fri vilje til å gjere egne val.
Du har din fulle rett til å ikke tro :)
Antall ord: 204
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Du har din fulle rett til å ikke tro :)
Jada, vi har alle full rett til både å tro og til ikke å tro.

Likevel kunne det vært interessant å tenke litt rundt hvorfor en tror eller ikke tror det ene eller det andre. Vil du besvare mitt innlegg tidligere i tråden, så vi kan nærme oss denne problemstillingen?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:
Brenda skrev:Du har din fulle rett til å ikke tro :)
Jada, vi har alle full rett til både å tro og til ikke å tro.

Likevel kunne det vært interessant å tenke litt rundt hvorfor en tror eller ikke tror det ene eller det andre. Vil du besvare mitt innlegg tidligere i tråden, så vi kan nærme oss denne problemstillingen?
Jeg bare "måtte" svare på denne :
fordi - Jeg har ved mange anledninger forsøkt å forklare at man opplever ting- som oftest ikke gjentagbare- og "utenfor egenstyrt kontroll".
"tilfeldigheter" - ville vært en egnet definisjon - om dette kun hadde hent en eller tre ganger.
Men når det skjer stadig vekk, og langt unna logiske forklaringer, så må det være en annen forklaring enn tilfeldigheter.

Siden dette er gjentatt ikke bare en , men hundrevis av ganger på forumet, både av meg og av andre, så er det grunn til å vurdere andre alternativer enn bare tilfeldigheter og "flaks", eller hjernens spissfindigheter i å lure en selv...

Som du vet ; så har vitenskapen fremdeles masser av ubesvarte spørsmål, og fra tid til annen må vitenskapen forkaste gamle teorier, fordi man oppdager nye fakta, og vitenskapelige forklaringer.

AT det eksisterer fenomen som vi pr idag ikke har forklaring på, ja, det er jeg som jeg har sagt ørten ganger før, fullstendig overbevist om.

Men den vitenskapelige forklaringen har jeg ikke, da vitenskapen pr idag enda ikke har kunnet påvise hvorfor det er slik.

Se på universet / kosmos.
Nå har vitenskapen funnet ut at det er noe de kaller "black matter" - "svart materie" - som man ikke har forklaring på hva er, hvilken egenskaper dette har , og heller ikke hva dette "gjør".
Likevel har man funnet at universet består av mye mer enn hva vi kan oppfatte :
Sitat hentet fra : http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/1.3134919
Ingen har noensinne sett et svart hull, for ikke engang lys kan slippe unna så sterke gravitasjonskrefter som finnes der. Akkurat som svarte hull, er 90 prosent av universet usynlig.

Astronomer kaller dette usynlige for "svart materie". Svart materie har sannsynligvis mye av ansvaret for utviklingen av hvordan universet ser ut, men med tanke på at vi faktisk bare kan se 1/10 av det, kan vårt inntrykk av universet svært mulig være feilaktig.
De paranormale fenomen jeg oppfatter, er enda ikke bevist at eksisterer, i den forstand at man kan gjenta dette gang på gang i et laboratorium, og få samme konsekvente svarene.
Men siden det er tusenvis om ikke millioner av mennesker verden over som fanger opp slike signaler, hvorav jeg er en - så kan jeg ikke akseptere at det ikke finnes en forklaring på at dette faktisk eksisterer.
Men jeg er fullt inneforstått med at forklaringen enda ikke er funnet.

Min konklusjon er enkel ;
Som vitenskapen har fastslått ; man ser bare 1/10 del av hva som faktisk finnes i kosmos.
man kan se antydninger som indikerer at det "er noe mer" -som man ikke har forklaringen på.
Det samme gjelder det paranormale ; "Noe" gjør at mennesker oppfatter ting man ikke burde kunne vite.
Og siden man selv får bekreftet at dette faktisk er det man selv "fikk følelsen av" - gjerne kort tid i forveien - ikke bare en eller to ganger, men opp mot daglig -små hendelser som gjør at man etterhvert bare må akseptere at det er slik, da....

I den senere tid har jeg faktisk vitner på at jeg har truffet rett, ikke bare en en eller to ganger, men mange.
PÅ en veistrekning som jeg kjører daglig, fikk jeg f.ex en kveld en følelse av at det var hjort ute i veien, og at jeg derfor skulle være litt forsiktig.
Dette sa jeg til passasjeren, , og reduserte farten - slik at jeg lå i 50-55 km/t i 70 sonen.
Joda, rundt en sving, der var hjorten.... og den var tydelig skremt.
Hadde jeg kommet der i ca 70, ville jeg sannsynligvis ikke greid å stoppe . . .
I forbindelse med programmet "den 6 sans" på tvn- har de ofte en test i pausen,
Så langt har jeg kommet opp med rett alternativ på spørsmålene på de programmene jeg har sett- ( jeg har bare sett noen av programmene, da jeg jobber annenhver søndag ...),
dette har jeg og vitner på...
Det blir for mange "tilfeldigheter" til at det kan være tilfeldig, men samtidig er det og slik at jeg ikke kan "kontrollere" når jeg skal ta inn ting,.

Hadde jeg hatt en "perfekt vitenskapelig forklaring" på hva som skjer, og hvorfor,
skulle jeg og sannsynligvis kunne gjenta dette, og ha en brukbar kontroll på å "koble meg på" de signalene som tydeligvis ligger der "ute et sted" , og som mange plukker opp fra tid til annen.

Så ; Dersom du krever et vitenskapelig svar ; ja, da får du bare være der du er, jeg kan ikke produsere et vitenskapelig svar, sålenge jeg ikke vet hva som ligger bak.

Men at fenomenene eksisterer ; ja det VET jeg....
Så sikkert at det er ikke tro, det er visshet...

Skulle ønske du fikk oppleve slike ting, og gjerne så mye på en gang at du og ville forstå hva som faktisk skjer for tusenvis av mennesker hver dag.
Om ikke en vitenskapelig forklaring, så iallfall en visshet om at dette skjer.

mvh Asbjørn
Antall ord: 906

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ang. tilfeldigheter; det spørs hvordan man velger å se på det. I bunn og grunn er ingenting rene tilfeldigheter. Alt har en årsak, uansett hvor liten den er. Hva disse årsakene er, det får være oppe til diskusjon i de forskjellige tilfellene.

Når det gjelder mulig fremsynthet, så er dette noe de aller, aller fleste opplever forholdsvis ofte. Man har da en tendens til å fremheve de gangene følelsen slo an, og glemme alle de andre gangene hvor det ikke skjedde. På den måten blir dette fenomenet noe blåst opp vil jeg si.

Jeg benekter ikke at fenomenet forekommer, men jeg er uenig i at det er noe åndelig som ligger bak. Kanskje henger det sammen med erfaringer, og at underbevisstheten er inne i bildet. Kanskje er grunnen til denne følelsen/erfaringen glemt, men lærdommen ligger fremdeles igjen.
Antall ord: 145
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
BA. skrev:
Brenda skrev:Du har din fulle rett til å ikke tro :)
Jada, vi har alle full rett til både å tro og til ikke å tro.

Likevel kunne det vært interessant å tenke litt rundt hvorfor en tror eller ikke tror det ene eller det andre. Vil du besvare mitt innlegg tidligere i tråden, så vi kan nærme oss denne problemstillingen?
Jeg bare "måtte" svare på denne :
fordi - Jeg har ved mange anledninger forsøkt å forklare at man opplever ting- som oftest ikke gjentagbare- og "utenfor egenstyrt kontroll".
"tilfeldigheter" - ville vært en egnet definisjon - om dette kun hadde hent en eller tre ganger.
Men når det skjer stadig vekk, og langt unna logiske forklaringer, så må det være en annen forklaring enn tilfeldigheter.
Så fint at du "måtte" svare da. Det er slik vi får til an diskusjon,. ;)

Jeg tviler ikke å¨at du mange ganger har opplevd ting. Det jeg er mer usikker på om du ikke like ofte har opplevd å ta feil, uten at det fester seg i minnet. Jo mer vi gjetter om framtiden, jo mer vil stemme også, samtidig som mer også blir feil. Hvis man da reagerer på de gangene man har rett, så vil ens egen hukommelse lure en til å trp at man oftere har rett enn det som er reelt.

Det er også andre feilkilder i slik akkumulering av hendelser, f.eks. hvis en har spådd noe, og det hender noe som nesten stemmer med spådommen. Da har en lett for å tilpasse minnet til den virkelige hendelsen, og si at man husket akkurat det som skjedde, til tross for at det var noe helt annet.

