Hadde de?skeptikeren skrev:Hva kommer det av at Adam og Eva hadde navel?Hexagram skrev:Gud skapte Adam og Eva, det tror jeg på.
At verden skulle være kommet ut fta en vannpytt og tilfeldigheter er VRØVEL.
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Eris/Nibiru/Planet X 2012/2013
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Antall ord: 40
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
De er avbildet med.
Men er jo veldig rart om de hadde navel :mozilla_wink:
Men er jo veldig rart om de hadde navel :mozilla_wink:
Antall ord: 15
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mar 2008 23:38
- 16
- Lokalisering: Norway
doaivu skrev:og en ting til,..høres ut for meg at han som lagde denne siden bare er livredd for å havne i helvete for å ikke tro...
jeg mener, hvis gud er så allmektig og god, hvorfor skal han da straffe folk for å ikke følge bibelen? handler ikke en av hovedsetningene i bibelen om tilgivelse?
Du skriver: det står på truth.no at det er sterke advarsler mot de som prøver å endre på bibelen eller som velger å følge andre bøker enn bibelen.
Jeg finner ingenting på truth.no, i allefall ikke den linken jeg ga deg.
Når det gjelder ditt innlegg - at det er sterke advarsler til dem som prøver og forandre bibelen, det står om dette i Johannes åpenbaring 22: 18 -19.
Det som har med og følge andre bøker, det er helt ubibelskt, om du mener at det står på denne web adr truth.no da må du gi meg linken dit så jeg og kan lese det
Gud har gitt menneskene den frie vilje, du kan velge Gud eller du kan velge hva du vil!
Les bibelen! Den er intresan
Tror du på Gud?
Tilgivelse er bra, det er viktig og tilgi, det bibelen sier om tilgivelse er: den som ikke vil tilgi sin bror, skal heller ikke Gud tilgi.
Dette jeg skriver om her, gjelder for dem som tror på Gud!
For dem som ikke tror på Guds Ord, spiller det noen rolle hva som står i bibelen?
Bibelen er for dem som tror, for dem som ikke tror, blir bibelen som en hvilken som helst annen bok
Gud har skapt alle ting, alt som er liv i, hele universet og alt det åndelige.
Det er min tro
Antall ord: 294
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Må du slappe litt av, hvor du skal havne...du kommer vel dit der disse englene med romskip er, dette du selv skriver om.open_palm skrev:aah du mener at jeg skal havne i helvete eller noe???har du ikke sett south park filmen??helvete råkker det da! du får pine deg selv med tanken på helvete du som liker sånt,så tar jeg å lever livet mitt så lenge jeg;)Hexagram skrev:open_palm skrev:så klart alt i bibelen er sant!!!til punkt og prikke!!englene som kom ned i begynnelsen av bibelen for eks,de kom flyende i skip med hjul på og kom fra himmelretning nord eller hva det var,og disse skipene kom det flammer og røyk ut av rævva på mens de fløy..du vet,sånne engle-romskip,sånne som englene bruker for det meste...
Ha ha ha
Den var god
Det er kansje på det viset du drar herfra, med fyr i ræva
Du skriver en masse...med røyk ut av ræva...
Fra min side var dette humor, virker som du tar ting veldig seriøst
Hva slags svar hadde du ventet deg ut fra det du selv skriver??
Og jeg MENER ikke at du skal havne i helvete, det må være klart.
Antall ord: 222
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hadde de det? de var vel penere med navel.skeptikeren skrev:Hva kommer det av at Adam og Eva hadde navel?Hexagram skrev:Gud skapte Adam og Eva, det tror jeg på.
At verden skulle være kommet ut fta en vannpytt og tilfeldigheter er VRØVEL.
Skulle det være noe problem for Gud og skape Adam med navel? selv om Adam ikke var født av en kvinne.
Hva kom først høna eller egget?
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det er mye som ikke vites angående utviklingslæren, hvor havet kommer fra det aner dere ikke.Kimbara skrev:Ja, du har allerede sagt at du syns det er vrøvl, men det er en rimelig barnslig måte å diskutere på.Hexagram skrev:Kimbara skrev:Det er greit at du ikke vil godta læren om evolusjonen, men hvis du skal komme med utsagn om at det er "vrøvl", så stiller du deg selv i et bedre lys om du kunne kommet med forklaringer på hvorfor det er vrøvl. Med dine egne ord.
Det er forøvrig ikke slik at verden oppstod i en "vannpytt". Det er dog mye som tyder på at livet på landjorda stammer fra havet.
For meg er det VRØVL
Å havet stammer fra?
Hvordan havene oppstod vet vi ikke, men en teori er at de oppstod for omkring 3.8 milliarder år siden. Man tro Jorden på den tiden var en stor, gloheit stein. Vulkansk aktivitet sørget for enorme gassutbrudd som bestod av flere kjemikalier, deriblant H2O. Når Jorden senere kjølnet, falt disse gassene som regn, og dannet hav.
Har du noen teorier? Eller syns du det bare er vrøvl?
Tror du på evolusjonen, det er helt OK for meg.
