Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin avdøde søster. Er jeg gal eller er dette paranormalt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nutzgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2008 13:25
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av Nutzgo »

storms skrev:Jeg skal ikke svare for andre, men jeg påstår ikke at det er andre enn paranormale forklaringer, men jeg sier at det kan være...

Det gjør vondt i meg å vite at mange tjener sine penger på andres sorg. Klart de blafrede gardiner er din avdøde søster, for kun 2.500 kr skal jeg sende henne i lyssirkelen. Eller ring klarsynte Helene på 820 22 222 for å snakke med de døde. Kun 29.90 per minutt.

Noen sniker sin business inn bakveien her inne med en liten pm som fort leder til noe mer.

Og hvordan er det å jakte på sannheten når alle sier her er den? Hva om du etter husrensen eller åndeutdrivelsen plutselige ser hvorfor gardinene blafrer....

Ved å se på alternativene kan en bare bli sterkere i troen på at det har noe paranormalt over seg.

Jeg tror Nutzgo, selv om jeg ikke synes nicket står i sammenheng til alvor. Nutz-go.

Men la meg avslutte med et eksempel,

tenk på en iskald cola, eller noe annet du liker. Kan du kjenne smaken i munnen?

Men er den tingen du tenker på i munnen din???
- Hehe, jeg skjønner ditt poeng.
Jeg er ikke ute etter klarsynte for å finne ut dette. Og om jeg hadde vært ute etter noen, hadde jeg ikke betalt 5 flate øre. For det er akkurat ikke noe problem for meg. Selv om jeg til tider lurer på om jeg er gal.

Problemet er at jeg er redd for å imøtekomme de "rette folka" som ikke tror meg. Som gjør meg til latter. "Hahaha, spøkelser finnes ikke." Jeg deler mine erfaringer og opplevelser etter min søsters død for å få det ut. Snakket om det. Helst med folk som har opplevd dette før. Finne ut om min søster faktisk er rundt meg.

Nei, mitt nick står nok ikke i sammenheng og er ikke et seriøst nick. Det er bare et nick jeg kom opp med der og da.
Antall ord: 342
Åndene eksisterer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nutzgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2008 13:25
16
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av Nutzgo »

twiggy skrev:Jeg føler at din søster uvillig ga slipp på sitt jordiske liv (-er det lov å spørre om hva hun døde av?).
Du forteller at hun var veslevoksen (og kanskje ltt "sjefete" overfor dere andre - - jeg har en datter som var akkurat sånn overfor sine 3 eldre brødre. - - Og er det enda :) )

Min tro sier meg at hun ikke ville forlate dere, og derfor gir seg til kjenne på denne måten.

Var dere to spesiellt knyttet til hverandre? - Stor aldersforskjell?

Kanskje hun behøver en vennlig hjelp for å komme over i lyset.
For hun er jo død,og vil aldri kunne komme tilbake i sin jordiske form.- -
Min søster døde av akutt myelogen leukemi (AML). Også kjent som blodkreft.

Vi var ikke så knyttet til hverandre, det var vel akkurat som om vi ble knyttet til hverandre etter hennes død, på en måte. Aldersforskjellen er 6 år.
Antall ord: 160
Åndene eksisterer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Nutzgo skrev:
madjava skrev:Umulig å seie korvidt du er gal eller ikkje, så det får andre eventuellt gje deg svar på. :)

Det du "opplever" er mest sannsynlig noko du innbiller deg, kanskje det er du som ikkje greie å takle at søsteren din er død, og at du slik sett påvirker kjæresten din til å tru at det skjer noko rundt dere.

Da du fikk deg kjæreste roa det seg tydeligvis ned ei stund, kanskje fordi du vart meir opptatt av kjæresten enn av dine egne tanker rundt din søster.

Elles er mykje av det du kjem med veldig filmish samt at resten av søskena dine kan stå bak mange av lydane utan at du skjønner det, dvs viss du er veldig låst på at alle lyder som kan minne om søsteren din, "er" søsteren din.

Eventuellt kan du jo filme "opplevelsane" med kamera(husk lyd) og legge det ut her. :)

Stemma som du og kjæresten hører burde være lett å ta opp...
Jeg hadde ikke fortalt noe av det jeg opplever hver dag for henne. Hun la faktisk først merke til gardinene, og ble skremt når hun så at vinduet var igjen og døren var lukket. Vi hørte også plutselig hopping og løping i rommet over oss. Noen som lekte. Jeg hadde ikke fortalt mye av det jeg selv hadde opplevd og opplever til henne, hun fikk vite det i ettertid når jeg skjønte hun selv opplevde slike ting.

Tror også dette med at jeg fikk meg kjæreste gjorde meg mindre oppmerksom på disse tingene.
Ja, jeg er veldig låst på lydene når jeg vet jeg er alene i huset og hører disse lydene ganske så tydelig. Da har jeg forsåvidt ganske liten tro på at det er mine søsken. Klart, jeg vet jo at når jeg hører slike ting når de er hjemme, så er jeg jo sikker på at det er dem. Eller, ikke helt sikker, men sikker er jeg. Det er mest når jeg er alene eller det er jeg og min kjæreste nede på rommet mitt eller i samme rom forsåvidt at jeg vet hva jeg hører.

