Fakta, teori & skepsisDages satanister, gothere og emoer.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2007 15:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Dages satanister, gothere og emoer.

Innlegg av DclxvI »

Er jeg den eneste som synes det er litt for mange fjortisser som går svartkledd, sminker seg med svart og hvit sminke, hører på Dimmu Borgir og tror at det gjør dem til satanister og gothere mens de samtidig synes dem selv er kule?

I denna teksten skal jeg skrive litt om akkurat det, og håper så mange “satanister” og “gothere” som mulig leser teksten, så de endelig kan innse hvor sinnssykt teite de er?

Detta er en tekst for alle, med mindre du er en trangsynt wannabe-satanist eller gother som ikke kommer til å endre deg uansett hva som skjer. Hvis du altså er en trangsynt wannabe- satanist eller gother (på den måten JEG mener det) kan du egentlig bare gå å låse deg inne på rommet ditt, grine litt, høre på HIM - Join me in death mens du skriver en suicidenote til foreldra dine og dine kjære mens du kutter deg på armen og tror du kommer til å dø. Lykke til.

Forord
Først og fremst vil jeg bare si at denna teksten IKKE er retta til satanister, eller gothere, men alle WANNABE satanister og gothere som ikke har peiling på hva en satanist eller en gother er.
Disse wannabe satanistene og gotherne starter oftest ferden sin i fjortissalderen (13-14 år). Heldigvis innser de fleste hvor teite de er da de blir litt eldre, men det er faktisk litt synd da det er en del av disse som ikke innser hvor teite de er.

Satanist?
Hvor mange ganger har jeg ikke hørt gående spikermatter med svarte latexklær si “Jeg er ikke satanist selv om jeg går med svarte klær og nagler”? - Og hvor mange av de gangene har de ikke hatt et synlig baphomet-symbol på seg? Og hvorfor si at du ikke er satanist når du likevel vil at andre skal tro du er satanist, og antyder til at du er det?

Det er noen av “satanistene” som sier at pentagrammet har noe med satanismen å gjøre, for de er jo tross alt eksperter på satanismen. Bare for å gjøre det klart så har selve pentagrammet ikke en dritt med satanismen å gjøre. Baphomet (opp-ned pentagram, formet som en geit) derimot symboliserer satanismen.

Og for all del, hva får deg til å tro at svarte klær og nagler gjør deg til en satanist?
Dette er ikke kun rettet til dere som faktisk er sånn, men også alle andre trangsynte intolerante jævler som tror at svarte klær er det samme som å være satanist. Satanismen er en svært missforstått religion, og den religionen har ikke noe med klesstil, musikksmak og lignende å gjøre.

Ekte satanisme er når du tror at satan er den rette gud, og at helvete er der du kommer vist du har holdt deg troende hos satan. De tror også at gud og jesus er falske, og at hele kristendommen er til for å hindre mennesket og utnytte sitt egentlige potensiale (har kommer witchcraft inn i bilde) emoer, gothere og wannabesatanister sånn som for eksempel “dimmu borgir” ødelegger hele synet på hva en satanist er. gother er som jeg nevner senere i inlegget er en stil utviklet for lenge siden men er idag nærmere emo rasen, som uten tvil må være den mest tragiske og mest meningsløse livsstilen eksisterende idag.

Jeg går ikke noe mer inn på satanist delen.

Gother?
Gothic ja, en gammel livsstil fra år 1200-1600.
Å kunne se skjønnheten fra en mørkere side og eleganse. Kvinnene gikk gjerne med lange elegante dyre kjoler, og mennene med fine elegante dresser. Husene dems var full av dekor, til og med på utsiden, mønster på vegger og tak, spesiell form på huset osv.. Du har sikkert hørt om gotiske kirker?

La oss se, dagens gothere? .. Vi kan glemme elegansen, og heller blande sammen stramme svarte latexklær med nagler og kjettinger, hvis vi snakker hardcore gothere. Ellers har vi dissa med selvsydde klær med masse merker og logoer på, som f.eks. en Marilyn Manson logo.
Vi kan også blande inn folkeslaget emoer her.

Jeg har igrunn ikke noe imot gothere, så lenge de ikke tror å være gother innebærer å hate alt og alle, være satanist og emo.

Emoer
Emoer er de mest ekstreme av de ekstreme. Jeg vil egentlig ikke skrive noe om dem, fordi de ikke fortjener oppmerksomhet, men la gå.

Er klar over at emoer kanskje ikke er det rette navnet på dette folkeslaget, i det tilfellet mener jeg da emokids/scene-kids, og ikke nødvendigvis det noen omtaler som “ekte” emoer.

Emoer er folk jeg absolutt ikke respekterer, og jeg kan ikke fordra måten de oppfører seg på. For det første gjør de alt for oppmerksomhet. Da jeg sier at de gjør alt for oppmerksomhet gjør de faktisk alt! De skader seg selv, og truer med å drepe seg selv. For å ikke snakke om at “selvmorda” de utfører alltid går til helvete så de får oppmerksomhet når de “overlever”.

Emoer er overfølsomme, så enhver emo som leser denna teksten sitter mest sannsynligvis å griner foran skjermen, mens de sitter klar med saksa og skal til å kutte seg selv. Selvmordsbrevet er også klart regner jeg med. Nå har ikke jeg noe statistikk på hvor mange emoer det finnes i verden, men la oss si i utgangspunktet at 1% av verdens befolkning er emoer, og uansett er jeg sikker på at de få som de er utfører rundt 80% av verdens depresjoner.

Alle emoer er bifile, men de sier selv at de ikke er det. Men likevel gjør de alt mulig med samme kjønn, og det skjer ikke akkurat i skjul, det skjer på åpne plasser, som midt i et veikryss, på åpne scener med flere tusen tilskuere eller lignende steder.
Nei, jeg har ikke noe imot bifile mennesker.

Hvis en emo har problemer snakker de alltid om dem, men problemene er så teite og patetiske, og folk ler av de, men da er det ikke problemene som er teite, det er oss som ler som ikke forstår. Det er kun dagboka som forstår.

Og …
Til slutt vil jeg si at om du har noe imot hva jeg skriver her, så har jeg mest sannsynlig noe imot deg også. Vær obs på at jeg er flink til å overdrive, og ikke ta alt som står her for seriøst.

Dc
Antall ord: 1097

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Emoisha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2008 21:32
16
Lokalisering: Møre

Innlegg av Emoisha »

snakk om å dra alle under en kam.. men gidder ikke diskutere med deg.. dette er for dumt.
Antall ord: 17
Emoisha -_-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Innlegg av Gjest »

Etter avataren din og dømme virker du ikke stort bedre en de du skriver om her akkurat :D
Jeg syns enkelte av disse gotherene og emoene og metall folka kan vere ganske "kopierte" og personløse. Det er de som kopierer en stil til punkt og prikke som er helt høl i huet.
Jeg ville helt ærlig heller oppsøke en typisk svartkledd en en som går i paris hilton "kostyme" ... Nettopp fordi de tenker annerledes noen av dem.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Ærlig talt. Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Jeg håper for guds skyld du ikke er mer enn 16 år gammel.

Og uansett hva du sier du tar jeg det du skriver seriøst. For om du skriver masse om at du hater sånne og sånne folk, på en nettside som dette. Så tar jeg deg seriøst. Det virker ikke som om dette var skrevet med et snev av ironi.

Og JA, jeg har noe i mot det du skriver her. Så da har du noe i mot meg? Latterlig. Du vet ikke noe om meg.

Om du er så flink til å overdrive, burde du passe mer på hva du skriver.
Antall ord: 118
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Emoisha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2008 21:32
16
Lokalisering: Møre

Innlegg av Emoisha »

TAKK til dere som svarte etter meg!
Jeg var så provosert at fannt ut at jeg ikke burde si så mye om den posten..
Antall ord: 24
Emoisha -_-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

I tillegg til at innlegget var sneversynt og dårlig skrevet, har det en stor feil i seg. Hadde trådstarter hatt så mye kunnskap om satanismen som h*n prøver å hevde her, hadde h*n visst at satanisme ikke har noe med satan og satandyrkelse å gjøre... Les mer her istedet for å lese DclxvI's feilinformasjon:

http://www.satanisk.com/satanismen/index.html

Ungdommer søker etter å finne seg selv, og da må det bli litt utprøving på flere områder. Det som er mest trist er de emoer som er selvskadere (ja, for alle emoer er faktisk ikke det), men de trenger hjelp, ikke sure oppstøt fra andre mennesker. Faktisk føler mange mennesker at de ikke passer helt inn i samfunnet, og da gjør man vondt verre med å snakke dritt om dem.

Hva med å godta at vi alle er forskjellig og har valgt våre forskjellige veier. Svært få av oss kan vel med hånda på hjertet si at vi aldri har hatt perioder i livet eller tatt valg vi har angret på i ettertid, eller ledd flaut av... Og skulle noen finne ut at emo, goth eller satanisme er deres vei her i livet, så må de nå for all del få lov til å være den/det de vil! Uten mangfoldet blir verden kjedelig.

For min del må gjerne ungdommer være wannabes. Så lenge ikke noen wannabe satanister brenner gamle stavkirker og velter gravsteiner, eller noen emoer tar livet sitt, er jeg fornøyd. Uansett trenger disse hjelp og støtte, ikke drittkasting på diskusjonsforumer eller i virkeligheten...
Antall ord: 270
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Spiritist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jun 2006 02:08
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Spiritist »

Ok, nå har jeg sitti og lest igjennom litt her, og jeg tror vel at DclxvI også har tolket enkelte ting litt feil..

Emoer:
-Ikke alle "Emoer" er selvskadere. (Vil da også legge til at heller ikke alle selvskadere automatisk blir "emoer" slik mange desverre tror.. Jeg personlig har tidligere i livet slitt voldsomt med depresjonsproblemer, selvmordstankene har vært til stede, og ja, arrene har jeg fremdeles på armene, men det betyr ikke at jeg var en "emo"..)
-Jeg tror at du hater ungdommer i alderen 13 og oppover (wannabe-emoer som du kaller det) som liker stilen, og ja, de drar stilen langt og gjennomfører den så godt de kan, men som kanskje ikke vet så veldig mye om hva det egentlig innebærer.
-Pr dags dato har jeg ennå ikke hørt noen av disse kalle seg selv for "emoer", det sørger alle andre "normale" personer for å gjøre.

Istedet for å sitte her å skrive lange innlegg om hvor mye du hater de, gjør heller som meg, og prøv å forklare hva EKTE emoer egentlig står for, så kanskje folk får en litt mer positiv holdning til deg også.. :) Kanskje du til og med klarer å overtale et par 14 år gamle jenter til å gå tilbake til sin naturlige hårfarge og finne frem de rosa toppene sine igjen! :)

Satanister og gothere kunne jeg skrevet veldig mye om, men... folk får tro hva de vil, får heller ta kontakt med meg hvis det skulle være noen som lurer på noe mer..

Og for de som la merke til nicket mitt:
Ja, jeg er spiritist av tro, men jeg har en 100% normal klesstil, ikke noe nagle-armbånd eller svart hår her nei.. Ikke døm folk etter utseende, hverken ene eller andre veien, bli heller kjent med personen og finn ut hva han/henne egentlig står for, istedet for å se stygt på og dømme..
Antall ord: 327
And when I'm tired of feeling black
Spread the wings upon you're back
Take us high above it all
And stroke you're feathers 'till we fall
Until we fall, until we fall back down again

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Satanisme / Goth førte med seg NOE bra da... http://www.hocico.com/

:mozilla_cool:
Antall ord: 15
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2004 03:53
20
Lokalisering: Tromsø

Innlegg av Vampen »

Her var det mye rart ja.. Men joda en ting skal jeg være enig i wannabe folk har grodd til store mengder, spesiellt etter Nemi kom i bladhyllene.

MEN tror du har missforstått litt: Gothere er glade mennesker! Som oftest liker de metal, og HIM finner du nok sjeldent i platehyllen, de ferreste hører på Dimmu. jeg ble selv betegnet goth når jeg var yngre men pga yrkesvalg som lærer har jeg av yrkesetiske grunner lagdt sminken på hylla. Jeg har fortsatt overlass av sorte klær, men hva gjør det? I praksis reagerte ingen av ungene på stilen min. Syns uansett barn i dag bør lære seg å respektere alle mennesker! Det er trossalt en del av samfunnet. Angående musikk hører jeg på blant annet Kristene band! Ja, tenk det Kristen metal! Jeg liker sort, ikke fordi det er en trist og mørk farge ooooh.. Nei fordi det er så mye enkler! Jeg er anti mote, fordi mote er noe av det som fører til dårlig selvbilde blant unge (anoreksia ol). Men dette er MITT syn, andre kan med glede ha sitt :)

Hobby satanister er utrolig morsom å holde diskusjoner med, å her anbefaler jeg deg å skaffe litt mer fakta om emnet. Lavey, Crowley sier de deg noe? Uansett, så er det flere "typer" satanisme som jeg ikke orker gå inn på nå, hvorfor? For det kan du studere selv. For å kunne argumentere mot en sak, som du forsøker her bør du kunne litt om saken. Det virker ikke som du har så mye innsikt i hva det egentli er du prater om akkurat her. Blant annet bør du her sjekke ut at OJ oppnedkorset er egentlig ikke et satanistisk symbol. Pentagram? Nope, ikke satanistisk. Tror det er mange gjettninger som går der ute, som igjen gjør at ting tolkes feil.

Emo er en ny trend, den liker ikke jeg fordi de unge som går inn i den gjerne har missforstått den totalt. Emo = Emotional. Det vil si du trenger ikke sitte på rommet å kutte deg selv for å være emo, du kan være en gledes spreder til de grader. Egentlig vil jeg påstå vi alle er emoer, ellers ville vi vell vært kaldt som stein? Men, nå er det rettet mot en stilretning pr. i dag og ikke følelser. Det jeg blir mest frustrert over er at folk bruker ordet som et skjellsord -du er så emo! Det gir et hat rundt ordet og rundt stilen (som forøvrig er missforstått). En annen ting som er trist med stigmatiseringen rundt denne stilen er at folk som faktisk sliter med depresjon ikke blir tatt på alvor! ja det ER en sykdom! De vil ikke være deppa, jeg klarer ikke å begripe at noen gjør seg frivellig depresiv oO

Nei, kan ikke folk bare være seg selv? Jeg hater onde mennesker og elsker snille mennesker <3 Stil, musikksmak, religon har ingenting med saken å gjøre :) Så, som nevt tidligere åpn øynene for andre stilarter rundt deg! Jeg legger deg ikke for hat pga dine utsagn, jeg tenker mer.. stakkars deg som har et så snevert syn på menneskene rundt deg.
Sist redigert av Vampen på 02 Mai 2008 16:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av Metodisten »

Hva tror dere jeg er da..?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Vampen skrev:Her var det mye rart ja.. Men joda en ting skal jeg være enig i wannabe folk har grodd til store mengder, spesiellt etter Nemi kom i bladhyllene.

MEN tror du har missforstått litt: Gothere er glade mennesker! Som oftest liker de metal, og HIM finner du nok sjeldent i platehyllen, de ferreste hører på Dimmu. jeg ble selv betegnet goth når jeg var yngre men pga yrkesvalg som lærer har jeg av yrkesetiske grunner lagdt sminken på hylla. Jeg har fortsatt overlass av sorte klær, men hva gjør det? I praksis reagerte ingen av ungene på stilen min. Syns uansett barn i dag bør lære seg å respektere alle mennesker! Det er trossalt en del av samfunnet. Angående musikk hørte jeg hører på blant annet Kristene band! Ja, tenk det Kristen metal! Jeg liker sort, ikke fordi det er en trist og mørk farge ooooh.. Nei fordi det er så mye enkler! Jeg er anti mote, fordi mote er noe av det som fører til dårlig selvbilde blant unge (anoreksia ol). Men dette er MITT syn, andre kan med glede ha sitt :)

Hobby satanister er utrolig morsom å holde diskusjoner med, å her anbefaler jeg deg å skaffe litt mer fakta om emnet. Lavey, Crowley sier de deg noe? Uansett, så er det flere "typer" satanisme som jeg ikke orker gå inn på nå, hvorfor? For det kan du studere selv. For å kunne argumentere mot en sak, som du forsøker her bør du kunne litt om saken. Det virker ikke som du har så mye innsikt i hva det egentli er du prater om akkurat her. Blant annet bør du her sjekke ut at OJ oppnedkorset er egentlig ikke et satanistisk symbol. Pentagram? Nope, ikke satanistisk. Tror det er mange gjettninger som går der ute, som igjen gjør at ting tolkes feil.

