Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:
Flisespikkeri som vanlig.
Javel, så hvorfor bry seg?
Antall ord: 10
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Ja, godt spørsmål, hvorfor gidder du? Det kokes ned til ingenting allikevel.....
Du må ha et tidsfordrivproblem.......
Antall ord: 31
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:
Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Ja, godt spørsmål, hvorfor gidder du? Det kokes ned til ingenting allikevel.....
Da setter jeg en strek, for dette blir for barnslig rett og slett. Jeg påpekte enkelt og greit en ting, som jeg ble nødt til å forklare nærmere, hvorpå du igjen inntar den fiendtlige men defensive stillingen du pleier.

Vi kan godt diskutere om forskjellig, men da helst uten den sure væremåten din. Hvis du finner en sak meningsløs å diskutere, så kan du fint la være.
Antall ord: 105
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Da setter jeg en strek, for dette blir for barnslig rett og slett. Jeg påpekte enkelt og greit en ting, som jeg ble nødt til å forklare nærmere, hvorpå du igjen inntar den fiendtlige men defensive stillingen du pleier.

Vi kan godt diskutere om forskjellig, men da helst uten den sure væremåten din. Hvis du finner en sak meningsløs å diskutere, så kan du fint la være.
Takk
det er nok av tro ikke tro fakta fiction tråder på dette forumet her nå

Nå veit vi hva du mener om denne saken så
PLEASE MOVE ON!!!

Takk

puma/f
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Innlegg av puma/f »

Kråka skrev:Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...

Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"

Noen som vet hva de har vært før?
Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg :D
jeg tror i utganspunktet at jeg bare har et liv.... men så har det vært små ting som har kommet dukkende opp og "plager" meg med gjevne mellomrom... Nå sist satt jeg for morro og fortalte om noe jeg hadde skrevet ned fra en drøm og tenkt og bruke i ei fortelling.... han jeg fortalte det tilblir rar og spør når i allverden jeg begytne og else asiatisk historie...

Så jeg veit ikke jeg, tror jeg skal ta ting som det kommer, men det er fin tanke da at en får en ny sjangse.....

Puma/f
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Ikke undervurder meg og kom med flåsete kommentarer om at jeg "ikke tar poeng eller skjønner"....

Men det er likt deg, så jeg forventet det jo.
Hvis du tok poenget, så får du skrive som om du gjorde det da.

Du skrev at "ingen påstår noe som helst", det viste jeg deg at var feil. Ingen grunn til å innta en fiendtlig posisjon her.
Også bare for å presisere at du tar feil her, du påstår jeg har sagt eller skrevet noe jeg ikke har gjort.

Jeg skrev at "ingen påstår noe som helst". På det tidspunktet i tråden var det heller ingen som hadde gjort det. Innlegget og påstanden om antall liv (Daninge) kom ETTER at jeg hadde skrevet det.....

Så det er feil det du skriver - at jeg tok feil.
Antall ord: 145
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kråka skrev:
Mysticool skrev:
Kråka skrev:Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...

Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"

Noen som vet hva de har vært før?
Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg :D
Jeg tror også at man på en måte har evig liv...at man har levd før og vil leve et nytt liv ivdere etter dette livet her...

Ingen skal vel kunne hevde å huske konkret, men det er jo diskutert mye da om disse flashene man får, eller dejavuene, at man VET man har har vært på et sted før, selv om man aldri har vært der...

Men det er et vanskelig og nesten utenkelig og bevisende tema det med tidligerer liv!
Har hørt at man skal gjennom alle stjernetegnene før man er ferdig med alle sine liv. Jeg er skytte, så da har jeg vel ikke så mange igjen jeg da... :mozilla_wink:
Sikker på at det gjelder de vestlige stjernetegnene da?
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

Kråka skrev: Noen som vet hva de har vært før?
I mine stille stunder så har jeg av en eller annen grunn søkt meg til prærien. Da min far ut av det blå sa for mange år siden at han følte seg tiltrukket av lange gressletter og store gårder, så følte jeg at han traff noe midt i meg. med noen mennesker jeg kjenner så kan jeg føle at vi har møttes før. ei venninne av meg sier at vi har møttes før, i middelalderen. vi var fra en middelklasse. når hun forteller dette så ser jeg for meg brostein. og jeg linker av en eller annen grunn til trondheim. jeg ser bena mine rusle langs brosteinen med små nette sko. (haha..) en kamerat av min mor kan dette med regresjon. hun selv var blitt tilbudt dette fra ham, men må igjennom to timer med hypnose først. det er slik han gjør det. Men! Dette er uhyre spennende, jeg MÅ prøve en gang!!!!
Antall ord: 222
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:
Også bare for å presisere at du tar feil her, du påstår jeg har sagt eller skrevet noe jeg ikke har gjort.

