Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja, beklager at jeg ikke har satt meg inn i all fagterminologien når det gjelder det paranormale .Er du hypp på mer diskusjon kan du jo ta det i spore av tråden i stedet, jeg har ikke lyst til å ødelegge en så viktig tråd.

Igjen håper jeg på all lykke til dere.
Føler Asbjørn for det kan han slette mine poster som ikke tilhører emnet, beklager det.
Sist redigert av Konto avsluttet på 07 Apr 2008 22:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Kimbara skrev:
hmmfff skrev:
Nei, jeg har ikke bestemt meg. Slikt gjør jeg aldri, det er egoistisk. Og som skrevet over her så har jeg tenkt ting ut uten paranormale tanker i hodet. Men hvorfor bare prøve en ting?
Og jeg har ingenting imot barnevernet. Det er en flott ting de gjør for mennesker. Men tror nok ikke mareritt er noe for de.
Hadde selv et bestemt mareritt som gjentok seg hver kveld i tre måneder i åtte års alderen. Hvet i dag hva det kom av, men ingen hadde kunnet fjerne de. Det som fjernet de var at jeg lærte mer om det jeg drømte. Men jeg var jo eldre en denne jenta som bare er to og ethalvt.
Ingen har heller noensinne fortalt henne om spøkelser eller slikt. Hun prater heller ikke om det.
Og selvfølgelig prøver man andre ting en "bare" det paranormale. Man er da ikke helt fanatisk selv om man tror på det paranormale. Man prøver jo bare og gjøre alt godt man kan for dette lille barnet. Og hvem har vel ikke hatt mareritt? Det er jo ikke noe unormal.
Hvis du leser det innledende innlegget ditt en gang til, så ser du at du gir veldig inntrykk av at du/dere har bestemt dere for at det er et spøkelse. Det var dette jeg gikk ut ifra.
Og om du leser innlegget så vil du se at jeg spør om hjelp til og prate med ham, mens hele linken mer har omhandlet skremming og barnevern. Men slik blir det vel når det som Medi sier både finnes både skeptikere, de troende ,og de imellom her inne... *S*
Antall ord: 290
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det er helt klart mange meninger ute å går, når det gjelder årsaker til at barn våkner om natten, og gjerne vil inn til sine foreldre.

Jeg vil anbefale at man først sjekker muligheten for "verdslige" årsaker, før man går inn på de paranomrale muligheter.
Rett og slett fordi "verdslige" årsaker er mer vanlig, og derfor bør mistenkes først.

Kolikk blant barn er jo et kjent fenomen, luft i maven som kommer av reaksjon på maten, gjerne fordi det er visse stoffer i maten som barnet reagerer på.
I slike tilfeller er en lege det beste alternativet, om dette gjentar seg.

I tilfellet som er omtalt her i denne tråden, er det tydelig at det er andre årsaker til at barnet reagerer. Spesielt når barnet beskriver saker som ikke tidligere er omtalt foran barnet.

Nå skal det dog nevnes at små barn har en helt annen hukommelse enn hva voksne har, og derfor kan ikke bare oppfatte, men også huske detaljer de voksne glemmer kort etter at det er omtalt. Dette KAN påvirke drømmer.
Men å tilkalle barnevernet - fordi småbarn har ekle drømmer, det er å trekke det hele for langt. Unntaket er hvis man har mistanker om at det kan være misbruk, vanskjøtsel, eller slike ting. Noe jeg har fått forståelsen av at ikke gjelder i denne saka.

Siden barnet selv har tilkjennegitt at det er en person på barnets rom, bør man vurdere om det er noe mer enn "vanlige verdslige årsaker" som er tilstede.
Dette UTEN å skremme barnet ! Helst skal man ikke snakke om "løsninger" sålenge barnet er tilstede, da dette kan trigge tanker...

Dersom det er åndelig aktivitet, og det er folk som forsøker å gjøre noe med dette uten tilstrekkelig kunnskap, kan man uten å ville det ( fordi man ønsker å hjelpe) forårsake at den / de ånder som er tilstede blir mer aktiv, og kan lage mer "krøll". . .

Uansett er det ren høflighet å spørre før man forsøker på noe som helst.