Emo er en ny trend, den liker ikke jeg fordi de unge som går inn i den gjerne har missforstått den totalt. Emo = Emotional. Det vil si du trenger ikke sitte på rommet å kutte deg selv for å være emo, du kan være en gledes spreder til de grader. Egentlig vil jeg påstå vi alle er emoer, ellers ville vi vell vært kaldt som stein? Men, nå er det rettet mot en stilretning pr. i dag og ikke følelser. Det jeg blir mest frustrert over er at folk bruker ordet som et skjellsord -du er så emo! Det gir et hat rundt ordet og rundt stilen (som forøvrig er missforstått). En annen ting som er trist med stigmatiseringen rundt denne stilen er at folk som faktisk sliter med depresjon ikke blir tatt på alvor! ja det ER en sykdom! De vil ikke være deppa, jeg klarer ikke å begripe at noen gjør seg frivellig depresiv oO

Nei, kan ikke folk bare være seg selv? Jeg hater onde mennesker og elsker snille mennesker <3 Stil, musikksmak, religon har ingenting med saken å gjøre :) Så, som nevt tidligere åpn øynene for andre stilarter rundt deg! Jeg legger deg ikke for hat pga dine utsagn, jeg tenker mer.. stakkars deg som har et så snevert syn på menneskene rundt deg.
=D> =D> =D> =D> =D>
Antall ord: 547
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2004 03:53
20
Lokalisering: Tromsø

Innlegg av Vampen »

Metodisten skrev:Hva tror dere jeg er da..?
Det vet jeg faktisk ikke :o En PIRAT? Kapteinsabeltann er en farlig mann :mozilla_tongue: Hehe, nei for min del spiller det ingenrolle hva du er, bare du er snill og grei så er du godtatt av meg! 10hi
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Signerer Vampen her =D>
Dc: Ditt innlegg er så feilinformerende og tåpelig at jeg gidder ikke bruke så veldig mye mer tid på det. :roll:

Og en annen ting:

Hvilke ungdommer er IKKE en eller annen form for wannabees? det er jo egentlig det det meste av ungdomstiden går med til...-å utforske...
Antall ord: 52
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Metodisten skrev:Hva tror dere jeg er da..?
Du er en gammel rocker som har mange fortidens svin på skogen å mimre over... Dette har gjort deg til en bittelitt kynisk mann, men innerst inne er du egentlig en skikkelig bamse. Litt sånn rufsete teddybjørn som har levd livet til det fulle.

Eller...? :)

Mange bra innlegg her, og det som går mest igjen er at man skal respektere hverandres valg av klesstil, livsstil osv. Er nå det så fryktelig vanskelig?

Men nå forsvant jo trådstarter, så antakelig ble denne tråden laget mest for å fyre oppunder folk...
Antall ord: 100
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19

Innlegg av Satsuki »

Enig i mye at det som folk har svart her. Ikke det at jeg har peiling på disse ulike stilene, men som nevnt handler ungdomstiden om utprøving, og det å finne ut hvem man egentlig er.

Jeg har hatt mange stiler jeg kan le av idag, fordi jeg forsøkte så hardt. Og det tror jeg de fleste av oss har. Til og med det å følge gjeldende mote er noe man i ettertid kan le av. Jeg mimres ikke akkurat hestetightsene og frynse t-skjorta med glede.

Så det jeg tenker på når jeg leser dette, er hva er egentlig motivet for å hate noen basert på hvordan de ter seg og kler seg? Både satanister, emoer og gothere er selvstendige individer, og mennesker som alle andre. Hvorfor bruke tiden sin på å hate dem? Jeg skjønner det rett og slett ikke.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links