Healing og annen alternativ medisin ⇒ Telekinesis
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 23:25
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
For tiden bøyer jeg bakepapirark faktisk. Tar et stykke bakepapir, bretter det i to. Så den ene siden står 90 grader oppover. Så bøyer jeg arket mot den andre siden som ligger på bordet.
Det finnes mange som har gått til James Randi for å vise at de kan telekinese. Også på TV. Det som er et stort problem er at Randi ikke tror på det selv. Han kan mange triks for å stoppe de som kan telekinese. Han skylder blant annet på at det er vinden som rører gjenstanden. Har også sett at han legger noe framfor den gjenstanden som skal flyttes slik at det nærmest blir umulig å flytte den, og dermed kan personen ikke telekinese.
De som kan telekinese vet at hvis man legger en gjenstand framfor eller rundt en gjenstand som skal flyttes, kreves det enormt mye mer energi enn om man bare skulle flytte den uten noen "hindringer".
Det finnes mange som har gått til James Randi for å vise at de kan telekinese. Også på TV. Det som er et stort problem er at Randi ikke tror på det selv. Han kan mange triks for å stoppe de som kan telekinese. Han skylder blant annet på at det er vinden som rører gjenstanden. Har også sett at han legger noe framfor den gjenstanden som skal flyttes slik at det nærmest blir umulig å flytte den, og dermed kan personen ikke telekinese.
De som kan telekinese vet at hvis man legger en gjenstand framfor eller rundt en gjenstand som skal flyttes, kreves det enormt mye mer energi enn om man bare skulle flytte den uten noen "hindringer".
Antall ord: 156
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Kan du flytte ett askebeger f.eks da?
Antall ord: 8
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hvordan vet du at det ikke er tyngdekraften eller bevegelser i lufta som gjør det? Når du opererer med noe så lett som bakepapir, og i tillegg ballanserer det slik du beskriver, så skal det ikke mye til før man "får til" bevegelse.X-factor skrev:For tiden bøyer jeg bakepapirark faktisk. Tar et stykke bakepapir, bretter det i to. Så den ene siden står 90 grader oppover. Så bøyer jeg arket mot den andre siden som ligger på bordet.
Ja, dette har du sikkert lest ett eller annet sted, og er like kjapt ute som alle de andre som mener de har spesielle evner til å avfeie Randi.Det finnes mange som har gått til James Randi for å vise at de kan telekinese. Også på TV. Det som er et stort problem er at Randi ikke tror på det selv. Han kan mange triks for å stoppe de som kan telekinese. Han skylder blant annet på at det er vinden som rører gjenstanden. Har også sett at han legger noe framfor den gjenstanden som skal flyttes slik at det nærmest blir umulig å flytte den, og dermed kan personen ikke telekinese.
Det du omtaler som "triks", er nok i virkeligheten metoder for å avsløre juks. Randi er jo gammel illusjonist, så han kan en del om det.
Det virker på meg som den eneste evnen folk virkelig har er å bortforklare at de ikke har noen evne. For det gjør de hele tiden. "Nei, forholdene lå ikke 200% til rette for meg", "Nei, jeg var ikke i slag den dagen", "Buhu, forsøket er rigget til min ulempe".
Hør her: hvis telekinese virkelig er mulig, og du klarer det - hør med noen seriøse vitenskapsmenn da, om de kan teste deg. Hvis du ikke farer med løgn, så står du foran noe stort innen vitenskapen.
Hva mer enn papir kan du bevege?
Antall ord: 359
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Nei, kan ikke flytte askebeger eller lignende.. Det er nok ikke tyngdekraften eller bevegelser i lufta som gjør at den bøyer seg. Den ene siden av papiret som står opp, detter ikke bare ned liksom. Den bøyer seg, krummer seg.
Så er ikke kommet så langt når det gjelder å flytte ting. Holder meg til papir foreløpig...
Så er ikke kommet så langt når det gjelder å flytte ting. Holder meg til papir foreløpig...
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
telekinese er innteresangt, og bøye ting med tankene osv driver med det selv men jeg har ingen sikre resultater men det får jeg snart håper jeg ....
Antall ord: 29
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Så dere som driver med dette, bruker kun tankekraften og ikke noe annet?
Antall ord: 13
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Det blir feil å si at man bruker tankekraften siden man ikke vet hva som faktisk skjer under "telekinese". Kan ikke mye om telekinese i teorien, så må nok lese litt på det.
Men en ting er sikkert: Når jeg utfører telekinese forsikrerer jeg meg om at tyngdekraften og vind ikke spiller noen faktor under telekinese øvelsen. Så hva kan det da være som gjør at papiret krummer seg...Spennende :mozilla_smile:
Men en ting er sikkert: Når jeg utfører telekinese forsikrerer jeg meg om at tyngdekraften og vind ikke spiller noen faktor under telekinese øvelsen. Så hva kan det da være som gjør at papiret krummer seg...Spennende :mozilla_smile:
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Så du bruker ikke hendene ved papiret da?
Antall ord: 8
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Holder handa ved siden av papiret. Det er letter å gjøre det slik. Men jeg lager ingen raske bevegelser med hånda slik at den rører seg av det.
Noen vil kanskje si at den bøyer seg pga varmen fra hånda, men det tror ikke jeg. Jeg øvde en stund på at papirbiten skulle kromme seg bare på den ene siden, i det ene hjørnet, og det klarte jeg uten store problemer.
Noen vil kanskje si at den bøyer seg pga varmen fra hånda, men det tror ikke jeg. Jeg øvde en stund på at papirbiten skulle kromme seg bare på den ene siden, i det ene hjørnet, og det klarte jeg uten store problemer.
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Er nok varmen fra hånda da ja.
Bare prøv og legg ut en serviett på ett bord, og sett et stearinlys mitt på.
Vis lyset ikke står for høyt vil servietten løfte seg opp mot flammen.
Enkel termikk
Bare prøv og legg ut en serviett på ett bord, og sett et stearinlys mitt på.
Vis lyset ikke står for høyt vil servietten løfte seg opp mot flammen.
Enkel termikk
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Ok, servietten løfter seg mot flammen, altså mot varmen. Når jeg utfører telekinese med den papirbiten får jeg den til å bevege seg fra hånda. Ser ikke helt logikken.
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Okei, men det er uansett varmen fra hånda som får papiret til og bevege seg.
Hvorfor ikke prøve på tyngre ting, først da er det jo intressant
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Du kan ikke bare konkludere med at det er varmen som får papiret til å bevege seg.Okei, men det er uansett varmen fra hånda som får papiret til og bevege seg.
Alt til sin tid. Telekinese er ikke akkurat moro å holde på med. Man skal stte i ro og konsentrere seg i timesvis. Og det kan gå mange dager/uker før man ser noe framgang. Men det er folk som deg som får meg til å holde på med dette. Jeg vil vise at dere tar feil.
En stor og tung gjenstand krever mye energi, så tar nok noen år før jeg kan feks flytte på et glass. Men det hadde vært moro å klare det....
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ok, lykke til
Antall ord: 3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17