Jeg vet det finnes utallige poster på forumet om dette her, og vet at jeg godt kunne brukt søkefunksjonen på å finne noen av svarene jeg lurer på, men det gjorde jeg ikke ^^
Jeg klarte endelig å lage en energiball, også kjent som psi-ball. Er ikke helt sikker på om jeg fikk det til, men fikk en følelse av at jeg hadde en ball i hånden. Når jeg drar hendene sammen kjennes det ut som en magnetisk motstand om dere skjønner?
Så da til det første spørsmålet, fikk jeg det til?
Noe annet jeg lurer på er nå som jeg klarer(?) å lage en energiball, er hva jeg kan bruke det til?
-MathiasF
Healing og annen alternativ medisin ⇒ PSI-Ball - Brukes til noe?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Des 2007 21:19
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
allt og inngenting legge den inn i chakrane............sikker en stave feil der ja )
:mozilla_wink: :mozilla_wink: den kan brukes til så mye forskjellig gidder ikke forklare hva......hvis du liker og holde på med energier så finner du det snart ut
:mozilla_wink: :mozilla_wink: den kan brukes til så mye forskjellig gidder ikke forklare hva......hvis du liker og holde på med energier så finner du det snart ut
Antall ord: 43
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 01:23
- 17
Chakra (hjul på sanskrit) er energisentre i kroppen.
Det finnes sju hovedchakraer (eller flere, etter som hvem du spør osv), som har hver sitt navn, farge, lyd osv.
Disse energisentrene består da visstnok av spinnende energi, ser ut som spinnende hjul.
Det er visst også en fordel at disse sentrene er i balanse. Helsemessig og evnemessig.
Evnemessig gjelder det vel kanskje de tre øverste chakraene; halschakraet (telepati), det tredje øyet og kronechakraet har jeg lest.
Finnes nok en del om det på nettet, om man søker.
På google f.eks. Finnes også bøker og kurs osv.
her er et bilde av de hovedchakraene som folk flest opererer med:
Finnes også flere små chakraer rundt om i kroppen
Som i hendene, og andre plasser...
Det finnes sju hovedchakraer (eller flere, etter som hvem du spør osv), som har hver sitt navn, farge, lyd osv.
Disse energisentrene består da visstnok av spinnende energi, ser ut som spinnende hjul.
Det er visst også en fordel at disse sentrene er i balanse. Helsemessig og evnemessig.
Evnemessig gjelder det vel kanskje de tre øverste chakraene; halschakraet (telepati), det tredje øyet og kronechakraet har jeg lest.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
-
- Standard bruker
- 16
hva sa jeg...du fant det fort ut
Antall ord: 8
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2006 18:20
- 18
- Lokalisering: det kalde nord
er det ikke chi det heter?
eg kan lage,, forestille meg en energi bal, som er av sølv ser det ut som ,, men skal ikke den se ut som om den er laget av sølv?
eg kan lage,, forestille meg en energi bal, som er av sølv ser det ut som ,, men skal ikke den se ut som om den er laget av sølv?
Antall ord: 37
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.
Hide post links |
Du kan vel eventuelt bruke den til healing.. fornye energien.. eller bare sitte å leke deg med den..
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2008 03:56
- 16
- Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte
Chakra?, jeg trodde dette var kun noe man brukte i anime serien Narutodoodles skrev:Chakra (hjul på sanskrit) er energisentre i kroppen.
Antall ord: 142
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Kan det ikke dog tenkes at disse chakraene er metaforer? De tar utgangspunkt i ganske opplagte klassiske metaforer etter hva jeg kan lese av bildet ihvertfall. Saken er at sentrene for f.eks. seksualitet, kreativitet og følelser generelt, ligger i hjernen. Hjertet, som på tegningen er beskrevet som "emotional heart", er kun et organ som pumper blod til resten av kroppen. Mennesker liker å legge betydninger til ting. Vi kjenner hjertet pumper hardere og raskere når vi er forelsket, derfor er hjertet feilaktig furbundet med forelskelse. I virkeligheten er det langt flere mekanismer som spiller sammen for å gi de psykiske og fysiske følelsene man får når man er forelsket, og alt starter i hjernen.doodles skrev:Chakra (hjul på sanskrit) er energisentre i kroppen.
Men vi kan snakke om forskjellige punkter på kroppen i form av nervebaner. Disse kan med hell manipuleres til å oppnå smertelindring og liknende, og benyttes aktivt i akupunktur.
Hva man skal bruke PSI-ball til? Vel, det kommer vel an på om PSI-ball er noe som faktisk eksisterer, eller om det er noe man tror eksisterer. Er det noe man kun tror eksisterer så kan det brukes til alt og ingenting, det kommer helt an på hvor mottakelig man er for placeboeffekter.
Sist redigert av Kimbara på 25 Mar 2008 16:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 330
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 01:23
- 17
Tjo, det er sikkert noe metaforisk rundt det her med chakraer for alt jeg vet.
Det med farger og sånn. Jeg kan iallefall ikke se noe... Men jeg kan jo kjenne noe, på meg selv.
Mennesker liker å legge betydninger til ting, og lage symboler og sånn. Helt enig.
Det er ikke bare kjærlighet man kjenner i den hjerteregionen, men også andre følelser som å være nervøs, frykt, glede, tristhet... osv. Sånn er det hvertfall for meg. Ja, man kan jo også kjenne det i magen så klart.
Også det med nærvebaner har jeg også hørt, at chakraene er plassert i knutepunkter i nervebanene eller noe i den duren. Og diverse kjertler... Om det stemmer, vet jeg ikke da.
Om det kan brukes i akupunktur, og det nytter, så er jo det kjempeflott!
Psiball ja... nå har ikke jeg drevet med det så mye akkurat. Men har lest/fått med meg at det er en bra ting å starte med dersom man vil lære seg psi. Det kan vel brukes til healing, prekognisjon og telepati blant annet... Ja også telekinese selvsagt.
Dette er ikke noe jeg har erfaring på selv, dessverre.
Men det er vel det enkelte mener.
Det med farger og sånn. Jeg kan iallefall ikke se noe... Men jeg kan jo kjenne noe, på meg selv.
Mennesker liker å legge betydninger til ting, og lage symboler og sånn. Helt enig.
Det er ikke bare kjærlighet man kjenner i den hjerteregionen, men også andre følelser som å være nervøs, frykt, glede, tristhet... osv. Sånn er det hvertfall for meg. Ja, man kan jo også kjenne det i magen så klart.
Også det med nærvebaner har jeg også hørt, at chakraene er plassert i knutepunkter i nervebanene eller noe i den duren. Og diverse kjertler... Om det stemmer, vet jeg ikke da.
Om det kan brukes i akupunktur, og det nytter, så er jo det kjempeflott!
Psiball ja... nå har ikke jeg drevet med det så mye akkurat. Men har lest/fått med meg at det er en bra ting å starte med dersom man vil lære seg psi. Det kan vel brukes til healing, prekognisjon og telepati blant annet... Ja også telekinese selvsagt.
Dette er ikke noe jeg har erfaring på selv, dessverre.
Men det er vel det enkelte mener.
Antall ord: 206
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
RedFox skrev:er det ikke chi det heter?
den kan ha mange forskjellige farger så.... jeg vil si at den skal både ja og nei ligne på sølv
Antall ord: 61
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |