Så braTosak skrev:Ser ut som om filmen kommer med norsk tekst snart: http://www.networkshop.no/product_info. ... 6f77384ea0

Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Så braTosak skrev:Ser ut som om filmen kommer med norsk tekst snart: http://www.networkshop.no/product_info. ... 6f77384ea0
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står forTosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Lurer på om det går an å bli hypnotisert til å tro at du er verdens rikeste eller lykkligste ?Og på den måten lure universet så du faktisk blir det.Eller er det ikke så lettlurt?
Tror det er mye sant i at man blir det man tenker.Jeg holder på å lese boka nå, meget intressant lesning faktisk.
Hide post links |
Hide post links |
Jeg har nettopp begynt med selvhypnose.Har forstått det sånn at man kan omprogrammere underbevisstheten ved hjelp av hypnose/selvhypnose.Kombinasjonen hypnose/law of attraction virker sånn sett spennende.Regner med det vil ta tid å omprogrammere underbevisstheten, men tror på at det er mulig.Eaglespirit skrev:Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står forTosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Lurer på om det går an å bli hypnotisert til å tro at du er verdens rikeste eller lykkligste ?Og på den måten lure universet så du faktisk blir det.Eller er det ikke så lettlurt?
Tror det er mye sant i at man blir det man tenker.Jeg holder på å lese boka nå, meget intressant lesning faktisk.
Hide post links |
http://www.hypnoseterapi.net/cd.htmlTosak skrev:Jeg har nettopp begynt med selvhypnose.Har forstått det sånn at man kan omprogrammere underbevisstheten ved hjelp av hypnose/selvhypnose.Kombinasjonen hypnose/law of attraction virker sånn sett spennende.Regner med det vil ta tid å omprogrammere underbevisstheten, men tror på at det er mulig.Eaglespirit skrev:Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står forTosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Noen her som har god kjennskap til hypnose/selvhypnose?
Hide post links |
Hide post links |
Jeg tillater meg å legge til en slik;JHE skrev:Bryr meg egntlig ikke så mye om hva folk gjør og tror på så lenge det ikke går utover meg. Hadde vel egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skull begi meg inn på å diskutere livssyn her da jeg heller ikke gjør det ellers.
MEN...
(og her kommer det mye galle. og håper det kan være plass til et annet syn på saken)
Law of attraction, eller The secret som det også blir kalt, er den mest utspekulerte tjen penger fort på selvhjelpsbøker opplegget jeg har sett...
Det står i den at det fungerer uansett om du tror på det eller ikke. Uansett hva slags argumenter du kommer med, så blir det bortforklart på en lite tilfredstillende måte.
Har dere virkelig lest boka? Jeg mener virkelig? Er dere klar over hva den sier?
Alt som skjer med deg er din "feil".
Sklei på isen og slo deg? Du tiltrakk deg det...
Dritti på av en fugl? Tiltrukket av deg...
Kan trekke det ut i det ekstreme med all slags forferdelige ting som skjer med folk og verden, men synes ikke at det passer seg.
"Går det ikke på første forsøk? Prøv igjen, du ønsket ikke hardt nok...
På andre da? nei? Stå på! Du skal se at det løsner!
Nå da? ikke? Sikker på at du ønsker på rette måten da? Må jo vite at det er en mental øvelse som skal til for å få det her til å fungere. Kjøp neste bok som forklarer enda bedre hvordan det gjøres...
Ta "små steg" i begynnelsen. Ønsk deg noe lett som kan fort gå i oppfyllelse slik at du får litt selvtillit i den mentale øvelsen og ikke gi opp. Gikk det nå? Så flott! Der kan du se, The secret virker! så fortsett å ønsk!"
Mennesket er "programmert" til å huske positive treff. Så hver gang et ønske går i oppfyllelse, så bekrefter det teorien. Hver gang det ikke gjør det, så ønsket du ikke hardt nok.
Forfatterene av boken sier at Newton og Einstein pluss flere kjente til "The secret". De satt ikke lenge og funderte på ting. De var ikke fødte genier som brukte sitt geni på å jobbe intenst med å forklare naturfenomen. Neida, de satt og ønsket seg det.......
Det blir også forklart at det ikke er din oppgave å redde verden...
