FandenTa skrev:Hei, jeg er helt ny her inne. Jeg er veldig nysgjerrig på Ouija brett, hvordan man lager dette selv, så det blir helt korrekt. Evt hvor får jeg kjøpt dette ?
Hei hei og velkommen som ny på forumet
Det er mange nettsider som selger ouija brett. Min personlige mening er at de som selger i norge er dyre og har lite spennende brett, så skulle jeg først brukt penger på det så hadde jeg vurdert å kjøpe et fra utlandet. (men husk at du må betale norsk moms!) Med litt kreativitet kan du jo fint lage et selv av en finerplate du maler på f.eks. Mye inspirasjon å hente på
http://www.witchboards.net/
Hvor kan jeg finne "regler" som man børr holde, og "regler" over ting man ikke børr snakke om.
Jeg har hørt mye rare regler man skal overholde opp gjennom årene.. Det som går igjen er vel:
- at man ikke skal spørre om døden
- at man skal avslutte seansen ordentlig
- at man skal be om hjelp fra hjelpere, gud osv...
- at man skal brenne arket, evt knuse glasset om man har laget brettet selv
(for å unngå at ånder "henger igjen", og være sikker på at kontakten er brutt)
- Tenne stearinlys og ha det mørkt i rommet
- Varme opp glasset først (litt juks kanskje...?
Jeg syntes mye av dette er litt tullete, men det får være opp til deg å avgjøre hva du vil følge av slike tips
Hvordan få tak i de jeg vil snakke med ? Eller er det umulig å velge dette selv ?
Dette har det vært mye diskusjoner om på forumet, og mange sier de ikke vil bruke ouija brett igjen, nettopp fordi de ikke har noen kontroll over hvem som "kommer igjennom".
Jeg syntes i allefall du skal prøve å be om at ingen laverestående entiter får lov til å komme igjennom før du begynner. Enten ved at du mentalt tegner opp en sirkel av lys rundt deg, eller ber hjelperne dine om å kontrollere dette for deg...
Er det noen spesielle du vil ha kontakt med, så be om at de kommer til deg.
Still gjerne kontrollspm for å sjekke hvem du har med deg.
Har lest mye, og noen plasser står det at det er lurt å ikke være helt alene når man bruker et Ouija brett, mens andre sier det er helt i orden å gjøre det alene.
Hva mener folk flest ?
De fleste mener vel akkurat det du sier: at man ikke skal gjøre det alene.
Jeg tenker litt annerledes nå enn jeg gjorde før.. Jeg lovet jo meg selv at jeg aldri skulle bruke ouija igjen, fordi jeg opplevde så mye rart. Men, nå er jeg en god del eldre og mye mer skeptisk, så jeg har faktisk tenkt på å prøve det helt alene. Da føler jeg at jeg har mer kontroll, og vet at hvis noen flytter på glasset så må det i allefall være meg.. hehe
Kanskje greit å ha noen i huset, i tilfelle du skulle bli litt redd... men jeg ser ingen grunn til at en voksen og ansvarsfull person kan gjøre det alene.
Finnes det noe "klubber" eller plasser man kan se på at noen driver med dette ? Da i Oslo.
Evt delta selv også.
Ikke som jeg vet om... men det finnes nok en del private "sirkler" i Oslo, som jobber sammen om å finne svar/ utvikle evnene sine.
Jeg er av den troende typen, jeg tror det finnes noe både før og etter livet som Jordboer, men jeg vil ha bevis. Jeg føler dette er måten å få et bevis på dette.
Takker for alle tips, nettsider, evt andre tips og alt jeg kan få med meg herfra!
Er det noen som har faste kvelder med ting jeg har nevnt her, og dere har plass til en nysgjerrig person, så si gjerne ifra =)
Ikke føl deg for sikker på at du finner svar gjennom ouija da!
Vil jo ikke at du skal bli skuffet
De fleste jeg kjenner har dårlige erfaringer med ouija, men det har antageligvis også sammenheng med at vi var små drittunger når vi holdt på med dette hele gjengen. Vi bet lett på, og "beskjedene" vi fikk var som regel skremmende eller tullete. Så om vi ikke flyttet på glasset, men det faktisk var noen der, så må det ha vært noen ordentlig utspekulerte ånder som satt å lo av oss på den andre siden
Masse lykke til og håper du finner noen i oslo som vil leke med deg!
Og hold oss oppdatert!!
Ps: det finnes også noen "snillere" brett som er laget spesielt for kontakt med hjelper, guider, kraftdyr osv.
PATHFINDER (
www.museumoftalkingboards.com)
PSYCHIC CIRCLE (
www.museumoftalkingboards.com)
Pss: Ser du har fått tips om hvordan lage brettet selv. Men, husk å ha med "vet ikke" og/eller "kanskje" i tillegg til ja/nei.