Hei alle! Jeg har en sønn som snart fyller tre år. Vårt problem er at han våkner hver natt han skal sove på sitt eget rom. Han påstår meget strekt at det er noen på rommet hans, han sier det er en mann. Når han sover på mitt rom sover han rolig hele natten, problemet dukker opp når det er på sitt eget rom han skal sove. Jeg kan ikke se noen inne på rommet, men han mener han gjør det. Jeg har selv prøvd å sove der,det resulterte i at jeg hadde meget urolig søvn (sover vanligvis MEGET rolig) og følte en uro inni meg.
Mitt spørsmål er som følger: spøker det på rommet til min sønn, eller er det mest sannsynlig hans fantasi?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Usikker
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mar 2008 19:41
- 16
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Re: Usikker
Det er vanskelig å ha et svar på da. Barn har jo gjerne livlig fantasi. Kan være at han vet han får sove hos deg om han påstår "mannen" er der. De er kanskje mer utspekulert enn man kunne trodd Til og med i en alder av 3.Fisk skrev:Hei alle! Jeg har en sønn som snart fyller tre år. Vårt problem er at han våkner hver natt han skal sove på sitt eget rom. Han påstår meget strekt at det er noen på rommet hans, han sier det er en mann. Når han sover på mitt rom sover han rolig hele natten, problemet dukker opp når det er på sitt eget rom han skal sove. Jeg kan ikke se noen inne på rommet, men han mener han gjør det. Jeg har selv prøvd å sove der,det resulterte i at jeg hadde meget urolig søvn (sover vanligvis MEGET rolig) og følte en uro inni meg.
Mitt spørsmål er som følger: spøker det på rommet til min sønn, eller er det mest sannsynlig hans fantasi?
Antall ord: 194
*** OOO***
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mar 2008 19:41
- 16
Ja de har jo en livlig fantasi. Til å begynne med tenkte vi at dette bare var tull, at han drømte eller noe. Men så ble det værre. Nå vil han ikke leke på rommet sitt lenger, sier at mannen er der. Han tørr ikke å gå inn på rommet alene lenger o.l. Og når han kommer til meg på natta så er han virkelig livredd!
Men jeg vet ikke, tenkte jeg skulle høre med ei venninne av søstra mi om å komme en tur og kjenne etter om det er noe her. Hun har evner til å se og kjenne slike ting.
Men jeg vil ikke bare avfeie gutten min med å si at det er tull, da man faktisk ikke kan vite helt sikkert...
Men jeg vet ikke, tenkte jeg skulle høre med ei venninne av søstra mi om å komme en tur og kjenne etter om det er noe her. Hun har evner til å se og kjenne slike ting.
Men jeg vil ikke bare avfeie gutten min med å si at det er tull, da man faktisk ikke kan vite helt sikkert...
Antall ord: 128
Carpe Diem!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Nei, for Guds skyld, ikke avfei guttungen med at han tar feil. For det gjør han nok ikke. Og du legger en referanse på han om at sånt er skummelt og farlig også. Ikke gjør det. Ta heller søstra di & co på besøk å se hva som sker.......Fisk skrev:Ja de har jo en livlig fantasi. Til å begynne med tenkte vi at dette bare var tull, at han drømte eller noe. Men så ble det værre. Nå vil han ikke leke på rommet sitt lenger, sier at mannen er der. Han tørr ikke å gå inn på rommet alene lenger o.l. Og når han kommer til meg på natta så er han virkelig livredd!
Antall ord: 182
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
jeg tror det er noen der...men det kan være skytsengelen hans.... små barn kan se slike ting for de lager ikke blokkeringer i seg selv
Antall ord: 27
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2008 20:11
- 16
- Lokalisering: sør-trøndelag
Jeg er har selv to barn i alderen 3 og 5 år... og i barnehagen så liker de å skremme opp hverandre med spøkelser og hekser. Det som skjer er at barna tenker på det når det legger seg, og tørr ikke å være på rommet sitt alene. og får selvfølgelig mareritt og sover urolig..
Men det trenger ikke å bety at sønnen din ikke ser noen ting, for det virker som om han gjør. Du sa selv at du sov urolig på det rommet.
Oldefaren vår bodde i samme hus som oss, da var vi meget små.. men husker fremdeles hvordan han hadde det.... kjenner også lukta av ertesuppe fremdeles... haha...
men lillesøsteren min hadde et nært forhold til han, de var sammen omtrent hele tiden..
han døde det året hun fylte tre år..
men ei natt kom hun til rommet til mamma og pappa, og fortalte at hun måtte sove i senga deres.. hvorfor? spurte mamma.. jo, fordi det er ikke plass oppi senga mi.. oldefar ville sove der... hva er det som får en tre åring til å si noe slikt, som i virkeligheten ikke forstår at oldefaren faktisk er død... dette skjedde flere ganger...
men vi trodde henne, for hun var ikke den eneste som så han...(jeg har aldri sett han, bare følt han)...jeg har så mange historier om søsteren min oldefaren, kan fortelle noen i et annet emne...
men det jeg anbefaler er å snakke med søsteren, se hva hun føler eller ser, så kan dere ta det derfra... regner med søsteren din vet hva hun skal gjøre i slike situasjoner.
Lykke til
Men det trenger ikke å bety at sønnen din ikke ser noen ting, for det virker som om han gjør. Du sa selv at du sov urolig på det rommet.
Oldefaren vår bodde i samme hus som oss, da var vi meget små.. men husker fremdeles hvordan han hadde det.... kjenner også lukta av ertesuppe fremdeles... haha...
men lillesøsteren min hadde et nært forhold til han, de var sammen omtrent hele tiden..
han døde det året hun fylte tre år..
men ei natt kom hun til rommet til mamma og pappa, og fortalte at hun måtte sove i senga deres.. hvorfor? spurte mamma.. jo, fordi det er ikke plass oppi senga mi.. oldefar ville sove der... hva er det som får en tre åring til å si noe slikt, som i virkeligheten ikke forstår at oldefaren faktisk er død... dette skjedde flere ganger...
men vi trodde henne, for hun var ikke den eneste som så han...(jeg har aldri sett han, bare følt han)...jeg har så mange historier om søsteren min oldefaren, kan fortelle noen i et annet emne...
men det jeg anbefaler er å snakke med søsteren, se hva hun føler eller ser, så kan dere ta det derfra... regner med søsteren din vet hva hun skal gjøre i slike situasjoner.
Lykke til
Antall ord: 287
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Ja, må ikke avfeie det og evt. tvinge gutten til å sove på rommet.. Jeg var veldig redd selv da jeg var liten..Kan ikke huske at jeg har sett noe, men det må ha vært en grunn til at jeg var så redd på akkurat det rommet... Når jeg ikke fikk sove at med mamma og pappa, da drog jeg dyne og pute ut til gangen for å sove der...
Prøv også å si at mannen på rommet vil passe på han, og at han ikke er farlig.. Ser han din frykt for dette, blir han no veeeeldig redd... Hvis der virkelig er noen der, så vil manen nok passe på han.. De tar jo med seg sin personlighet over å den andre siden, og det er nå de sjeldneste som har ond hensikt... Vi snakker litt for masse om onde ånder, men det er svært få av dem... Men der et vel vår redsel for det ukjente som har stemplet det slik... Jeg føler meg ikke trygg selv ved ett nærvær.. Selv om jeg innerst inne vet at det er ingenting og frykte...
Jeg hadde kontaktet ett medium for å få mannen over.. Tenk kor det har vært for han alene mellom to verdenener i så mange år.. På tide han får hjelp over.. =o)
Håper alt ordner seg, må gi tilbakemelding.. =o)
Prøv også å si at mannen på rommet vil passe på han, og at han ikke er farlig.. Ser han din frykt for dette, blir han no veeeeldig redd... Hvis der virkelig er noen der, så vil manen nok passe på han.. De tar jo med seg sin personlighet over å den andre siden, og det er nå de sjeldneste som har ond hensikt... Vi snakker litt for masse om onde ånder, men det er svært få av dem... Men der et vel vår redsel for det ukjente som har stemplet det slik... Jeg føler meg ikke trygg selv ved ett nærvær.. Selv om jeg innerst inne vet at det er ingenting og frykte...
Jeg hadde kontaktet ett medium for å få mannen over.. Tenk kor det har vært for han alene mellom to verdenener i så mange år.. På tide han får hjelp over.. =o)
Håper alt ordner seg, må gi tilbakemelding.. =o)
Antall ord: 231
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 19:23
- 16
Re: Usikker
Barn har ofte en livlig fantasi, men når han som du skriver: påstår meget sterkt at det er noen på rommet....Fisk skrev:Hei alle! Jeg har en sønn som snart fyller tre år. Vårt problem er at han våkner hver natt han skal sove på sitt eget rom. Han påstår meget strekt at det er noen på rommet hans, han sier det er en mann. Når han sover på mitt rom sover han rolig hele natten, problemet dukker opp når det er på sitt eget rom han skal sove. Jeg kan ikke se noen inne på rommet, men han mener han gjør det. Jeg har selv prøvd å sove der,det resulterte i at jeg hadde meget urolig søvn (sover vanligvis MEGET rolig) og følte en uro inni meg.
Da skal du ta det på alvor, barn ser mer enn det vi voksne ser, nettopp fordi at de er mer åpne rundt sånne ting enn det vi er.
Prøv evt og finn ut historien om huset, eller kontakt et medium eller noen som kan hjelpe
Antall ord: 215
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Lørenskog
Jeg ville prøvd og ta med meg et lys inn på rommet han mens han sov, sett deg inn i en rolig sinntilstand og prøv og prat til denne mannen og se om du får noe respons. Etter min erfaring virker dette ganske ofte.
Men har selv en lignende link her inne fordi personen på rommet ikke vil høre på meg. Men det er jo verd et forsøk..
Lykke til *S*
Men har selv en lignende link her inne fordi personen på rommet ikke vil høre på meg. Men det er jo verd et forsøk..
Lykke til *S*
Antall ord: 76
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Dette er ingen fantasi,barn er mere åpne mot den såkalte åndeverden en de voksne er ,
Om barnet ditt føler ubehag og blir redd og barnet ditt forandrer attferd for eks mere redd får ikke sove kansje blir mere aggresiv eller lignende anbefaler jeg deg at du tar kontakt med et ånde medie så du kan finne ut av hva denne ånden eler spøkelse gjør hos dere.Man skal ikke bare overse det barnet sier for barn kan ofte snakke sant om det de opplever og det høres ikke ut som dette er noe oppdikt,Dette er veldig lett for voksne og ikke ta dette seriøst fordi vår værden i dag er så lite åpne for at det er en mulighet for et liv etter døden.men min tro er at det er et liv etter døden for jeg har kontakt selv med den åndelige verden.
Man må nesten oppleve ting selv for og tro og jeg har opplevd mye som gjør at min tro er intakt.Jeg håper du vil prøve ta kontakt med noen som kan se in i den værden,barnet ditt kan oxo muligens være veldig åpen for denne verden og da vil den værden oppsøke mer eller minde barnet ditt.Så sant ikke dette plager dere i familien og barnet så er det jo egentlig ikke noe og være redd for men om det blit ubehagelig for dere og barnet burde man i vertfall oppsøke et ånde medie og finne ut av hva som foregår.Man skal ikke tro at ting blir borte av seg selv for det gjør det ikke,det kan hende at ting blir mere aktivitet etter lengre dette foregår.slik ser jeg det etter mine opplevelser og forståelse av denne verden.Det behøver ikke vere noe negativdt det som skjer fordi ånder har en annen metode og kontakte oss mennesker på en vi har siden vanelige mennesker ikke kan høre de snakke,noen ganger kan denne kontakten virke veldig skremmendes så oss vanelige folk og man kan tro det er vondt eller ondskap,men det ånden egentlig prøver og si er kansje at den trenger hjelp eller vil meddele noe.Men vis dette skremmer så bør man ta kontakt med en som har greie på denne verden.Du kan jo med en mild stemme prøve meddele i rommet om det skjer ofte at du ber ånden være mere vennelig og fortelle den at du skremmer sønnen min med og vise slike ting som seg selv,prøve fotelle det på en rolig og hyggelig måte,ånden hører hva du sier og tenker.så om du forklarer lett at dette gjør meg redd eller sønnen og forteler at du ber pent om venneligs la være så kan den hende at ånden tar dette til deg og det kan bli roligere.Samtidig kan du fortelle at jeg er ikke noe åndemedie ohg om du trenger min hjelp må du oppsøke noen andre en oss.Viss da ånden ikke gir seg og ting blir værre eller like ille så anbefaler jeg deg og ta kontakt med det medie ofr da tror jeg ikke den ånden er spessielt hyggelig.For man skal ikke være redd ånder men ha respekt for dem håper jeg kunne være til hjelp.
Velsigne dere
Om barnet ditt føler ubehag og blir redd og barnet ditt forandrer attferd for eks mere redd får ikke sove kansje blir mere aggresiv eller lignende anbefaler jeg deg at du tar kontakt med et ånde medie så du kan finne ut av hva denne ånden eler spøkelse gjør hos dere.Man skal ikke bare overse det barnet sier for barn kan ofte snakke sant om det de opplever og det høres ikke ut som dette er noe oppdikt,Dette er veldig lett for voksne og ikke ta dette seriøst fordi vår værden i dag er så lite åpne for at det er en mulighet for et liv etter døden.men min tro er at det er et liv etter døden for jeg har kontakt selv med den åndelige verden.
Man må nesten oppleve ting selv for og tro og jeg har opplevd mye som gjør at min tro er intakt.Jeg håper du vil prøve ta kontakt med noen som kan se in i den værden,barnet ditt kan oxo muligens være veldig åpen for denne verden og da vil den værden oppsøke mer eller minde barnet ditt.Så sant ikke dette plager dere i familien og barnet så er det jo egentlig ikke noe og være redd for men om det blit ubehagelig for dere og barnet burde man i vertfall oppsøke et ånde medie og finne ut av hva som foregår.Man skal ikke tro at ting blir borte av seg selv for det gjør det ikke,det kan hende at ting blir mere aktivitet etter lengre dette foregår.slik ser jeg det etter mine opplevelser og forståelse av denne verden.Det behøver ikke vere noe negativdt det som skjer fordi ånder har en annen metode og kontakte oss mennesker på en vi har siden vanelige mennesker ikke kan høre de snakke,noen ganger kan denne kontakten virke veldig skremmendes så oss vanelige folk og man kan tro det er vondt eller ondskap,men det ånden egentlig prøver og si er kansje at den trenger hjelp eller vil meddele noe.Men vis dette skremmer så bør man ta kontakt med en som har greie på denne verden.Du kan jo med en mild stemme prøve meddele i rommet om det skjer ofte at du ber ånden være mere vennelig og fortelle den at du skremmer sønnen min med og vise slike ting som seg selv,prøve fotelle det på en rolig og hyggelig måte,ånden hører hva du sier og tenker.så om du forklarer lett at dette gjør meg redd eller sønnen og forteler at du ber pent om venneligs la være så kan den hende at ånden tar dette til deg og det kan bli roligere.Samtidig kan du fortelle at jeg er ikke noe åndemedie ohg om du trenger min hjelp må du oppsøke noen andre en oss.Viss da ånden ikke gir seg og ting blir værre eller like ille så anbefaler jeg deg og ta kontakt med det medie ofr da tror jeg ikke den ånden er spessielt hyggelig.For man skal ikke være redd ånder men ha respekt for dem håper jeg kunne være til hjelp.
Velsigne dere
Antall ord: 585
Hide post links |