Min teori er veldig enkel, Gud skape himmelen, jorden og alt som er på og i den, Gud skapte universer og alt som er i det, Gud skapte det åndelige og alt som det åndelige rommer.
Det som står her er jeg enig i: http://www.truth.no/evolution/
Antall ord: 262
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Hexagram skrev:Må du slappe litt av, hvor du skal havne...du kommer vel dit der disse englene med romskip er, dette du selv skriver om.open_palm skrev:aah du mener at jeg skal havne i helvete eller noe???har du ikke sett south park filmen??helvete råkker det da! du får pine deg selv med tanken på helvete du som liker sånt,så tar jeg å lever livet mitt så lenge jeg;)Hexagram skrev:open_palm skrev:så klart alt i bibelen er sant!!!til punkt og prikke!!englene som kom ned i begynnelsen av bibelen for eks,de kom flyende i skip med hjul på og kom fra himmelretning nord eller hva det var,og disse skipene kom det flammer og røyk ut av rævva på mens de fløy..du vet,sånne engle-romskip,sånne som englene bruker for det meste...
Ha ha ha
Den var god
hehe fett..ett av de mest tullete innleggene jeg har skrivi og så bli jeg for en gangs skyld tatt på alvor..de romskipene er det jo bibelen som snakker om..rare bibelen..
jeg vet ikke hvordan du får det innlegget mitt der til å bli til at jeg tar det her seriøst jeg asså,du må da tro at jeg er helt blåst i huet..=)
jeg svarte svada jeg,fordi du skrev svada,så alt det her er bare fjas fra min side=) chill
Antall ord: 311
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Helt greit detopen_palm skrev:Hexagram skrev:Må du slappe litt av, hvor du skal havne...du kommer vel dit der disse englene med romskip er, dette du selv skriver om.open_palm skrev:aah du mener at jeg skal havne i helvete eller noe???har du ikke sett south park filmen??helvete råkker det da! du får pine deg selv med tanken på helvete du som liker sånt,så tar jeg å lever livet mitt så lenge jeg;)Hexagram skrev:open_palm skrev:så klart alt i bibelen er sant!!!til punkt og prikke!!englene som kom ned i begynnelsen av bibelen for eks,de kom flyende i skip med hjul på og kom fra himmelretning nord eller hva det var,og disse skipene kom det flammer og røyk ut av rævva på mens de fløy..du vet,sånne engle-romskip,sånne som englene bruker for det meste...
Ha ha ha
Den var god
hehe fett..ett av de mest tullete innleggene jeg har skrivi og så bli jeg for en gangs skyld tatt på alvor..de romskipene er det jo bibelen som snakker om..rare bibelen..
jeg vet ikke hvordan du får det innlegget mitt der til å bli til at jeg tar det her seriøst jeg asså,du må da tro at jeg er helt blåst i huet..=)
jeg svarte svada jeg,fordi du skrev svada,så alt det her er bare fjas fra min side=) chill
Antall ord: 317
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
He he heSol@ngelica skrev:Ha ha ha
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
det er gøtt å leva=)Hexagram skrev:Helt greit detopen_palm skrev:Hexagram skrev:Må du slappe litt av, hvor du skal havne...du kommer vel dit der disse englene med romskip er, dette du selv skriver om.open_palm skrev:aah du mener at jeg skal havne i helvete eller noe???har du ikke sett south park filmen??helvete råkker det da! du får pine deg selv med tanken på helvete du som liker sånt,så tar jeg å lever livet mitt så lenge jeg;)Hexagram skrev:
Ha ha ha
Den var god
Antall ord: 251
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Planeten Nibiru er ikke en hvilken som helst planet, den har en bane som strekker seg utenfor planetene i vårt solsystem, for hvert 3657 år er denne planeten tilbake i den indre delen av vårt solsystemBA. skrev:Har du vurdert muligheten for at den er et resultat både av menneskelig teknologi og naturlige variasjoner som f.eks. solaktivitet?Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg tror at det vi nå ser rundt om i verden med forskjellige katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru.
Her er en intresang link om temaet:
http://www.detailshere.com/niburu.htm
Er det noen av dere som har studert disse begivenhetene i 2012/2013 ?
Andre planeter har ingenting med dette å gjøre, det er sikkert, men solen kan nok ha en viss betydning.
Hva mener du forskerne har funnet ut?Hexagram skrev:Denne planeten Eris/Nibiru fårorsaker disse tingene, når den drar forbi i 2012/2013
Jorden vil slutte og rotere for ca 3 dager og vidre så tilter jorden med ca 90 grader, da begyner det og stemme det forskerne har funnet ut.
Har du noen anelse om hvike krefter som skulle til for å stoppe jordens rotasjon? Og hvilke krefter dette ville utløse ved ekvator?
Eris har en diameter på 3000km, 500km mindre enn månen, og har en middelmasse på ca 2g/cm^3 mot månens 3,5g/cm^3.
Dette betyr at dersom Eris skule komme like nærme jorden som månen, så har fortsatt månen mye større påvirkning på jorden enn Eris. Så har Eris en bane som går langt utenfor Pluto, noe som betyr at den ikke har noen som helst påvirkning på jorden i det hele tatt.
Alle spekulasjoner rundt denne dvergplanetens betydning for jorden er kun svada og ingenting annet.
Og det regjeringen sier er nok riktig, men du fortegner bildet litt, for de utelukker ikke at også andre faktorer spiller inn, men disse faktorene kan vi ikke påvirke. Det kan vi med den menneskelige påvirkningen.Hva sier regjeringen i Norge til denne globale oppvarmingen? Jo, det er vi mennesker som forurenser og ødelegger osonlaget slik et mer skadelig stråling fra solen og universet slipper gjennom, hva gjør regjeringen i landet vårt, joda de lager en masse avgifter, div miljøavgifter som de tjener enorme beløp på.
Dette er ren løgn, og jeg vet ikke hvor du har det fra, men du bør slutte å spre denne løgnen.... utviklingslæren den tror jeg ikke på i det heletatt, Darvin som utarbeidet og la grunnlaget for denne læren forkastet sin egen lære, de som kjenner Darvins historie vet dette, utviklingslæren står for fall!!
Darwin var like sikker som tidligere på at hans teori var riktig helt til sin død.
Alle som kjenner evolusjonsteorien vet også at den er bunnsolid, og bekreftes nærmest daglig ved nye funn.
Hvis du ikke vil diskutere temaet, bør du ikke ta det opp heller.
http://xfacts.com/x1.htm
http://www.darkstar1.co.uk/
Disse linkene viser blant annet Nibirus bane.
Størrelsen på denne planeten, noen hevder at planeten har en diameter på 2400 km, andre mener den er mye større, 4 til 8 ganger jordens masse, det er vanskeligt og eksakt forutsi dens størrelse.
NASA har opprettet et teleskop på sørpolen for og følge med denne planeten.
http://yowusa.com/planetx/2006/planetx-2006-04a/1.shtml
http://www.bibliotecapleyades.net/herco ... bus_63.htm
Antall ord: 617
Hide post links |
Vatt iss fønni???Hexagram skrev:He he heSol@ngelica skrev:Ha ha ha
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Dannelsen av havet har ingenting med utviklingslæren å gjøre. Utviklingslæren begynner i det øyeblikket det første livet er dannet, og hvordan det utvikler seg videre fram til her vi er i dag, og hvordan livet utvikler seg videre.Hexagram skrev:Det er mye som ikke vites angående utviklingslæren, hvor havet kommer fra det aner dere ikke.
Tror du på evolusjonen, det er helt OK for meg.
Min teori er veldig enkel, Gud skape himmelen, jorden og alt som er på og i den, Gud skapte universer og alt som er i det, Gud skapte det åndelige og alt som det åndelige rommer.
Det som står her er jeg enig i: http://www.truth.no/evolution/
Likevel kan jeg gi en kort innføring i hvordan jorden med havet ble dannet.
Rundt solen gikk det fo milliarder av år siden masse steiner og is i forskjellige baner, vi har fortsatt mange kometer bestående av de samme stoffene gående i banerrundt solen. Etter hvert som klumper dannet større og større enheter, delvis pga kollisjoner, og delvis pga gravitasjon, ble også trykket i sentrum økende, og trykk utvikler varme. Den siste store kollisjonen førte til at en stor klump ble slått løs fra jorden og dannet månen. På jorden ble isen smeltet som følge av jordvarmen som ble dannet og som følge av solens stråling. Denne smeltede isen var det som dannet havet og den første atmosfæren.
Slik du har startet, så gidder jeg ikke å bruke tid på hva andre har skrevet, men tar meg gjerne tid til å diskutere hva du selv mener. Skriv dine argumenter selv, og la oss diskutere ut fra dette.
Antall ord: 290
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Du har skrevet om planeten Eris/Nibiru/Planet X, og vi har ingen Planet X eller Nibiru (Om du ser bort fra Jupiter). Vi har en dvergplanet som heter Eris, og den har jeg skrevet om tidligere.Hexagram skrev:Planeten Nibiru er ikke en hvilken som helst planet, den har en bane som strekker seg utenfor planetene i vårt solsystem, for hvert 3657 år er denne planeten tilbake i den indre delen av vårt solsystem
http://xfacts.com/x1.htm
http://www.darkstar1.co.uk/
Disse linkene viser blant annet Nibirus bane.
Størrelsen på denne planeten, noen hevder at planeten har en diameter på 2400 km, andre mener den er mye større, 4 til 8 ganger jordens masse, det er vanskeligt og eksakt forutsi dens størrelse.
NASA har opprettet et teleskop på sørpolen for og følge med denne planeten.
http://yowusa.com/planetx/2006/planetx-2006-04a/1.shtml
http://www.bibliotecapleyades.net/herco ... bus_63.htm
Eris har en størrelse på ca 3000 km i diameter, og har en masse på en liten brøkdel av jordens. Massen er ikke engang på størrelse med månens.
Antall ord: 195
Hide post links |