Det går an å finne ut av slikt, og jeg vil tro at om du skriver ned alt du opplever som å si noe om framtiden, nøyaktig slik du opplever det, så kan du når du synes det hender se på hva du har skrevet ned og sammenlikne hendelse og spådom. Du kan også se hvor mange av spådommene som går i oppfyllelse på den måten.
Siden dette er gjentatt ikke bare en , men hundrevis av ganger på forumet, både av meg og av andre, så er det grunn til å vurdere andre alternativer enn bare tilfeldigheter og "flaks", eller hjernens spissfindigheter i å lure en selv...
Unnskyld meg men hukommelsen min begynner å svikte, og jeg kan ikke huske det har skjedd på forumet en eneste gang. Kan du vise ett innlegg der man har gitt en korrekt spådom her på forumet, og hvor spådommen er såpass detaljert at det ikke er snakk om "flaks"?
Som du vet ; så har vitenskapen fremdeles masser av ubesvarte spørsmål, og fra tid til annen må vitenskapen forkaste gamle teorier, fordi man oppdager nye fakta, og vitenskapelige forklaringer.
Vitenskapen fyller stadig ut den viten man har, men det er nå sjelden de forkaster gamle teorier. Kan du nevne en teori som det faktisk var konsensus om, men som de måtte forkaste?
Mange teorier basert på få fakta, eller hvor man har knyttet fakta feil sammen er blitt falsifisert, og det er nettopp vitenskapens pre. De stiller selv tvil om sine teorier, og forsøker å motbevise dem.
AT det eksisterer fenomen som vi pr idag ikke har forklaring på, ja, det er jeg som jeg har sagt ørten ganger før, fullstendig overbevist om.

Men den vitenskapelige forklaringen har jeg ikke, da vitenskapen pr idag enda ikke har kunnet påvise hvorfor det er slik.
Nei, siden du mener den vitenskapelige forklaringen mangler, så kan man ikke forvente at du eller jeg skal ha den. ;)

Det kommer an på ha du mener med fenomen uten forklaring. Det finnes ikke en vitenskapelig forklaring på fenomenet spøkelser. Dvs. at det ikke finnes en vitenskapelig forklaring som kan forklare alle spøkelseshistorier. Men vi har mange forklaringes som hver for seg kan forklare noen spøkelseshistorier vitenskapelig, og jeg er overbevist om at alle spøkelseshistorier har en naturlig forklaring, dersom man tar med den vanligste årsaken til spøkelseshistorier, et ønske om å fortelle noe spesielt, selv om det ikke er helt sant. Hele historien behøver ikke være løgn, men det holder at man fletter inn en overdrivelse her eller der, så er hele historien falsk.
Se på universet / kosmos.
Nå har vitenskapen funnet ut at det er noe de kaller "black matter" - "svart materie" - som man ikke har forklaring på hva er, hvilken egenskaper dette har , og heller ikke hva dette "gjør".
Likevel har man funnet at universet består av mye mer enn hva vi kan oppfatte :
Sitat hentet fra : http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/1.3134919
Ingen har noensinne sett et svart hull, for ikke engang lys kan slippe unna så sterke gravitasjonskrefter som finnes der. Akkurat som svarte hull, er 90 prosent av universet usynlig.