Jeg skrev at "ingen påstår noe som helst". På det tidspunktet i tråden var det heller ingen som hadde gjort det. Innlegget og påstanden om antall liv (Daninge) kom ETTER at jeg hadde skrevet det.....

Så det er feil det du skriver - at jeg tok feil.
Men det var etter at du hadde skrevet "de som har greie på det", noe jeg prøvde å forklare at kun er en påstand. For å ha greie på noe så må det foreligge lærdom om det. Og det gjør det ikke. Kun en rekke løstsvevende meninger.

Jeg har ikke greie på flyvende griser, men jeg kan godt påstå at jeg har det, og jeg kan til og med finne på masse "fakta" for å virke smartere.
Antall ord: 155
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shaman24
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Apr 2008 10:49
16

Innlegg av shaman24 »

De fleste som driver med såkalt "reading" kan gi deg info på dette.
Hvor mange ganger din sjel har vært her nede og som hva.

De som har sjelskontakt kan jo bare spørre sjelen sin.

37.000 ganger har ihvertfall jeg vært her.
Antall ord: 47
Stay in the force..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

twiggy skrev:
shaman24 skrev:De fleste som driver med såkalt "reading" kan gi deg info på dette.
Hvor mange ganger din sjel har vært her nede og som hva.

De som har sjelskontakt kan jo bare spørre sjelen sin.

37.000 ganger har ihvertfall jeg vært her.
Hvordan vet du det??
Du skjønner vel at du ikke bare kan slenge ut sånne påstander....?
Du må fortelle / dokumentere.
Har du blitt helt Kimbara eller? :mozilla_tongue:
Antall ord: 80
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Fortune*Cookie*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2007 21:00
17
Lokalisering: Tromsø

Innlegg av *Fortune*Cookie* »

Jeg likte det med at man må igjennom alle stjernetegnene :)
Jeg er Væren, så jeg har ALLE igjen :/ ;)
Antall ord: 19
Hakunah Matata

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg var en vindusvisker i Sibir.
På en 79 modell lada..
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av green eyes »

Kimbara skrev:
Brenda skrev:
Hvilket poeng er det du snakker om? Du referer til feilaktig "informasjon" om forskjellige temaer.

F.eks:
Dette kan vi lese litt lengre opp i tråden her; "noen sier 30-40 liv". Dette kan fort bli til "vi har 30-40 liv", og for mange er dette nok til å oppfattes som en sannhet.

Det er det ikke jeg som har skrevet, du får "ta" de som står bak de ordene.
Der kan du se, du har ikke tatt poenget ;) Jeg brukte andre settninger som eksempler på hvordan ting kan utarte seg. Kun illustrasjon altså.

Poenget var at noe feilaktig informasjon av typen "de som har greie på dette, sier..." fort kan føre til at folk regner med at det er en sannhet. De aller færreste gidder å gjøre research på noe før de tror på det. Tabloidaviser som VG og The Sun er flinke til å fremstille historier som om de var sanne, men som med et enkelt søk på google viser seg å være langt ifra noen sannhet.

Derfor mener jeg at man skal være litt forsiktig med hvordan man ordlegger seg i saker som omhandler paranormale fenomener. Det kan lett ende opp med villeding.
Så "de som har greie på det" er en personlig definisjon som kan virke helt galt i forhold til hva du kanskje mente.

Skjønner jo at dette virker veldig pirkete, men jeg tror det er litt viktig å være litt selektiv når man skriver slik. Så ble dette til en veldig "stor" sak også da. Var bare ment som et lite tips eller pekepinn.
Ikke meningen å være frekk, Kimbara, men har noen spurt deg?De fleste som følger dette forumet vet hva du står for.Og ja, for all del, det er ytringsfrihet i dette landet.
Men er dette virkelig nødvendig?Uansett hvilken tråd man kommer inn på, så er den alledere ødelagt.
Vi som tror på disse overnaturlige tingene pleier faktisk å søke naturlige forklaringer først.
Og hvis du har problemer med våre sjargonger så drit i å les dem.
Hvor mange liv en sjel kan ha er det like mange meninger om som det er mennesker på dette forumet.
Vi har allerede bestemt oss for hva vi tror, og det eneste dere bidrar med er mistrivsel.

Forøvrig mener jeg at man blir reinkarnert til man har lært det man kom for å lære.
Det kommer nye sjeler til, og utlærte sjeler drar hjem.
Antall ord: 423
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg fikk vite at jeg hadde vært kvinne de siste 5 liv (med dette), og at sjela mi var dritlei det... :D
Antall ord: 22
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links