Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

hmmfff skrev:
Angel2003 skrev:Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Beklager - men jeg ser helst at de er på den andre siden.
Ikke for og være frekk, men hva hvet du om en sjel er hvileløs? Det er mange som er her fordi de vil. Og det er vel sjeldent de mener og skremme noen. Husk at onkelen her er bare ti år han og. Han mener ingenting vondt.
Har selv møtt sjeler som er bundet her av egen fri vilje, og jeg har møtt de du kaller hvileløse, og de har med stor takknemlighet gått over til andre siden etter at jeg har pratet beroligende med de.
Enten er de her for at de ikke har klart "overgangen" på egen hånd, og trenger hjelp til det, ellers er de på besøk. Uansett av hvilken grunn de er her, så skal de over.
Det høres ut som om jentungen er veldig åpen, viktig å ikke ta fra henne det.

Etter min mening finnes det ikke noe vondt på den andre siden heller, og selvom han ikke mener å skremme (for han lever midt i mellom to dimmensjoner og skjønner sikkert ikke stort av dette selv) vil det virke skremmende for både store og små.
Antall ord: 235
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Angel2003 skrev:Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Beklager - men jeg ser helst at de er på den andre siden.
Jeg tror nesten ikke min egne øyne når jeg leser dette her.
Ville du satt pris på at noen gikk inn i ditt hus uten at du var
spurt?
Hvorfor kan du bestemme når en sjel har lært og er klar til å
gå over?
Hva begrunner du uttalelsen "Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!"
med? Tror du skaperverket har en feil som vi mennesker bør
fikse?
Antall ord: 116
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:
BA. skrev:Min første tanke var: SLUTT Å SKREMME UNGEN.

Det er mest sannsynlig dere voksne som skremmer ungen ved å holde på slik du/dere gjør.

Vi har da ikke fortalt jentungen noe om dette i det hele tatt. Hun er vel egentlig aldri blitt fortalt noe om onkelen sin i det hele tatt. Dette er ting hun selv kommer og forteller. Vi har alldri heller fortalt henne noe om at det finnes mer mellom himmel og jord.

Da jenta var et og ethalvt år gammel, var hun på en kirkegård for første gang. Hun gikk da rett bort til graven satte seg på kne og foldet hendene. Først ved graven til oldermoren, og så til grava til onkelen. Ingen har noensinne i forkant fortalt henne om slike ting.
10 mnd gammel begynnte hun og vise empatiske evner. Hun satt på armen til farmor, men en dame fortalte en trist historie til farmoren, og i det hun begynnte og fortelle ble jentungen sår.
Slike tegn viser hun om igjen og om igjen, uten at noen noensinne har "oppmuntret" henne til det. Hun reagerer også på mine krystaller, på samme måte som meg.

Jeg har prøvd og få onkelen til og gå over til andre siden, men han vil jo ikke. Det er derfor jeg spør om råd her.
Hvordan dere skremmer ungen vet jeg selvfølgelig ikke. Det kan være noe slikt som at dere veksler forskremte blikk når jenta forteller noe som dere synes stemmer, eller at dere snakker sammen om det når dere tror ungen sover.

Prøv heller å få kyndig hjelp av barnevernet eller slikt.
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
hmmfff skrev:
BA. skrev: Prøv heller å få kyndig hjelp av barnevernet eller slikt.
Barnevernet??? Hva skal de gjøre? Plassere bort ungen??
Noen har visst misforstått barnevernets oppgaver. De har to primæroppgaver, den ene går på adferdsproblemer, og det andre er omsorgssvikt.

Jeg vet ikke helt om denne jenta passer inn her BA?
Antall ord: 59
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Barnevernet??? Hva skal de gjøre? Plassere bort ungen??
Noen har visst misforstått barnevernets oppgaver. De har to primæroppgaver, den ene går på adferdsproblemer, og det andre er omsorgssvikt.

Tull og tøys. Barnevernets oppgave er barnets beste. Hvem som helst kan be barnevernet om hjelp dersom de har problemer. F.eks. enslige foreldre, som trenger avlastning.

