Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av hmmfff »

Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.
Moren til tantebarnet mitt har også merket nærværet til onkelen som er samboerens bror.
Inntil for seks måneder siden så vi ikke på dette som et problem. Men så begynnte hun og sove veldig dårlig om natten, og de satte inn et lys til henne, det bedret situasjonen noe. Men så begynnte hun og ha mareritt om at hun ble påkjørt av en bil, og hun peker på et bestemt sted i taket hvor bilen er. Det er det samme stedet som jeg merker onkelen på. Og nå er det gått så langt at hun ikke vil inn på rommet og leke til tider. Jeg har prøvd og prate med onkelen og forklare han at han gjør jentungen redd, og at det er nok ikke så lett for ham og forstå heller, han er jo bare en liten gutt han og. Han svarer meg med at han vil være cowboy, for når han og broren pleide og leke dette tvang storebror ham til og være indianer.Jeg har sagt at han kan passe på jenta og leke med henne, men ikke skremme henne med bilulykken. Moren til jenta har også prøvd og prate til onkelen. Men det virker ikke som om han vil høre etter.

Så nå håper jeg at noen av dere ute kan gi oss et råd. Hvordan kan vi få ham til og forstå. Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.
Antall ord: 345
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

han vil ikke skremme.......hadde du vert død....... vente i times vis.... ingen ser deg.... så ser noen deg............ ville ikke du gått til de da?ok vente i åresvis :mozilla_undecided:

si det til han........så vil han forstå.............si det som om du bestemmer.. :) så hvil han forstå....og kansje gå over....forklar alle de gode sidene i lyset osv...så går han sikkert :)
Antall ord: 67
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av Brenda »

hmmfff skrev:Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.
Moren til tantebarnet mitt har også merket nærværet til onkelen som er samboerens bror.
Inntil for seks måneder siden så vi ikke på dette som et problem. Men så begynnte hun og sove veldig dårlig om natten, og de satte inn et lys til henne, det bedret situasjonen noe. Men så begynnte hun og ha mareritt om at hun ble påkjørt av en bil, og hun peker på et bestemt sted i taket hvor bilen er. Det er det samme stedet som jeg merker onkelen på. Og nå er det gått så langt at hun ikke vil inn på rommet og leke til tider. Jeg har prøvd og prate med onkelen og forklare han at han gjør jentungen redd, og at det er nok ikke så lett for ham og forstå heller, han er jo bare en liten gutt han og. Han svarer meg med at han vil være cowboy, for når han og broren pleide og leke dette tvang storebror ham til og være indianer.Jeg har sagt at han kan passe på jenta og leke med henne, men ikke skremme henne med bilulykken. Moren til jenta har også prøvd og prate til onkelen. Men det virker ikke som om han vil høre etter.

Så nå håper jeg at noen av dere ute kan gi oss et råd. Hvordan kan vi få ham til og forstå. Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.

Men kjære vene, hva har han der å gjøre egentlig??
hmmfff skrev:Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.
Han lever et sted mellom to verdener/dimmensjoner, er det ikke bedre for han at han kommer til lyset og kjærlighten da? Få onkelen over dit han hører hjemme!!
Antall ord: 402
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Lokalisering: sør-trøndelag

Innlegg av line81 »

Enig i dette. Bedre å få Onkelen over på den andre siden.
Det er ikke bra at en treåring ikke vil sove på rommet, for at hun blir skremt av onkel som døde for mange år siden.

Dette kan føre til store problemer for jentungen i senere tid, så få han over til den andre siden for jenta tar stor skade av det som har skjedd...
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Min første tanke var: SLUTT Å SKREMME UNGEN.

Det er mest sannsynlig dere voksne som skremmer ungen ved å holde på slik du/dere gjør.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jaktis`s`
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2006 23:49
18
Lokalisering: i en skog

Innlegg av jaktis`s` »

BA. skrev:Min første tanke var: SLUTT Å SKREMME UNGEN.

Det er mest sannsynlig dere voksne som skremmer ungen ved å holde på slik du/dere gjør.
Enig med deg der Ba, noen barn drømmer mer en andre pluss at de husker drømmen sin og da blir de litt skremt.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Innlegg av athene1974 »

hmmfff skrev:Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.

Hadde det ikke vært bedre for alle parter, at den stakkars gutten fikk gå videre og over til den andre siden?
Ikke vet jeg hva som er best for dere, men hadde det vært en av mine så tror jeg nok jeg ville prøvd og få det til.
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Karachu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 00:05
16

Innlegg av Karachu »

Kanskje prøve å få tak i noen som kan få han over kjekt og greit? Tenker på en klarsynt eller lignende. Enig med dere andre!
Antall ord: 25
I live life to the fullest..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Tok meg en tur hjem til dem.
Følg med jentungen og sjekk om hun sover bedre nå.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

BA. skrev:Min første tanke var: SLUTT Å SKREMME UNGEN.

Vi har da ikke fortalt jentungen noe om dette i det hele tatt. Hun er vel egentlig aldri blitt fortalt noe om onkelen sin i det hele tatt. Dette er ting hun selv kommer og forteller. Vi har alldri heller fortalt henne noe om at det finnes mer mellom himmel og jord.

Da jenta var et og ethalvt år gammel, var hun på en kirkegård for første gang. Hun gikk da rett bort til graven satte seg på kne og foldet hendene. Først ved graven til oldermoren, og så til grava til onkelen. Ingen har noensinne i forkant fortalt henne om slike ting.
10 mnd gammel begynnte hun og vise empatiske evner. Hun satt på armen til farmor, men en dame fortalte en trist historie til farmoren, og i det hun begynnte og fortelle ble jentungen sår.
Slike tegn viser hun om igjen og om igjen, uten at noen noensinne har "oppmuntret" henne til det. Hun reagerer også på mine krystaller, på samme måte som meg.

Jeg har prøvd og få onkelen til og gå over til andre siden, men han vil jo ikke. Det er derfor jeg spør om råd her.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Angel2003 »

Det er derfor jeg skriver: følg med hvordan jentungen har det - jeg har vært der og renset!

Håper virkelig at rommet/huset ble rent.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Angel2003 skrev:Det er derfor jeg skriver: følg med hvordan jentungen har det - jeg har vært der og renset!

Håper virkelig at rommet/huset ble rent.
Er det ikke vanlig å gjøre det når noen ber om det? for min del er det respektløst på en måte, du gjør det uten tillatelse liksom.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 60
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Angel2003 »

Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Beklager - men jeg ser helst at de er på den andre siden.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Angel2003 skrev:Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Det er din mening, og det er ok for deg det. Men jeg mener bare man skal respektere andre, selv når det gjelder dette.
Vet mange som har samme syn som meg på akkurat dette. Man skal bli bedt om det før man "ser" på noen, dukker opp i hjemmene deres, el fjerner noe for dem.

Beklager- men det er min mening!
Antall ord: 106
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

Angel2003 skrev:Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Ikke for og være frekk, men hva hvet du om en sjel er hvileløs? Det er mange som er her fordi de vil. Og det er vel sjeldent de mener og skremme noen. Husk at onkelen her er bare ti år han og. Han mener ingenting vondt.
Har selv møtt sjeler som er bundet her av egen fri vilje, og jeg har møtt de du kaller hvileløse, og de har med stor takknemlighet gått over til andre siden etter at jeg har pratet beroligende med de.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links