Hvis dette virkelig fungerte, hvorfor er det ikke en oppfordring i boken til å ønske at verden var et bedre sted hvor ingen trengte å lide?
Også er det noe svada i den om kvantefysikk jeg ikke husker i farta, men det jeg kan fortelle dere er at den delen rett og slett er feil... (skulle gjerne ha sitert fra boka her og lagt frem motargumenter punkt for punkt, men det betyr at jeg må bruke penger på å kjøpe den, noe jeg absolutt ikke kommer til å gjøre)
Det å tenke positivt er en god ting. Det gjør jeg hele tiden og det er en velkjent og godt utprøvd metode.
Også helt til slutt... Har noen som står meg nær som er opphengt i dette. Det jeg har merket med dem nå er at pågangsmotet og initiativet deres har så godt som forsvunnet.
Før gikk de ut og fikk tak i og jobbet for det de ville ha, nå sitter de der og gjør minimalt fordi "ting ordner seg". De tiltrekker jo alt det gode, så plutselig nå snart når tid som helst nå løsner det og da blir alt så mye bedre. Det som skjer er at ting løper fra dem helt til det må et skikkelig skippertak til eller at andre hjelper dem videre. Og det sliter dem ut slik at initiativet blir tapt igjen, også er det tilbake til ønskinga.
Folk oppnår ting pga flaks, arbeid og forstand... Ikke ønskerier... Så sett dere mål, for all del. Men værsåsnill, gjør noe for å oppnå dem... (ønsking tells ikke)
Hide post links |
Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.JHE skrev:Bryr meg egntlig ikke så mye om hva folk gjør og tror på så lenge det ikke går utover meg. Hadde vel egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skull begi meg inn på å diskutere livssyn her da jeg heller ikke gjør det ellers.
MEN...
(og her kommer det mye galle. og håper det kan være plass til et annet syn på saken)
Law of attraction, eller The secret som det også blir kalt, er den mest utspekulerte tjen penger fort på selvhjelpsbøker opplegget jeg har sett...
Det står i den at det fungerer uansett om du tror på det eller ikke. Uansett hva slags argumenter du kommer med, så blir det bortforklart på en lite tilfredstillende måte.
Har dere virkelig lest boka? Jeg mener virkelig? Er dere klar over hva den sier?
Alt som skjer med deg er din "feil".
Sklei på isen og slo deg? Du tiltrakk deg det...
Dritti på av en fugl? Tiltrukket av deg...
Kan trekke det ut i det ekstreme med all slags forferdelige ting som skjer med folk og verden, men synes ikke at det passer seg.
"Går det ikke på første forsøk? Prøv igjen, du ønsket ikke hardt nok...
På andre da? nei? Stå på! Du skal se at det løsner!
Nå da? ikke? Sikker på at du ønsker på rette måten da? Må jo vite at det er en mental øvelse som skal til for å få det her til å fungere. Kjøp neste bok som forklarer enda bedre hvordan det gjøres...
Ta "små steg" i begynnelsen. Ønsk deg noe lett som kan fort gå i oppfyllelse slik at du får litt selvtillit i den mentale øvelsen og ikke gi opp. Gikk det nå? Så flott! Der kan du se, The secret virker! så fortsett å ønsk!"
Mennesket er "programmert" til å huske positive treff. Så hver gang et ønske går i oppfyllelse, så bekrefter det teorien. Hver gang det ikke gjør det, så ønsket du ikke hardt nok.
Forfatterene av boken sier at Newton og Einstein pluss flere kjente til "The secret". De satt ikke lenge og funderte på ting. De var ikke fødte genier som brukte sitt geni på å jobbe intenst med å forklare naturfenomen. Neida, de satt og ønsket seg det.......
Det blir også forklart at det ikke er din oppgave å redde verden...
Hvis dette virkelig fungerte, hvorfor er det ikke en oppfordring i boken til å ønske at verden var et bedre sted hvor ingen trengte å lide?
Også er det noe svada i den om kvantefysikk jeg ikke husker i farta, men det jeg kan fortelle dere er at den delen rett og slett er feil... (skulle gjerne ha sitert fra boka her og lagt frem motargumenter punkt for punkt, men det betyr at jeg må bruke penger på å kjøpe den, noe jeg absolutt ikke kommer til å gjøre)
Det å tenke positivt er en god ting. Det gjør jeg hele tiden og det er en velkjent og godt utprøvd metode.