Det er vanskelig og filme å ta opp hvisking som skjer i noen sekunder, og kommer helt uventet. Hviskingen og pratingen kan komme helt plutselig, når jeg aller minst venter det. Skal jeg filme når denne lekingen pågår må jeg jo også filme såpass mye at jeg kan bevise at jeg er alene. Det er ikke alt som kan bevises via media, men at man må oppleve det selv.
Nå byrjar det å skurre litt her, i starttråden får eg inntrykk av at du og kjæresten først prater om din søster og så prater om det paranormale...di fleste vil da skjønne at du tror på eller er opptatt av spøkelser og dermed at du tror din søster går igjen. Så kommer opplevelsane. Di fleste blir skremt av både gardiner og anna viss di blir gira opp på andre sine opplevelser. Og nå forteller du at hu har opplevd masse sjølv først??

Rart at det er hvisking nå og dermed vanskeligare å ta opp. Stemmeaktivert opptak fungerer oxo, spesiellt når du minst venter det...

Problemet her synast ikkje å være spøkelses-spenninga du nører oppunder, men heller målet med å legge opp til dette...
Antall ord: 596
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Det er allerede kommet frem flere meninger i denne tråden ser jeg, og det er bra. Slikt blir det diskusjoner av :)
Men til syvende og sist så er det Nutzgo selv som vet hva som er virkelig for han og ikke.

Har selv hatt slike opplevelser, og det er reelt. samme hva andre sier.

For Nutzgo så er det nok at han selv vet hva han opplever.
Antall ord: 68
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wild-Wicca
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 21:42
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: oppe i fjellet, sammen med tusser og troll.^^

Innlegg av Wild-Wicca »

først må jeg bare si: sinnet dør aldri. den fysiske kroppen ja, men ikke sinnet. sinnet lever vidre i en annen dimensjon. de "døde" har i årtusner desperat forsøkt å bevise for oss at det er et liv etter døden.- og at de har det bra. jeg tror det er det søsteren din vil. hun vil fortelle at hun har det bra, og at hun vil at du skal få sjelefred. hun er flad i deg, og vil deg alt godt. tenk hvis folk hadde godtatt at det er et liv etter døden, tenk så lykkelig vi kunne vært, uten bekymringer for å dø. tenk dere det.. det er litt interessant egentlig.. når man "dør".- det skal bli spennende å se hvem som har rett. Lykke til! håper du finner ut det med søsteren din! Klem
Antall ord: 145
I'm nobodys fool..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Dere er ikke gale og din søster lever fortsatt etter min tro siden jeg selv har kontakt med ånder,da man går over er det vanskeligere for barn en voksne og etter vært inse at de er "døde" lager disse gåsetegnene siden etter mitt syn er det egentlig ikke noe som heter døden.det er bare en illusjon.Jeg vil kalle det og leve etter og miste den såkalte matreille kroppen " menneske kroppen " en annen form altså en tilstand og leve.
Din søster er fortsatt med dere og tror hun fortsatt er menneske.Slik ser jeg på det, det kan hende jeg vil få stygge kommentarer tilbake og det er helt greit for jeg respekterer andres syn på ting.Men jeg bare skriver det jeg mener og sier det slik jeg ser det rett ut. Det som egentlig hadde vært flott er og få kontaktet et ånde medie og hjelpen henne over til den andre siden der hun vil bli tatt hånd om av andre avdøde i familien deres om hun ikke til slutt reiser selv etter en stund.for barna har litt vanskeligere med forstå.Hun føles lykkelig etter det du sier men da man har gått over tilhører man ikke jorden mere og som de sier i ånden reiser hjem til der man hører hjemme igjen og muligens kansje venter på en ny reinkarnasjon.
Velsigne dere :) håper dette kom til hjelp.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BloodyMarried
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2008 20:21
16
Lokalisering: Akershus fylke

Innlegg av BloodyMarried »

Off, Hadde jeg hatt det sånn så tror jeg nesten ikke jeg hadde turt og være alene hjemme. Men jeg tror også at det er lillesøstren din egentlig..
Antall ord: 31
Jeg er ditt største mareritt :p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
linn_oter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2008 09:01
16
Lokalisering: hedmark

Re: Min avdøde søster. Er jeg gal eller er dette paranormalt

Innlegg av linn_oter »

Hei, det høres ut som om du har "besøk".
det hadde kanskje ikke vært så dumt å prøve å snakke med henne, og kanskje spørre om hvorfor hun er igjen. O:)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Hvordan går det?? En liten stund siden du skrev innlegget.... :D

Jeg tror også at dette er din lilesøster... Men du skrev noe om at du ikke trodde hun var gått over i lyset... Hvorfor tror du det??

Selv om noen går over i lyset kan de komme på besøk... Spessielt den første tiden og de første årene kommer de oftest på besøk... Da er det ikke så lenge siden de var jordiske selv, og de "husker" godt hvordan komme ned til vår vibrasjon...

Uansett om hun ikke har gått over i lyset så virker hun lykkelig? Du sa hun smilte... Du kan jo si til henne når du merker hun er der, at viss hun ikke har gått over i lyset er det på tide hun gjør dette og at hun allikevel kan komme og besøke dere... Fortell henne at resten av familien er på den andre siden og venter og at hun vil bare ha det godt der... :mozilla_smile:
Antall ord: 175
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christianemb
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mai 2008 12:58
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Christianemb »

Søsteren din er nok veldig glad i deg. Hun følger nok med deg, ser at det går bra med deg og stiller opp en gang i blant for en aldri så liten spøk. Og hun er nok veldig glad for deg og kjæresten din også, i og med at hun ofte dukker opp når dere er sammen.

Gal er du ikke ;)
Antall ord: 67
- Christiane

"Love, love, love.."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links