Mange religiøse, har en metode som ofte fungerer bra for de som ikke har tilstrekkelig kunnskap : nemlig å be til "Vår Herre". Man ber da til LYSET's energier, hvorpå LYSET ( de gode energier ) kan gripe inn - OM det er riktig.
Det er ofte andre årsaker som ligger bak , at en eller annen skal lære noe, - det kan og være den ånden som er der, som skal lære noe....

Noen har gode kunnskaper i hvordan slike ting / situsjoner skal håndteres, andre har litt, og noen har "sett på tv hvordan man gjør". . .
"sett på tv" - holder ikke, fordi tv ofte er dramatisert, i tillegg til at vesentlige deler av prosessene mangler.

Uansett ; jeg håper dere nå får orden på dette, men må bare minne om at barna også kan reagere på ånder / sjeler som faktisk har rett til å være tilstede, såsom Hjelpere, besøkende engler, Lysvesen, osv ( mange navn ).

Det kan også være avdøde slektninger som kommer på besøk for å se hvordan det går med de små... - at de ikke vil noe vondt, men at barnet likevel reagerer...

Uansett ; dersom man ikke kan fastslå "verdslige årsaker" , må man i det minste håndtere situasjonen som om det er verdslig i første omgang. OM det ikke hjelper, må man se på andre muligheter...

Det blir litt drøyt å foreta en åndeutdrivelse, om det er kolikk det gjelder...

mvh Asbjørn
Antall ord: 593

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av Kimbara »

twiggy skrev:
....Uansett: Kontakt aldri barnevernet!
Nå syns jeg du generaliserer veldig. Jeg vet ikke hva for dårlige opplevelser du har i henhold til barnevernet, men slik du fremstiller dem er bare ikke riktig.

Men uansett; glem nå det barnevernet. Det ble brukt som eksempel på hva man kan gjøre, men ble blåst ut av proporsjoner av enkelte som ikke tålte å lese det.

Psykologer, leger, barnevernet, you name it - kun eksempler på hvem man kan kontakte om man har problemer av en slik karakter. Mest sannsynlig er det kun vanlig atferd hos barn som forsterkes av enkelte voksnes fantasi og overtro.
Antall ord: 105
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Ja, de har ødlagt en del for noen dessverre.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

Innlegg av line81 »

Barnevernet er der for å hjelpe. Men ikke ved en hvilket som helst situasjon.
Slik som jeg ser det, eller lest her da. så har jenta verken adferdsproblemer eller omsorgssvikt. Så hvorfor i all verden skal da barnevernet inn i bildet for??
Da synes jeg heller Barnevernet heller kan bruke pengene på noen som virkelig trenger det...
og hadde moren så store problemer med barnet, så vil jeg tro hun hadde søkt hjelp en annen plass enn denne siden.

Barnevernet har ødelagt mange familier, uten grunn.. men de har også hjulpet mange.
Men tror alle er enige når jeg sier, at i denne situasjonen her så har ikke barnevernet noe å gjøre.

Jeg tror, men er også skeptiker.. men jeg tror barn er mer åpen enn vi tror...
og jeg tror dette barnet har sett noe som har skremt henne. og jeg tror også denne gutten trenger hjelp til å forstå at han har ingenting her å gjøre. At det er på tide at han drar der han hører hjemme.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Sol@ngelica skrev:Ja, beklager at jeg ikke har satt meg inn i all fagterminologien når det gjelder det paranormale .Er du hypp på mer diskusjon kan du jo ta det i spore av tråden i stedet, jeg har ikke lyst til å ødelegge en så viktig tråd.

Igjen håper jeg på all lykke til dere.
Føler Asbjørn for det kan han slette mine poster som ikke tilhører emnet, beklager det.

Åja, diskuterte vi her? Jeg trodde jeg bare hjalp deg å forstå at dette ikke gjaldt et fysisk innbrudd, som du da spurte relatert med tråden. Unnskyld om du oppfattet det galt. Tenkte bare at siden det virker som at Muttern har viktigere ting å gjøre akkurat nå, så skulle jeg hjelpe deg med å forstå, siden du virket litt fortapt i hva hun egentlig mente. :)

Men siden dette begynner å avspore nå, så skal jeg avslutte for oss to angående dette da, så kan du jo skrive i spore av tråden om det er noe mer du har lyst å legge til eller om det er noe mer du lurer på som ikke har noe med dette å gjøre, siden du ikke vil ødelegg en slik viktig tråd med bagateller :) er helt med deg der.

Gi et lite vink om det er noe da, kjære sol. :D skal huske å holde et øye med deg :mozilla_wink:

Ps: slapp av, jeg forventer ikke at du skal sette deg inn i slike faglige ting, du har nok andre saker å plage det lille hodet ditt med. :mozilla_wink:

Ses på spora av da :)
Antall ord: 268
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

(Du også tydeligvis :D )
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Muttern skrev:Kjære BA:

Begge mine døtre er veldig harmoniske og har det veldig bra! Dette er ikke ett problem for barnevernet. Kan ikke se for meg at vi kommer inn der å ber om få hjelp med å fjerne en ånd. Da ville de vel sett på oss som om vi var gale....
Det å skremme henne har vi aldri gjort på noen som helst slags måte. Jeg har selv ingen evner utover det vanlige, men har merket at han er der innimellom. Og av hennes forklaringer skjønt hvem dette har vært. Jeg tror på det paranormale selv om jeg ikke forstår alt.
Jeg blir ikke skremt av slike ting, og derfor har vi heller ikke vekslet noen forskremte blikk når hun har forklart hva som hun ser. Det er hun selv som har kommet å fortalt, og vi har ikke hisset oss opp på noen måte, men hørt på henne. Jeg har ikke villet spørre henne ut... Dette fordi jeg ikke vil sette bilder i hodet hennes. Alt hun har kommet med av informasjon er fra hennes munn og ikke fra noen av oss andre.
Kan du ikke være så snill å lese mine innlegg. Da ser du at det ikke er noen grunn til å misforstå så totalt. Jeg har ikke sagt at dette er en sak eller noe problem for barnevernet. Jeg har sagt at det ser ut til å være et problem for familien. Da kan barnevernet være til hjelp. Det betyr ikke at barnevernet skal stille opp hver gang noen tror ungen er synsk eller slikt, men når familier har problemer med ett eller annet, så kan barnevernet være en plass å søke hjelp. Hvis de ikke kan eller vil hjelpe selv, kan de hjelpe til å finne andre som kan hjelpe.

Poenget var ikke at de skulle hjelåpe til med å fjerne noen ånder, for det er neppe noen ånder hos dere. Problemet er sannsynligvis to hysteriske kvinnemennesker, som tillegger ungen(e) egenskaper de selv skulle ønske de hadde.

Hva som har skjedd i deres hus/leilighet aner jeg ikke, men vi har ingen rasjonelle grunner til å tro at det finnes gjenferd, så det er neppe gjenferd hos dere heller. Det forhindrer ikke dere i å tro at gjenferdet finnes, og i å skremme ungen deres med det.

Hvis ikke Angel2003 faktisk har dukket opp på døra hos dere, så synes jeg det er utrolig frekt å gi henne skylda for at dere har skremt ungen enda mer opp. Hvis det er slik frykt som er grunnen til at ungen hadde mareritt i deres seng da.

Edit: ryddet i siteringen
Sist redigert av BA. på 08 Apr 2008 19:12, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:
BA. skrev: Nei, det er ikke hva VI diskuterer.

Det som diskuteres er et barn som sov urolig, og som tanta TROR ser noe hun selv tror på.

Når så barnet får mareritt setter hun det også i sammenheng med sin egen tro, og herfra ser det for meg ut som at hun og sannsynligvis moren skremmer ungen.
Du har helt rett i at jeg TROR noe jeg selv ser, og tror på det *S*
Men jeg setter ikke drømmene hennes i sammenheng med det jeg tror på. Jeg setter det i sammenheng med det jeg ser.Og det hun selv forteller. Som sagt tidligere er hun aldri blitt fortalt om ulykken, og det er heller ikke jeg eller moren som har skremt henne opp.
Må inndrømme at du provoserer meg noe helt jævlig, ikke fordi du ikke tror på det paranormale, men fordi du er så snever at jeg faktisk synes synd på deg.