Også helt til slutt... Har noen som står meg nær som er opphengt i dette. Det jeg har merket med dem nå er at pågangsmotet og initiativet deres har så godt som forsvunnet.
Før gikk de ut og fikk tak i og jobbet for det de ville ha, nå sitter de der og gjør minimalt fordi "ting ordner seg". De tiltrekker jo alt det gode, så plutselig nå snart når tid som helst nå løsner det og da blir alt så mye bedre. Det som skjer er at ting løper fra dem helt til det må et skikkelig skippertak til eller at andre hjelper dem videre. Og det sliter dem ut slik at initiativet blir tapt igjen, også er det tilbake til ønskinga.
Folk oppnår ting pga flaks, arbeid og forstand... Ikke ønskerier... Så sett dere mål, for all del. Men værsåsnill, gjør noe for å oppnå dem... (ønsking tells ikke)
Hide post links |
Desverre så er nok ikke hensikten med boken å gjøre folk obervante på noen ting som helst. Hensikten er å tjene penger. Boken er fylt med halvsannheter og løgner krydret med svadafysikk og tullefilosofi pakket inn for å gjøre lett fordøyelig for vår egoistiske materiel og velstands fikserte vestlige verden. Det er som "quickstep karma". Alt det gode uten de tusenvis av reinkarnasjoner som må til for å få det godt. For hvem vil vel vente så lenge på godene?Brenda skrev: Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.
Dessuten må man ikke slutte å tenke sjæl, selvom man har lest et sted at noe annet fungerer. Eller at "alt ordner seg"...så enkelt er det nok ikke.
Det de prøver å påpeke i boka er at Loven gjenspeiler og gir deg akkurat det du retter tankene din mot, og at du ved å forandre måten du tenker på, kan få et bedre liv.
Når sant skal sies så finnes det uhorvelig mange negative folk der ute, både mot seg selv og andre. De legger inn en Lotto-lapp med tanken om at "Nei, jeg vinner jo aldri allikevel"...for å ikke bli så skuffet når de selvfølgelig ikke vinner.
Hensikten med boken er å gjøre folk litt mer observange på hva de egentlig har av negative tanker som de sprer rundt seg og får dem slengt rett i fleisen igjen.
Hide post links |
Har du snakket med Rhonda Byrne og hørt med henne hva som er hensikten med boken, eller er det noe du antar? Også vil jeg gjerne vite hva i boken som er halvsannheter og løgner med en dæj krydder på.JHE skrev:Desverre så er nok ikke hensikten med boken å gjøre folk obervante på noen ting som helst. Hensikten er å tjene penger. Boken er fylt med halvsannheter og løgner krydret med svadafysikk og tullefilosofi pakket inn for å gjøre lett fordøyelig for vår egoistiske materiel og velstands fikserte vestlige verden. Det er som "quickstep karma". Alt det gode uten de tusenvis av reinkarnasjoner som må til for å få det godt. For hvem vil vel vente så lenge på godene?Brenda skrev: Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.
Dessuten må man ikke slutte å tenke sjæl, selvom man har lest et sted at noe annet fungerer. Eller at "alt ordner seg"...så enkelt er det nok ikke.
Det de prøver å påpeke i boka er at Loven gjenspeiler og gir deg akkurat det du retter tankene din mot, og at du ved å forandre måten du tenker på, kan få et bedre liv.
Når sant skal sies så finnes det uhorvelig mange negative folk der ute, både mot seg selv og andre. De legger inn en Lotto-lapp med tanken om at "Nei, jeg vinner jo aldri allikevel"...for å ikke bli så skuffet når de selvfølgelig ikke vinner.
Hensikten med boken er å gjøre folk litt mer observange på hva de egentlig har av negative tanker som de sprer rundt seg og får dem slengt rett i fleisen igjen.
Positiv tenking er en sak... Ønsking en annen...
Men for all del, det er vel mange som virkelig får tatt grep om livet sitt etter å lest denne boken. Og, JA, den gjør deg bevist på hva du tenker.
Det er min mening om boken.
Hide post links |
Hide post links |