Astronomer kaller dette usynlige for "svart materie". Svart materie har sannsynligvis mye av ansvaret for utviklingen av hvordan universet ser ut, men med tanke på at vi faktisk bare kan se 1/10 av det, kan vårt inntrykk av universet svært mulig være feilaktig.
Man har sett både sorte hull og svart materie indirekte. Eller for å si det korrekt, begge deler er teorier, og man har ut fra teoriene gjort en del beregninger, og funnet ut hva man vil se ved forskjellige hendelser i rommet. Når disse hendelsene så skjer, har man sett etter akkurat dette man beregnet, og fått bekreftet teoriene om sorte hull og sort materie.
De paranormale fenomen jeg oppfatter, er enda ikke bevist at eksisterer, i den forstand at man kan gjenta dette gang på gang i et laboratorium, og få samme konsekvente svarene.
Men siden det er tusenvis om ikke millioner av mennesker verden over som fanger opp slike signaler, hvorav jeg er en - så kan jeg ikke akseptere at det ikke finnes en forklaring på at dette faktisk eksisterer.
Men jeg er fullt inneforstått med at forklaringen enda ikke er funnet.
Når det gjelder de paranormale fenomenene, så har man forsøkt å gjøre slike beregninger, og forutsi hva resultatet av øvelsene skulle bli dersom man hadde rett. Det beste man har fått til er statistiske krumspring, hvor man har en marginal overvekt av positive svar. Man har ennå ikke funnet noe som hver gang gir det samme svaret.
Min konklusjon er enkel ;
Som vitenskapen har fastslått ; man ser bare 1/10 del av hva som faktisk finnes i kosmos.
man kan se antydninger som indikerer at det "er noe mer" -som man ikke har forklaringen på.
Det samme gjelder det paranormale ; "Noe" gjør at mennesker oppfatter ting man ikke burde kunne vite.
Og siden man selv får bekreftet at dette faktisk er det man selv "fikk følelsen av" - gjerne kort tid i forveien - ikke bare en eller to ganger, men opp mot daglig -små hendelser som gjør at man etterhvert bare må akseptere at det er slik, da....
Man har som sagt sett både sorte hull og svart materie indirekte. Noe tilsvarende har man ikke sett med paranormale fenomener.
Man har forsket på hvorfor noen mener de har evnen til å si ting om framtiden, og man har funnet enkle psykologiske årsaker til alle de undersøkte fenomenene.
Sannsynligvis stemmer disse enkle psykiske forklaringene også for deg, men kanskje en del kan undersøkes ved å skrive ned alle spådommene umiddelbart når du får dem.
I den senere tid har jeg faktisk vitner på at jeg har truffet rett, ikke bare en en eller to ganger, men mange.
PÅ en veistrekning som jeg kjører daglig, fikk jeg f.ex en kveld en følelse av at det var hjort ute i veien, og at jeg derfor skulle være litt forsiktig.
Dette sa jeg til passasjeren, , og reduserte farten - slik at jeg lå i 50-55 km/t i 70 sonen.
Joda, rundt en sving, der var hjorten.... og den var tydelig skremt.
Hadde jeg kommet der i ca 70, ville jeg sannsynligvis ikke greid å stoppe . . .
I forbindelse med programmet "den 6 sans" på tvn- har de ofte en test i pausen,
Så langt har jeg kommet opp med rett alternativ på spørsmålene på de programmene jeg har sett- ( jeg har bare sett noen av programmene, da jeg jobber annenhver søndag ...),
dette har jeg og vitner på...
Det blir for mange "tilfeldigheter" til at det kan være tilfeldig, men samtidig er det og slik at jeg ikke kan "kontrollere" når jeg skal ta inn ting,.
Uten å få mer informasjon enn dette, kan jeg ikke begynne å forklare akkurat hvorfor det er slik du forteller.

Likevel ser jeg dette som anekdoter, historier som er farget av fortellerens syn, og som ikke kan tjene hverken som bevis eller sannsynliggjøring.
Hadde jeg hatt en "perfekt vitenskapelig forklaring" på hva som skjer, og hvorfor,
skulle jeg og sannsynligvis kunne gjenta dette, og ha en brukbar kontroll på å "koble meg på" de signalene som tydeligvis ligger der "ute et sted" , og som mange plukker opp fra tid til annen.

Så ; Dersom du krever et vitenskapelig svar ; ja, da får du bare være der du er, jeg kan ikke produsere et vitenskapelig svar, sålenge jeg ikke vet hva som ligger bak.
De vitenskapelige svarene krever mer detaljerte spørsmål. Dette er ikke jeopardy, der man former svarene først og stiller spørsmålene som paser til svarene.
Men at fenomenene eksisterer ; ja det VET jeg....
Så sikkert at det er ikke tro, det er visshet...
Dessverre må jeg bare avkrefte at dette er noen viten. Det er tro, og hvis det er noe mer enn det, så er det blind tro.

Viten om dette temaet er bare tro, og ingen har viten om dette. Den eneste viten man har, er negativt for påstandene, for det er undersøkelser som aldri ender positivt for de troende.
Skulle ønske du fikk oppleve slike ting, og gjerne så mye på en gang at du og ville forstå hva som faktisk skjer for tusenvis av mennesker hver dag.
Om ikke en vitenskapelig forklaring, så iallfall en visshet om at dette skjer.
Du vet inderlig godt at jeg også har opplevd ting, men at jeg har lett meg fram til andre forklaringer enn de paranormale.
Antall ord: 1741

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Litt om ting jeg har sett i drømme. Har fått veldig klar drøm, klart bilde hvor en engel har dukket opp. jeg er ikke relgiøs. men denne dukket da opp rett før jeg skulle ut i praksis periode. Ganske interessant. Det føltes bra. Jeg satt i en kirke/klasse rom.

Noen troende som kan fortelle litt mer om engler? Er dette hjelpere? hvordan kan en få kontakt? komme de i viktige faser i livet ditt?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg har drømt klare bilder av ulver og bjørner som stiger opp av havgapet. Dette betyr ikke at ulver og bjørner bor i havet.
Jeg har drømt at jeg spiste en uendelig legokloss. Dette betyr ikke at jeg har for vane å gnafse på uendelige legoklosser.

Drømmer er drømmer.
Antall ord: 54
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg tror det finnes flere drømmer. Dette er hva jeg selv personlig tror.

At en har de vanlige drømmene. Men at en har en sjelden gang veldig klare drømmer. F.eks Lucid dream. og noen ganger kanskje at en er på det astralske planet. Hvor en kan støtte på andre venser mennesker. Men dette er det selvfølgelig veldig uenighet om.

Har du noen gang drømmt noe som er blitt sant? helt likt
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hvorfor skulle finnes flere typer drømmer? (jeg regner med du sikter til drømmer av paranormal grad).

Nei, jeg har aldri hatt drømmer som har vært en klar forutsigelse av fremtiden, og det tviler jeg sterkt på at noen andre har heller.
De som tror på dette vil automatisk legge mer i det enn oss som ikke tror på slikt. For disse menneskene vil drømmen i ettertid virke helt lik, selv om den kanskje ikke var det. Man manipulerer sin egen hukommelse slik at det passer med det en tror.

Det blir litt på samme måte som at de som hevder å ha blitt bortført av UFO'er får falske minner under hypnose.
Antall ord: 119
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

En mulig forklaring er at det finnes flere plan. Flere virkeligheter eller relaiteter som tar ulik form.

Vi har det fysiske planent det er vi enige om.
Men jeg tror også det finnes flere plan. f.eks et astral plan. Forskere pr dags dato klarer ikke å bevise dette, det nærmeste de kommer er igjennom kvantefysikk. Mens andre forskere klarer å bevise denne andre dimmensjonen igjennom empiri. Men som de selv sier. - En kan ikke bevise med "fysiske" bevis eksistensen av et astral plan. Fordi dette planet ikke er fysisk. En kan ikke ta tilbake fysisk bevis herfra, fordi det er astralt!

Men som sagt empirien er der. Hvor en eksperimentere nøye under strenge forhold at folks skal møtes i dette planet hvor de ulike rappotere tilbake hva de så, uten å kunne ha snakket med hverandre. Etter 12 år med slik empiri og dette stemmer overens så må en kunne si at dette planet faktisk eksisterer.

Dersom det finnes flere plan av eksistenser. Et fysisk (det vi er kjent med) et astralt f.eks og kanskje også noen flere. så ville alt av paranomralt plutselig fått en logisk forklaring. LOGISK forklaring. Men problemet er at skeptikeren ikke klarer å leke med tanken om flere realiteter.
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
skessa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 21 Aug 2008 13:07
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg

Re: Er de der? Hele tiden?

Innlegg av skessa »

cluuudia skrev:Heisann.

Lurte på, er våre hjelpere der hele tiden? Uansett liksom?
Dette blir kanskje litt upraktisk å forestille seg, men er de sånn at med en gang jeg går så følger de etter, eller henger de igjen. Det jeg mener er at... hm... slapper de aldri av?

Og bruker de plass? La oss si at en person har 15 hjelpere rundt seg. Er det plass til alle?

Jeg tenker vel litt "menneske" nå, men bare lurer :)

Ja, og en ting til. Hva gjør de når du sover? Går de inn i drømmen og passer på at du ikke får mareritt osv.?

Hoho..

De følger etter i en veldig fart, det gjør ihvertfall min. Når jeg er ute å rir ser jeg offte hjelperen min, og hvis det er mørkt så friker jeg nessten ut. :mozilla_oops:
Jeg kan detsuten komunisere telepatisk m dyr spessielt hesten min, å det er ikke altid jeg klarer å stoppe redselen min fra å bli ommdannet til energi slik at hun kan føle akkurat åssen jeg føler meg va jeg er red for, apselutt alt.
Å da setter hun avgårde i full fart å siden hjellperen min kan gå uendelig fort så går det bare fortere og fortere.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !