Drømmer, NDO & ut av kroppenKan andre vesener dra sjelen ut av kroppen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

daninge
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2008 00:17
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: notodden

Innlegg av daninge »

det kan vere det at du satt litt fast i UKO'en og ikke kom deg helt ut av kroppen og at en hjelper, hjalp deg på en måte og komme helt ut =P

det er et gjett så og si da:P
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
midnight
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 19:03
16
Lokalisering: Rauma

Innlegg av midnight »

NEI!
Ingen kan ta over eller besette deg heller..Men bare viss du lar den/dem det..
Ingen kan ta over deg..sjelen tilhører kroppen din til du dør..:)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tor86
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 16:27
18
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Innlegg av tor86 »

Jeg har hørt rykter om det er er mulig å stjele sjela di.. Men jeg er ikke sikker.. Leste et sted at demoner likte å stjele sjela til folk.. men ikke tenk på det, da får du bare vonde drømmer :P
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan andre vesener dra sjelen ut av kroppen?

Innlegg av Jael »

Ingen kan stjele sjelen din, eller kaste den ut av kroppen din slik at de selv kan ta kontroll over kroppen din. Kropp, sjel og ånd er ett. Sjelen forsvinner først fra kroppen din når du dør.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

tor86 skrev:Jeg har hørt rykter om det er er mulig å stjele sjela di.. Men jeg er ikke sikker.. Leste et sted at demoner likte å stjele sjela til folk.. men ikke tenk på det, da får du bare vonde drømmer :P
Demoner kan ikke stjele sjelen til folk. Det finnes kun én som har makt over sjelen din, og det er Mesteren Jesus.

Demoner vil gjøre alt for å skremme deg, og de vil nok prøve å lure deg til å tro at de kan stjele sjelen din. Men det kan de ikke, og de vet det så altfor godt selv også - og det irriterer dem grenseløst.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Jael skrev:
tor86 skrev:Jeg har hørt rykter om det er er mulig å stjele sjela di.. Men jeg er ikke sikker.. Leste et sted at demoner likte å stjele sjela til folk.. men ikke tenk på det, da får du bare vonde drømmer :P
Demoner kan ikke stjele sjelen til folk. Det finnes kun én som har makt over sjelen din, og det er Mesteren Jesus.

Demoner vil gjøre alt for å skremme deg, og de vil nok prøve å lure deg til å tro at de kan stjele sjelen din. Men det kan de ikke, og de vet det så altfor godt selv også - og det irriterer dem grenseløst.
Hvordan vet du dette om demoner?at de vil prøve å stjele sjelen og at the irriterer dem grenseløst at de ikke kan det?Står dette i bibelen eller er det tatt fra et annet sted?Er bare nysjerrig :mozilla_wink:
Antall ord: 154
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

Maina skrev: Hvordan vet du dette om demoner?at de vil prøve å stjele sjelen og at the irriterer dem grenseløst at de ikke kan det?Står dette i bibelen eller er det tatt fra et annet sted?Er bare nysjerrig :mozilla_wink:
Gud er den eneste som har makt over sjelen vår: Vær ikke redde for dem som dreper kroppen, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og kropp i helvete. (Matteus 10, 28 )

De onde åndene vil oss bare vondt, og de vil friste og lure oss på alle tenkelige måter, men det er mulig å beskytte seg: Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. (Efeserne 6, 12)

Djevelen selv er blant disse, og han "går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke." (1. Peters brev 5, 8 )

Det er selvsagt til irritasjon for djevelen og de onde ånder at de ikke kan skade oss på sjelen. Men på en måte kan de likevel det - hvis de først klarer å friste deg og ta deg med i fallet deres. De kan klare å lure oss bort fra Gud. Men da ødelegger vi i realiteten for oss selv, vi må ta et valg selv. De onde åndene kan ikke gå inn og ødelegge sjelen, det må vi selv gjøre - ved å vende oss bort fra Gud.

Men står vi under Mesteren Jesus sin beskyttelse, da preller angrepene fra de onde åndene av som vann på gåsa, og det er klart at de onde åndene gremmer seg over at de ikke klarer å lure oss med i fallet. De har allerede tapt, og de vet det. Nå vil de bare gjøre mest mulig skade mens de venter på at dommen mot dem skal fullbyrdes:

Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. -Åpenbaringen 12, 7-9

Dette ble mye bibelvers og kanskje litt vanskelig å lese. Håper likevel det var et dekkende svar. Bare spør hvis det er noe som er uklart.
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

bra svar Jael... :D

jeg er troende og har hatt maaaange prøvelser i løpet av min tid som troende. demonene prøver ofte å vil ha meg tilbake til deres verden... jge er sååå lei av dem altså. men jeg syntes det er tøft på den måten for jeg vet jeg har såååå stor kraft i jesu navn at dem ikke kommer noen plass hehehe. jeg syntes det er moro å skjelle dem ut, de blir så sinte heheh..

når en er troende på jesus så kan ikke en bli så besatt at en demon tar over kropp og sjel. de ikke troende har en viss risiko. de troende kan bli besatt men av andre grunner og måter.

å ta sjelen hørtes drastisk ut.... jeg vil heller si at demonen/djevelen overtar sjela på en måte der personen som er besatt får demonstemme, evt rødse øyne og skjelver og +++...

men du mister ikke sjela ut av kroppen i det hele tatt uansett tro. ikke totalt ut.
Antall ord: 172
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Mener du "possesion" ?

Ikke vet jeg. Interessant tema.

Når du er ute av kroppen din, og vandrer rundt med astral kroppen din så kan du treffe på entitites. Men hva disse kan gjøre og ikke vet jeg ikke.

Sikter du til astral kroppen, når du sier sjelen? Er ikke sjelen udødelig? Dersom noen kunne tatt den, ville jo ikke du kunne opplevd reinkranasjon

Til troende, så hadde det vært OK med en oversikt over begrepene:
Entities:
Ånder
Spirit
Engler
Demoner
Gud
djevel.

Og hva som er hva ;)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

På siste astralferie var eg innom tyskland ein tur...og måtte sjekke ut ein bygning med to store S'r...dvs eg havna hjå organisasjonen Sjele Sorg...

Der kunne di i fjollete klær fortelle meg at sjela vart produsert i ballane på mannen og såleis fulgte sedcellene dit di havna...

Av det vil eg slå fast at...ja...mange jenter har blitt besatt av diverse sjeler både her og der...at nokre tvilsomme gutter har fått sine sjelsomme opplevelser og at nokre sjeler havner i dritten på enten den eine eller andre måten...yepp...guds veier er uransaklige...
Antall ord: 104
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Skål jah...
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sol@ngelica skrev:Skål jah...har skapet fullstappa med budweiser...
Duh oxo...gjere seg i sommarregnet...skåålllh :mozilla_laughing:
Antall ord: 21
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaktis`s`
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2006 23:49
18
Lokalisering: i en skog

Re: Kan andre vesener dra sjelen ut av kroppen?

Innlegg av jaktis`s` »

zahela skrev:---
Det finnes ikke demoner, men tanker i hode på folk kan nok få litt av vert :mozilla_undecided:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links