For det er det åndelige som blir diskutert her. Om jeg legger bort det åndelige, noe jeg også har gjort i min evaluering av situasjonen, så er det ingenting som tilsier at jenta skal drømme om denne bilen. Hun har aldri vært redd biler, aldri vært i nærheten av og bli påkjørt eller lignende. Og om man legger bort det åndelige, så må diskusjonen opp på det pedagogiske nivået. Og jeg kan ikke si at du har prøvd og tilnærme deg det. Kom med saklig argumenter, og gjør det klart for andre hvilket nivå du diskuterer på, så er det kansje lettere og følge deg.Dette er bare et vennlig råd.
Jeg har ikke diskutert det åndelige, jeg har vært nødt til å diskutere barnevernet fordi noen ikke har klart å holde seg til saken her, som er et barn som sannsynligvis blir skremt opp av mora og tanta si.

Dere har bedt om hjelp til å bli kvitt et spøkelse, mens jeg mener hjelpen dere trenger er en annen. Etter å ha sett mer av deres psyke, tror jeg nok dere trenger psykologisk hjelp, snarere enn familieterapi.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

twiggy skrev:Barnevernet bedriver for det meste overgrep overfor både barn og voksne. Og om det viser seg at de har all grunn til å skjønne at de har tatt feil, så er det ingen beklagelse å få. Tvert imot. Man får det enda verre om man ypper seg og tar til motmæle.
Ditt forhold til barnevernet ser desverre ut til å være ganske anstrengt. Siden du kun har annen/tredjehåndsinformasjon, så kan det nok hende at den informasjonen du har er noe fortegnet.
Mener du på alvor at denne familien skulle kontakte barnvernet i denne saken??
Da er du ikke den jeg trodde du var.
Du har i grunn ikke noen grunn til å tro noe om meg i det hele tatt. Virder mine argumenter, ikke sett meg i en bås, og vurder meg ut fra denne båsen. :)

Hvorvidt denne familien kunne hatt nytte av å kontakte barnevernet aner jeg ikke, men at de kunne hatt nytte av kyndig hjelp er jeg overbevist om. Om det er fra psykolog, barnevern, eller andre har ikke jeg tenkt over, barnevernet var kun nevnt som eksempel.

Men ja, i utgangspunktet kunne nok barnevernet hjulpet dem, f.eks. med familierådgivning eller besøk i hjemmet. Mitt utgangspunkt er at dette ikke har noe åndelig årsak i det hele tatt, men en psykisk effekt av disse kvinnenes personlige tro.
Hvem f*** tror du sitter bak skriverbordet på barnevernskontoret om man kommer med en sak som dette? Jo, en streber som får enda en familie på lista som "hjulpet". (Bonus ang. lønn / opprykk i stilling?). Få etater har gjort så mye vondt og galt og jævlig - og med så skjebnesvanget resultat - som barnevernet.
Og jeg kan ikke fatte at du faktisk anbefaler dette. Orker aldri mer lese dine innlegg.
Jobber du i barnevernet selv?
Neida. Stort sett består barnevernet av koselige damer og menn, som stiller krav til familien og også stiller midler til disposisjon når det trengs.

Ofte er den beste hjelpen å la familien ordne opp i ting selv, bare være på sidelinjen og hjelpe til med litt veiledning. Da varer oftest hjelpen lengst. Noen forventer at barnevernet skal stille opp med barnepass og barnehageplass i nærmeste barnehage på dagen, og synes ikke veiledning til egenhjelp er noen hjelp i det hele tatt.
Uansett: Kontakt aldri barnevernet!
Uffda. Det er innmari trist å se at du har så skjevt syn på en så viktig instans.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

line81 skrev:Barnevernet er der for å hjelpe. Men ikke ved en hvilket som helst situasjon.
Slik som jeg ser det, eller lest her da. så har jenta verken adferdsproblemer eller omsorgssvikt. Så hvorfor i all verden skal da barnevernet inn i bildet for??
Har du bare lest Brendas fordomsfulle innlegg du da. Jeg har vist at barnevernet fortrinnsvis skal virke forebyggende, slik at man ikke trenger å ende opp med omsorgssvikt eller adferdsproblemer.
Da synes jeg heller Barnevernet heller kan bruke pengene på noen som virkelig trenger det...
og hadde moren så store problemer med barnet, så vil jeg tro hun hadde søkt hjelp en annen plass enn denne siden.