I dette tilfellet kan det kanskje være på sin plass med psykologisk hjelp, f.eks. med videoovervåking av barnets og foreldrenes handlinger og reaksjoner.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:

Tull og tøys. Barnevernets oppgave er barnets beste. Hvem som helst kan be barnevernet om hjelp dersom de har problemer. F.eks. enslige foreldre, som trenger avlastning.

I dette tilfellet kan det kanskje være på sin plass med psykologisk hjelp, f.eks. med videoovervåking av barnets og foreldrenes handlinger og reaksjoner.
Herregud, nå er du ute å kjøre BA. Jeg gjentar meg selv, barnevernet har to primæroppgaver, det går på adferdsproblemer og omsorgssvikt. Du bør sjekke det opp, siden du ikke vet. Utover dette, er de behjelpelig med kursing, info, avlastningstiltak i hjemmet, støttekontakt, besøkshjem, behandlingstilbud i hjemmet , tilsyn i hjemmet, ansvarsgrupper, barnehage, skolefritidsordning, frivillige institusjonsplasseringer, og annet.

Og når en unge viser empatiske evner, "ser" en onkel (eller hva det måtte være - unger ser gjerne mye) så er vel ikke det barnevernsmat? Er det til barnets beste at de griper inn?

Fint du rettet deg selv!
Antall ord: 205
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:

Herregud, nå er du ute å kjøre BA. Jeg gjentar meg selv, barnevernet har to primæroppgaver, det går på adferdsproblemer og omsorgssvikt. Du bør sjekke det opp, siden du ikke vet. Utover dette, er de behjelpelig med kursing, info, avlastningstiltak i hjemmet, støttekontakt, besøkshjem, behandlingstilbud i hjemmet , tilsyn i hjemmet, ansvarsgrupper, barnehage, skolefritidsordning, frivillige institusjonsplasseringer, og annet.

Og når en unge viser empatiske evner, "ser" en onkel (eller hva det måtte være - unger ser gjerne mye) så er vel ikke det barnevernsmat? Er det til barnets beste at de griper inn?

Fint du rettet deg selv!
Barnevernets hovedoppgave er å gi barn, unge og familier hjelp og støtte i vanskelige situasjoner., eller for å si det på en annen måte, Barnevernets oppgave er barnets beste.

Barnevernet har i hovedsak tre måter å arbeide på. I dette tilfellet ville jeg sagt det dreide seg om hjelp i hjemmet, og da er dette noen av hjelpetiltakene som er tilgjengelige.
  • råd og veiledning fra aktuelle instanser
  • behandlingstilbud i hjemmet
  • tilsyn i hjemmet
  • anledning til å bo utenfor hjemmet
Kanskje du selv skal undersøke litt selv før du ber andre om å sjekke det.
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:
BA. skrev:

Fint du rettet deg selv!
Barnevernets hovedoppgave er å gi barn, unge og familier hjelp og støtte i vanskelige situasjoner., eller for å si det på en annen måte, Barnevernets oppgave er barnets beste.

Barnevernet har i hovedsak tre måter å arbeide på. I dette tilfellet ville jeg sagt det dreide seg om hjelp i hjemmet, og da er dette noen av hjelpetiltakene som er tilgjengelige.
  • råd og veiledning fra aktuelle instanser
  • behandlingstilbud i hjemmet
  • tilsyn i hjemmet
  • anledning til å bo utenfor hjemmet
Kanskje du selv skal undersøke litt selv før du ber andre om å sjekke det.
Det er helt unødvendig da jeg har jobbet i Bufetat.
Vi snakker om en liten jente som ikke har probemer i hode, men ser sin onkel. Hun trenger ikke hjelpetiltak via Barnevernet.

Du kan sakse, klippe og lime så mye du vil, de fleste vet at barnevernet jobber for barnets beste og trår til om ungen har adferdsproblemer og må ha f.eks hjelp fra Bupp/ppt, eller må plasseres utenfor hjemmet grunnet omsorggsvikt.
Antall ord: 390
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Det er helt unødvendig da jeg har jobbet i Bufetat.
Vi snakker om en liten jente som ikke har probemer i hode, men ser sin onkel. Hun trenger ikke hjelpetiltak via Barnevernet.

Du kan sakse, klippe og lime så mye du vil, de fleste vet at barnevernet jobber for barnets beste og trår til om ungen har adferdsproblemer og må ha f.eks hjelp fra Bupp/ppt, eller må plasseres utenfor hjemmet grunnet omsorggsvikt.
Hmm, det er snodig at du da ikke er på linje med bufetat.

Det ser heller ut til at du forer på myten om at barnevernets hovedoppgave er å dukke opp etter at problemene er blitt for store.

At barnevernet jobber for barnets beste er akkurat hva jeg skrev i det første svaret, og jeg skjønner ikke hvorfor du protesterte på det.

Jeg ser ingen grunn til å tro at denne ungen det er snakk om har adferdsproblemer, og ser dermed ingen grunn til å diskutere adferdsproblemer her heller.

Det jeg mener er at familien kunne trenge hjelp fra kyndig hold, som f.eks. barnevernet.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:Det er helt unødvendig da jeg har jobbet i Bufetat.

Hmm, det er snodig at du da ikke er på linje med bufetat.

Det ser heller ut til at du forer på myten om at barnevernets hovedoppgave er å dukke opp etter at problemene er blitt for store.

At barnevernet jobber for barnets beste er akkurat hva jeg skrev i det første svaret, og jeg skjønner ikke hvorfor du protesterte på det.

Jeg ser ingen grunn til å tro at denne ungen det er snakk om har adferdsproblemer, og ser dermed ingen grunn til å diskutere adferdsproblemer her heller.

Det jeg mener er at familien kunne trenge hjelp fra kyndig hold, som f.eks. barnevernet.
Jeg har aldri protestert på at barnevernet jobber for barnets beste, til barnes beste. Det er vel noe alle skjønner at de gjør. Ligger jo i ordet om noen skulle være i tvil.
Hvor har du det fra at jeg har protester? Men jeg tviler sterkt på at de har ressurser til bruk på om en jentunge som evnt har evner og ser en onkel som er død. Dette er ikke barneversmat sa jeg.

Men å diskutere dette videre er håpløst unøvendig. Selvom vi er i et diskusjonsforum :)
Antall ord: 278
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Jeg har aldri protestert på at barnevernet jobber for barnets beste, til barnes beste. Det er vel noe alle skjønner at de gjør. Ligger jo i ordet om noen skulle være i tvil.
Hvor har du det fra at jeg har protester?
Brenda skrev:
BA. skrev: ... Barnevernets oppgave er barnets beste. Hvem som helst kan be barnevernet om hjelp dersom de har problemer. F.eks. enslige foreldre, som trenger avlastning.

Herregud, nå er du ute å kjøre BA. Jeg gjentar meg selv, barnevernet har to primæroppgaver, det går på adferdsproblemer og omsorgssvikt....
Men jeg tviler sterkt på at de har ressurser til bruk på om en jentunge som evnt har evner og ser en onkel som er død. Dette er ikke barneversmat sa jeg.

Men å diskutere dette videre er håpløst unøvendig. Selvom vi er i et diskusjonsforum :)
Nei, man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:... man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Et helt nytt område for barnevernet ? Hver gang et barn har en fantasi-lekekamerat, må barnevernet tilkalles ?
Eller hvis barnet kommer opp med andre detaljer ?

Noen barn, spesielt i småbarnsalder 2 - 5 år , viser tydelig at de får inn informasjon som ikke er "forunt alle og enhver" .
Endel av dette er ganske sikkert ren fantasi, men noe er påtagelig - "hvordan kan barnet vite dette".
Ett eksempel jeg kjenner til, er hvor barnet ber sin bestemor om å få låne "dukka på loftet, den du hadde da du var barn" - bestemoren skjønner ikke hva barnet snakker om, barnet beskriver dukka, og også hvilke klær dukka har på. Dessuten ble det sagt hvordan eska dukka lå i så ut.Barnet var på dette tidspunkt ca 3 år.
Da ingen skjønte hva barnet snakket om, tok en i familien og sjekket opp på loftet, og jo, der fant de dukka.... slik barnet beskrev. Og da husket og bestemoren at denne dukka visst var hennes. ( bestemoren er ellers "åndsfrisk" - og oppegående, selv idag... )

Dukka lå nedpakket i gamle kasser, og var ikke rørt på mer enn 40år.
Siden dette er et gammelt bygg, og loftet var av "mørkeloft-typen" , med luke som måtte løftes opp, og så bruke stige for å komme opp, er det umulig at barnet på 3 kunne komme opp der på egenhånd.

Så spørsmålet er ; hvordan visste barnet om denne dukka, som selv bestemoren hadde glemt ? Og også detaljer om andre ting som lå i samme eske ?

Hvordan kunne barnet beskrive hvor den lå, når det var utelukket at barnet kunne komme seg opp på loftet på egenhånd ? ( noe det heller ikke ville fått lov til ).

Det er flere vitner på at dette faktisk skjedde. Deriblant besteforeldre, og foreldrene. . .

Forøvrig har dette barnet også vist andre tegn på å vite ting som man ikke skal forvente av en 3 åring, og beholdt denne evnen opp til skolealder. Da gikk den i "dvale" - gjerne pågrunn av andre barns reaksjoner...
Dette "barnet" er nå mer enn 20 år, og har igjen åpnet opp for slike evner...
Pågrunn av personvern, kan jeg ikke komme med flere detaljer her.

Dette er bare en av alle de ting jeg har sett når det gjelder småbarn, de er mer åpne for paranormale fenomen enn de som er litt eldre...

Og mange barn stenger igjen slike evner, fordi foreldre og andre maser på at "slutt å tull" - "kutt ut slike fantasier" , osv.

Jeg har sett og hørt litt for mange slike historier til å kunne avvise det som "tull" og "fantasi".

mvh Asbjørn
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

[/quote]Hvordan dere skremmer ungen vet jeg selvfølgelig ikke. Det kan være noe slikt som at dere veksler forskremte blikk når jenta forteller noe som dere synes stemmer, eller at dere snakker sammen om det når dere tror ungen sover.

Prøv heller å få kyndig hjelp av barnevernet eller slikt.[/quote]

Beklager men min første tanke når jeg leser ditt innlegg er : Er du fjern eller?

Ingen forskremte blikk her. Hvorfor skulle det være det. Vi ser ham jo vi og, og det er vel ingen av oss som er redde. Og hun ligger for langt unna stua til at hun noensinne kunne ha hørt våre samtaler om emnet.
Hun er en trygg og ekstremt godt ivaretatt unge. Og bortsett fra situasjonen med onkelen så har vi aldri sett henne redd eller engstlig, ei heller har hun hatt mareritt om noe annet.

Og ditt innlegg får meg til og ville spørre deg om en ting ; Du virker ikke som en som tror på det vi her inne tror på, så hva gjør du her da? Du synes du ser trynet på barnevernskuratoren om jeg kommer inn og spør om hjelp til og snakke med en ånd... *S*
Antall ord: 210
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:Nei, man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Så du mener fortsatt at denne jenta trenger hjelp fra barnevernet?

Jeg får indelig håpe at barnevernet er såpass oppegående at de ikke drar med seg en jentunge som har litt mer evner enn det du kan fatte, og evnt god fantasi.

Jeg tviler sterkt på at dette er en psykotisk tilstand som må vurderes av spesialister via barnevern. Det må være måte på til ressursbruk i stat og kommune.
Antall ord: 113
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Angel2003 skrev:Det er derfor jeg skriver: følg med hvordan jentungen har det - jeg har vært der og renset!

Håper virkelig at rommet/huset ble rent.
Vel.... har reist til tantebarnet mitt i dag. Og hva en du har gjort eller ikke gjort så har hun for første gang i natt til og med hatt mareritt inne på foreldrenes soverom. Dette har aldri skjedd før. Hun pleier og våkne med mareritt og roer seg når hun kommer inn til foreldrenes soverom, og sove ut der. I natt hadde hun våknet først på sitt eget soverom, og deretter to ganger på foreldrenes soverom. Og hun har aldri heller hatt marerittet tre ganger på ei natt.
Antall ord: 123
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links