Healing og annen alternativ medisin5-ELEMENTLOVEN

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

shaman24
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Apr 2008 10:49
16

5-ELEMENTLOVEN

Innlegg av shaman24 »

This is all i want this is all U need humans.
Sist redigert av shaman24 på 11 Jun 2008 11:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 11
Stay in the force..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Så ifølge innledningen din vet ikke du noe om Tao?
Antall ord: 11
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hei :)

Hvor har du lært/lest dette? Dette er akkurat det jeg driver og studerer :D
Jeg ville bare komme med noen tilskudd.

Mener du at CHI er energien i kroppen? Det er jo riktig. Men kroppen har helt eget energinett som lingner svert på nerve systemet og ligger bare et par millimeter under huden vår (derfor sitter ikke akupunkttur nåler dypt) og har sentre rundt chakraene, derfor veit jeg ikke helt hva du mener med at CHI energien er blodplasma?

Du har ikke sagt noe om DOYO (husker ikke om det skrives sånn men det uttales ivertfall sånn). Den tillstanden som kommer når alt er i stillstand, en veldig farlig periode. det finnes to slike tider i døgnet, som de fleste kan gjette seg til, nemlig midnatt (24.00) og midtdag (12.00).

Kvinner som er yin og menn som er yang, er helt tydelig rent vitenskapelig utsatt for forskjellige typer sykdommer. Hos menn er faren aller størst for akutte sykdommer som f.eks hjerteinfakt. Men hos kvinner er faren størst for sene kroniske sykdommer som hypotyreose. Dette er nettop pga at kronisk er yin og akutt er yang. Kvinner som er yin vil ha svakheten i yin og menn som er yang vil ha svakheten i yang. Man kan også se sære ting skje som f.eks; Symptomer på et hjerteinfarkt som forekommer mest hos menn vil vere (om jeg ikke tar feil, orker ikke slå det opp) Smerter på venstre side som stråler ut i høyre arm og gjerne ender i lillefingeren (Hjerte meridianen). Når legene får høre dette, kansje pasienten i tillegg har kjevesmerter og smerter bak høyre skulderblad om det er riktig ille, blir de skrevet inn på akutten med det samme fordi legen veit med sikkerhet at her er infarkten rett runt hjørnet. Om kvinner skulle opplevet en hjerteinfarkt ville symptomene som oftest vert; vondt på høyresiden med stråling ned i høyre arm og gjerne kjevesmerter, da ville legen gitt kvinnen smertestillende og sendt henne hjem fordi dette ikke er normale symptomer på hjerteinfarkt. Grunnen til dette er at en kvinne født i yang (dvs mellom kl 06.00-18.00) vil vere utsatt for akutte sykdommer men hun er fortsatt en kvinne i yin og vil derfor oppleve smertene omvendt og ikke nok med det så vil de aller fleste kvinne infarktene inntreffe på natten mens de fleste menn opplever infarkten om dagen, kan du tenke deg hvorfor?
Antall ord: 425

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Tao, är stabilisator.
Kan liknas vid Pi, nätspunnet energielement med en viss variabel.
Tao är i sin tur beroende på 11-års cykeln i vårt centra. (solen)
När cykeln når sin kulmen laddas och uppdtateras samtliga element
via tao.
Antall ord: 43
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Siden jeg nesten aldri er sjuk, og blir sjelden/aldri smittet av sykdommer som går.. (jobber som sykepleier og har syke rundt meg hele tiden) Vil det si at jeg har mye av Chi?? Og hvorfor har jeg evt mye av det?? Las igjennom det som stod her, men datt litt av lasset tror jeg... Andre jeg jober sammen med får det meste av sykdommer som går, syns det er merkelig at jeg slipper unda alltid...Men selfølgelig heilt greit!!! :D
Antall ord: 84
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links