Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnder og gjenferd jeg har opplevd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Karachu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 00:05
16

Ånder og gjenferd jeg har opplevd?

Innlegg av Karachu »

Hei og hopp! Jeg har i lengre tid bodd i et eldre hus, men flyttet fra det nå i sommer. Mange rundt i familien min har forlatt meg i den siste tiden, også dyr. Blant annet bestefar,
farmor, hunden og begge kattene. Iallefall; flere ganger har jeg opplevd merkelige ting jeg ikke kan forklare. Enkelte steder i huset jeg bodde før, kunne jeg virkelig ikke være alene. Det var som noe holdt rundt meg, og så på meg. Huset var forøverig bygget i 1927, og stod mitt i krigsona under 2. verdenskrig. Om natta, så jeg av og til en skygge passere ved den ene døra på rommet mitt, et rom på rundt 20 m2 med to dører. Jeg kunne også høre gulvet knirke mens disse skyggene kom. En morgning jeg holdt meg alene hjemme, var alt av vinduer osv lukket, det var tross alt vinter. Allikevel hører jeg en dør som smeller hardt igjen. Og da mener jeg hardt. Hørtest nærmest ut som døra var omtrent 1 m fra øret mitt. Flere slike ting har skjedd i løpet av de 3 siste årene, til jeg nå i sommer flyttet fra barndomshjemmet mitt. Her har jeg ikke opplevd noen hendelser. Men en kveld jeg var ute å syklet, rundt kl 23 på kvelden på vei hjem opplevde jeg noe underlig. Jeg syklet nedover en kort bakke, og skulle se om det var noen biler i veien. Plutselig var det et skarpt lys på himmelen, som fort forsvant. Jeg merket da en slags varmevegg mot meg, og ute var det da rundt -2 grader.

Hva er det jeg har opplevd? Er dette normale ting? Tenker på slike ting mye om tiden, og føler meg aldri trygg.

Takker på forhånd for svar.

Mvh
anonym
Antall ord: 305
I live life to the fullest..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Hei! Velkommen hit! Først og fremst så er det ikke helt unormalt å oppleve slike fenomener, men det er jo ikke vanlig for en mann og hver heller.

Dette huset har jo særdeles mye historie bak seg, krigssoner, flere dødsfall innad i familien...
Mye å ta fatt i her...
At bestdforeldrene dine kanskje er tilstede enda er ikke å se vekk fra, selv om man dør, så forsvinner ikke sjela og energien dems med engang. Sier ikke at de går igjen, men hadde dere et svært nært forhold, så kan du fortsatt merke dems tilstedværelse. De passer nok på deg, kanskje som dine guider? At de lar seg tilkjenne i huset ved dunk og bank, og dører som går opp av seg selv, fotskritt i trappene og sånt er helt normalt.
Disse kraftige dørsmellene - at de virkelig smelles igjen med voldsom kraft, er litt værre å kunne svare på.
Huset har jo stått der under i krigen i en sone som du sier. Med andre ord huset har sikkert opplevd både det ene og det andre, skyting, soldater, you name it.

Så du må virkelig skjønne at alt dette kan skape spenninger i huset, gamle energier fra stedet osv...hvem vet, kanskje det falt noen under krigen i området der huset står?

Virkelig spennede opplevelser du kommer hit med! Du må hvertfall ikke være redd. Disse fenomene er ikke farlige, men kan jo slite deg psykisk og mentalt!

Dette lyset på himmelen med tempraturendring kan jeg ikke svare på...
Sikkert andre her på forumet som kan supplere og komme med andre og kanksje bedre svar enn meg, men gjordt så godt jeg kan!
Antall ord: 288
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Karachu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 00:05
16

Innlegg av Karachu »

Takk for langt og innholdsrikt svar. En gammel dame som døde på midten av 90-tallet, bodde der før vi tok over, da huset var to-mannsbolig. Hun flyttet på gamle hjem senere, så min familie fikk ta over hele huset. Denne gamle damen hadde bodd der i 2 generasjoner, siden huset var nybygd i 1927. Hun sa en gang til min far at det hadde vært en tysker som hadde skutt en normann, som hadde løpt for livet da han ble ropt på av noen soldater. Dette var omtrent 20 m utenfor huset. En venninne av min nabo døde også for et par år siden, samt en kamerat av broren min. Så det har iallefall vært mange dødsfall rundt oss.

Gulv, vinduer etc er igjen den dag i dag som det var tidligere. Nå er det nye eiere på huset, men har jo ikke noen kontakt med disse.

Ønsker gjerne flere svar!
Antall ord: 160
I live life to the fullest..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !