Nei vitenskapen forholder seg ikke til sjel og spøkelser, men jeg gjør.problem skrev:Jeg har ikke hørt om noe vitenskapelig teori om at det MÅ være andre dimensjoner enn de 4 eller 11 vi befinner oss i. Jeg skjønner ikke hvorfor du kaller dimensjoner for "andre virkeligheter". Dimensjonene forklarer virkeligheten vi befinner oss i, og som sagt befinner vi oss i alle dimensjonene samtidig. De tilsammen avgjør eksistensen vår og naturlovene.
Og det at veldig små partikler gjør ting som tilsynelatende er umulig betyr bare at disse følger andre regler enn ting gjør i stor skala. Vitenskapen forholder seg til dette. Vitenskapen forholder seg derimot ikke til begrepene sjel og spøkelser. Begge disse kan ofte i ulike sammenhenger forklares vitenskapelig, men dette går mer ut på at "sjelen" og "spøkelsene" ikke er sjel og spøkelser slik folk forestiller seg. Snarere er de samspillet mellom hjerne og kropp, og at et spøkelse kanskje bare viser seg å være en vrangforestilling eller en feiltolkning av det som egentlig var tilfelle.
Som vitenskapen prøver jeg og lage noen enkle modeller selv om jeg ikke er noen vitenskapsmann.
Jeg forholder meg til eldgamle forestillnger om sjel og spøkelser som stadig får næring gjenom en strøm av nye likelydende historier, og prøver og finne årsaker til dem, lekende med att det kan være noe i det.
Det er mere interessant en det ettablerte som bare er loggføring.
Det er forskere som tror det finnes paralelle universer.
Noen kansje basert på antimaterie. Jeg må innrømme att jeg ikke forstår det. Jeg leser det og konstanterer att det er folk som forsker på sånt.
http://uk.youtube.com/watch?v=0QlphXTciig
De 11 dimensjonene er greie som redskap i seg selv, men de betinger saker som bare er teorier.
Strengteorien klør vel litt borti en ganske intuitiv forklaring på hvordan universet oppstår, man kan tenke seg at det finnes dimensjons-membraner, tenk på disse som laken som tørker i vinden, og når to slike laken blaffrer inn i hverandre skapes energien universet vårt er oppbyggd av, derfor registrerer vi at universet ekspanderer fordi denne energien brer seg utover lakenet som bølger i vann, når lakenet stillner eksisterer ikke universet lenger, det kan også være at en ny kollisjon er på trappene og hvem vet hva som skjer når dette hender i et omeråde av lakenet det allerede eksisterer et univers!!!?
Det er heller ikke min teori.
Jeg bare prøver og si att det ene åpner ofte døren for att det andre kan eksistere.