Healing og annen alternativ medisinTelekinesis

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:
Du kan ikke bare konkludere med at det er varmen som får papiret til å bevege seg.

Alt til sin tid. Telekinese er ikke akkurat moro å holde på med. Man skal stte i ro og konsentrere seg i timesvis. Og det kan gå mange dager/uker før man ser noe framgang. Men det er folk som deg som får meg til å holde på med dette. Jeg vil vise at dere tar feil.

En stor og tung gjenstand krever mye energi, så tar nok noen år før jeg kan feks flytte på et glass. Men det hadde vært moro å klare det....
Bare vær klar over at det er veldig mange faktorer du umulig kan ha kontroll over når du holder på med så lette ting som bakepapir. Termikk, tyngdekraft, bevegelser i luften. Prøv med litt tykkere papir, og se om hjørnet bøyer seg da. Prøv å flytt på papiret mens det ligger under en glassbolle.

Jeg mener ikke å ødelegge håpet ditt her, men vil du skal ta slike ting i betraktning før du hevder med sikkerhet at du kan utføre telekinese.
Antall ord: 195
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 23:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av X-factor »

Hvis du hadde sett når jeg bøyde papiret, hadde du heller ikke vært i tvil om at tyngdekraft og bevegelse i luften ikke spiller noen rolle..er litt usikker på hva termikk er. hva er det?

Men ok. Jeg skal klare det med en glassbolle over papirbiten. Blir du overbevist da?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:Hvis du hadde sett når jeg bøyde papiret, hadde du heller ikke vært i tvil om at tyngdekraft og bevegelse i luften ikke spiller noen rolle..er litt usikker på hva termikk er. hva er det?

Men ok. Jeg skal klare det med en glassbolle over papirbiten. Blir du overbevist da?
Nei, jeg blir ikke overbevist før jeg kan lese en seriøs forskningsrapport som konkluderer med at du kan telekinese, og hvordan dette fungerer i praksis.

Det med glassbollen foreslo jeg mest for at du da kan se at det mest sannsynlig ikke forekommer noe telekinese. Og jeg må gjenta at jeg ikke sier dette for å være slem, bare for å vise at det blir feil å påstå man utfører telekinese når man ikke har rare belegget for å si dette.
Antall ord: 140
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av X-factor »

Ja, det kan bli lenge til du, før du får se en seriøs forskningsrapport om at telekinese eksisterer. Mange blir overbevist når jeg viser hva jeg kan, du er nok litt verre å overbevise merker jeg.

Men, hva hvis jeg lærer meg å bøye papirbiten under en glassbolle, hva er det da du skal "skylde" på?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:Ja, det kan bli lenge til du, før du får se en seriøs forskningsrapport om at telekinese eksisterer. Mange blir overbevist når jeg viser hva jeg kan, du er nok litt verre å overbevise merker jeg.

Men, hva hvis jeg lærer meg å bøye papirbiten under en glassbolle, hva er det da du skal "skylde" på?
For det første avhenger det av at jeg stoler på det du sier. Ikke at jeg tror du er en løgner, men jeg har som prinsipp å ikke ta individuelle anekdoter for god fisk sånn uten videre. For det andre, hvis du skulle lage en video av at du utfører dette - så er det forholdsvis lett å forfalske slikt hvis man vet litt hva man driver med.

Og siden det er utallige personer som har påstått det samme som deg, men vi allikevel ikke lærer om telekinese på skolen, eller kan lese fakta om det i bøker om vitenskap, så stiller jeg meg på nei-siden i spørsmålet om dette er mulig.
Antall ord: 183
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av X-factor »

Jeg har sett mange videoer av personer som utører telekinese og vet at det er mange som bruker spesialeffekter for å vise sine telekinese-kunster. Har du sett mange? Du kan ikke si at alle videoene på youtube feks er fake.

Den eneste måten å vise at man kan telekinese er å ta video av det. Men man kan jo alltids stille seg på Karl-Johan med et bord og en hatt framfor seg for å vise det. Hvor mange av folkene som går der, tror du kommer til å gå rett forbi uten å se på fyren? Eller hvor mange som kommer til å hånflire av fyren som står der. Det må være ekstremt flaut...
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

alle ting har en forklaring :D skeptikeren har en god en her...........

det kan ver at det er overnaturligt men.....alle ting har en forklaring :D men det trenger ikke alltids og vere en logisk forklaring :mozilla_wink:
Antall ord: 36
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TT
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 02:17
17

Innlegg av TT »

jeg har nesten klart å bøye en skje. men jeg får ikke nokk konestrasjon... jeg klarer å få en flamme til å ligge helt ned.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:Jeg har sett mange videoer av personer som utører telekinese og vet at det er mange som bruker spesialeffekter for å vise sine telekinese-kunster. Har du sett mange? Du kan ikke si at alle videoene på youtube feks er fake.