Barnevernet har ødelagt mange familier, uten grunn.. men de har også hjulpet mange.
Men tror alle er enige når jeg sier, at i denne situasjonen her så har ikke barnevernet noe å gjøre.
Barnevernet bør ikke selv gå inn i denne saken, men om familien ber om hjelp, så kan barnevernet stille forskjellige midler til disposisjon. De kan stille med psykologhjelp eller besøk i hjemmet, m.m.
Jeg tror, men er også skeptiker.. men jeg tror barn er mer åpen enn vi tror...
og jeg tror dette barnet har sett noe som har skremt henne. og jeg tror også denne gutten trenger hjelp til å forstå at han har ingenting her å gjøre. At det er på tide at han drar der han hører hjemme.
Denne gutten tror jeg kun eksisterer i kvinnenes fantasi, og snart også i ungens. De bør få hjelp, slik at ikke også ungen blir like hysterisk som disse kvinnene.
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

BA. skrev:]Denne gutten tror jeg kun eksisterer i kvinnenes fantasi, og snart også i ungens. De bør få hjelp, slik at ikke også ungen blir like hysterisk som disse kvinnene.
Samme om det de opplever virkelig er ånder eller ikke, så vil jeg betakke meg for din karakteristikk av andre mennesker som du overhode ikke kjenner. Betegnelser som "hysteriske" hører ikke hjemme i en saklig debatt. Diagnoser på psykiske lidelser gjort over nettet av en anonym er ikke noe man trenger å ta alvorlig, men det kan likevel oppleves krenkende av dem som blir "diagnostisert".

Det er lov å anbefale psykolog eller terapeut, men ikke ut i fra en "diagnose" du har laget deg på grunnlag av det du leser her. Hvis du ønsker at mennesker skal søke hjelp vil jeg anbefale at du slutter å karakterisere dem som "hysteriske". Din metode for å få folk til å søke profesjonell hjelp er verken tillitsskapende eller respektfull, og således en selvmotsigelse: Det eneste du oppnår, er at mennesker ikke vil høre på deg, fordi de kan oppleve at du snakker nedsettende om dem.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jael:

Har du lest hele tråden?
Nå har det seg slik at disse kvinnene fremstår som forholdsvis hysteriske, og siden enhver er ansvarlig for slik de velger å fremstå offentlig (internettet), så burde det også være rom for andres meninger. Slik denne tråden utartet seg ble det omtrent lagt opp til denne munnbruken, og det begynte faktisk med noen andre enn BA.

Det som begynte som velmenende råd ble absolutt ikke respektert, så du burde kanskje si noe til andre her i tråden også?
Antall ord: 89
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Jael skrev:Samme om det de opplever virkelig er ånder eller ikke, så vil jeg betakke meg for din karakteristikk av andre mennesker som du overhode ikke kjenner. Betegnelser som "hysteriske" hører ikke hjemme i en saklig debatt. Diagnoser på psykiske lidelser gjort over nettet av en anonym er ikke noe man trenger å ta alvorlig, men det kan likevel oppleves krenkende av dem som blir "diagnostisert".

Det er lov å anbefale psykolog eller terapeut, men ikke ut i fra en "diagnose" du har laget deg på grunnlag av det du leser her. Hvis du ønsker at mennesker skal søke hjelp vil jeg anbefale at du slutter å karakterisere dem som "hysteriske". Din metode for å få folk til å søke profesjonell hjelp er verken tillitsskapende eller respektfull, og således en selvmotsigelse: Det eneste du oppnår, er at mennesker ikke vil høre på deg, fordi de kan oppleve at du snakker nedsettende om dem.
Du har helt rett, og jeg beklager dette.

Til mitt forsvar må jeg få si at dette har tatt helt feil retning, og det er delvis deres egen skyld, siden det ikke har vært interesse for å lese innleggene mine, kun kverulere rundt ett ord, 'barnevernet'.

Diskusjonen var saklig til å begynne med, men den ble ganske raskt usaklig, og jeg ble nok revet med i denne usakligheten.

Jeg beklager dette personlige utbruddet.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links