Den eneste måten å vise at man kan telekinese er å ta video av det. Men man kan jo alltids stille seg på Karl-Johan med et bord og en hatt framfor seg for å vise det. Hvor mange av folkene som går der, tror du kommer til å gå rett forbi uten å se på fyren? Eller hvor mange som kommer til å hånflire av fyren som står der. Det må være ekstremt flaut...
Telekinese er ikke noe jeg har brukt lang tid på, men de videoene jeg har sett er ofte tydelig juks. Jeg kan ikke si at alle videoene på YouTube er fake, i og med at jeg ikke har sett alle, men jeg kan si at det mest sannsynlig ikke er ekte.
Hvis telekinese er et genuint fenomen, så ville det vært dokumentert vitenskapelig. Så mange som hevder at de kan det, og et så gammelt fenomen...Det sier seg selv at det er lite logisk at dette er genuint.

Ingenting kan bevises utelukkende gjennom video. Isåfall er Terminator 2 en dokumentar om tidsreiser og kyborger.
Den eneste måten å bevise at man kan telekinese på, er å la seg testes grundig av vitenskapsmenn.
Antall ord: 242
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av X-factor »

Det som er problemet er at vitenskapsmenn ikke vet hvordan de skal finne ut om det er mulig eller ikke. Hvordan skal man måle om et menneske kan sende ut PSI bare ved tankekraft. Det er vitenskapsmennen sin jobb og det er de som henger etter, ikke vi som kan det. Selv om mange kan telekinese, vet de ikke hva som egentlig skjer, men det kommer med tiden.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:Det som er problemet er at vitenskapsmenn ikke vet hvordan de skal finne ut om det er mulig eller ikke. Hvordan skal man måle om et menneske kan sende ut PSI bare ved tankekraft. Det er vitenskapsmennen sin jobb og det er de som henger etter, ikke vi som kan det. Selv om mange kan telekinese, vet de ikke hva som egentlig skjer, men det kommer med tiden.
Jeg snakker ikke bare om å finne ut hva som ligger bak såkalt telekinese, jeg snakker om kontrollerte forsøk som viser om du faktisk er i stand til å bevege et objekt med tankene. Det vil si at man kontrollerer alle faktorer som kan ligge bak bevegelsen.

At vi ikke kjenner til funksjonen bak telekinese betyr ikke nødvendigvis at vitenskapen ligger etter, det kan lett være en indikasjon på at telekinese ikke eksisterer.
Antall ord: 147
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av X-factor »

Leste nettopp noe interessant. Hørt om Ganzfeld forsøket? Handler om telepati, overføring av tanker. Her er en link:

http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodi ... 99434.html
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Hva i all verden har dette med telekinese å gjøre? Telepati er jo en helt annen diskusjon.
Kan sikkert si mye om dette emnet, og kjenner jeg mediene riktig, så er det ikke gjort en veldig bra research. Jeg får komme tilbake til telepati en annen gang.
Antall ord: 48
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
X-factor
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av X-factor »

Handler om å overføre PSI fra en hjerne til en annen. Telekinese er å bruke PSI til å flytte på en ting...de prøver å finne ut om hjernen er i stand til å sende ut PSI. Det klarte de med denne testen.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

X-factor skrev:Handler om å overføre PSI fra en hjerne til en annen. Telekinese er å bruke PSI til å flytte på en ting...de prøver å finne ut om hjernen er i stand til å sende ut PSI. Det klarte de med denne testen.
Feil, de har ikke klart noe som helst med denne testen. Som vanlig ender saken i et spørsmål.
Med en prosantandel på 32 prosent snakker vi om et solid mindretall av riktige svar, og det nevnes ikke hvilke faktorer som ble tatt med i sannsynlighetsregningen. Kjente noen av forsøksparene hverandre? Hvilke bilder ble vist på slutten av forsøket?
Sannsynligheten er nok ikke så "umulig" som nrk vil ha det til heller. Slike ting vil alltid svinge, akkurat som at undersøkelser av "folkets" mening ikke nødvendigvis er beskrivende for den faktiske holdningen blandt folket.

Sannsynlighetsregning i slike tilfeller, er èn del av forsøket, men man kan ikke basere seg utelukkende på dette, og man trenger langt høyere tall på den positive siden om man skal slå i bordet med noe tilnærmet sensasjonelt gjennombrudd.

Telekinese vil være langt mer målbart, da det dreier seg om fysisk bevegelse. Dette kan måles og kontrolleres. Men som sagt har ikke noen forsøk vist at dette er mulig, så det ser dårlig ut.
Antall ord: 224
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links